به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه بیستمین نمایشگاه رسانگار گالری باعنوان\" هنر آوینی\" به مناسبت هفته هنرانقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی به نمایش منتخب آثار نقاشی انقلابی می پردازد.شایان ذکر است برخی از این آثار مورد ستایش شهید آوینی بوده است .در این نمایشگاه مجازی آثاری از هنرمندان حبیب اله صادقی, کاظم چلیپا,عبدالحمید قدیریان, ناصر پلنگی ,حسین خسروجردی ومصطفی گودرزی به معرض تماشای عموم قرار می گیرد. زمان نمایشگاه23 تا 30 فروردین 1400 می باشد .علاقه‌مندان برای تماشای این نمایشگاه مجازی می‌توانند به سایت فرهنگ سرای رسانه و صفحه مجازی آن در اینستاگرام مراجعه کنند.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\n...
واحد آموزش فرهنگ سرای رسانه اقدام به برگزاری پنجمین دوره از کارگاه آموزشی فن بیان، گویندگی و اجرا از دوره های آموزشی مدرسه تخصصی رسانه توسط مدرس صداپیشه: رضا تفکری در روزهای یکشنبه ساعت 15 با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور تعداد حداقلی در فضای سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرای رسانه نموده است. ثبت نام در این دوره آموزشی با تست گویندگی و نیز در پایان دوره گواهینامه آموزشی اعطاء می گردد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی با شماره 3-22888782 و یا به نشانی Edu.farhangihonari.ir جهت ثبت نام اینترنتی مراجعه نمایند.\r\n...
اولین دوره خبر نویسی از مقدماتی تا وب توسط مدرس مجرب  داود میاندهی در فرهنگ سرای رسانه به صورت آن لاین برگزار می شود. در این دوره آموزشهای مدرسه تخصصی رسانه ، اطلاعات کامل و کاربردی را به علاقمندان این حوزه ارائه می دهد.علاقمندان جهت کسب اطلاع و نام نویسی با واحد آموزش تماس حاصل فرمایند. تلفن تماس: 3-22888782              \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه ،فراخوان نمایشگاه هنرهای تجسمی\" نقش پارسی\" به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ حکیم ابوالقاسم فردوسی منتشر شد.\r\nتاریخ برگزاری و ارسال آثار این رویداد 1 اردیبهشت تا 10 اردیبهشت ماه 1400 است. افتتاحیه نمایشگاه مجازی 5 خردادماه، و اختتامیه و اهدای جوایز  آن 25 خردادماه است. همچنین آخرین مهلت ارسال آثار، 10 اردیبهشت ماه است.\r\nدر زیرفراخوان شرکت در این نمایشگاه منتشر می شود:   \r\n     موضوع : داستان های شاهنامه     \r\n  زمینه ها: تمام رشته های هنرهای تجسمی\r\n  ارسال تصاویر با ڪیفیت مناسب به همراه مشخصات آثار و رزومه ڪوتاه هنرمند\r\nمهلت ارسال تصاویر: 10 اردیبهشت ماه 1400      \r\n نمایشگاه به صورت مجازی در اینستاگرام و سایت فرهنگسرای رسانه به نمایش گذاشته می شود.\r\n 70 درصد از فروش اثر به هنرمند تعلق می گیرد.\r\n هنرمندان شرڪت ڪننده در این نمایشگاه به قید قرعه از مزایای نمایشگاه رایگان سالانه \"رسانگار\"فرهنگ سرای رسانه برخوردار می شوند. \r\nبه سه نفر منتخب در این نمایشگاه لوح تقدیر و هدایای نقدی اهدا می شود.\r\n به هنرمندان شرڪت ڪننده گواهی حضور در نمایشگاه اهدا می شود.\r\n زمان نمایشگاه:5 خرداد ماه 1400\r\n  هزینه شرڪت در نمایشگاه صد هزار تومان می باشد.\r\n علاقه مندان می توانند آثار خود را به شماره تماس 09223676801 در واتس آپ ارسال کنند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، واحد آموزش فرهنگ‌سرای رسانه با برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی در دو بخش «مدرسه تخصصی رسانه» و «دوره‌های عمومی» به صورت آنلاین و حضوری در فصل بهار میزبان علاقه‌مندان است.\r\n دوره‌های تخصصی رسانه شامل خبرنویسی مقدماتی  تا وب،مقاله نویسی، صدابرداری اجرای زنده، ترفندهای اینستاگرام ، فیلمنامه‌نویسی، عکاسی، داستان نویسی، برنامه‌سازی رادیویی، فن‌بیان، گویندگی و اجرا ویژه فعالان رسانه و عموم علاقه‌مندان با حضور استادان مجرب در مدرسه تخصصی رسانه برگزار می‌شود.\r\n همچنین دوره‌های عمومی فرهنگ‌سرا شامل دوره كارآفريني( فنون مذاكره) ، حسابداري( نرم افزارهاي تخصصي ، معاملات فصلي، ارزش افزوده و ...) علوم قرآنی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی (شامل بازیگری با نقش پردازی از داستان‌های شاهنامه، نقالی، نمایش خلاق و…)، دوره‌های ادبی، مهارت‌های اجتماعی(شامل جلسات فردی و گروهی با حضور متخصصین مجرب)، دوره‌های موسیقی (شامل موسیقی ایرانی و کلاسیک)، دوره‌های تقویتی، هنرهای صناعی (شامل معرق، منبت، خوشنویسی لاتین، تحریری و نستعلیق، کیف دوزی با چرم، پته دوزی کرمان، قلم زنی، قالیبافی و…)، هنرهای خانگی (شامل قلاب ‌بافی، خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و…)، فوریت‌های پزشکی، طب سنتی، کامپیوتر در دوره های مختلف،دوره‌های آموزش ورزش‌های هوازی (شامل کاراته، پیلاتس، آمادگی جسمانی، تای چی، حرکات اصلاحی و…)، شطرنج، رباتیک، دوره‌های آموزش کودکان (شامل نقاشی، خلاقیت و…) و زبان انگلیسی در تمامی سطوح و کلیه مقاطع سنی ثبت‌نام می‌کند.\r\n فرهنگ‌سرای رسانه در ابتدای خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳-۲۲۸۸۸۷۸۲ تماس بگیرند و برای ثبت نام اینترنتی به نشانی Edu.farhangihonari.ir مراجعه کنند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، نمایشگاه هنرهای تجسمی «تی تی» به همت فرهنگسرای رسانه با همکاری گروه هنری پلکان برگزار می‌شود. \r\nهمزمان با فرا رسیدن فصل بهار، فصل شکوفایی درختان و گل‌ها، نمایشگاه هنرهای تجسمی «تی تی» که یک رسم آیینی در مناطق شمالی کشورمان است، برگزار می‌شود. \r\nدر جشن «تی تی»، مردمان عاشق طبیعت و فرهنگ گردهم می‌آیند تا در جشن شکوفه‌های زیبای بهاری، با مهر به یکدیگر هدیه دهند. هنرمندان عرصه تجسمی نیز این سنت زیبا را به تصویر خواهند کشید.\r\nنام این جشن برگرفته از یک رسم و سنت باستانی در مازندران است. مردم این خطه از کشورمان هر ساله اواخر فروردین ماه و زمان شکوفه‌دهی درختان این جشن را برگزار می‌کنند. باغداران مازنی که درآمدشان از طریق فروش محصولات کشاورزی است، برای شکرگذاری از پروردگار متعال برای شکوفایی دوباره طبیعت این جشن را برگزار می‌کنند. \r\nبراساس فراخوان این رویداد هنری، هنرمندان و نقاشان کشورمان می‌توانند آثار تجسمی خود را برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه آن واقع در فرهنگسرای رسانه ارسال کنند. \r\nمهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ماه است و نمایشگاه تجسمی «تی تی» در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.\r\n\r\nانتهای پیام/...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه نوزدهمین نمایشگاه رسانگار گالری به نمایش گروهی از آثار هنرمندان : احمد شولی، مرضیه حیدرپور، حامد توسلی، نجمه مجتهدی، زیبا مهرابی، معصومه حیدرپور، سارا جوقان کلام،مریم اسکندری،اکرم شهریاری، زهرا قادری، طاهره عبادی ، نرگس خرمی، منوچهر ایلیایی ،مریم شفیعی خواه و محمد کوره پز می پردازد.این نمایشگاه با عنوان \"رسا اکسپو \" به نمایش و فروش آثار تجسمی گروهی از هنرمندان می پردازد . حراج آخر سال رسانگار شامل آثاری با مضامین و تکنیک های گوناگون نقاشی ، نقاشی خط و عکس با تخفیف های مناسب می باشد که در تاریخ25 اسفند در رسانگار گالری به صورت مجازی برگزار می شود .\r\nعلاقه‌مندان برای تماشای این نمایشگاه مجازی می‌توانند به سایت فرهنگ سرای رسانه و صفحه مجازی آن در اینستاگرام مراجعه کنند.\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن اشاره به عمر یک ساله ویروس کرونا در کشورمان گفت: بیش از یک سال است که ویروس کرونا مهمان ناخوانده کشورمان شده است و تاکنون افراد زیادی به این بیماری دچار شدند و متأسفانه عده‌ای نیز به دلیل همین بیماری جانشان را از دست دادند. در طول یک سال گذشته، یکی از نکات مهم که توسط پزشکان، دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور و حتی مقام‌های عالی‌رتبه کشور بارها تکرار شده است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات است.\r\nوی اضافه کرد: با نزدیک‌شدن به ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز، تب و تاب خریدهای نوروزی داغ شده و تجمعات گسترده‌ای با حضور مردم در مناطق شلوغ شهر از جمله بازارها و مراکز خرید ایجاد می‌شود. این اتفاق بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سلامت بسیاری از افراد را به خطر بیندازد، به ویژه آنکه ویروس انگلیسی بی‌رحم‌تر و قوی‌تر از ویروس قبلی، جان ایرانیان را هدف گرفته است.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه از ویژه برنامه‌های این مرکز در این روزها خبر داد و گفت: فرهنگسرای رسانه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به تولید محصولات رسانه‌ای در قالب‌های مختلف با عنوان «نه به بازارگردی عید» کرده و تلاش می‌کند با فرهنگسازی، مردم را به سمت خرید هدفمند تشویق کند تا از تجمعات بدون فایده و بازارگردی‌های بیهوده جلوگیری شود. البته لازم به ذکر است که هدف این فعالیت، کاهش رونق‌ اقتصادی کشور در روزهای پایانی سال نیست بلکه هدفمان این است که جلوی بازارگردی‌ها گرفته شود و روش‌های جدید خرید کردن از جمله خرید آنلاین بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.\r\nوی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در یکسال گذشته با فرهنگسازی خوب و دعوت مردم به مشارکت، تجربه‌های بسیار مثبتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا و مهار آن رقم خورد. این فعالیت‌ها با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق رسانه‌ای، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی صحیح از سوی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نتیجه‌بخش شد که نمونه‌اش را می‌توانید در روز طبیعت، خودداری از سفر در نوروز 1399، شب یلدا و .... مشاهده کرد. تولیدات تصویری «نه به بازارگردی عید» نیز تلاش دارد یک کار رسانه‌ای فرهنگی اثربخش باشد.\r\nمحمدی ضمن تشریح این محصولات رسانه‌ای گفت: در این پویش، هنرمندان، اهالی رسانه، ورزشکاران و ... که دارای مقبولیت اجتماعی خوبی هستند، در سخنان کوتاهی از مردم دعوت می‌کنند که در تجمعات نروند و خرید خود در روزهای پایانی سال را به شیوه‌های دیگری انجام دهند.\r\nوی اضافه کرد: این رویداد فرهنگی، اجتماعی از 20 اسفندماه کار خود را آغاز خواهد کرد و چهره‌های مشهور با قراردادن پست یا استوری در صفحات مجازی خود، از دنبال‌کنندگان خود درخواست می‌کنند تا با توجه به شرایط حیاتی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، از بازارگردی‌های بیهوده خودداری کنند. در این راه، مناطق 22گانه و مراکز خاص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ما را در اجرای این مهم یاری خواهند کرد.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه در پایان تأکید کرد: بدون شک با همراهی و همدلی می‌توان این روزهای سخت را نیز پشت سر گذاشت و در نوروزهای آینده بازهم به شرایط عادی برگشت.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای رسانه به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار و سرزنده شدن دوباره طبیعت، مسابقه عکاسی «شهر نارنج» را در قالب بسته برنامه «تهران درخت دارد »برگزار می‌کند. این مسابقه با هدف حفظ و نگهداری طبیعت از آسیب‌های زیست محیطی و فرهنگسازی کاشت درخت نارنج به جای سبزه گندم در آستانه نوروز 1400 راه اندازی شده است. \r\n در این مسابقه تلاش شده است تا ضمن آگاه‌سازی مخاطبین از آسیب‌های زیست محیطی کاشت سبزه گندم به عنوان سبزه عید، از کودکان دعوت شود تا هسته درخت نارنج بکارند و با ارسال عکس آن در مسابقه شرکت کنند. \r\n در زیر فراخوان مسابقه شهر نارنج توسط فرهنگسرای رسانه منتشر می‌شود. \r\n\r\n \r\nبراساس این فراخوان، کودکان 7 تا 12 سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و هر کودک اجازه ارسال 3 عکس را دارد. این عکس‌ها می‌تواند شامل سبزه نارنج در کنار سفره هفت سین یا درخانه و فضای باز ثبت شود. \r\n شهر نارنج از روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز به کار کرده و تا ۳۰ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. شرکت‌کنندگان باید عکس‌های خود را در دو بخش موبایلی یا دوربین حرفه‌ای تهیه کرده و به آدرس ایمیل resanehfarhangsara@gmail.com ارسال کنند. \r\n به 3 نفر برگزیده این مسابقه توسط داوران جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. \r\n لازم به ذکر است عکس‌ها باید با مشخصات کامل عکاس، شماره تلفن، کدملی و اسم شهر ارسال شوند.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه،هجدهمین نمایشگاه مجازی رسانگاربا عنوان «لحظه‌های ناب» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه منتخبی از عکس‌های اعتکاف که توسط عکاسان خبری رسانه‌های کشور گرفته شده است به نمایش درمی آید. \r\nاعتکاف صحنه‌ای زیبا از تجلی عبودیت بنده در برابر پروردگار است که همه ساله همزمان با ایام ولادت امیرالمومنین علیه‌السلام در سراسر کشورمان برگزار می‌شود. اما امسال به دلیل ویروس کرونا توفیق برگزاری این مراسم معنوی ایجاد نشد.\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nفرهنگسرای رسانه به مناسبت ایام اعتکاف، سه محصول با قالب های مختلف رسانه ای تولید کرده است. اولین محصول ویدئویی از بیانات رهبر معظم انقلاب ، دیگری فوتوتیتر هایی برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری و سومی نمایشگاه مجازی رسانگار با موضوع اعتکاف است . در این نمایشگاه با عنوان «لحظه‌های ناب» عکس‌هایی از مراسم اعتکاف در سال‌های گذشته  به تصویر کشیده شده است.\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nنمایشگاه «لحظه‌های ناب» همزمان با ایام اعتکاف از 7 تا 13 اسفندماه در فضای مجازی فرهنگ سرای رسانه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌‌توانند برای مشاهده  به صفحه اینستاگرامی و سایت این فرهنگ سرا مراجعه کنند.\r\nدر زیر عکس‌های این نمایشگاه مجازی را از منظر می‌گذرانید:\r\n\r\n   \r\n\r\n ...

مسئولیت رسانه‌ها اقتضا می‌کند حتی بر عملکرد “دستگاههای نظارتی رسمی کشور” هم نظارت کنند + فیلم

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه‌ها گفت: مسئولیت رسانه‌ها اقتضا می‌کند حتی در صورت ضرورت بر عملکرد دستگاههای نظارتی رسمی کشور هم نظارت کنند و انحراف و کم‌کاری احتمالی را به موقع به مردم اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه ،برنامه‌ مثبت ۴۰ با موضوع “رسانه‌ها و مسئولیت اجتماعی” در فرهنگ سرای رسانه برگزار شد؛ در این برنامه سیدضیاء هاشمی، عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر تاریخ مطالعات ایران و استاد دانشگاه، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با اجرای فرید محمدی به بحث و گفتگو پرداختند.

در بخش دوم این برنامه سید ضیاء هاشمی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در حوزه اجتماعی گفت: دنیای امروز براساس اصل ارتباطات است و رسانه‌ها، نقش تعیین‌کننده ای در تحولات اجتماعی جامعه دارند. آنها طی چند دهه اخیر عملکرد موفقی داشته‌اند تا جایی که امروزه بیش از ۱۰ هزار رسانه فعال هستند و نقش‌آفرینی می‌کنند؛ در عین حال باید شاهد حرکتهای جدید در  عملکرد رسانه‌ها باشیم که این حرکتها در شأن انقلاب باشد.

وی افزود: رسانه مطلوب، رسانه‌ای است که آگاهی‌بخش بوده و شفافیت داشته باشد تا بتواند مشارکت و اعتماد مخاطب را جلب کند. بحث کارتن خوابی را رسانه‌ها آغاز کردند و پس از آن مدیران وارد عمل شدند یا در مسائل فقر و مناطق محروم، نقش رسانه ها بسیار مهم بود.

هاشمی تصریح کرد: رسانه ها باید در بحث نظارتی شجاعانه تر و خلاقانه تر عمل کنند تا اعتماد مخاطب را جلب کنند و رسانه به عنوان یک مرجع باشد. رسانه‌ها باید در مسئولیت اجتماعی با مخاطبانش باشد؛ چراکه رسانه بدون مخاطب وجود ندارد. رسانه ها باید شجاعانه واقعیت را مطرح کنند چراکه آنها چشم و گوش و زبان گویای مردم هستند.

رسانه‌های داخلی , رسانه ,

وی ادامه داد: رسانه قرار نیست که باور همه را به دوش بکشد و حوزه‌های نظارتی باید کارشان را به درستی انجام دهند همچنین حوزه فرهنگ باید کارآمدی داشته باشد. رسانه ها نباید به دلیل منافع خودشان از واقعیات چشم‌پوشی کنند؛ اگر ظلمی وجود دارد حتما رسانه‌ها باید وارد میدان شوند.

وی بیان کرد: عدالت امر شریفی است که بدون آن نظام و جامعه بها پیدا نمی‌کند؛ به تعبیر حضرت علی(ع)، خدمت بدون عدالت معنا ندارد. عدالت در عمل سخت است و باید برای تحقق آن تلاش کنیم. امروز رسانه ها باید با مسأله پول‌شویی مقابله کنند و از مسئولان مربوطه پرسشهای خود را جویا شوند. وقتی اتفاقی در دانشگاه رخ می دهد، مقامات باید پاسخگو باشد؛ شهردار امروز و گذشته هم باید پاسخگوی بسیاری از مشکلات و مسائل باشد. همه این ها حق‌الناس است. مبنای دینی رسانه‌های کشور امر به معروف و نهی از منکر بوده و ما باید همراه با این رویکرد اشکالات را ببینیم.

 

اکبر نصراللهی، رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در ادامه این مبحث با اشاره به سابقه تاریخی مباحث مسئولیت رسانه‌ها در مجامع مختلف گفت: مسئولیت اجتماعی در اسلام با امربه معروف و نهی از منکر مرتبط است و در اسلام فرستنده پیام و مبلغ در قبال محتوای پیام و پیامدهای آن مسئول است و باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها نسبت به عملکرد گذشته، کنونی و آینده خود مسئول هستند و این مسئولیت سطوح مختلفی دارد که می‌تواند مسئولیت در برابر خدا، خویش و خانواده، دیگران، طبیعت و محیط زیست باشد.

نصراللهی افزود: برای مسئول و پاسخ بودن شروطی نیاز است که از جمله آن قدرت و توانایی، علم و آگاهی، اختیار و آزادی رسانه‌ها و خبرنگارن است که متاسفانه به دلایل مختلف این شرایط هم در کشور برای خبرنگاران و رسانه‌ها مهیا و مطلوب نیست.

رسانه‌های داخلی , رسانه ,

این استاد دانشگاه با تاکید بر ضرروت پاسخگویی همه رسانه‌ها گفت: زمانی که مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها مطرح می‌شود به این معناست که رسانه‌ها تا چه اندازه در ادای وظایف و نقشهای اطلاع‌رسانی‌، آموزشی، تفریحی و نظارتی و کارهای حرفه‌ای بویژه دقت و سرعت و بی‌طرفی و انصاف و طرح دیدگاههای مختلف پاسخگو هستند.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با تاکید بر نقش نظارتی رسانه ها گفت: رسانه‌ها باید به موازات دستگاههای نظارتی بر عملکرد مسئولان و تعهدات بخش های مختلف در تحقق اهداف چشم اندازها و اسناد بالادستی نظارت داشته باشند و مطالبات مردم را از آنها پیگیری کنند.

به گفته نصراللهی مسئولیت رسانه ها اقتضا می کند حتی در صورت ضرورت بر عملکرد دستگاههای نظارتی رسمی کشور هم نظارت کنند و انحراف و کم کاری احتمالی را به موقع به مردم اعلام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت استقلال رسانه های عمومی و ملی از کنشگران سیاسی و قوای مختلف گفت : اشکالی ندارد رسانه های حزبی سخنگو و مدافع اهداف و سیاست های آن حزب و بخش باشند اما در شرایط تعارض منافع حزبی و ملی ، همواره باید منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهند.

نصراللهی با اظاره به وظایف رسانه های عمومی گفت از رسانه های ملی مثل خبرگزاری جمهوری اسلامی و صداوسیما انتظار می رود مدافع مردم و امنیت ملی باشند.

نصراللهی با اشاره به توسعه کمی و کیفی رسانه ها بعد از انقلاب اسلامی و اقدامات خوبی که در چهار دهه گذشته بویژه سال های اخیر در مورد جلب کمک های مردم زلزله های رودبار،بم،ورزقان و ازگله ،طرح موضوع کودکان کار، گورخواب ها، جلب مشارکت مردم در مناسبت های ملی مثل راهپیمایی های ۲۲ بهمن، روز قدس، انتخابات،دفاع مقدس گفت: باوجود اقدامات درخور قدردانی رسانه ها اما همچنان رسانه های کشور با توجه به آرایش جدید رسانه های و مسئولیت هایی که دارند در طراز انقلاب اسلامی نیستند.

به گفته نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای ، کشور ایران در معرض چالش ها ،مسایل مخاطرات و بحران های مختلف از جمله بحران های زیست محیطی و طبیعی هستند اما رسانه ها به استناد آمارها و مشاهدات نتوانسته اند در تبدیل برخی مخاطرات قابل پیشگیری به بحران ها جلوگیری کنند.

وی با اشاره موضوع ریزگردها گفت: ریزگردها از سال ۸۲ در خوزستان خودنمایی کرد اما به دلیل پوشش رسانه ای و توجه ناکافی در اواخر سال ۹۵ کشور بعد از تعطیلی چند شهر خوزستان و برجسته سازی این موضوع در فضای مجازی ؛ رسانه های رسمی و مسئولان وارد میدان شده اند.  اگر از سال ۸۲ رسانه ها مسئولیت خودشان را در این خصوص انجام می دادند امروز با این پدیده مخل امنیت ملی مواجهه می شدیم؟

به گفته نصراللهی اگر امروز موضوع ریزگردها اهمیت یافته به دلیل وجود شبکه های اجتماعی بود. رسانه های رسمی از مردم عقب تر هستند و باید خود را به روز کنند.

رییس دانشکده علوم ارتباطات پرداخت رویدادی به موضوعات مهم ملی و راهبردی ، توجه ناکافی به نامگذاری های سال و افتصاد مقاومتی و گفتمان مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و بهره برداری سیاسی از حوادث و بحران های انسانی، کم کار در پوشش و پیگیری آسیب های اجتماعی ، طرح مشکلات کشور بدون اخذ نظر های کارشناسی و راهکار های رفع آن را از جمله ضعف های دیگر رسانه ها در ایفای مسئولیت های شان اعلام کرد.

نصراللهی اظهار کرد: رسانه ها نباید فقط به طرح مشکلات اکتفا کنند بلکه مسئولیت دارند در کنار آن به راه حل های کارشناسی رفع آن هم توجه کنند تا مردم تصور نکنند که کشور با انبوهی از مشکلات غیرقابل حل روبرو هستند.

وی بیان کرد: رسانه ها باید مستقل باشند اما متأسفانه بسیاری از آنها مستقل از مردم شده اند درحالی که باید حامی آنها شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: رسانه ها حرییم و حرم نظام جمهوری اسلامی و مردم هستند و مسئولان باید آن ها را باور وبه آنها اتکا و مشارکت آنها در حل مشکلات کشور استفاده کنند اما متاسفانه آستانه تحمل مسئولان کم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *