به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،معاونین و کارکنان فرهنگ سرای رسانه به مناسبت فرارسیدن عید نوروز  و با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس شنبه 25 اسفند ماه در قالب برنامه \"مهر آیین\" با حضور در خانه شهیدان عبد الحسین دعوی و سید احمدبیان با خانواده این بزرگواران دیدار و گفتگو کردند.\r\nشهید \"حاج سید احمد بیان \"از شهدایی است که کام شهادت را از کودکی ازدهان مادر برسفره روضه جدش اباعبدالله  الحسین(ع) برگرفت و چنان نوشید که خاطره زخم شدنهای پاهایش همچون اسرای کربلا بر سرزمین کربلاخیز ایران سالها پس از شهادتش در اذهان مانده است.شهید \"عبد الحسین دعوی\" بعد از گرفتن ديپلم مدتي را در بسيج اقتصادي مسجد قبا به طور افتخاري فعاليت نمود و مدتي زودتر از موعد سربازي به طور داوطلبانه به خدمت رفت و دوران آموزشي خود را در پادگان 06 پاسداران به پايان رساند. شهيد عبدالحسين دعوي در مناطق جنگي حدود دو سال حضور داشت و در منطقه غربي پيرانشهر در تاريخ، 1362/09/26 بر اثر اصابت تير به درجه رفيع شهادت نائل آمد. مزار اين شهيد بزرگوار در گلزار شهداي بهشت زهرا، قطعه 26 قرار دارد.\r\n   \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «مخمصه» و با حضور سعید قطبی‌زاده، چهارشنبه ۱۵ اسفند، ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود. \r\n \r\n\r\nمخمصه (به انگلیسی: Heat) فیلمی است آمریکایی در ژانر جنایی و اکشن به نویسندگی و کارگردانیمایکل مان و تهیه‌کنندگی آرت لینسون. در این فیلم آل پاچینو و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند. مخمصه در پانزدهم دسامبر ۱۹۹۵ اکران شد.\r\n\r\nمخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند.در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ١٥ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند و این رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ٢٠ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.\r\n«نیل مک‌کالی» (دنیرو) دزدی حرفه‌ای است که به همراه دستیار قماربازش «کریس شیهرلیس» (کیلمر) و «مایکل کریتو» (سایزمور) دست به دزدی خطرناکی در یک بانک می‌زند و با ۱٫۶ میلیون دلار فرار می‌کند، اما یکی از نگهبانان در این جریان به دست «وینگرو» (گیج) به قتل می‌رسد. آن‌ها سریعاً آن محل را ترک می‌کنند.\r\n«وینسنت هانا» (پاچینو) یکی از برترین کاراگاهان وارد ماجرا می‌شود، وی با هوش و نبوغی که دارد سرنخ‌هایی را به دست می‌آورد.\r\nیکی از دوستان نیل نقشه دزدی یک بانک را برای او می‌ریزد، هانا هم به این قضیه پی می‌برد، آن دو یکدیگر را در یک رستوران ملاقات می‌کنند و حرف‌های سوزاننده‌ای به یکدیگر می‌زنند.\r\nنیل نقشه دزدی از یک بانک طراحی کرده اجرا می‌کند، این نقشه به مرگ و زندگی او بستگی دارد. هانا هم به نقشه او پی می‌برد و می‌خواهد جلوی او را بگیرد اما نیل به همراه کریس که زخمی شده بود به همراه پول‌ها فرار می‌کند و یکی از دستیارانش هم در این قضیه جان خود را از دست می‌دهند.\r\nنیل که تنها زندگی می‌کرد به‌طور تصادفی با «ایدی» (برنمن)، یک کارمند خجالتی یک کتابخانه، آشنا می‌شود و از او خوشش می‌آید. ضمناً هانا هم در مرحله طلاق گرفتن از «جاستین» (ونورا) سومین همسرش می‌باشد.\r\nپس از شکست هانا، کریس به دنبال زنش «چارلین» (جود) که در محاصره پلیس بوده می‌آید اما با علامت زنش از آنجا فرار می‌کند و با مدارک جعلی تغییر قیافه از دست پلیسها در می‌رود. نیل هم به همراه ایدی به فرودگاه می‌رود تا فرار کند اما در نیمه راه به فکر انتقام گرفتن از وینگرو می‌افتد و به هتلی که در آن بوده می‌رود، هانا هم که تازه متوجه وجود چنین فردی شده به آنجا می‌رود. نیل وینگرو را می‌کشد اما هانا به دنبال او می‌رود، نیل هم با پای پیاده به فرودگاه می‌رود و در ثانیه آخر که هواپیمای او آمده بود در حین کشتن هانا خود او به قتل می‌رسد.\r\n\r\nبرای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی ، حیات (انگلیسی: Life) یک فیلم علمی–تخیلی مهیج (هیجان انگیز) آمریکایی به کارگردانی دنیل اسپینوزا و نویسندگی رت ریس و پال ورنیکاست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.  این فیلم توسط کلمبیا پیکچرزدر ۲۴ مارس ۲۰۱۷ در ایالات متحده اکران شد.\r\nجیک جیلنهال، ربکا فرگوسن و رایان رینولدز از بازیگران فیلم سینمایی حیات هستند.\r\n \r\nدر خلاصه این فیلم آمده است:شش فضانورد به فرماندهی «کت» درون ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال مطالعه روی گونه ای هستند که بر روی سیاره مریخ کشف شده‌است و ممکن است مدرکی مبنی بر وجود زیست فرازمینی بر روی مریخ باشد.خدمه متوجه می‌شوند که این‌گونه از دسته جانداران چندیاخته‌ای هستند و اولین نمونه حیات خارج از زمین را شامل می‌شود؛ ولی حقیقت با چیزی که آنها می‌بینند متفاوت است.خدمه در حال مطالعه بر روی این‌گونه (که آن را «کالوین» نامیده‌اند) هستند که روش آنها باعث بوجود آمدن عواقبی ناگوار و ناخواسته می‌شود.\r\n \r\n«حیات» در نشست این هفته «یک فیلم، یک نقد» با مشارکت استودیو هونامیک دوشنبه 13 اسفند ساعت ۱۷ با دوبله فارسی به نمایش درآمده و سپس با حضور غلامرضا آذری و محمدرضا فهمیزی نقد و بررسی می‌شود.\r\n \r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، علی محمد اسماعیلی رییس فرهنگ سرای رسانه در راستای تاکید رییس سازمان فرهنگی هنری بر تعامل موثر با شهرداران مناطق ،صبح روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه با مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 دیدار کرد. \r\n\r\nدر این دیدار که در دفتر شهردار منطقه برگزار شد، دو طرف درباره مسائل فرهنگی و هنری این منطقه، اجرای برنامه های مشارکتی فرهنگی در ایام نوروز و استفاده از ظرفیت های دو مجموعه بحث و تبادل نظر کردند.\r\nدر این دیدار کمالی نسب معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 ،یعقوب ساعدی قلعه رود خانی معاون مالی و اداری و برنامه ریزی ،بختیار غلامی کارشناس فرهنگی و امیر عباس صادقی مدیر روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی حضور داشتند.\r\n \r\n\r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، جعبه پرنده (به انگلیسی: Bird Box) فیلمی دلهره آور و پسارستاخیزی به کارگردانی سوزان بیر و با بازی ساندرا بولاک،تراوانته رودز، جان مالکوویچ، دانیل مک دونالد و رزا سلزار محصول سال ۲۰۱۸ کشور ایالات متحده و برگرفته از رمانی با همین نام اثر جاش مالرمن است.\r\n \r\n\r\nقصه‌ی Bird Box، در پسا-آخرالزمانی روایت می‌شود که در آن موجوداتی وجود دارند که وقتی به آن‌ها می‌نگرید، در لحظه تصمیم به کشتن خودتان می‌گیرید و در کمتر از چند ثانیه، بدون احساس کردن هرگونه درد یا درگیر شدن با هر تفکری، به ساده‌ترین شکل ممکن زندگی‌تان را به پایان می‌رسانید. نتیجه‌اش هم این است که موقع خروج از هر فضای بسته، اگر می‌خواهید در عرض چند ثانیه زندگی‌تان تمام نشود، باید چشم‌های‌تان را با پارچه یا هر چیز دیگری ببندید یا به هر شکلی که فکرش را می‌کنید، قدرت بینایی‌تان را به نزدیکی صفر برسانید.\r\n\r\nنقد فیلم سینمایی جعبه پرنده با محوریت «نسبت فرافکنی با رفتارهای مخرب در روابط فردی و گروهی» یکشنبه 12 اسفند ساعت ۱۸ در نشست تخصصی سینما روانشناسی با حضور محمدرضا مقدسیان و اسد امیدی برگزار می‌شود. \r\n \r\nعلاقه‌مندان برای خرید بلیت این نشست می‌توانند به تیوال مراجعه کنند.\r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «مرد عوضی» با حضور سعید قطبی‌زاده، چهارشنبه 8 اسفند ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود. \r\n\r\nمرد عوضی (به انگلیسی: The Wrong Man) محصول سال ۱۹۵۶ میلادی، یکی از فیلم‌های آلفرد هیچکاک با بازی هنری فوندا است.این فیلم ساختاری مستند دارد و فارغ از سایر مشخصات ویژهٔ سایر فیلم‌های هیچکاک است. هیچکاک در این فیلم به روایت‌کردن یک داستان واقعی در مکان‌های واقعی و با اشخاص واقعی (بجز شخصیت‌های اصلی فیلم نظیر بالسترو و زنش) می‌پردازد.\r\nدوبلهٔ فارسی این فیلم از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌است.\r\n\r\nعلاقه مندان می توانند برای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n\r\n \r\n ...
در آئین رونمایی از کتاب «لایک ممنوع» مطرح شد:

لایک ممنوع؛ جریانی اثربخش در ارتقای سواد رسانه‌ای

اثر«لایک ممنوع» تنها یک کتاب نیست؛ بلکه جریان مناسبی در ارتقای سواد رسانه‌ای است که باید چنین جریان‌سازی‌هایی در کشور افزایش یابد.

 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، آئین رونمایی از کتاب «لایک ممنوع»، از سوی مؤسسه پژوهشی، آموزشی مسیر و با مشارکت فرهنگسرای رسانه و کانون اندیشه جوان روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه، ساعت ۱۵ با حضور سید بشیر حسینی، نویسنده کتاب برگزار شد. 

محمدرضا زائری، کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی، حمیدرضا آیت‌اللهی، رئیس انجمن علمی فلسفه دین ایران، سید جمال هادیان‌طبایی‌زواره، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، علی طلوعی، رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما، سیداحمد موسوی‌صمدی، مدیر مؤسسه مسیر، محسن رحیمی، مدیرکانون اندیشه جوان و سید بشیر حسینی، سرپرست گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما از میهمانان این نشست بودند.


سیدجمال هادیان طبایی‌زواره، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات با اشاره به فرهنگ غنی کشور ایران گفت: ما در ایران معتقدیم پشتوانه فرهنگی اصیل و غنی چند هزارساله‌ای را داریم و هر زمان که در جایی بحث می‌شود و نقاط ضعف را گوشزد می‌کنند، بلافاصله خلع صلاح می‌شویم و با آوردن اسامی همچون حافظ و سعدی و… به پشتوانه فرهنگی‌ اصیل اشاره می‌کنیم و به خود می‌بالیم.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ اصیل ایرانی را به فرش ایرانی با تاروپودهایش تعبیر کنیم، فرهنگ جاری تاروپودهای فرش می‌شود و گل‌ها و اسلیم‌ها را هم شاخه‌های فرهنگی و هنری(موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی) می‌پنداریم. اصل آن فرهنگ جاری است که به واسطه آن زندگی و با یکدیگر برخورد می‌کنیم، اگر آن فرهنگ و تاروپودش از یکدیگر باز نشود، هنرهایی همچون موسیقی و فیلم مفهوم نخواهد داشت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات تصریح کرد: ما در این دهه‌ها و سده‌های اخیر به تاروپود فرهنگ بی‌توجهی کرده‌ایم که همان فرهنگ عمومی بوده و این اتفاق با حضور فضای مجازی بیشتر شده است.

وی بیان کرد: ما در عین حال که از فضای مجازی بهره‌مندی می‌کنیم اما به دلیل بی‌دقتی‌ها، فاصله تاروپودها بیشتر شده است؛ گاهی اصول و رفتارها را فراموش می‌کنیم که می‌توان به صله رحم و احترام گذاشتن به یکدیگر اشاره کرد. برای مثال ساختمان شیک و زیبایی داریم که تزئین شده است اما ریشه‌هایش را از میان می‌بریم و اصلی‌ترین دلیل این اتفاق ناآگاهی است و این ناآگاهی نمی‌تواند عمدی باشد.

هادیان طبایی‌زواره تصریح کرد: ما فرهنگ گذشته را به درستی نشناخته‌ایم و این ناآگاهی در مواجهه با فضای جدید است. آگاهی عمومی درباره فضای مجازی مختص دکترها و مهندس‌ها نمی‌شود، بلکه ممکن است کاربران تحصیلات عالیه داشته باشند اما ضعیف عمل کنند.

وی افزود: ما باید مراقب باشیم این بلورظریف فرهنگ را به دست آدم‌های پارکینسون ندهیم(کسانی که دست‌شان می‌لرزد)؛گاهی این افراد آگاهی‌های لازم را از فرهنگ ندارند. برای مثال اگر سرپرستی گروه مغز و اعصاب بیمارستانی را به فردی بسپریم، قطعا می‌گوید تخصصش را ندهم و آن مسئولیت را هرگز قبول نمی‌کند اما زمانی که به این فرد مدیریت بخش فرهنگی نهاد و سازمانی را می‌دهیم، به راحتی استقبال می‌کند، هرچند که تخصص لازم را نداشته باشد، زیرا بخش فرهنگ، از جمله بخش‌هایی است که کسی نظارتی بر آن ندارد و اشتباهاتی که سبب تغییر فرهنگ یک جامعه شود، به چشم کسی نمی‌آید و نمی‌تواند مقصر شناخته شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات تصریح کرد: در وزارت ارتباطات قدم‌هایی در راستای سواد رسانه‌ای که از ملزومات زندگی جامعه امروز بوده برداشته شده است. ما امروزه در برابر چنین فضای نوینی ضعیف و آسیب‌پذیر هستیم و ارتقای سواد رسانه‌ای امری ضروری است. امیدواریم آموزش این بخش از سواد از مقاطع پایین‌تر آغاز شود تا در آینده افراد کمتر مورد آسیب‌های جدی ناشی از فضای مجازی قرار بگیرند.

در ادامه سیدبشیر حسینی، خالق اثر«لایک ممنوع»، با اشاره به مقدمات انتشار این کتاب گفت: سال ۸۵ یعنی دوازده سال پیش زمانی که کتاب سواد رسانه‌ای را می‌نوشتم، در وهله اول خانواده‌ام می‌پرسیدند که معنی سواد رسانه‌ای چیست. سال ۹۱ کتاب ۱۵۰ هشتگ را می‌نوشتم که مادرم با دیدن اسم هشتگ گفت که اسم خوبی نیست و معنا ندارد. در آن زمان تلگرامی وجود نداشت و همه مطالب را از گوگل استخراج کردم.

وی افزود: معتقدم عمر نسل دهه شصتی‌ها و قدیمی‌ها به دو بخش قبل از تلفن همراه و پس از تلفن همراه مربوط می‌شود اما نسل جدید همان عمر پس از تلفن همراه را دارند چراکه از ابتدا با تلفن همراه بزرگ شدند. همچنین اولویت‌بندی نسل جدید و نسل گذشته با یکدیگر فرق می‌کنند. بزرگترها راهکارها را در فیلترینگ می‌دانند و نسل جدید آن را قبول نمی‌کنند.

نویسنده کتاب «لایک ممنوع» تصریح کرد: نسل جدید با فیلترینگ به دنبال فیلترشکن می‌روند و حتی با فیلترشکن وارد صحنه‌هایی می‌شوند که در گذشته نمی‌توانستند که همان صحنه‌های پورن و مستهجن است. براساس مطالعات دانشگاهی، فیلترینگ یکی از عوامل جدی پرونوگرافی در کشور شد.

وی ادامه داد: با فیلترینگ اینستاگرام، دو قشر را محدود می‌کنیم؛ گروهی که ایدیولوژیک مذهب محور هستند و دسته دوم به جامعه سنتنی(افرادی با سن‌های بالا و توانمندی پایین) اطلاق می‌شود. این دو گروه با فیلترینگ اینستاگرام حذف می‌شوند و الباقی جامعه باقی می‌مانند.

حسینی اظهار کرد: با فیلترینگ تلگرام، بزرگترین خدمت را به ضدانقلاب‌ها کرده‌ایم. یعنی انقلابیون بیرون رفتند و مردم با ضدانقلابی‌ها ماندند.

وی بیان کرد: هرساله برای ارتقای گروه، کتاب، مقاله و یادداشتی را به دانشگاه ارائه می‌کنم. درآن دوره کتاب ۱۵۰ هشتگ را برای گزارش فعالیت سالانه‌ام به دانشگاه ارائه دادم. نمره هر اثر از ۱۵ نمره بود و آن کتاب نمره صفر را گرفت. نمره صفر فاقد هیچ گونه ارزش دانشگاهی و نشانه تنبیه بود، یعنی دفعه آخرم باشد که چنین مطالبی را نوشته‌ام. پس از گرفتن صفر، تلاشم را مضاعف کردم تا بتوانم اثربخشی مناسبی در این بخش داشته باشم.

نویسنده کتاب «لایک ممنوع» تصریح کرد: رسانه‌ها در دوره‌ای قرار بود میانجی باشند اما رسالت‌شان را فراموش کردند. باید دانشگاه را از بی سوادی نجات دهیم و کمک‌شان کنیم.

وی افزود: دهه ۸۰ امیدوار بودیم که نهضت سواد رسانه‌ای در دهه ۹۰ شکل بگیرد و دهه ۹۰ رو به اتمام است و امیدواریم که دهه پنجم انقلاب این نهضت شکل بگیرد که تحقق این امر به همت اساتید است.

حسینی اظهار کرد: تابستان امسال به همراه دانشگاهیان و دانشجویان سفری به ترکیه داشتیم. سه روز اول سفر برنامه‌ریزی به گونه‌ای بود که از این اتاق به اتاق دیگر می‌رفتیم. دانشجویان معترض شدند و قرار شد که آن شب رئیس گروه به اتاق دانشجویان بیایند تا صدای اعتراض‌شان را بشنوند. آن شب آقای رئیس آمد و نماینده دانشجویان چند دقیقه‌ای اعتراض‌ها را به گوشش رساند. هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته بود که آقای رئیس عنوان کرد که از ابتدا قرار بر این بود و ما شما را به سفر پژوهشی آورده‌ایم، نه آنکه این سفر سیاحتی و گردشی باشد. همه دانشجویان دهه هفتادی سکوت کردند. سکوت آنها برایم جالب بود. وقتی علت سکوت را از آنجا جویا شدم، عنوان کردند که شما نسل جنگ و مبارزه هستید و از هرچیزی را که دوست نداشته باشید، دسته به یقه می‌شوید اما ما دهه هفتادی‌ها لبخند می‌زنیم و به روی‌تان نمی‌آوریم و کار خودمان را می‌کنیم. فردای جلسه تک تک دانشجویان به بهانه‌هایی در برنامه حضور نیافتند و در نهایت مجددا جلسه‌ای گذشته شد و مشکلات را تفاهمی مرتفع کردیم.

وی بیان کرد: در کتاب «لایک ممنوع» همه تلاشم این بود تا دهه هفتادی‌ها حاضر شوند تا تورقی بر آنها داشته باشند. کتاب را ببینند و عکس‌هایش را بخوانند.

حسینی اظهار کرد: برای نگارش و چاپ کتاب‌هایم، از جوانان کمک می‌گیرم، «طه ساقیان» یکی از جوانانی است که مرا در این کتاب بسیار کمک کرد. اسم او در این کتاب نبود درحالی که چندین بار عنوان کرده بودم که نامش روی جلد و شناسنامه کتاب باشد. این کتاب احتمالا به چاپ دو برسد که درخواستم این است تا این خطا اصلاح شود که در غیراین صورت خطا را نخواهم بخشید. به هرحال حق معنوی این جوان پایمال شده است و دیشب اصرار کردم تا در این جلسه حضور داشته باشد اما او نیامد و به شدت برای این موضوع ناراحت است.

وی بیان کرد: ما مجموع شش جلدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اولین جلد آن لایک ممنوع است. امیدواریم جلد های دیگر را هم تدوین و به انتشار برسانیم.

در ادامه حمیدرضا آیت‌اللهی، رئیس انجمن علمی فلسفه دین ایران، با اشاره به موضوع تعلیم و تربیت گفت: مشکل ما در تعلیم و تربیت دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها این است که می‌خواهیم با تعلیم و تربیت خودمان آنها را پرورش دهیم. آنها با این کارمان تصور می‌کنند می‌خواهیم چیزی را تحمیل کنیم. روش ما به گونه‌ایست که ما می‌فهیم و شما فهم درستی از آن موضوع یا مطلب ندارید.

وی افزود: ما با دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم و در ارتباط با آنها سریعا عصبانی می‌شویم. ما باید به آنها استقلال دهیم و برای درک و تصیمات آنها ارزش قائل شویم و به این نسل اهمیت دهیم. زمانی که دائما نهی کردن از کارشان را به آنها تجویز می‌کنیم، از دست‌مان خسته می‌شوند. آنها باید خودشان به این نکته برسند که کاری را انجام بدهند یا ندهند.

رئیس انجمن علمی فلسفه دین ایران تصریح کرد: به نسل جدید می‌گوییم فضای مجازی و حتی تویئتر بد است، اما خودمان از آن استفاده می‌کنیم. ما باید به نسل جدید اختیار دهیم تا خودش امر پسندیده را انتخاب کند. ما باید الگوهای مناسبی را به آنها نشان دهیم تا خودشان بهترین را مورد استفاده قرار دهند.

وی بیان کرد: آقای بشیر حسینی، جریان سواد رسانه‌ای را به خوبی پیش می‌برد و جای چنین کتاب‌هایی در کشور خالی است. معتقدم این نویسنده باید سبک نوشتنش را بیان کند؛ چراکه سبک خاصی دارند. «لایک ممنوع» تنها یک کتاب نبوده بلکه یک جریان است که باید شاهد چنین جریان‌سازی‌هایی در کشور باشیم.

در ادامه سیداحمد موسوی‌صمدی، مدیر مؤسسه مسیر، با اشاره به تلاش‌های مضاعف کانون اندیشه جوان برای کتاب «لایک ممنوع»، گفت: هم‌افزایی میان نهادها و سازمان‌ها و به نوعی کارگروهی بسیار سخت است اما در تهیه و چاپ این کتاب شاهد هم‌افزایی مناسبی میان چندین نهاد و سازمان بودیم.

وی یادآور شد: سیدبشیر حسینی، نویسنده کتاب «لایک ممنوع»، پیش از آنکه نویسنده باشد، یک معلم است. همچنین موضوعات اینچنین مورد اقبال نویسندگان و پژوهشگران نیست اما آقای حسینی به خوبی در این موضوع ورود کردند و نتایج مثبتی را حاصل کردند.

مدیر مؤسسه مسیر تصریح کرد: فرم کتاب «لایک ممنوع»، بسیار بدیع و همراه با تجربیات جدیدی است. این کتاب گام‌های بلند و حرکت رو به جلو است و البته باید گفت «لایک ممنوع»، بیشتر از آنکه خواندنی باشد، دیدنی است که امیدواریم مورد اقبال عمومی قرار بگیرد و سبب ورود بسیاری از پژوهشگران و نویسندگان به چنین موضوعاتی شود.

در ادامه محسن رحیمی، مدیر کانون اندیشه جوان، با اشاره به ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای اظهار کرد: امیدواریم کتاب «لایک ممنوع» بتواند اثربخشی مناسبی را در میان افراد جامعه بگذارد. البته پیش از این در حوزه سواد رسانه‌ای از آقای بشیر حسینی به واسطه آثارش آموخته‌ایم و امیدوارم این کتاب همچون دیگر آثار آقای حسینی، موفقیت‌های خوبی را حاصل کند.

در ادامه مراسم کتاب «لایک ممنوع» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین زائری و تعدادی از مهمانان رونمایی شد و هر یک از آنها به صورت نمادین، پوستر کتاب را امضا کردند.

در پایان مراسم، بشیر حسینی؛ خالق اثر«لایک ممنوع» با دیگر مهمانان حاضر در مراسم، عکس یادگاری گرفت. همچنین امضای کتاب برخی از مهمان توسط نویسنده از حاشیه‌های مراسم امروز بود.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz