به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه بیستمین نمایشگاه رسانگار گالری باعنوان\" هنر آوینی\" به مناسبت هفته هنرانقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی به نمایش منتخب آثار نقاشی انقلابی می پردازد.شایان ذکر است برخی از این آثار مورد ستایش شهید آوینی بوده است .در این نمایشگاه مجازی آثاری از هنرمندان حبیب اله صادقی, کاظم چلیپا,عبدالحمید قدیریان, ناصر پلنگی ,حسین خسروجردی ومصطفی گودرزی به معرض تماشای عموم قرار می گیرد. زمان نمایشگاه23 تا 30 فروردین 1400 می باشد .علاقه‌مندان برای تماشای این نمایشگاه مجازی می‌توانند به سایت فرهنگ سرای رسانه و صفحه مجازی آن در اینستاگرام مراجعه کنند.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\n...
واحد آموزش فرهنگ سرای رسانه اقدام به برگزاری پنجمین دوره از کارگاه آموزشی فن بیان، گویندگی و اجرا از دوره های آموزشی مدرسه تخصصی رسانه توسط مدرس صداپیشه: رضا تفکری در روزهای یکشنبه ساعت 15 با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور تعداد حداقلی در فضای سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرای رسانه نموده است. ثبت نام در این دوره آموزشی با تست گویندگی و نیز در پایان دوره گواهینامه آموزشی اعطاء می گردد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی با شماره 3-22888782 و یا به نشانی Edu.farhangihonari.ir جهت ثبت نام اینترنتی مراجعه نمایند.\r\n...
اولین دوره خبر نویسی از مقدماتی تا وب توسط مدرس مجرب  داود میاندهی در فرهنگ سرای رسانه به صورت آن لاین برگزار می شود. در این دوره آموزشهای مدرسه تخصصی رسانه ، اطلاعات کامل و کاربردی را به علاقمندان این حوزه ارائه می دهد.علاقمندان جهت کسب اطلاع و نام نویسی با واحد آموزش تماس حاصل فرمایند. تلفن تماس: 3-22888782              \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه ،فراخوان نمایشگاه هنرهای تجسمی\" نقش پارسی\" به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ حکیم ابوالقاسم فردوسی منتشر شد.\r\nتاریخ برگزاری و ارسال آثار این رویداد 1 اردیبهشت تا 10 اردیبهشت ماه 1400 است. افتتاحیه نمایشگاه مجازی 5 خردادماه، و اختتامیه و اهدای جوایز  آن 25 خردادماه است. همچنین آخرین مهلت ارسال آثار، 10 اردیبهشت ماه است.\r\nدر زیرفراخوان شرکت در این نمایشگاه منتشر می شود:   \r\n     موضوع : داستان های شاهنامه     \r\n  زمینه ها: تمام رشته های هنرهای تجسمی\r\n  ارسال تصاویر با ڪیفیت مناسب به همراه مشخصات آثار و رزومه ڪوتاه هنرمند\r\nمهلت ارسال تصاویر: 10 اردیبهشت ماه 1400      \r\n نمایشگاه به صورت مجازی در اینستاگرام و سایت فرهنگسرای رسانه به نمایش گذاشته می شود.\r\n 70 درصد از فروش اثر به هنرمند تعلق می گیرد.\r\n هنرمندان شرڪت ڪننده در این نمایشگاه به قید قرعه از مزایای نمایشگاه رایگان سالانه \"رسانگار\"فرهنگ سرای رسانه برخوردار می شوند. \r\nبه سه نفر منتخب در این نمایشگاه لوح تقدیر و هدایای نقدی اهدا می شود.\r\n به هنرمندان شرڪت ڪننده گواهی حضور در نمایشگاه اهدا می شود.\r\n زمان نمایشگاه:5 خرداد ماه 1400\r\n  هزینه شرڪت در نمایشگاه صد هزار تومان می باشد.\r\n علاقه مندان می توانند آثار خود را به شماره تماس 09223676801 در واتس آپ ارسال کنند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، واحد آموزش فرهنگ‌سرای رسانه با برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی در دو بخش «مدرسه تخصصی رسانه» و «دوره‌های عمومی» به صورت آنلاین و حضوری در فصل بهار میزبان علاقه‌مندان است.\r\n دوره‌های تخصصی رسانه شامل خبرنویسی مقدماتی  تا وب،مقاله نویسی، صدابرداری اجرای زنده، ترفندهای اینستاگرام ، فیلمنامه‌نویسی، عکاسی، داستان نویسی، برنامه‌سازی رادیویی، فن‌بیان، گویندگی و اجرا ویژه فعالان رسانه و عموم علاقه‌مندان با حضور استادان مجرب در مدرسه تخصصی رسانه برگزار می‌شود.\r\n همچنین دوره‌های عمومی فرهنگ‌سرا شامل دوره كارآفريني( فنون مذاكره) ، حسابداري( نرم افزارهاي تخصصي ، معاملات فصلي، ارزش افزوده و ...) علوم قرآنی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی (شامل بازیگری با نقش پردازی از داستان‌های شاهنامه، نقالی، نمایش خلاق و…)، دوره‌های ادبی، مهارت‌های اجتماعی(شامل جلسات فردی و گروهی با حضور متخصصین مجرب)، دوره‌های موسیقی (شامل موسیقی ایرانی و کلاسیک)، دوره‌های تقویتی، هنرهای صناعی (شامل معرق، منبت، خوشنویسی لاتین، تحریری و نستعلیق، کیف دوزی با چرم، پته دوزی کرمان، قلم زنی، قالیبافی و…)، هنرهای خانگی (شامل قلاب ‌بافی، خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و…)، فوریت‌های پزشکی، طب سنتی، کامپیوتر در دوره های مختلف،دوره‌های آموزش ورزش‌های هوازی (شامل کاراته، پیلاتس، آمادگی جسمانی، تای چی، حرکات اصلاحی و…)، شطرنج، رباتیک، دوره‌های آموزش کودکان (شامل نقاشی، خلاقیت و…) و زبان انگلیسی در تمامی سطوح و کلیه مقاطع سنی ثبت‌نام می‌کند.\r\n فرهنگ‌سرای رسانه در ابتدای خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳-۲۲۸۸۸۷۸۲ تماس بگیرند و برای ثبت نام اینترنتی به نشانی Edu.farhangihonari.ir مراجعه کنند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، نمایشگاه هنرهای تجسمی «تی تی» به همت فرهنگسرای رسانه با همکاری گروه هنری پلکان برگزار می‌شود. \r\nهمزمان با فرا رسیدن فصل بهار، فصل شکوفایی درختان و گل‌ها، نمایشگاه هنرهای تجسمی «تی تی» که یک رسم آیینی در مناطق شمالی کشورمان است، برگزار می‌شود. \r\nدر جشن «تی تی»، مردمان عاشق طبیعت و فرهنگ گردهم می‌آیند تا در جشن شکوفه‌های زیبای بهاری، با مهر به یکدیگر هدیه دهند. هنرمندان عرصه تجسمی نیز این سنت زیبا را به تصویر خواهند کشید.\r\nنام این جشن برگرفته از یک رسم و سنت باستانی در مازندران است. مردم این خطه از کشورمان هر ساله اواخر فروردین ماه و زمان شکوفه‌دهی درختان این جشن را برگزار می‌کنند. باغداران مازنی که درآمدشان از طریق فروش محصولات کشاورزی است، برای شکرگذاری از پروردگار متعال برای شکوفایی دوباره طبیعت این جشن را برگزار می‌کنند. \r\nبراساس فراخوان این رویداد هنری، هنرمندان و نقاشان کشورمان می‌توانند آثار تجسمی خود را برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه آن واقع در فرهنگسرای رسانه ارسال کنند. \r\nمهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ماه است و نمایشگاه تجسمی «تی تی» در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.\r\n\r\nانتهای پیام/...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه نوزدهمین نمایشگاه رسانگار گالری به نمایش گروهی از آثار هنرمندان : احمد شولی، مرضیه حیدرپور، حامد توسلی، نجمه مجتهدی، زیبا مهرابی، معصومه حیدرپور، سارا جوقان کلام،مریم اسکندری،اکرم شهریاری، زهرا قادری، طاهره عبادی ، نرگس خرمی، منوچهر ایلیایی ،مریم شفیعی خواه و محمد کوره پز می پردازد.این نمایشگاه با عنوان \"رسا اکسپو \" به نمایش و فروش آثار تجسمی گروهی از هنرمندان می پردازد . حراج آخر سال رسانگار شامل آثاری با مضامین و تکنیک های گوناگون نقاشی ، نقاشی خط و عکس با تخفیف های مناسب می باشد که در تاریخ25 اسفند در رسانگار گالری به صورت مجازی برگزار می شود .\r\nعلاقه‌مندان برای تماشای این نمایشگاه مجازی می‌توانند به سایت فرهنگ سرای رسانه و صفحه مجازی آن در اینستاگرام مراجعه کنند.\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن اشاره به عمر یک ساله ویروس کرونا در کشورمان گفت: بیش از یک سال است که ویروس کرونا مهمان ناخوانده کشورمان شده است و تاکنون افراد زیادی به این بیماری دچار شدند و متأسفانه عده‌ای نیز به دلیل همین بیماری جانشان را از دست دادند. در طول یک سال گذشته، یکی از نکات مهم که توسط پزشکان، دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور و حتی مقام‌های عالی‌رتبه کشور بارها تکرار شده است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات است.\r\nوی اضافه کرد: با نزدیک‌شدن به ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز، تب و تاب خریدهای نوروزی داغ شده و تجمعات گسترده‌ای با حضور مردم در مناطق شلوغ شهر از جمله بازارها و مراکز خرید ایجاد می‌شود. این اتفاق بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سلامت بسیاری از افراد را به خطر بیندازد، به ویژه آنکه ویروس انگلیسی بی‌رحم‌تر و قوی‌تر از ویروس قبلی، جان ایرانیان را هدف گرفته است.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه از ویژه برنامه‌های این مرکز در این روزها خبر داد و گفت: فرهنگسرای رسانه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به تولید محصولات رسانه‌ای در قالب‌های مختلف با عنوان «نه به بازارگردی عید» کرده و تلاش می‌کند با فرهنگسازی، مردم را به سمت خرید هدفمند تشویق کند تا از تجمعات بدون فایده و بازارگردی‌های بیهوده جلوگیری شود. البته لازم به ذکر است که هدف این فعالیت، کاهش رونق‌ اقتصادی کشور در روزهای پایانی سال نیست بلکه هدفمان این است که جلوی بازارگردی‌ها گرفته شود و روش‌های جدید خرید کردن از جمله خرید آنلاین بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.\r\nوی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در یکسال گذشته با فرهنگسازی خوب و دعوت مردم به مشارکت، تجربه‌های بسیار مثبتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا و مهار آن رقم خورد. این فعالیت‌ها با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق رسانه‌ای، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی صحیح از سوی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نتیجه‌بخش شد که نمونه‌اش را می‌توانید در روز طبیعت، خودداری از سفر در نوروز 1399، شب یلدا و .... مشاهده کرد. تولیدات تصویری «نه به بازارگردی عید» نیز تلاش دارد یک کار رسانه‌ای فرهنگی اثربخش باشد.\r\nمحمدی ضمن تشریح این محصولات رسانه‌ای گفت: در این پویش، هنرمندان، اهالی رسانه، ورزشکاران و ... که دارای مقبولیت اجتماعی خوبی هستند، در سخنان کوتاهی از مردم دعوت می‌کنند که در تجمعات نروند و خرید خود در روزهای پایانی سال را به شیوه‌های دیگری انجام دهند.\r\nوی اضافه کرد: این رویداد فرهنگی، اجتماعی از 20 اسفندماه کار خود را آغاز خواهد کرد و چهره‌های مشهور با قراردادن پست یا استوری در صفحات مجازی خود، از دنبال‌کنندگان خود درخواست می‌کنند تا با توجه به شرایط حیاتی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، از بازارگردی‌های بیهوده خودداری کنند. در این راه، مناطق 22گانه و مراکز خاص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ما را در اجرای این مهم یاری خواهند کرد.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه در پایان تأکید کرد: بدون شک با همراهی و همدلی می‌توان این روزهای سخت را نیز پشت سر گذاشت و در نوروزهای آینده بازهم به شرایط عادی برگشت.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای رسانه به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار و سرزنده شدن دوباره طبیعت، مسابقه عکاسی «شهر نارنج» را در قالب بسته برنامه «تهران درخت دارد »برگزار می‌کند. این مسابقه با هدف حفظ و نگهداری طبیعت از آسیب‌های زیست محیطی و فرهنگسازی کاشت درخت نارنج به جای سبزه گندم در آستانه نوروز 1400 راه اندازی شده است. \r\n در این مسابقه تلاش شده است تا ضمن آگاه‌سازی مخاطبین از آسیب‌های زیست محیطی کاشت سبزه گندم به عنوان سبزه عید، از کودکان دعوت شود تا هسته درخت نارنج بکارند و با ارسال عکس آن در مسابقه شرکت کنند. \r\n در زیر فراخوان مسابقه شهر نارنج توسط فرهنگسرای رسانه منتشر می‌شود. \r\n\r\n \r\nبراساس این فراخوان، کودکان 7 تا 12 سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و هر کودک اجازه ارسال 3 عکس را دارد. این عکس‌ها می‌تواند شامل سبزه نارنج در کنار سفره هفت سین یا درخانه و فضای باز ثبت شود. \r\n شهر نارنج از روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز به کار کرده و تا ۳۰ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. شرکت‌کنندگان باید عکس‌های خود را در دو بخش موبایلی یا دوربین حرفه‌ای تهیه کرده و به آدرس ایمیل resanehfarhangsara@gmail.com ارسال کنند. \r\n به 3 نفر برگزیده این مسابقه توسط داوران جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. \r\n لازم به ذکر است عکس‌ها باید با مشخصات کامل عکاس، شماره تلفن، کدملی و اسم شهر ارسال شوند.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه،هجدهمین نمایشگاه مجازی رسانگاربا عنوان «لحظه‌های ناب» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه منتخبی از عکس‌های اعتکاف که توسط عکاسان خبری رسانه‌های کشور گرفته شده است به نمایش درمی آید. \r\nاعتکاف صحنه‌ای زیبا از تجلی عبودیت بنده در برابر پروردگار است که همه ساله همزمان با ایام ولادت امیرالمومنین علیه‌السلام در سراسر کشورمان برگزار می‌شود. اما امسال به دلیل ویروس کرونا توفیق برگزاری این مراسم معنوی ایجاد نشد.\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nفرهنگسرای رسانه به مناسبت ایام اعتکاف، سه محصول با قالب های مختلف رسانه ای تولید کرده است. اولین محصول ویدئویی از بیانات رهبر معظم انقلاب ، دیگری فوتوتیتر هایی برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری و سومی نمایشگاه مجازی رسانگار با موضوع اعتکاف است . در این نمایشگاه با عنوان «لحظه‌های ناب» عکس‌هایی از مراسم اعتکاف در سال‌های گذشته  به تصویر کشیده شده است.\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nنمایشگاه «لحظه‌های ناب» همزمان با ایام اعتکاف از 7 تا 13 اسفندماه در فضای مجازی فرهنگ سرای رسانه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌‌توانند برای مشاهده  به صفحه اینستاگرامی و سایت این فرهنگ سرا مراجعه کنند.\r\nدر زیر عکس‌های این نمایشگاه مجازی را از منظر می‌گذرانید:\r\n\r\n   \r\n\r\n ...

رسانه‌ها برای معرفی افراد شایسته گام جدیدی بردارند/شایسته سالاری یک نگاه حکومتی نیست و یک فرهنگ است+فیلم

رسانه‌ها باید وارد فاز جدیدی شوند تا افراد شایسته را به مردم، جامعه و مدیران معرفی کنند تا این افراد شناخته شده و به کار گرفته شوند. شایسته سالاری یک نگاه حکومتی نیست و یک فرهنگ است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه ،ویژه برنامه «مثبت ۴۰»، موضوع رسانه و شایسته‌سالاری با حضور علی‌محمد اسماعیلی کارشناس رسانه،  دکترامیرعبدالرضا سپنجی عضو شورای پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و کارشناس رسانه و دکترزهرا محمودی استاد دانشگاه در فرهنگ سرای رسانه راپیگیری کرد.

محمودی در ابتدای صحبت‌های خود به تعریف شایسته‌سالاری اشاره کرد و گفت: در تعریفی ساده می‌توان گفت اگر به افرادی که از نظر هوش و توانمندی برجسته هستند، میدان بیشتری بدهیم و زمینه‌ای برای ظهور و بروزشان فراهم شود، به تعریف شایسته‌سالاری نزدیک شده‌ایم. البته شایسته سالاری یک نگاه حکومتی نیست و یک فرهنگ است.

سپنجی، شایسته‌سالاری را یک مشی فرهنگی مدیریتی دانست و گفت: شایسته سالاری یک مشی فرهنگی-مدیریتی است که در نظام‌های حکومتی مختلف به کار گرفته شده است. نظام‌های شایسته‌سالار تلاش می‌کنند افراد مناسب را در زمان و مکان مناسب به کارگیری کنند تا اهداف سازمانی آن مجموعه را محقق کنند. در چنین نظامی، استعدادیابی صورت گرفته، افراد دوره‌هایی را می‌گذرانند تا به سطح بالاتری از شایستگی دست پیدا کنند و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این روند باید از همان کودکی آغاز شود، نیروها باید تربیت شوند و مهارت‌هایشان از همان زمان بالا رود.

رسانه‌های داخلی ,

اسماعیلی از دیدگاه آموزه‌های دینی به بررسی شایسته‌سالاری پرداخت و گفت: وقتی به فرمایشات امیرالمومنین در نهج‌البلاغه مراجعه می‌کنید می‌بینید که بخش زیادی از این فرمایشات اختصاص به انتخاب بهترین‌ها برای موضوعات مختلف دارد. در قرآن هم تاکید شده است که باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم چرا که وقتی بهترین‌ها را انتخاب نکنیم، حق مردم ضایع شده است. احساس می‌کنم که دنیای امروز، دنیای حرفه‌‌ای‌هاست و اگر از حرفه‌ای‌ها استفاده نکنید ضرر کرده‌اید.

محمودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه حرکت‌هایی برای تحقق شایسته‌سالاری انجام شده است، گفت: در جامعه کنونی ما تلاش‌هایی صورت گرفته است. مشخص‌ترین کار تاسیس بنیاد نخبگان است و معاونت علمی ریاست جمهوری با این کار تلاش کرده است تا با درنظرگرفتن معیارهایی استعدادیابی کند و نیروهای شایسته را انتخاب کرده و پرورش دهد.

وی اضافه کرد: در حقیقت با همت و دستور مقام معظم رهبری حرکت‌های خوبی انجام شده و جمعی تشکیل شده که بسیار ارزشمند است اما نکات قابل تاملی وجود دارد. برای مثال، این سوال وجود دارد که کسانی که در این نظام شایسته‌‌گزینی و شایسته گماری قرار می‌گیرند، چند درصد از توانایی‌هایشان شناسایی شده و تا چه اندازه در مسئولیت‌های مهم به کار گرفته می‌شوند؟ اگر این افراد بعد از چند سال که به بلوغ رسیدند، مورد استفاده قرار نگیرند، سرخورده شده و دچار خودتخریبی می‌شوند.

سپنجی موضوع شایسته‌سالاری را در نظام‌های سلطنتی و شاهنشاهی بی‌معنا دانست و تاکید کرد: شایسته سالاری در حکومت‌هایی که مبنای آنها رای مردم نباشد، مانند حکومت‌های قوم سالار کشورهای حاشیه خلیج فارس، بی‌معناست یا در حکومت‌های شاهنشاهی و سلطنتی هم چنین است و معدود افرادی مانند امیرکبیر را می‌بینید که به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و شایستگی‌های درونی خود به جایی می‌رسند اما جالب است که همین‌ها هم در جایی به بن‌بست می‌رسند. وقتی می‌توانید مبنای شایسته سالاری را اجرا کنید که گزینه‌های جایگزین وجود داشته باشد و زمانی که هیچ گزینه‌ای نباشد، شایسته‌سالاری بی‌معناست.

رسانه‌های داخلی ,

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر جایی که به مردم اعتماد کردیم و از آنان کمک خواستیم پیروز شدیم و هر جا که احساس کردیم مردم فهم و درک عمیقی ندارند، گرفتار شدیم.

اسماعیلی به روند شایسته‌سالاری و تربیت نیروهای متعهد و متخصص پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی در سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، در تشکل دولت و انتخاب افراد شایسته به مشکل برخوردیم و افراد کمی داشتیم تا در پست‌های مختلف قرار بدهیم اما در طول ۴۰ سال پس از انقلاب دانشگاه‌هایی را اداره کردیم که میلیون‌ها فرد شایسته را برای حضور در پست‌های مختلف تربیت کردند.

این مدیر رسانه‌ای درباره نقش رسانه‌ها در بازتعریف شایسته‌سالاری گفت: این که می‌بینیم در بعضی موضوعات با مشکل مواجهیم به دلیل فقدان فرآیند و ساز و کار شایسته‌سالاری است. معتقدم در همه حوزه‌ها افراد شایسته، متخصص و متعهد داریم که نتوانستیم به خوبی آنها را شناسایی کنیم. به نظرم رسانه‌ها نقش مهم و کلیدی در شناسایی این افراد دارند. رسانه‌ها باید ورود کرده و افراد شایسته کمتر شناخته شده را به جامعه معرفی کنند.

 
این که می‌بینیم در بعضی موضوعات با مشکل مواجهیم به دلیل فقدان فرآیند و ساز و کار شایسته‌سالاری است
 
 

زهرا محمودی در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به سوالی درباره اینکه وظیفه رسانه‌ها برای شایسته‌سالاری چیست، گفت:  در پاسخ به این سوال باید به چند پرسش پاسخ داد؛ آیا معتقدیم که باید الگوسازی کرد و افراد شایسته را به مردم معرفی کرد؟ باید پرسید که آیا قهرمان‌پروری کردیم؟ اینها سوالات مهمی است. رسانه‌ها هر روز برای ما قهرمان‌سازی می‌کنند اما اینکه بایدها و نبایدها نظام ارزشی ما تا چه اندازه منطبق بر آن چیزی است که رسانه‌ها عرضه می‌کنند، موضوع دیگری است. این که چه طور فکر می‌کنیم و سیاست‌گذاری فرهنگی ما به چه سمتی می‌رود دو موضوع متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال باید تاکید کرد که برجسته‌سازی کار رسانه است و رسانه‌ها می‌توانند موضوعی را آن‌چنان بازتاب دهند که نگاه‌ها بدان تغییر پیدا کند.

سپنجی در موضوع ارتباط شایسته‌سالاری با دانشگاه‌ها گفت: بنده معتقدم که وضع دانشگاه‌های ما خوب نیست و در زمینه جذب هیئت علمی و جذب دانشجو در رشته‌های خاص خوب عمل نکردیم. سال‌ها می‌گفتند که دانشگاه‌ها ما شبیه به قیفی از درب تنگ آن است. به سختی وارد می‌شوند اما به راحتی خارج می‌شوند. فضای دانشگاهی نباید این‌گونه باشد و فضای آکادمیک در دنیا این‌گونه شکل نگرفته است. وضعیت ما در مقطع زیردیپلم خوب است اما در دانشگاه‌ها وضعیت خوبی نداریم. به تحصیل همانند اشتغال نگاه کردیم در حالی که باید به گونه دیگری نگاه می‌کردیم که فرد، دانشجو بودن را شغل نداند. دانشجو بودن شغل نیست و نباید این تعریف را در جامعه جا انداخت. به نظر می‌رسد که مدل دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای بسیار خوب‌تر است چرا که همزمان با کارهای فنی مثل نجاری، آهنگری و … فرد می‌تواند درس هم بخواند. دانشگاه رفتن و ورود به فضای آکادمیک برای کسی خوب است که بخواهد پژوهشگر شود.

رسانه‌های داخلی ,

اسماعیلی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به ارتباط رسانه با نظام شایسته‌سالار گفت: معتقدم که رسانه باید طرحی نو برای شایسته سالاری دراندازد. رسانه باید وارد فاز جدیدی شود تا افراد شایسته را به مردم، جامعه و مدیران معرفی کند تا این افراد شناخته شده و به کار گرفته شوند. این که بخواهیم یک میز بیاوریم و فرد خودش را معرفی کند تا شایسته‌سالاری صورت گیرد، سطح بسیار نازلی است. می‌توان از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی استفاده کرد تا در قالب‌های هنری افراد شایسته را معرفی کرد.

وی اضافه کرد: توجه داشته باشید که اگر نظام شایسته سالار را تعریف کنیم در دل آن، افراد شایسته به طور اتوماتیک معرفی می‌شوند. اگر بخواهید افراد شایسته را پیدا کنید باید مجال یک مسابقه بزرگ را در کشور ایجاد کنید. مسابقه‌ای که هر روز برگزار می‌شود و افراد شایسته در آن شناخته می‌شوند. منظورم مسابقات ورزشی نیست و نظرم در حوزه‌های مختلف است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *