لبیک یا حسین تولید فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی میباشد \r\nتهیه کننده و صدابردار رادیویی فرامرز کجویی\r\nگوینده رضا مقدمی\r\nمیکس و مونتاژ تصویری امیر حسین سیف و گروه رسانه ای فرهنگسرا رسانه\r\n...
\r\nبرنامه هفتم مجله رادیویی صدا تشکیل شده از ایتم های سواد رسانه ای گفتگو با دکتر اسماعیلی ریاست محترم فرهنگسرای رسانه و ایتم مسیر راه فرمایشات مقام معظم رهبری و .......این برنامه توسط هنرمندان کانون رادیویی رسانه آوا تولید گردیده است \r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nwidth : 100%;\r\nheight : 184px;\r\nborder : 0;\r\ndisplay : block\r\n}\r\n .wrapper\r\n{\r\nmax-width : 1000px;\r\nmargin : 20px auto;\r\npadding : 0 20px\r\n}\r\n @media all and (max-width : 400px)\r\n{\r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nheight : 128px;\r\n}\r\n}\r\n @media (min-width : 400px) and (max-width : 500px)\r\n{\r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nheight : 156px;\r\n}\r\n}\r\n\r\n$(document).ready(), function (e) {\r\n e.responsiveIframes = function (s, a) {\r\n var i = this;\r\n i.$el = e(s), i.el = s, i.$el.data(\"responsiveIframes\", i), i.init = function () {\r\n i.options = e.extend({}, e.responsiveIframes.defaultOptions, a);\r\n var s = i.$el.find(\".shenotoIframe2\").wrap(\'\r\n\r\n\').attr(\"src\"), n = \'\r\n\' + i.options.openMessage + \"\r\n\", r = i.$el.prepend(n).find(\"iframe-trigger\");\r\n e(r).click(function (s) {\r\n s.preventDefault();\r\n var a = e(this), n = e(\"html\"), r = n.hasClass(\"iframe-full-screen\"), o = r ? i.options.openMessage : i.options.closeMessage;\r\n a.text(o), r ? (i.$el.removeClass(\"iframe-active\"), n.removeClass(\"iframe-full-screen\"), setTimeout(function () {\r\n e(window).scrollTop(a.data(\"iframe-scroll-position\"))\r\n }, 1)) : (a.data(\"iframe-scroll-position\", e(window).scrollTop()), i.$el.addClass(\"iframe-active\"), n.addClass(\"iframe-full-screen\"))\r\n })\r\n }, i.init()\r\n }, e.responsiveIframes.defaultOptions = {\r\n openMessage: \"Full screen\",\r\n closeMessage: \"Close\"\r\n }, e.fn.responsiveIframes = function (s) {\r\n return this.each(function () {\r\n new e.responsiveIframes(this, s)\r\n })\r\n }\r\n }(jQuery), document.getElementsByTagName(\"html\")[ 0 ].className = \"js\";...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛سه شنبه 24 مهر 1397، نمایش\"استیو جابز\" اثر مهران رنجبر، در سالن اجتماعات فرهنگسرا برگزار خواهد شد. در این نمایش فرزین محدث و مهران رنجبر به ایفای نقش می پردازند.\r\nنمایش \"استیو جابز\" که با سرمایه گذاری سازمان سینمایی داریوش و با مشارکت عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته است، مهر و آبان 1397 به اجرای خود ادامه خواهد بود....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ شتاب دهنده «شفق» طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مهرماه ۹۷ برنامه ایی تحت عنوان «فرصتهایی با پای پیاده: نوآوری و اربعین» در راستای ترکیب نوآوری و دانش با فعالیت ها و محصولات فرهنگی-مذهبی، این بار با مشارکت مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) و اپلیکیشن زائر و با همکاری ستاد اربعین و فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز)، صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز رشد و شکوفایی فناوری ها و هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی، مجموعه ویراستاران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سایر مجموعه های همراه رویدادی خلاقانه را برگزار کرد. این رویداد برای سومین سال پیاپی است که برگزار می شود، محورهای اصلی این رویداد شامل اپلیکیشن و نرم افزار، کالا و تولیدات مذهبی و خدمات و برنامه‌های فرهنگی می باشد.\r\n[gallery size=\"full\" columns=\"1\" ids=\"8669,8668,8667,8666,8665,8664,8663,8662,8661,8652,8653,8654,8655,8656,8657,8658,8659,8650,8649,8648,8647,8646,8645,8644,8643,8634,8635,8636,8637,8638,8639,8640,8641,8642,8633,8632,8631,8630,8629,8628,8627,8626,8625,8623,8624\"]...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ چهارشنبه 25 مهر، ساعت 18، در برنامه فیلم گپ  «مرد بدون گذشته» ساخته آکی کوریسماکی، محصول 2002 فنلاند، برنده جایزه بزرگ جشنواره کن، در سالن نمایش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی نمایش داده خواهد شد و توسط سعید قطبی زاده مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛\r\nمتن پیام تسلیت \r\nخبر درگذشت یکی دیگر از مجریان و مدیران اخلاق‌مدار و باسابقه ورزش کشور که عمری را در راه اعتلای ورزش و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی کوشیده بود ناباورانه ما را در سوگ فرو برد تا شاهد خلع دیگری در بین اهالی ورزش و رسانه کشورمان باشیم \r\n ضمن تسلیت درگذشت رئیس فدراسیون هاکی و مجری باسابقه صدا و سیما به خانواده محترم شفیع ، جامعه ورزشی کشور و اهالی رسانه از خداوند متعال برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندم.\r\n علی محمد اسماعیلی\r\n رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی...
\r\n.shenotoIframe2\r\n {\r\n width : 100%;\r\n height : 184px;\r\n border : 0;\r\n display : block\r\n }\r\n \r\n .wrapper\r\n {\r\n max-width : 1000px;\r\n margin : 20px auto;\r\n padding : 0 20px\r\n }\r\n \r\n @media all and (max-width : 400px)\r\n {\r\n .shenotoIframe2\r\n {\r\n height : 128px;\r\n }\r\n }\r\n \r\n @media (min-width : 400px) and (max-width : 500px)\r\n {\r\n .shenotoIframe2\r\n {\r\n height : 156px;\r\n }\r\n }\r\n $(document).ready(), function (e) {\r\n e.responsiveIframes = function (s, a) {\r\n var i = this;\r\n i.$el = e(s), i.el = s, i.$el.data(\"responsiveIframes\", i), i.init = function () {\r\n i.options = e.extend({}, e.responsiveIframes.defaultOptions, a);\r\n var s = i.$el.find(\".shenotoIframe2\").wrap(\'\r\n\r\n\r\n\r\n\').attr(\"src\"), n = \'\r\n\r\n\r\n\r\n\' + i.options.openMessage + \"\r\n\r\n\r\n\r\n\", r = i.$el.prepend(n).find(\"iframe-trigger\");\r\n e(r).click(function (s) {\r\n s.preventDefault();\r\n var a = e(this), n = e(\"html\"), r = n.hasClass(\"iframe-full-screen\"), o = r ? i.options.openMessage : i.options.closeMessage;\r\n a.text(o), r ? (i.$el.removeClass(\"iframe-active\"), n.removeClass(\"iframe-full-screen\"), setTimeout(function () {\r\n e(window).scrollTop(a.data(\"iframe-scroll-position\"))\r\n }, 1)) : (a.data(\"iframe-scroll-position\", e(window).scrollTop()), i.$el.addClass(\"iframe-active\"), n.addClass(\"iframe-full-screen\"))\r\n })\r\n }, i.init()\r\n }, e.responsiveIframes.defaultOptions = {\r\n openMessage: \"Full screen\",\r\n closeMessage: \"Close\"\r\n }, e.fn.responsiveIframes = function (s) {\r\n return this.each(function () {\r\n new e.responsiveIframes(this, s)\r\n })\r\n }\r\n }(jQuery), document.getElementsByTagName(\"html\")[ 0 ].className = \"js\";\r\nتولیدات چند رسانه ای رادیو رسانه اوا و فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در هفته دفاع مقدس\r\nگوینده رضامقدمی\r\nصدابردار و تهیه کننده رادیویی فرامرز کجویی  و هنرمندان رادیو رسانه اوا\r\nتهیه کننده تصویری امیر حسین سیف و گروه رسانه ای فرهنگسرای رسانه\r\n ...
رادیو رسانه اوا رادیو فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی\r\nفرهنگسرای رسانه از همه علاقه مندان به رسانه رادیو در کانون رادیویی رسانه  آوا دعوت به همکاری مینمایید جهت اطلاع بیشتر به آموزش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید\r\n \r\n\r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، کتاب “من یک لاکپشتم” روز شنبه 17 مهر، ساعت 16الی 18 در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با حضور علی علی بیگی نویسنده، حسین ورجانی و فرحناز علیزاده منتقد، نقد و بررسی میگردد.\r\n «من یک لاک‌پشتم» نخستین اثر علی علی‌بیگی است و از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. این رمان از زبان نوجوانی روایت می‌شود که واشنگتون نامی او را لاک‌پشت می‌خواند و این آغاز قصه و همه قصه است. درگیری‌های درونی این نوجوان که در بستر بعد از جنگ روایت می‌شود، فضایی را مهیا می‌کند تا با چشمی دیگر به جنگ نگاه کنیم.\r\nدر خلاصه داستان چنین آمده است؛\r\nلاک‌پشت تنهاست. زیر پنجه‌های واشنگتون. هر روز باید از او کتک بخورد. له شود. هر روز لاک‌پشت‌تر شود. تنها تکیه‌گاهش پدر است. پدر یقه به یقه می‌شود با واشنگتون. واشنگتون عقب می‌کشد. چند روزی لاک‌پشت نفس راحتی می‌کشد. اما یک روز صبح پدر می‌رود. و این یعنی پرپر شدن تمام آرزوهای یک لاک‌پشت. واشنگتون متوجه نبود پدر می‌شود و لبخند می‌زند و پنجه‌هایش را برای له کردن لاک‌پشت تیز می‌کند. لاک‌پشت مجبور است فرار کند. او گوشه شهر قایم می‌شود. نبودن پدر کلافه‌اش می‌کند. واشنگتون خوشحال است از فراری دادن لاک‌پشت.\r\nدر یک صبح بهاری پدر برمی‌گردد. لاک‌پشت از خوشحالی به آسمان می‌پرد. رؤیاهای لاک‌پشت دوباره زنده می‌شوند. لاک‌پشت پدر را در آغوش می‌گیرد. اولین فکری که به ذهن لاک‌پشت می‌رسد این است که به همراه پدر، برای تسویه حساب سراغ واشنگتون برود!\r\nپدر برگشته است. اما چه برگشتنی! عجیب و غریب شده است. عصبانی است. شب‌ها نمی‌خوابد. بد و بیراه می‌گوید. و از همه مهم‌تر؛ پنجه‌های پدر، لاک‌پشت را یاد پنجه‌های واشنگتون می‌اندازد. لاک‌پشت ناگهان خود را زیر پنجه های پدر می‌بیند. او این صحنه‌ها را باور ندارد. ولی این اتفاقی است که افتاده. هرچه هست خود را از زیر دستان پدر می‌رهاند. لاک‌پشت سرخورده می‌شود. نه پدر همان پدر قبلی است و نه واشنگتون کوتاه بیاست. باید خود، کاری بکند. تصمیمش را می‌گیرد. قرار در قبرستان، لاک‌پشت و واشنگتون! در فکر این است که روبروی واشنگتون بایستد و داد بزند: «من لاک‌پشت نیستم!»\r\nعلاقمندان جهت شرکت در این برنامه به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ داخلی ۲۲۱ تماس حاصل نمایند.\r\nبا ما در پیام رسان داخلی سروش به نشانیhttp://sapp.ir/f_resaneh همراه باشید....

جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر در حالی آغاز شد که در همان روز اول برگزاری شاهد به صحنه رفتن سخیف ترین و مساله دارترین آثار تئاتری بوده ایم، چنان که آثار به نمایش درآمده یا به شکلی مبتذل به رواج روابطی بی بند و بار و انواع رقاصه گی می پرداخت و یا به شکل تعجب برانگیزی به دنبال ارائه نمایه ای دروغین از جایگاه مقتدرانه ایران اسلامی بوده است! در این صفحه و در قالب یادداشت هایی روزانه به نقد آثار به نمایش درآمده در جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر خواهیم پرداخت و با توجه به شرایط ناگواری که در حوزه تئاتر وجود دارد، پرداخت به این مساله می بایست در صدر توجهات قرار بگیرد چرا که با توجه به نادیدگی این حوزه نزد رسانه ها و به خصوص فعالان جبهه فرهنگی انقلاب، به نظر می رسد که تئاتر به عنوان حیات خلوتی نزد برخی افراد زاویه دار با نظام اسلامی ایران تبدیل شده تا از طریق اذهان مشوش خود هر نمایشی را با عنوان جعلی اثری هنری به صحنه آورند!
در بررسی آثار به نمایش درآمده در اولین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر شاهد جولان انواع نمایش های مبتذل، سیاست زده و دروغین بودیم و این آثار با توجه به عدم نظارت لازم در حوزه تئاتر و خواب زدگی مسئولان فرهنگی ارشاد به راحتی امکان این یافتند تا در جشنواره ای که عنوان «فجر انقلاب اسلامی» را دارد، شرکت جسته و عرض اندام کنند. یادداشت های اختصاصی «آوینی فیلم» را از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر دنبال کنید.

نمایش «تنها راه ممکن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی
محمد یعقوبی برای اهالی پیگیر تئاتر به عنوان کارگردانی سیاسی شناخته می شود و کمتر اثری از میان نمایشنامه های یعقوبی را می توان یافت که نگاه و نشانه ای از سیاست ورزی نداشته باشد، اما تازه ترین اثر نمایشی این کارگردان شناخته شده تئاتر یکی از سیاسی ترین آثارش در ضدیت با اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی و ملت مومن و معتقد ایران است. «تنها راه ممکن» که ترکیب یافته از نمایش های کوتاه «ناگفته ها»، «اپیدمی خنده»، «پدر»، «جایی دور ازین جا»، «افسانه»، «پژواک»، «منطقه آزاد» و «تنها راه ممکن» است، حدیث نفس کارگردانی است که در آثارش، ایران را مکانی غیر قابل زیست برای نسل بشر دانسته و پیام مهاجرت را از طریق کنایه ها و تعابیری تمسخرآمیز به مخاطبان حواله می دارد. «تنها راه ممکن» علاوه بر زیر سوال بردن امنیت روانی در ایران به سراغ مقولات دینی و مذهبی هم رفته و از طریق کنایه هایی ناپسند به تمسخر آحاد مومن و انقلابی جامعه ایرانی می پردازد و نکته تاسف برانگیز، بی حرمتی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در جشنواره ای با عنوان «فجر انقلاب اسلامی» است و مسئولان برگزاری جشنواره به بهای پُرمخاطب بودن آثار یعقوبی اقدام به شرکت اثری در این دوره از جشنواره تئاتر کردند که اصولا در پی زیرسوال بردن انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران است!
درباره «تنها راه مکن» تحلیل های بسیاری می توان داشت و جدا از کج فهمی های رخ داده نزد نویسنده درباره مباحث ملی و آئینی، باید از فرم گسسته روایت پردازی در کلیت این اثر نمایشی نقد کرد و این که سیاست زدگی موجب شده تا مولفه های درام پردازی نزد کارگردان نادیده گرفته شود. در واقع تنها تمهید به کار رفته توسط یعقوبی در اجرای «تنها راه ممکن»، استفاده از نور چراغ موضعی گوشی همراه توسط راویان بوده که پیش از این بارها در آثار مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
«تنها راه ممکن» که برگرفته از پروژه هنرجویان کارگاه بازیگری «سی و دو حرف» محمد یعقوبی است و توسط ۳۶ نفر از هنرجویان در تالار «باران» به اجرا درآمد، واگویه های کارگردانی است که بیانیه نویسی را با نمایشنامه نویسی اشتباه گرفته است و از طریق مرور خاطرات دوران دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی می خواهد نقش مردان جبهه و دوران دفاع مقدس و ارزش های خانواده ایرانی و نگاه مردم معتقد را در قالب نمایشنامه های کوتاه خود و از زبان نویسنده ای به نام «مهران صوفی» به سخره بگیرد. برای نمونه در قسمت «منطقه آزاد» این نمایش شاهد ورود ۴ شخصیت امنیتی به یکی از موسسات روانکاوانه هستیم؛ موسسه ای که از طریق مشاوره دکتر راهنمایش می خواهد فضای آزادی را در روح مراجعه کنندگان تزریق کند! و حضور افراد امنیتی که سیمایی آشنا از افراد متدین دارند و نوع مواجهه تمسخرآمیز نویسنده نسبت به این طبقه فکری نشان دهنده مسیر قهقرایی است که «تنها راه ممکن» پیموده است تا در نهایت با زور گیتار و ساز دهنی و جمع خوانی گروه این پیام به تماشاگر منتقل شود که زندگی در ایران ناامیدی محض است و شاید مخاطبان نیز باید همان راهی را بروند که جناب یعقوبی چند سال پیش با سفر به کانادا پیمود!
انتهای پیام/
مرتضی اسماعیل دوست

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz