به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه، کانون آفتاب زندگانی فرهنگ سرای رسانه همزمان با فرا رسیدن ماه صفر کلاس قرآنی «منهاج» را برگزار میکند.این کلاس با محوریت اخلاق، احکام و سیره پیامبر اکرم به همت فرهنگ سرای رسانه برگزار می شود.کلاس قرآنی منهاج روزهای جمعه از ساعت 10 صبح به صورت حضوری برگزار می شود. \r\nعلاقه مندان برای حضور در این کلاس آموزشی می توانند به میدان قبا فرهنگ سرای رسانه مراجعه کنند.\r\n...
به گزارش از روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه \"مدرسه تخصصی رسانه \" دوره آموزشی کسب درآمد با اینستاگرام را در فرهنگ سرای رسانه برگزار می کند.\r\n این دوره ویژه علاقمندان به بازاریابی و کسب درآمد از اینستاگرام، آموزش گام به گام مراحل اینستاگرام مارکتینگ به صورت عملی، نکات مهم اینستاگرام برای افزایش فالور ، تبلیغات، متقاعدسازی و فروش توسط مدرس سیدامیرحسین حسینی در روزهای یک شنبه و سه شنبه ساعت 19 به صورت آنلاین برگزار می شود.\r\nلازم به ذكرست در پايان دوره ها گواهينامه معتبر از سازمان فرهنگی شهرداري تهران اعطاء مي شود .\r\nعلاقمندان جهت ثبت نام اينترنتي و نحوه برگزاري و شرايط دوره آموزشي مي توانند با شماره ٣-٢٢٨٨٨٧٨٢ تماس حاصل فرمايند .\r\n...
به گزارش از روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه ، «فرهنگ‌سرای رسانه» ششمین دوره از کارگاه‌های داستان‌نویسی پیشرفته را به‌سبک ۱۰ترمی استاد ابوالفضل درخشنده به صورت آنلاين برگزار می‌کند. در اولین ترم از این کارگاه‌ها، به بررسی و شناخت وجه تمایز «داستان» با سایر قالب‌های نگارشی می‌پردازد و با فراگیری و استفادۀ کاربردی از ۱۳ زاویه‌دیدِ «اصلی» و «تخصصی»، بهترین دریچه را برای زندگی مخاطب در جهان داستان ها خواهد گشود. در گام پایانی  وظیفۀ «داستان» انتقال انرژی کلمات به مخاطب است و هنرمند داستان‌نویس، خاطره‌نگار و قصه‌گو و حکایت‌پرداز و افسانه‌ساز نیست برای اولین ترم از کلاس‌های آنلاین داستان‌نویسی پیشرفته، یک شنبه های هر هفته ساعت19 الی 20:30  با تدریس لیلی فیروز، برگزار می شود.\r\nلازم به ذكرست در پايان دوره ها گواهينامه معتبر از سازمان فرهنگی شهرداري تهران اعطاء مي شود .\r\nعلاقمندان جهت ثبت نام اينترنتي و نحوه برگزاري و شرايط دوره آموزشي مي توانند با شماره ٣-٢٢٨٨٨٧٨٢ تماس حاصل فرمايند .\r\n...
به گزارش از روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه دوره آموزش تخصصی عکاسي که شامل مباحث : شناخت ابزار(دوربين-لنز-ديافراگم شاتر) ، نورسنجي و مدهاي خاص اندازه گيري، مودهاي فوكوس ، عمق ميدان ، وضوح تصوير، انواع لنز و تآثير در پرسپكتيو ، وايت بالانس، سرعت متفاوت ( عكاسي از سوژه هاي متحرك) ، عكاسي با فلاش و مزيت هاي آن آشنايي با فيلتر، می باشد. این دوره با حضور اميرعلي چيت ساز عضو انجمن عكاسان صنعتي تبليغاتي به صورت آنلاین شنبه های هر هفته ساعت 15 الی 16:30 برگزار می گردد.\r\nلازم به ذكرست در پايان دوره ها گواهينامه معتبر از سازمان فرهنگی شهرداري تهران اعطاء مي گردد .\r\nعلاقمندان جهت ثبت نام اينترنتي و نحوه برگزاري و شرايط دوره آموزشي مي توانند با شماره ٣-٢٢٨٨٨٧٨٢ تماس حاصل فرمايند .\r\n...
به گزارش از روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه دوره آموزش مقاله نویسی از صفر تا صد که شامل تمام مباحث علمی و تخصصی می باشد، با حضور سیدامیرحسین حسینی در روزهای دوشنبه ساعت ۱۹ به صورت آنلاین برگزار می گردد.\r\nلازم به ذكرست در پايان دوره ها گواهينامه معتبر از سازمان فرهنگی شهرداري تهران اعطاء مي گردد .\r\nعلاقمندان جهت ثبت نام اينترنتي و نحوه برگزاري و شرايط دوره آموزشي مي توانند با شماره ٣-٢٢٨٨٨٧٨٢ تماس حاصل فرمايند .\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، سومین شب از مراسم عزاداری اهالی فرهنگ و رسانه با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اهالی فرهنگ و رسانه و شهروندان منطقه ۳ تهران در بوستان پایداری مجاور فرهنگسرای رسانه برگزار شد.\r\nسخنرانی حجت الاسلام و المسلمین امرودی، اجرای مراسم آیینی گردزنی توسط گروه مازرون، شعرخوانی آیینی محمدرضا طالبی، سخنرانی حجت الاسلام مهدیار و ذکر مصیبت امیرحسین یوسفی از جمله بخش‌های این مراسم بود. \r\nدر زیر گزارش تصویری این مراسم را می‌بینید: \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، سومین شب از مراسم عزاداری اهالی فرهنگ و رسانه با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اهالی فرهنگ و رسانه و شهروندان منطقه 3 تهران در بوستان پایداری مجاور فرهنگسرای رسانه برگزار شد.\r\nحجت الاسلام و المسلمین امرودی در این جلسه گفت: امسال شورای جدید شهر تهران که با رای مردم منصوب شدند، تاکید داشتند که محرم را باید متفاوت از سال‌های گذشته برگزار کرد و از این نظر سازمان فرهنگی و هنری تلاش کرد تا این امر را محقق کند. امشب بیش از یکصد جلسه داریم که در هر کدام 5 دقیقه‌ای حاضر شدم تا اسم خودم را در این دم و دستگاه بنویسم. امشب نیز از همین باب به اینجا آمدم تا اسمم ثبت شود.\r\nوی اضافه کرد: در چند روز اخیر که به مجالس مختلفی می‌رفتم با خودم فکر می‌کردم که هر مجلسی از زاویه‌ای مختلف به جریان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قیام اباعبدالله الحسین نگاه می‌کند. امشب و در شام غریبان می‌خواهم 3 برداشت کاملی که از این جریان عزاداری وجود دارد را عرضه کنم.\r\n\r\nرئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به عناصری که باید از عزاداری امام حسین یاد بگیریم، گفت: یکی از عناصری که در دستگاه اباعبدالله وجود دارد، محبت و ابراز آن به ائمه و اهل بیت علیهما السلام است. در روایات ما فراوان تاکید شده است «کسی که با حب آل محمد بمیرد، شهید مرده است.» در جای دیگری هم داریم که «محبت اهل بیت همه گناهان را از بین می‌برد.» ترویج محبت و عشق به امام حسین نباید فراموش شود و هر چه بیشتر باید ترویج داده شود. اشکی که ریخته می‌شود، اشک غم نیست بلکه ابراز محبت و علاقه و عشق است.\r\nوی خاطرنشان کرد: دومین عنصر، شناخت است. آنتوان باراک می‌گفت که اگر مسیح ما این‌چنین حسینی بود، در هر کوی و برزن یاد او را گرامی می‌داشتیم. جلسات عزاداری، جلسات شناخت امام حسین است و هر کسی از زاویه شناخت خود امامش را درک و فهم می‌کند. در روایات داریم «کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، مانند مرگ جاهلیت مرده است.» امام حسین اسطوره مقاومت و زندگی است و در تمام ابعاد زندگی ما می‌تواند به عنوان یک الگو مطرح باشد. جوزف رینو در کتابش می‌گوید آگاه‌ترین و عالم‌ترین اشخاص نسبت به دین و مذهب‌شان، شیعیان امیرالمومنین و اباعبدالله الحسین هستند.\r\nامرودی با اشاره به عنصر عمل به آموزه‌های امام حسین علیه السلام گفت: عنصر سوم و پایانی که معمولا از شام غریبان به بعد فراموش می‌شود، اطاعت و عمل است. چیزی که در این جلسه به ما یاد داده می‌شود همین است. 10 شب عزاداری می‌کنیم تا یکسال خود را از این نظر بیمه کنیم و به دستورات ائمه اهل بیت عمل کنیم. اگر امروز در دنیا حرف داریم و دشمنان از ما می‌ترسند به دلیل عمل به آموزه مقاومت است که از امام حسین یاد گرفتیم. همه ما باید از این جلسات و از این آموزه‌ها درسی بگیریم تا در طول سال بدان عمل کنیم.\r\nرئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: چه خوب است که از عملکرد رسانه‌ای اصحاب عاشورا درس بگیریم. هلال بن نافع، حمید بن مسلم و ... را ببینید. امام سجاد و حضرت زینب سلام الله علیها از خبرنگاران عاشورا هستند. اگر فریاد حضرت زینب و رسانه پر صدای ایشان نبود ما بعد از 1400 سال چیزی از امام حسین نمی‌دانستیم. بنابراین باید از امام حسین محبت به خانواده را یاد بگیریم، شناخت پیدا کنیم و در نهایت اطاعت کنیم.\r\nدر این مراسم حجت الاسلام مهدیار نیز صحبت کرد و گفت: دین اسلام برای این آمده است که تا بعد معنوی انسان‌ها را به اوج برساند و ائمه معصومین ابلاغ‌کننده‌های پیام مهربانی‌اند. در این بین همه مسلمانان دینداری می‌کنند اما کیفیت این دینداری متفاوت است. بدون شک اگر دینداری کیفیت خوبی داشته باشد اتفاقات بسیار خوبی رخ می‌دهد، اما اگر دینداری ظاهری باشد اتفاقاتی از جنس کربلا رخ می‌دهد.\r\nوی اضافه کرد: همواره این سوال وجود دارد که در سال 61 قمری چه اتفاقاتی رخ داد که امام حسین علیه السلام به دست نمازخوان‌ها به شهادت رسید. شاید خیلی از آنان از مردم امروز ما هم دیندارتر بودند اما چه شد که این اتفاق افتاد؟ در پاسخ باید گفت که در آن زمان آدم دیندار باکیفیت کم بود و به همین دلیل بود که اکثر افراد علیرغم اینکه در ظاهر نمازخوان بودند در جبهه مقابل امام حسین قرار گرفتند و ایشان را به شهادت رساندند. بنابراین این کیفیت دینداری است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند.\r\nمهدیار تاکید کرد: در آن سال، خداوند امتحان الهی را سخت کرد تا کیفیت دینداری‌ها مشخص شود؛ همه می‌دانستند که یزید فاسد است و آدم دینداری نیست، اما پشت امام حسین را خالی کردند چرا که یا ترسانده شده بودند و یا فریب پول و مال دنیایی را خورده بودند و یا فریب رسانه‌های آن زمان و تبلیغات منفی یزید را خورده بودند.\r\nمحمدرضا طالبی، شاعر آیینی در این مراسم عزاداری شعرخوانی کرد. او سروده عاشورایی خود را چنین خواند: \r\n حالا که ظلمت سرزده از پای نیزه \r\n خورشید می‌تابد ولی بالای نیزه \r\n بر اوج نی‌ها کاروانی از ستاره \r\n نورانیت بخشیده بر شب‌های نیزه\r\n سر می‌رود ثابت کند بر اهل کوفه\r\n افتاده پای نامه‌ها امضای نیزه \r\n امشب تنِ سرد تنور آتش گرفته\r\n فردا چه نانی می‌رود بالای نیزه\r\n حتی لب هر سنگ شوقِ بوسه دارد \r\n قرآن که جاری می‌شود از نای نیزه \r\n غرق کبودی دختری می‌گفت: بابا\r\n پس کی به آخر می‌رسد غوغای نیزه\r\n چه امیر سرفرازی، چه نگاه دلنوازی\r\n سر نیزه می‌خورشد ز تو نغمه حجازی\r\n چه نسیم روح‌بخشی، چه محاسن خضابی\r\n شده صبح زینب امروز، عجیب آفتابی\r\n چه ترک ترک لبی و چه ورق ورق جوانی\r\n به مژه رطوبت از تو، به لب تو خشکسالی\r\n شده خارج از فقه تو آبروی نیزه\r\n عجبا که شرح والفجر نشسته روی نیزه\r\n **\r\n مگو سرنیزه بلکه منبر سردار زینب بود\r\n مگو محمل که بزم روضه سیار زینب بود\r\n سرپا اشک بود و سینه‌ها را شعله‌ور می‌کرد\r\n دویدن بر تنور داغ روضه کار زینب بود\r\n برای بستن پیشانی‌اش چیزی نیاوردند\r\n فقط سربند اعجاز علی دستان زینب بود...\r\n\r\nدر بخش دیگری از این برنامه، گروه مازرون از مازندران اجرای کرب‌زنی داشت. دیوان‌سالار مسئول این گروه موسیقی درباره این آیین سنتی توضیح داد و گفت: کرب‌زنی از آیین‌های سنتی برای عزاداری امام حسین است که در مازندران اجرا می‌شود و نمادی از سوگواری تمام جامدات در سوگ سید و سالار شهیدان است.\r\n\r\nانتهای پیام/...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، نخستین شب از مراسم عزاداری اهالی فرهنگ و رسانه شب گذشته با حضور اهالی رسانه، مردم و عزاداران سیدالشهدا در فضای باز مجاور فرهنگسرای رسانه برگزار شد.\r\nدر ابتدای این مراسم و پس از قرائت قرآن، حجت الاسلام و المسلمین مهدیار صحبت کرد و گفت: در شب گذشته درباره افرادی صحبت کردیم که به دلیل صفات نیکویی که دارند مورد توجه همه قرار گرفته و در دلشان جا می‌گیرند. یکی از مثال‌هایی که زدیم، شهید سلیمانی بود که دل‌های بسیاری را به سمت خود کشید چون صفات نیکویش بسیار زیاد بود.\r\nوی با نقل خاطره از دلاوری‌های سردار دلها از زبان یکی از مدافعین حرم صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: خاطرم هست یکی از مدافعان حرم با من صحبت می‌کرد و خاطره‌ای را از رشادت‌های سردار دلها بیان کرد. او می‌گفت که در یکی از عملیات‌ها داعش آتش زیادی را به سر ما می‌ریخت و اصلا نمی‌دانستیم که چه کار کنیم. ناگهان یاد یکی از دلاوری‌ها و شجاعت‌های حاج قاسم افتادم. ایشان در یکی از جنگ‌ها و در چنین شرایطی که داعش آتش زیادی را به سر ما می‌ریخت، ناگهان سوار بر موتور شد و با ترفندی خود را به بالای خاکریز رساند.\r\nاو خطاب به نیروها گفت که شما لشکر امام حسین هستید؛ از چه می‌ترسید؟! همین جمله ایشان و شجاعتی که به خرج داد باعث شد که نیروها جان گرفته و دوباره به دشمن حمله کنیم و پیروز شویم. آن روز هم همین اتفاق افتاد. یاد حاج قاسم افتادم و خودم را به بالای ساختمان نیمه‌کاره‌ای که اطرافمان بود رساندم و شروع به اذان گفتن کردم؛ همین رجزخوانی باعث شد تا روحیه بگیریم و پیروز شویم.\r\nحجت الاسلام مهدیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به زهیر بن قین یکی از شهدای کربلا گفت: زهیر بن قین یکی از شهدای کربلا است که می‌تواند درسی برای ما باشد. او در ابتدا نمی‌خواست با امام حسین دیدار کند اما بعدا به ایشان پیوست و حتی در شب کربلا خطاب به اباعبدالله می‌گفت که دوست دارم برای شما کشته شوم، دوباره زنده شوم و باز هم برای شما کشته شوم و این کار 1000 بار رخ بدهد.\r\nدر بخش دیگری از این برنامه سیدعلی رکن‌الدین شاعر آیینی جوان شعرخوانی کرد. او سروده عاشورایی خود را چنین خواند:\r\nمن آن نیم که خزان و بهار گریه کنم\r\n چو ابر با تشر روزگار گریه کنم\r\nمخواه روشنی بزم این و آن باشم\r\n که شمع باشم و در شام تار گریه کنم\r\nنخواستم که به داغی کنم گریبان چاک\r\n گلاب باشم و روی مزار گریه کنم\r\nمن عاشقانه سرایم ولی نمی‌خواهم\r\n در التهاب رسیدن به یار گریه کنم\r\nز درد و غصه دنیا مگو که می‌خندم\r\n بگو حسین که من زارزار گریه کنم\r\n**\r\nنافع بن هلال می‌گوید در سیاهی شام بودم\r\n کربلا پشت خیمه‌های حسین پاسبان شب دهم بودم\r\nدر میان خیام می‌گشتم، نور فانوس‌ها نمایان بود\r\n هر کسی در میان خیمه‌ خویش گرم تسبیح و ذکر قرآن بود\r\nدر میان سیاهی آن شب، شبهی از سپیده را دیدم\r\n دست بردم به قبضه شمشیر جلو رفتم، سوال پرسیدم: کیستی؟\r\nنیمه شب چه می‌خواهی؟ نام خود را بگو و الا من...\r\n گفت: نافع! حسین زهرایم؛ گفتم ای جان فدایت، آقا\r\nمن فکر کردم که از سپاه شریر به شبیخون درآمده پستی\r\n گفت: نافع! خدات خیر دهد که نگهبان این حرم هستی\r\nگفتم آقای من چه می‌کردی؟ دیدمت خم شدی تو چندین بار\r\n مطلبی هست با غلام بگو، امر داری به دوش من بگذار\r\nگفت: نافع! ببین بیابان است، بوته تیغ‌دار بسیار است\r\n عصر فردا که ما شهید شدیم، حرمی در بلا گرفتار است\r\nعصر فردا به خیمه می‌آیند، عصر فردا فرار باید کرد\r\n خاک این سرزمین پر از خار است، چاره‌ای را سوار باید کرد\r\nدخترانم غروب فردا را می‌دوند از جفای مردمِ ترس\r\n بدنم زیر تیغ‌ها اما دل من پیش دخترانم هست\r\nگفت: نافع! کنون که نیمه شب است، راه صحرا بگیر و جانت را ببر از این بلا\r\n که بیعت ما بیش از اینها برت امانت راد،\r\nگفتم آقای من کجا بروم؟ جان ناقابلی که من دارم، \r\n برگ سبزی است تحفه نافع بیش از اینها به تو بدهکارم\r\nنافع بن هلال روز دهم دست‌هایش جدا ز پیکر شد\r\n از نسیم گلوی خونینش دشت کرب‌و بلا معطر شد...\r\nپس حمید بن مسلم ازدی بعد از آن راوی مصیبت بود\r\n گفت: بعد از حسین، کرب و بلا صحنه بدترین جنایت بود\r\nعصر روز دهم، شفق خون شد، مادیان، خون به یال می‌آمد\r\n در پی چند آهوی زخمی گله گله شغال می‌آمد\r\nمی‌دویدند با دل مضطر، دختران حرم، پریشان حال\r\n کاش راوی دروغگو باشد، در عبارات غارت خلخال\r\nکاش راوی دروغگو باشد در همان خط که گفت معجر را\r\n این گزارش دروغ باشد کاش، برد از گیسویی گل سر را\r\nپس حمید بن مسلم ازدی بر مصیبات دحر پایان داد\r\n گفت: آن روز دیدم از ترسش دختری زیر بوته‌ها جان داد...\r\nدختر دردانه‌ات به اشک بشوید بر سر تو گر کسی شراب بریزد\r\n در غم او بی‌حساب اشک بریزید، چون گنه خلق بی‌حساب بریزد\r\nدر پایان این مراسم، امیرحسین یوسفی، مداح اهل بیت به ذکر مصیبت و روضه‌خوانی پرداخت.\r\nانتهای پیام/...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، دومین شب از مراسم عزاداری اهالی فرهنگ و رسانه شب گذشته با حضور اهالی رسانه، مردم و عزاداران سیدالشهدا در فضای باز مجاور فرهنگسرای رسانه برگزار شد.\r\nسخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمود مهدیار، شعرخوانی آیینی سیدعلی رکن الدین و مداحی امیرحسین یوسفی از جمله بخش‌های این مراسم عزاداری بود.\r\nدر زیر گزارش تصویری این روز را می‌بینید:\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، نخستین شب از مراسم عزاداری اهالی فرهنگ و رسانه شب گذشته با حضور اهالی رسانه، مردم و عزاداران سیدالشهدا در فضای باز مجاور فرهنگسرای رسانه برگزار شد.\r\nدر ابتدای این مراسم و پس از قرائت قرآن، حجت الاسلام و المسلمین مهدیار صحبت کرد و گفت: معمولا انسان‌ها همه صفات خوب را با هم ندارند و هر کس یک صفت خوب را دارد؛ یکی مودب است، دیگری خوش اخلاق است و ... هر چه قدر که صفات خوب در ما زیاد شود، بقیه آدم‌ها ما را بیشتر دوست دارند. بنابراین می‌توان گفت که ما تشنه آدم‌های خوب هستیم و با دیدن صفات نیکوی هر کس از هم‌نشینی با او لذت می‌بریم. در این شرایط ائمه اطهار و اهل بیت را درنظر بگیرید که همه صفات خوب را با هم یکجا دارند. به همین دلیل است که ما آنها را دوست داریم و بهشان عشق می‌ورزیم.\r\nوی با طرح یک سوال صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: ما که اهل بیت و امامان معصوم را ندیده‌ایم، پس چرا به آنان عشق می‌ورزیم و ارادت داریم؟ جواب در همین موضوعی است که اشاره کردم چرا که آنان منشا تمام خیر و خوبی‌ها هستند و ما به جز خوبی از آنها نشنیده‌ایم و نخوانده‌ایم. شهید سلیمانی نمونه‌ای از آدم‌هایی است که صفات خوب زیادی دارند و همین موضوع باعث شده است که او را بسیار دوست داشته باشیم. حاج قاسم سلیمانی با صفات خوبی که از خود بروز می‌داد به انقلاب ما آبرو داد.\r\n\r\nحجت الاسلام مهدیار بیان داشت: اگر کسی از شما پرسید که مسلمانی و شیعه بودن به چه معناست بگویید که ما پیرو پیغمبری‌ هستیم که گفت: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ». پیامبر ما آمده است که مکارم اخلاقی را به ما آموزش بدهد. با این تعریف، آدم مذهبی کسی است که همه دوستش دارند و مکارم اخلاق را رعایت می‌کند. این اخلاق نیکو باید هم در خانواده و هم در جامعه تجلی پیدا کند. یعنی در روابط همسران با یکدیگر، روابط والدین با فرزند و بالعکس، روابط همسایه‌ها با یکدیگر و ... تجلی پیدا کند. خوبی‌های همدیگر را ببینیم و به یکدیگر خوبی کنیم. اینجاست که همه شما را دوست دارند و دوست دارند در کنار شما باشند.\r\nدر بخش دیگری از این برنامه، پیمان طالبی شاعر آیینی برجسته کشور شعرخوانی کرد. او سروده عاشورایی خود را چنین خواند:\r\nماه من از تو چه پنهان گاه یادت می‌‌کنم\r\nناخودآگاه است یا آگاه یادت می‌‌کنم\r\nرد شوم از هر حسینیه محرم هم نبود\r\nپیش تمثال و علم‌، ای شاه یادت می‌‌کنم\r\nگر کسی جایی نوشت: «این آب آشامیدنی است»\r\nبا همین یک جمله‌ی کوتاه یادت می‌‌کنم\r\nهر زمان انگشتری تازه برایم می‌‌خرند\r\nتنگ اگر باشد به دستم، آه یادت می‌‌کنم\r\nگریه کردن در غمت را از رضا آموختم\r\nاز همین رو هشتم هر ماه یادت می‌کنم\r\n\r\n**\r\nخادم اهل بیت در عمرش\r\nفخر باید به خدمتش بکند\r\nمثل مادربزرگ خانه‌ی ما\r\nکه خداوند رحمتش بکند\r\nپیرزن سال‌‌های آخر عمر\r\nسخت دلبسته شد به خاموشی\r\nچیزهای کمی به خاطر داشت\r\nمبتلا بود به فراموشی\r\nروزی از روزها به او گفتم\r\nگرچه خو کرده‌ای به بیماری\r\nنام‌‌های ائمه را مادر\r\nاین اواخر به خاطرت داری؟\r\nگفتم اول؟ درست گفت: «علی»\r\nپاسخ دومین سوال: حسن\r\nسومی را نگفته گفت: حسین؛\r\nآن که در کربلا نداشت کفن\r\nگفتمش چارمین؟ و ساکت شد\r\nگفت : مادر ! ببخش یادم نیست\r\nتا همین ‌جاش یاد من مانده ست\r\nمشکل از دین و اعتقادم نیست\r\nگر چه حرفم مزاح بود اما\r\nاشک او روی گونه‌‌اش افتاد\r\nگفت من رفته است از یادم\r\nاو مرا که نمی‌‌برد از یاد\r\nمن فقط تا حسین یادم هست\r\nدادم از کف توان و نیرو را\r\nشسته‌‌ام سال‌های سال اما\r\nاستکان‌‌های مجلس او را\r\nمن که اولاد سیدالشهدا\r\nاسم‌‌شان رفته ‌است از یادم\r\nزیر دیگ عزاش را یک‌ عمر\r\nفوت کردم به گریه افتادم\r\nهمه سال منتظر بودم\r\nتا دوباره محرمش بشود\r\nچادرم را به تکیه می‌‌دادم\r\nتا سیاهی ماتمش بشود\r\nاشک مادربزرگ در روضه\r\nماند از او به ‌جا و ارثیه شد\r\nرفت مادربزرگ از این دنیا\r\nخانه‌ی کوچکش حسینیه شد\r\n\r\n**\r\nچشم دل باز کن به آیت‌ها\r\nسیر کن در دل روایت‌ها\r\nتا به تو اهل بیت جان بدهند\r\nشمه‌ای را ز خود نشان بدهند\r\nپیر من که سرم فدایش باد\r\nشعله معرفت به دستم داد\r\nآتش عشق یار سوزاندم\r\nتازگی‌ها روایتی خواندم\r\nاین شنیدم که از برای نیاز\r\nعده‌ای از صحابه بعد نماز\r\nمرتضی را که گوشه‌ای دیدند\r\nاز حضورش سوال پرسیدند\r\nکه بگو ای کَنَنده خیبر\r\nاز فتوحات مالک اشتر\r\nاز بلندی قدر همت او\r\nیا ز اندازه شجاعت او\r\nگفت مولا که گفتن آسان نیست\r\nلیکن از خلق نیز پنهان نیست\r\nشأن مالک ورای ادراک است\r\nاو به قدری شجاع و بی باک است\r\nکه اگر در میان ظلمت شب\r\nشب بی‌روزن بلا کوکب\r\nپای بر شیر ماده بگذارد\r\nشیر در لحظه بانگ بردارد\r\nمالک از فرط جرأتی بی‌حد\r\nبی گمان پلک هم نخواهد زد\r\nباز روزی همان گروه آن یک\r\nرفته بودند محضر مالک\r\nکه بگو با چنین شجاعت خود\r\nبا چنین اقتدار و شوکت خود\r\nتو که هر گونه جنگ را دیدی\r\nاز کسی تا به حال ترسیدی\r\nگفت مالک اگر چه مولایم\r\nکرده تمجید از رجزهایم\r\nتا به حال در این همه پیکار\r\nبنده ترسیده‌ام فقط یک بار\r\nداد مالک ادامه در این حین\r\nخاطرم هست در صف صفین\r\nاسد الله گفت با یاران\r\nپسر کوچکم رود میدان\r\nدر چنین برهه‌ای که حساس است\r\nاولین مرد جنگ عباس است\r\nلب به تشکیک باز کردم من\r\nبی‌درنگ اعتراض کردم من\r\nکه علی جان اگر چه فرزندت\r\nهست دردانه، هست دلبندت\r\nلیک این جنگ سخت دشوار است\r\nهر جوانی نه مرد پیکار است\r\nگرچه عباس توست نابغه‌ای\r\nنیست او را به جنگ سابقه‌ای\r\nپسرت را به خیمه وا بگذار\r\nکار این جنگ را به من بسپار\r\nگفت مالک که من خطا کردم\r\nتا که این جمله را ادا کردم\r\nپور حیدر به من نگاهی کرد\r\nکار صد مرد در سپاهی کرد\r\nدر همه عمر غزوه‌ها دیدم\r\nاولین بار بود ترسیدم\r\nچشم‌هایی که کار من را ساخت\r\nلرزه بر استخوان من انداخت\r\nآه مالک تو ای سر و سرور\r\nمالک ای شیر مرد جنگ‌آور\r\nتو که خود حافظ کسا بودی\r\nظهر روز دهم کجا بودی\r\nچشم‌هایی که بود بی‌مانند\r\nلرزه بر جسم و جان تو افکند\r\nچشم‌های دلاور صفین\r\nچشم‌های عزیز جان حسین\r\nتیرها پاره پاره‌اش کردند\r\nخجل از گاهواره‌اش کردند\r\nبه دلش تیرِ اشک و آه زدند\r\nبا عمودی به فرق ماه زدند\r\nتیغ با قامتش چه کرد آخر\r\nکه شد اندازه علی اصغر\r\nسرو بود و تبر زدند او را\r\nمالک آخر نظر زدند او را\r\nدر پایان این مراسم، امیرحسین یوسفی، مداح اهل بیت به ذکر مصیبت و روضه‌خوانی پرداخت.\r\n\r\n \r\nبراساس این گزارش، مراسم عزاداری اهالی فرهنگ و رسانه در دو شب آینده نیز همزمان با شب عاشورای حسینی و شام غریبان ادامه خواهد داشت.\r\nانتهای پیام/...

دوره تخصصی آموزش آنلاین داستان نویسی در فرهنگ سرای رسانه

ششمین دوره تخصصی آموزش آنلاین داستان نویسی در فرهنگ سرای رسانه برگزار می گردد.

به گزارش از روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه ، «فرهنگ‌سرای رسانه» ششمین دوره از کارگاه‌های داستان‌نویسی پیشرفته را به‌سبک ۱۰ترمی استاد ابوالفضل درخشنده به صورت آنلاین برگزار می‌کند. در اولین ترم از این کارگاه‌ها، به بررسی و شناخت وجه تمایز «داستان» با سایر قالب‌های نگارشی می‌پردازد و با فراگیری و استفادۀ کاربردی از ۱۳ زاویه‌دیدِ «اصلی» و «تخصصی»، بهترین دریچه را برای زندگی مخاطب در جهان داستان ها خواهد گشود. در گام پایانی  وظیفۀ «داستان» انتقال انرژی کلمات به مخاطب است و هنرمند داستان‌نویس، خاطره‌نگار و قصه‌گو و حکایت‌پرداز و افسانه‌ساز نیست برای اولین ترم از کلاس‌های آنلاین داستان‌نویسی پیشرفته، یک شنبه های هر هفته ساعت۱۹ الی ۲۰:۳۰  با تدریس لیلی فیروز، برگزار می شود.

لازم به ذکرست در پایان دوره ها گواهینامه معتبر از سازمان فرهنگی شهرداری تهران اعطاء می شود .

علاقمندان جهت ثبت نام اینترنتی و نحوه برگزاری و شرایط دوره آموزشی می توانند با شماره ٣-٢٢٨٨٨٧٨٢ تماس حاصل فرمایند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *