به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی ، ویژه برنامه \" نقطه سر خط \"  به مناسبت نیمه شعبان به همت کانون آفتاب زندگانی در روزهای 30 و 31 فروردین  ساعت 18 و 1 اردیبهشت ماه ساعت 20 در محوطه باز و سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرا ی رسانه و با مشارکت مردمی و به صورت آیتم های گفتگو محور  ویژه بانوان و عموم برگزار می شود.\r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این برنامه  می‌توانند  به فرهنگ‌سرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «اوایل تابستان» چهارشنبه 28 فروردین ماه ساعت ۱۸ با حضور سعید قطبی‌زاده در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. \r\n \r\nاوایل تابستان (ژاپنی: 麦秋 Bakushū) فیلمی درام به کارگردانی یاسوجیرو ازو محصول سال ۱۹۵۱ است. از بازیگران آن می‌توان به ستسوکو هارا، چیشو ریو، چیکاگه آواشیما، هاروکو سوگیمورا و سیجی میاگوچی اشاره کرد.\r\n\r\nاوایل تابستان همچون اغلب فیلمهای پس از جنگِ ازو مسائلی همچون عدم ارتباط نسل‌ها و قدرت‌گیری زنان در ژاپنِ پس از جنگ را به‌تصویرمی‌کشد. فیلم حکایت زنی‌ست که قانع و رضایتمندانه در خانواده‌ای بزرگ که متشکل از پدرومادرش و خانواده برادرش است، زندگی می‌کند، اما دیدار یکی از عموها خانواده را بر آن می‌دارد که همسری برایش بیابند.\r\n\r\nبرای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه می‌توانید با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\n \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،سومین روز ازویژه برنامه حماسه “گل و دل” به منظور دریافت کمک های مردمی به سیل زدگان عزیز مناطق مختلف کشور در تاریخ 25 فروردین ماه  به همت فرهنگ سرای رسانه  برگزار شد.\r\nدر این مراسم سعید اوحدی رییس  ، علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی ،مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، محمد رضا طالقانی پیشکشوت کشتی ،سیاوش شهریار فرماندار شمیرانات،احمد هوشنگی رییس بنیاد بیماریهای صعب العلاج ،دکتر باصری رییس انجمن جرو شناسی ایران ،دکتر سیاهکلی رییس شرکت صوتی و تصویری سروش ،حسن بیادی عضو اسبق شورای شهر تهران ،حجت الاسلام حسین زاده رییس بنیاد قرآن کشور ،احمد کجوری رییس اتاق بازاریابی ایران و حاج حسین مهدیان متولی موقوفات صالحین حضور داشتند.\r\nلازم به ذکر می باشد مبلغ 40 میلیون تومان هزینه نقدی و20 تخته فرش نو و کمک های غیر نقدی دیکر توسط خیرین و مردم و مسئولان کشوری در ویژه برنامه حماسه گل و دل جمع آوری و تحویل نماینده سازمان هلال احمر مستقر در مراسم گردید گردید.\r\n \r\n   \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، ویژه برنامه حماسه \"گل و دل\" به منظور دریافت کمک های مردمی به سیل زدگان عزیز مناطق مختلف کشور به همت فرهنگ سرای رسانه و با مشارکت انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلم سازی ایران ( آیفیک) ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ،بنیاد قرآن کشور ، فدراسیون آفرود ایران ، معاونت فرهنگی ، اجتماعی شهرداری منطقه 3 ، دبیرخانه کانون های فرهنگی ،هنری مساجد استان تهران ،صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 23 الی 25 فروردین ماه ساعت 17 الی 20 برگزار می شود.\r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.\r\n \r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «الکساندرا» چهارشنبه 21 فروردین ماه ساعت ۱۸ با حضور سعید قطبی‌زاده در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. \r\n \r\nالکساندرا (روسی: Александра) فیلمی به کارگردانی الکساندر سوکوروف محصول سال ۲۰۰۷ در مورد جنگ چچن دوم است. این فیلم درجشنواره فیلم کن ۲۰۰۷ نامزد نخل طلایی شد.\r\nاز بازیگران این فیلم می توان به  گالینا ویشنفسکایا، واسلی شفتسوف، ریسا گیچئووا، آندری بوگدانوف، الکساندرکلادو اشاره کرد.\r\n \r\nدر خلاصه داستان این فیلم آمده است: لكساندرا نیكولایونا (گالینا ویشنفسکایا) مادربزرگ پیری است كه برای دیدن نوه اش به اردوگاه سربازان روس در چچن می رود. این تمام آنچه است كه درباره روایت داستان فیلم الكساندرا می توان گفت، فیلم روایت جزئیات این دیدار است و از فراز و فرودهای روایی در آن خبری نیست. البته فیلم چندان هم ضد داستان عمل نمی كند ولی شیوه روایت كلاسیك را نیز ندارد.\r\n \r\nبرای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه می‌توانید با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\n \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،معاونین و کارکنان فرهنگ سرای رسانه به مناسبت فرارسیدن عید نوروز  و با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس شنبه 25 اسفند ماه در قالب برنامه \"مهر آیین\" با حضور در خانه شهیدان عبد الحسین دعوی و سید احمدبیان با خانواده این بزرگواران دیدار و گفتگو کردند.\r\nشهید \"حاج سید احمد بیان \"از شهدایی است که کام شهادت را از کودکی ازدهان مادر برسفره روضه جدش اباعبدالله  الحسین(ع) برگرفت و چنان نوشید که خاطره زخم شدنهای پاهایش همچون اسرای کربلا بر سرزمین کربلاخیز ایران سالها پس از شهادتش در اذهان مانده است.شهید \"عبد الحسین دعوی\" بعد از گرفتن ديپلم مدتي را در بسيج اقتصادي مسجد قبا به طور افتخاري فعاليت نمود و مدتي زودتر از موعد سربازي به طور داوطلبانه به خدمت رفت و دوران آموزشي خود را در پادگان 06 پاسداران به پايان رساند. شهيد عبدالحسين دعوي در مناطق جنگي حدود دو سال حضور داشت و در منطقه غربي پيرانشهر در تاريخ، 1362/09/26 بر اثر اصابت تير به درجه رفيع شهادت نائل آمد. مزار اين شهيد بزرگوار در گلزار شهداي بهشت زهرا، قطعه 26 قرار دارد.\r\n   \r\n ...

بی تدبیری مسئولان و جولان انحرافات در جشنواره ای با عنوان «فجر»!/ راه بیراهه آثار نمایشی و زوال جشنواره تئاتر

جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر در حالی آغاز شد که در همان روز اول برگزاری شاهد به صحنه رفتن سخیف ترین و مساله دارترین آثار تئاتری بوده ایم، چنان…

جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر در حالی آغاز شد که در همان روز اول برگزاری شاهد به صحنه رفتن سخیف ترین و مساله دارترین آثار تئاتری بوده ایم، چنان که آثار به نمایش درآمده یا به شکلی مبتذل به رواج روابطی بی بند و بار و انواع رقاصه گی می پرداخت و یا به شکل تعجب برانگیزی به دنبال ارائه نمایه ای دروغین از جایگاه مقتدرانه ایران اسلامی بوده است! در این صفحه و در قالب یادداشت هایی روزانه به نقد آثار به نمایش درآمده در جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر خواهیم پرداخت و با توجه به شرایط ناگواری که در حوزه تئاتر وجود دارد، پرداخت به این مساله می بایست در صدر توجهات قرار بگیرد چرا که با توجه به نادیدگی این حوزه نزد رسانه ها و به خصوص فعالان جبهه فرهنگی انقلاب، به نظر می رسد که تئاتر به عنوان حیات خلوتی نزد برخی افراد زاویه دار با نظام اسلامی ایران تبدیل شده تا از طریق اذهان مشوش خود هر نمایشی را با عنوان جعلی اثری هنری به صحنه آورند!
در بررسی آثار به نمایش درآمده در اولین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر شاهد جولان انواع نمایش های مبتذل، سیاست زده و دروغین بودیم و این آثار با توجه به عدم نظارت لازم در حوزه تئاتر و خواب زدگی مسئولان فرهنگی ارشاد به راحتی امکان این یافتند تا در جشنواره ای که عنوان «فجر انقلاب اسلامی» را دارد، شرکت جسته و عرض اندام کنند. یادداشت های اختصاصی «آوینی فیلم» را از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر دنبال کنید.

نمایش «تنها راه ممکن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی
محمد یعقوبی برای اهالی پیگیر تئاتر به عنوان کارگردانی سیاسی شناخته می شود و کمتر اثری از میان نمایشنامه های یعقوبی را می توان یافت که نگاه و نشانه ای از سیاست ورزی نداشته باشد، اما تازه ترین اثر نمایشی این کارگردان شناخته شده تئاتر یکی از سیاسی ترین آثارش در ضدیت با اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی و ملت مومن و معتقد ایران است. «تنها راه ممکن» که ترکیب یافته از نمایش های کوتاه «ناگفته ها»، «اپیدمی خنده»، «پدر»، «جایی دور ازین جا»، «افسانه»، «پژواک»، «منطقه آزاد» و «تنها راه ممکن» است، حدیث نفس کارگردانی است که در آثارش، ایران را مکانی غیر قابل زیست برای نسل بشر دانسته و پیام مهاجرت را از طریق کنایه ها و تعابیری تمسخرآمیز به مخاطبان حواله می دارد. «تنها راه ممکن» علاوه بر زیر سوال بردن امنیت روانی در ایران به سراغ مقولات دینی و مذهبی هم رفته و از طریق کنایه هایی ناپسند به تمسخر آحاد مومن و انقلابی جامعه ایرانی می پردازد و نکته تاسف برانگیز، بی حرمتی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در جشنواره ای با عنوان «فجر انقلاب اسلامی» است و مسئولان برگزاری جشنواره به بهای پُرمخاطب بودن آثار یعقوبی اقدام به شرکت اثری در این دوره از جشنواره تئاتر کردند که اصولا در پی زیرسوال بردن انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران است!
درباره «تنها راه مکن» تحلیل های بسیاری می توان داشت و جدا از کج فهمی های رخ داده نزد نویسنده درباره مباحث ملی و آئینی، باید از فرم گسسته روایت پردازی در کلیت این اثر نمایشی نقد کرد و این که سیاست زدگی موجب شده تا مولفه های درام پردازی نزد کارگردان نادیده گرفته شود. در واقع تنها تمهید به کار رفته توسط یعقوبی در اجرای «تنها راه ممکن»، استفاده از نور چراغ موضعی گوشی همراه توسط راویان بوده که پیش از این بارها در آثار مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
«تنها راه ممکن» که برگرفته از پروژه هنرجویان کارگاه بازیگری «سی و دو حرف» محمد یعقوبی است و توسط ۳۶ نفر از هنرجویان در تالار «باران» به اجرا درآمد، واگویه های کارگردانی است که بیانیه نویسی را با نمایشنامه نویسی اشتباه گرفته است و از طریق مرور خاطرات دوران دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی می خواهد نقش مردان جبهه و دوران دفاع مقدس و ارزش های خانواده ایرانی و نگاه مردم معتقد را در قالب نمایشنامه های کوتاه خود و از زبان نویسنده ای به نام «مهران صوفی» به سخره بگیرد. برای نمونه در قسمت «منطقه آزاد» این نمایش شاهد ورود ۴ شخصیت امنیتی به یکی از موسسات روانکاوانه هستیم؛ موسسه ای که از طریق مشاوره دکتر راهنمایش می خواهد فضای آزادی را در روح مراجعه کنندگان تزریق کند! و حضور افراد امنیتی که سیمایی آشنا از افراد متدین دارند و نوع مواجهه تمسخرآمیز نویسنده نسبت به این طبقه فکری نشان دهنده مسیر قهقرایی است که «تنها راه ممکن» پیموده است تا در نهایت با زور گیتار و ساز دهنی و جمع خوانی گروه این پیام به تماشاگر منتقل شود که زندگی در ایران ناامیدی محض است و شاید مخاطبان نیز باید همان راهی را بروند که جناب یعقوبی چند سال پیش با سفر به کانادا پیمود!
انتهای پیام/
مرتضی اسماعیل دوست

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz