فراخوان مسابقه رسانه‌ای و شهروندی\r\n با موضوع انعکاس خدمت تلاشگران عرصه مقابله با کرونا و تقویت امید و همدلی \r\n جانِ من؛ ایرانِ من\r\nمقدمه:\r\nمسئله اول این روزهای کشور و حتی همه دنیا کروناست. ویروسی که با همه کوچکی دنیا را کاملاً به خود مشغول کرده است. این بیماری پا را از مرزهای پزشکی نیز فراتر گذاشته و تبعات اجتماعی و سیاسی نیز یافته است. به گونه‌ای که راه‌های پیشگیری از آن نیز فراتر از علم پزشکی، در امید و اتحاد و هم بستگی ملی تجلی می‌یابد.\r\nاین موقعیت خطیر ما را برآن‌داشت تا سهمی اندک در ثبت، بازآفرینی و گسترش این امید و اتحاد داشته باشیم.\r\nدرباره مسابقه: \r\nمسابقه رسانه‌ای «جانِ من؛ ایرانِ من» در ۲ بخش کلی «نوشتار رسانه‌ای» و «تصاویر رسانه‌ای» برای ۲ گروه «اهالی رسانه» و «شهروندان» در ۷ محور کلی طراحی شده است. \r\nمحورهای مسابقه: \r\n\r\n زحمات شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و ساير دستگاه هاي امدادرسان برای مقابله با ویروس کرونا.\r\n تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های خدمت رسان، صنايع و بخش‌هاي عمومي كه در شرايط اپيدمي كرونا كماكان به مردم خدمت مي‌كنند. \r\n نوروز باستانی ایرانیان و کرونا.\r\n فعالیت داوطلبانه و جهادی گروه‌هاي جهادي و نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی برای خدمت‌رسانی به مردم و آسيب ديدگان.\r\n همدلی و اتحاد مردم در پخش وسایل ضروری بهداشتی به صورت خودجوش.\r\n بهبودیافتگان کرونا و ادامه مسیر زندگی\r\n تلاش براي آگاهي بخشي صحيح و تشخیص اخبار غلط و شایعات\r\n\r\nقوانین و مقررات بخش تصاویر رسانه‌ای:\r\nاین بخش در سه محور کلی «عکس»، «گزارش‌های ویدیویی (vlog)» و «فیلم یک دقیقه‌ای» برگزار می‌شود.\r\nالف) بخش فیلم یک دقیقه‌ای:\r\n\r\n فیلم‌ها با کیفیت حداقل ۷۲۰ در قالب MP4 ارسال شود.\r\n فیلم‌ها حتما باید به صورت افقی ضبط شود.\r\n هر فیلمساز می‌تواند با ۲ اثر در این مسابقه شرکت کند.\r\n کارگردان اثر به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود.\r\n ذکر مشخصات اثر و عنوان در ابتدای فیلم الزامی است.\r\n مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده است.\r\n استفاده از آثار راه یافته به بخش مسابقه برای تبلیغات، انتشارات، و اکران با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.\r\n رعایت نکردن قوانین و مقررات، منجر به حذف فیلم‌ها از مرحله داوری می‌شود.\r\n تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه است.\r\n ارسال فیلم و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش مقررات مسابقه است.\r\n مشخصات کامل هر فرد در یک فایل PDF یا WORD شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کدملی همراه با عکس‌ از پشت صحنه فیلم ارسال شود\r\n\r\nب) بخش گزارش ویدیویی\r\n\r\n فیلم‌ها با کیفیت حداقل ۷۲۰ در قالب MP4 ارسال شود.\r\n فیلم‌ها حتما باید به صورت افقی ضبط شود.\r\n هر گزارشگر می‌تواند با ۲ اثر در این مسابقه شرکت کند.\r\n مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده است.\r\n استفاده از آثار راه یافته به بخش مسابقه برای تبلیغات، انتشارات، و اکران با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.\r\n رعایت نکردن قوانین و مقررات، منجر به حذف فیلم‌ها از مرحله داوری می‌شود.\r\n تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه است.\r\n ارسال فیلم و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش مقررات مسابقه است.\r\n مشخصات کامل هر فرد در یک فایل PDF یا WORD شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کدملی همراه با عکس‌ از پشت صحنه فیلم ارسال شود.\r\n\r\nج) بخش عکس:\r\n\r\n این مسابقه در دو بخش حرفه‌ای (آثار منتشر شده در رسانه‌های معتبر) و شهروندی برگزار می‌شود.\r\n برای شرکت در بخش حرفه‌ای باید نام، لینک یا تصویری از عکس کار شده در رسانه‌ معتبر ارسال شود.\r\n ویرایش عکس‌ها نباید جنبه استنادی عکس را مخدوش کند.\r\n هر عکاس می‌تواند با ۱۰ تک عکس در این مسابقه شرکت کند.\r\n عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی، مونوکروم یا سیاه و سفید باشد.\r\n عکس‌ها باید دارای عنوان باشد.\r\n مکان و زمان عکس باید ذکر شود.\r\n اندازه عکس‌ها حداقل ۱۵۰۰پیکسل و حداکثر ۲۰۰۰ پیکسل باشد.\r\n DPI عکس‌ها باید ۳۰۰ پیکسل و حجم هر فریم عکس ارسالی ۲ تا ۳ مگابایت با پسوند JPG باشد.\r\n مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده است.\r\n شرکت کننده در مسابقه و صاحب فایل اصلی عکس، به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده مسابقه خارج است.\r\n استفاده از آثار راه یافته به بخش مسابقه برای تبلیغات، انتشارات، چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.\r\n رعایت نکردن قوانین و مقررات، منجر به حذف عکس‌ها از مرحله داوری می‌شود.\r\n تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه است.\r\n ارسال عکس و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش مقررات مسابقه است.\r\n عکسهای ارسالی باید به صورت زیر با حروف انگلیسی نامگذاری شوند. مثال(01_JABARI Ali: (\r\n مشخصات کامل هر فرد در یک فایل PDF یا WORD شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کدملی همراه با عکس‌ها ارسال شود.\r\n\r\nقوانین و مقررات بخش نوشتار رسانه‌ای:\r\n\r\n این بخش در محورهای «گزارش»، «مصاحبه»، «یادداشت»، «مقاله»  و «تولیدات محتوایی برجسته و اثرگذار در فضایی مجازی (شامل توییت، پست اینستاگرام و ..» در دو بخش حرفه‌ای (آثار منتشر شده در رسانه‌های معتبر) و شهروندی برگزار می‌شود.\r\n در بخش حرفه‌ای باید نام، لینک یا تصویری از نوشتار کار شده در رسانه ارسال شود.\r\n هر نویسنده می‌تواند در حداکثر ۲ بخش شرکت کند.\r\n اثر ارسالی باید دارای عنوان باشد.\r\n مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده است.\r\n استفاده از آثار راه یافته به بخش مسابقه برای تبلیغات، انتشارات، چاپ کتاب و ... با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.\r\n رعایت نکردن قوانین و مقررات، منجر به حذف آثار از مرحله داوری می‌شود.\r\n تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه است.\r\n ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات مسابقه است.\r\n مشخصات کامل هر فرد در یک فایل PDF یا WORD شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کدملی همراه با آثار ارسال شود.\r\n\r\nبخش ویژه\r\n این بخش در ۲ محور «شخصیت موثر در اطلاع رسانی و امید بخشی در حوزه رسانه»، «برجسته‌ترین رسانه در اطلاع رسانی و امید بخشی در حوزه رسانه» برگزار می‌شود.\r\nارکان و داوران مسابقه:\r\nرییس مسابقه: محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی\r\nدبیر : مهدی محمدی رییس فرهنگ‌سرای رسانه\r\nداوران بخش تصاویر رسانه‌ای: سیف‌الله صمدیان، محمد نوروزی، محمد حمیدی‌مقدم، سید صادق موسوی، ساتیار امامی و احسان رفعتی\r\nداوران بخش نوشتار رسانه‌ای: یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، فریدون صدیقی، گیتا علی‌آبادی و علی‌اصغر محکی\r\nجوایز مسابقه:\r\nبه نفرات اول تا سوم هر یک از بخش‌های برنامه، (با تفکیک بخش حرفه‌ای و شهروندی) تندیس و جایزه نقدی اهدا می‌شود.\r\nتقویم اجرایی مسابقه:\r\nآغاز فراخوان: ۲۶اسفند ۱۳۹۸\r\nمهلت ارسال آثار: پایان فروردین ۱۳۹۹\r\nاعلام نتایج داوری: نیمه اول اردیبهشت ۱۳۹۹\r\nبرگزاری نمایشگاه اصلی و نمایشگاه‌های مجازی و اکران مجازی: نیمه دوم اردیبهشت ۱۳۹۹\r\nآیین اختتامیه و اعطای جوایز: خردادماه ۱۳۹۹\r\nنشانی و اطلاعات دبیرخانه:\r\nدبیرخانه این مسابقه در فرهنگ‌سرای رسانه واقع شده است. علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند تا پایان مهلت شرکت در مسابقه، آثار خود را به ایمیل فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی Resanehfarhangsara@gmail.com ارسال کنند و یا به صورت فیزیکی و روی لوح فشرده به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند.\r\nبرای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02126701482 تماس بگیرید....
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، پویش ملی قدردانی از جهادگران سلامت با عنوان «به تو افتخار می‌کنم...» ویژه برنامه فرهنگ‌سرای رسانه در راستای تجلیل از مدافعان سلامت است.\r\nعلاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند رو به دوربین‌ تلفن‌های همراه خود، در کمتر از یک دقیقه و با جمله «به تو افتخار می‌کنم...» از تلاشگران صفِ اول مبارزه با کرونا تقدیر کنند و با هشتگ #به_تو_افتخار_میکنم در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.\r\nعلاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا پایان فروردین‌ماه مهلت دارند.\r\nتوجه به این نکته الزامی است که اگر صفحه شخصی شرکت‌کنندگان خصوصی است، لازم است آثار خود را به دایرکت صفحه رسمی فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی @farhangsararesaneh ارسال کنند....
 به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، مسابقه بزرگ نقاشی کودکان با عنوان «رنگ، رنگ تا پیروزی» با رویکرد بازتاب مبارزه با بیماری کرونا و تلاش جهادی پزشکان و کادر درمانی در نقاشی‌های کودکانه به همت فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود.\r\nاین برنامه ویژه گروه سنی ۳ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود. برای شرکت در این مسابقه، خانواده کودکان علاقه‌مند باید عکسی از نقاشی کودکانشان با هشتگ #رنگ_رنگ_تا_پیروزی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند.\r\nعلاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا پایان فروردین‌ماه مهلت دارند.\r\nذکر این نکته هم الزامی است که اگر صفحه شخصی شرکت‌کنندگان خصوصی است، لازم است آثار خود را به دایرکت صفحه رسمی فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی @farhangsararesaneh ارسال کنند....
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، مهدی محمدی رییس فرهنگ‌سرای رسانه از برگزاری ویژه برنامه‌های فصل بهار فرهنگ‌سرای رسانه، با رویکرد تجلیل از مدافعان سلامت خبر داد.\r\nوی افزود: با توجه به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و تا اطلاع ثانوی و بازگشت شرایط به حالت عادی، مجموعه برنامه‌های فرهنگ‌سرای رسانه صورت به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ برآن شدیم تا علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، با طراحی ۳ ویژه‌برنامه، از نگاه فرهنگ، هنر و رسانه نگاهی متفاوت به مسئله اول امروز جهان بیاندازیم.\r\nرییس فرهنگ‌سرای رسانه اضافه کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که ما در طراحی ویژه برنامه‌ها در نظر گرفتیم تجلیل از مدافعان سلامت بود، کسانی که این روزها مبارزان صف اول مقابله با کرونا هستند و کمترین وظیفه ما در قبال آنها مراقبت بیشتر از سلامتی خود و دیگران و تجلیل کوتاهی برای ثبت جانفشانی‌های این عزیزان در تاریخ است.\r\nوی در تشریح این ویژه برنامه‌ها گفت: مسابقه بزرگ نقاشی کودکان با عنوان «رنگ، رنگ تا پیروزی» با رویکرد بازتاب مبارزه با بیماری کرونا و تلاش جهادی پزشکان و کادر درمانی در نقاشی‌های کودکانه، ویژه گروه سنی ۳ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود. برای شرکت در این مسابقه، خانواده کودکان علاقه‌مند باید عکسی از نقاشی کودکانشان با هشتگ #رنگ_رنگ_تا_پیروزی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند.\r\nمحمدی اضافه کرد: پویش ملی قدردانی از جهادگران سلامت با عنوان «به تو افتخار می‌کنم...» دیگر ویژه برنامه فرهنگ‌سرای رسانه است. در این برنامه رو به دوربین‌ تلفن‌های همراهمان، در کمتر از یک دقیقه و با جمله «به تو افتخار می‌کنم...» از تلاشگران صفِ اول مبارزه با کرونا تقدیر می‌کنیم و با هشتگ #به_تو_افتخار_میکنم در صفحه اینستاگرام خود آن را به اشتراک می‌گذاریم.\r\nرییس فرهنگ‌سرای رسانه در تشریح دیگر ویژه برنامه این فرهنگ‌سرا گفت: مسابقه رسانه‌ای و شهروندی «جانِ من، ایرانِ من» در ۲ بخش کلی «نوشتار رسانه‌ای» شامل گزارش، مصاحبه، یادداشت، مقاله و تولیدات محتوایی برجسته و اثرگذار در فضایی مجازی (شامل توییت، پست اینستاگرام و ...) و «تصاویر رسانه‌ای» شامل عکس، گزارش‌های ویدیویی (vlog) و فیلم یک دقیقه‌ای برای ۲ گروه اهالی رسانه و شهروندان در ۷ محور کلی طراحی شده است.\r\nوی افزود: زحمات شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و سایر دستگاه های امدادرسان برای مقابله با ویروس کرونا؛ تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های خدمت رسان، صنایع و بخش‌های عمومی که در شرایط اپیدمی کرونا کماکان به مردم خدمت می‌کنند؛ نوروز باستانی ایرانیان و کرونا؛ فعالیت داوطلبانه و جهادی گروه‌های جهادی و نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی برای خدمت‌رسانی به مردم و آسیب دیدگان؛ همدلی و اتحاد مردم در پخش وسایل ضروری بهداشتی به صورت خودجوش؛ بهبودیافتگان کرونا و ادامه مسیر زندگی و تلاش برای آگاهی بخشی صحیح و تشخیص اخبار غلط و شایعات، ۷ محور اصلی این مسابقه است.\r\nمحمدی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در هر یک از این پویش‌ها و مسابقات تا پایان فروردین‌ماه مهلت دارند. ذکر این نکته هم الزامی است که اگر صفحه شخصی شرکت‌کنندگان خصوصی است، لازم است آثار خود را به دایرکت صفحه رسمی فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی @farhangsararesaneh ارسال کنند.\r\nبرای اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگ‌سرای رسانه resaneh.farhangsara.ir مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۶۷۰۱۴۸۲ تماس بگیرید.\r\n...
به گزارش روابط‌عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، نشست خبری مسابقه «جان من ایران من» ظهر روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی محمدی رئیس فرهنگسرای رسانه به صورت آنلاین از طریق صفحه آپارات این مسابقه برگزار شد.\r\nمحمد خدادی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورمان گفت: این روزها بیماری کرونا در کشورمان وارد شده است و بسیاری از متخصصین به صورت شبانه‌روزی در حال کارکردن روی آن هستند تا هرچه سریع‌تر درمانی برای آن پیدا کنند.\r\nآن چیزی که بیش‌تر از کرونا عامل تشدید است، ویروس اطلاعات غلط است\r\nوی ادامه داد: در رابطه با این بیماری اطلاع‌رسانی‌های زیادی صورت می‌گیرد چه از بعد داخلی و چه از بعد خارجی. آن چیزی که بیش‌تر از کرونا عامل تشدید است، ویروس اطلاعات غلط است. آنچه که گفته می‌شود براساس گمانه‌ها، برداشت‌ها و بعضا سوء استفاده‌ها از شرایط ایجاد شده است. باید دقت داشت که دانسته‌های ما فرصت تصمیم ما را فراهم می‌کند و این تصمیم‌ها منجر به عمل می‌شود. بنابراین هرچه قدر که دانسته‌های ما دقیق‌تر باشد، صدماتی که ممکن است وارد شود کمتر است. در حقیقت تصمیات و اقدامات باید مبتنی بر علوم تخصصی باشد و باید با هویت مشخص و مرجع دقیق و صحیح اطلاعات بدهیم و از منابع نامعلوم اطلاعات ندهیم که مطمئنا تبعاتی به همراه دارد. فضای شک و تردید سم مبارزه و مواجهه با هر بحرانی است و تصمیم دقیق و صحیح و پس از آن شناخت ابعاد این موضوع مستلزم اطلاع‌رسانی دقیق از منابع مشخص است.\r\nقدرت اطلاع‌رسانی بر روی پیشگیری، درمان و کنترل این ویروس تاثیرگذار است\r\nخدادی تاکید کرد: در جریان اطلاع‌رسانی باید به مراجع اطلاعاتی دقیق که قاعدتا وزارت بهداشت و درمان است توجه داشته باشیم. امروز نقش اطلاع‌رسانی جلوتر از هر فرآیندی است و قدرت اطلاع‌رسانی می‌تواند بر روی پیشگیری از ابتلا به این ویروس، درمان و کنترل آن تاثیر به سزایی داشته باشد. برای مثال اطلاع‌رسانی دقیق در زمان مراجعه به مراکز درمانی، شیوه استفاده صحیح از مواد ضدعفونی، عدم جمع شدن در مراکز شلوغ و ... همگی از مواردی است که باید به درستی اطلاع‌رسانی شود تا خطرات کرونا کاهش یابد. بنابراین تاکید دارم که همه باید با هویت معلوم دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند چرا که یک صدای نامعلوم می‌تواند در هر جای دنیا تولید و به مردم داده شود و باعث اغتشاش ذهنی آنان شود. این کار می‌تواند باعث ترویج ویروس ناکارآمدی و بدگمانی شود که خطرش از بیماری کرونا بسیار بیشتر است. اگر صحبت از عدم تجمعات و کاهش ترددها می‌شود برای سلامتی خود مردم است.\r\nمعاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره کمک همگانی برای پیروز شدن بر کرونا گفت: به دقت داشته باشید که امروز همه دستگاه‌های کشور اولویت کاری خود را کمک به مردم در مواجهه با کرونا قرار داده‌اند. برای مقابله با این ویروس نیاز به کمک همه داریم و هر ایرانی باید از ظرفیت خود برای پیشگیری و کنترل کرونا هم برای خود و هم برای دیگران استفاده کند. برای خودش باید اقدامات صحیح براساس اطلاعات صحیح داشته باشد و برای دیگران نیز باید اطلاعات صحیح در اختیارشان قرار بدهد و آنچه که برای دیگران به اشتراک می‌گذارد براساس اطلاعات درست و مرجع صحیح باشد.\r\n«جان من، ایران من» انعکاس خدمات کسانی است که جان‌شان فدای ایران می‌شود\r\nخدادی به برگزاری مسابقه «جان من، ایران من» اشاره کرد و گفت: در این فضای حساس به واژه‌ای که همه مردم بدان اعتقاد دارند روی آوردیم؛ واژه‌ای با نام جان من ایران من. مطمئنا جان هر ایرانی با نام ایران زنده است و با این نام به حیات خود ادامه می‌دهد. مطمئنا جان همه ما فدای ایران است و ایران امروز، ایرانی همدل و همکار می‌باشد چرا که ویروس جان همه مردم را تهدید می‌کند و نیاز داریم که دست به دست هم بدهیم و برای مقابله با آن به هم کمک کنیم. برهمین اساس، مسابقه جان من ایران من را تدارک دیدیم که اسم آن در دل هر ایرانی زنده است و با هر ایرانی زندگی می‌کند. امروز ده‌ها هزار پرستار و پزشک جان ‌شان را در خطر  قرار دادند تا از سلامت قلب‌های مردم ایران محافظت کنند. علاوه بر این بقیه ارگان‌ها نیز دست به دست همدیگر دادند تا نیازهای مردم ایران را در این ایام فراهم کنند. برای برگزاری این مسابقه تعداد زیادی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها اعلام آمادگی کردند هم‌چنین تعدادی از برندها از جمله دیجی‌کالا اعلام همکاری کردند که بسیار ارزشمند است. هدف اصلی ما از برگزاری این مسابقه انعکاس خدمات کسانی است که جان‌شان فدای ایران می‌شود و نمادی از همه تلاشگرانی است که خط مقدم آن پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستند.\r\nبه منتشرکنندگان اخبار جعلی هشدار می‌دهم؛ مردم ایران به کمک همدیگر می‌روند\r\nوی اضافه کرد: این مسابقه تقدیم به همه کسانی است که ظرفیت‌های متعددی را برای تسهیل در زندگی مردم فراهم کردند و مهم‌تر از همه اصحاب رسانه هستند که در پشت دوربین‌ها قرار دارند و اتفاقات را برای ما روایت می‌کنند و همیشه اسم شان در پشت خبرها دیده نمی‌شود. از صدا و سیما و شبکه‌های استانی و رادیویی گرفته تا همکاران ما در خبرگزاری‌ها و ... البته باید به کسانی که بیرون از این مرزها نیز نشسته‌اند هشداری بدهم. افرادی که بیرون هستند، دو دسته‌اند؛ یک دسته کسانی هستند که دلسوزند و کمک می‌کنند اما عده‌ای هم هستند که با اخبار جعلی نگرانی مردم را افزایش می‌دهند و با القای ناکارآمدی می‌خواهند ناامیدی در بین مردم ایجاد کنند. به آنان هشدار می‌دهم که این کار مردانگی نیست و بارها ثابت شده است که مردم ایران در جایی که نیاز به کمک دارند خیلی سریع به کمک همدیگر می‌روند. جان من ایران من برگرفته از شعر فردوسی است و اشاره به همین همدلی دارد.\r\nانعکاس ظرفیت تلاش همگانی مردمی و خانواده‌های کادر درمانی \r\nمحمد خدادی مسابقه جان من ایران من را انعکاس زحمات کادر درمانی دانست و گفت: این مسابقه نماد انعکاس ظرفیت تلاش همگانی مردمی است که در خط مقدم آن کادر درمانی حضور دارند و در حلقه‌ای مهم‌تر خانواده‌های آنان حضور دارند. این مسابقه تکریم خانواده کسانی است که برای جان مردم محل خانه‌شان را ترک کردند و به هم‌وطنان خود کمک می‌کنند. این مسابقه برای این است که با تولید کلیپ، متن، تصویر، عکس و هر چیزی که بتواند این دلاوری، مردانگی و جوانمردی را بیان کند به همه کسانی که این روزها تلاش می‌کنند ادای دین کنیم. باید این موارد را انتشار بدهیم و ضبط کنیم تا در تاریخ این کشور بماند. باید بگویم که این مسابقه ظرفیت مردمی دارد و هر کس در هر جایی که هست می‌تواند در آن نقش‌آفرینی داشته باشد. این مسابقه بیان قدردانی مردم و احساسات همه ایرانی خطاب به کسانی است که این روزها واقعا زحمت می‌کشند. بیان حتی یک خسته نباشید و خداقوت در قالب‌های مختلف کلیپ، متن، تصویر و ... خطاب به آنان باعث می‌شود که روح‌شان سرحال شود اگرچه جسم‌شان بسیار خسته است. باید در این زمینه مشارکت ملی ایجاد و این حماسه ملی را ماندگار کنیم که حتما الگوی جهانی خواهد شد.\r\nمردم ما همیشه قدردان هستند/ یک خسته نباشید ظرفیت کشور را بالا می‌برد \r\nاو در پایان گفت: هر کس در هر جایی که هست و حتی با یک جمله خطاب به همه زحمت‌کشان این روزها اعم از کادر درمانی، راننده‌ها،‌ نانوایان، سپاه و بسیج و ارتش، پلیس و ...می‌تواند سهم کوچکی داشته باشد. این وظیفه هر ایرانی است. مردم ما همیشه نشان دادند که قدردان هستند. مطمئن باشید که یک واژه خداقوت و خسته نباشید بزرگترین قدرت را در این کشور ایجاد می‌کند و ظرفیتی ایجاد می‌کند که مقاومت‌مان در برابر این ویروس را افزایش بدهیم. من از تک‌تک پزشکان، پرستاران، خبرنگاران، عکاسان پلیس و همه کسانی که قلب‌شان برای این مردم می‌تپد تشکر می‌کنم. جان من ایران من ظرفیتی در اختیار شماست و تبدیل به قدرشناسی از کسانی خواهد شد که در مسیر مواجهه، مبارزه و مدیریت کرونا به میدان آمدند و قطعا ما کرونا را شکست می‌دهیم.\r\nادای احترام به تلاشگران روزهای صعب\r\nمهدی محمدی رییس فرهنگ‌سرای رسانه در ادامه درباره شکلی گیری این مسابقه گفت: «جان من، ایران من» ادای احترامی است به همه کسانی که در این روزهای صعب، با جان و توان خود مشغول خدمت رسانی هستند. ادای احترام به خانم صفایی معلم ۶۷ ساله‌ای که «آنلاین» را حتی نمی‌توانست به درستی تلفظ کند، اما مهر و توجه‌اش همه ما را متاثر کرد.\r\nوی افزود: مسئله اول این روزهای کشور و حتی همه دنیا کروناست. ویروسی که با همه کوچکی دنیا را کاملاً به خود مشغول کرده است. این بیماری پا را از مرزهای پزشکی نیز فراتر گذاشته و تبعات اجتماعی و سیاسی نیز یافته است. به گونه‌ای که راه‌های پیشگیری از آن نیز فراتر از علم پزشکی، در امید و اتحاد و هم بستگی ملی تجلی می‌یابد. این موقعیت خطیر ما را برآن‌داشت تا سهمی اندک در ثبت، بازآفرینی و گسترش این امید و اتحاد داشته باشیم.\r\nرییس فرهنگ‌سرای رسانه گفت: مسابقه رسانه‌ای «جانِ من؛ ایرانِ من» در ۲ بخش کلی «نوشتار رسانه‌ای» و «تصاویر رسانه‌ای» برای ۲ گروه «اهالی رسانه» و «شهروندان» در ۷ محور کلی طراحی شده است. \r\nمحمدی در توضیح محورهای این مسابقه گفت: زحمات شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و ساير دستگاه هاي امدادرسان برای مقابله با ویروس کرونا، تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های خدمت رسان، صنايع و بخش‌هاي عمومي كه در شرايط اپيدمي كرونا كماكان به مردم خدمت مي‌كنند، نوروز باستانی ایرانیان و کرونا، فعالیت داوطلبانه و جهادی گروه‌هاي جهادي و نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی برای خدمت‌رسانی به مردم و آسيب ديدگان، همدلی و اتحاد مردم در پخش وسایل ضروری بهداشتی به صورت خودجوش، بهبودیافتگان کرونا و ادامه مسیر زندگی و تلاش براي آگاهي بخشي صحيح و تشخیص اخبار غلط و شایعات محورهای اصلی این مسابقه است.\r\nوی از برگزاری بخشی به عنوان «بخش ویژه» خبر داد و افزود:  این بخش در ۲ محور «شخصیت موثر در اطلاع رسانی و امید بخشی در حوزه رسانه»، «برجسته‌ترین رسانه در اطلاع رسانی و امید بخشی در حوزه رسانه» برگزار می‌شود.\r\nمعرفی داوران مسابقه «جان من، ایران من»\r\nرییس فرهنگ‌سرای رسانه که دبیری این مسابقه را به عهده دارد درباره ارکان و داوران این مسابقه گفت: محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست مسابقه را بر عهده دارد. هنمندانی چون سیف‌الله صمدیان، محمد نوروزی، محمد حمیدی‌مقدم، سید صادق موسوی، ساتیار امامی و احسان رفعتی داوران بخش «تصاویر رسانه‌ای» هستند. در بخش «نوشتار رسانه‌ای» نیز استادانی چون یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، فریدون صدیقی، گیتا علی‌آبادی و علی‌اصغر محکی داوری آثار را بر عهده گرفته‌اند.\r\nمحمدی درباره برگزار کنندگان و حامیان این مسابقه توضیح داد: مسابقه «جان من، ایران من» به همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ‌سرای رسانه و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی، شستا، موسسه مطبوعاتی نشرآوران، دیجی‌کالا، آپارات، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوان و سایت آپارات از ۲۶ اسفند تا پایان فروردین ماه آماده دریافت آثار علاقه‌مندان است.\r\n \r\nدبیرخانه مسابقه «جان من، ایران من» در فرهنگ‌سرای رسانه واقع شده است. علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند تا پایان مهلت شرکت در مسابقه، آثار خود را به ایمیل فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی Resanehfarhangsara@gmail.com ارسال کنند و یا به صورت فیزیکی و روی لوح فشرده به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۲۶۷۱۴۸۲ تماس بگیرید. برای دریافت فراخوان و قوانین شرکت در مسابقه به تارنمای فرهنگسرای رسانه resaneh.farhangsara.ir مراجعه کنید....
\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\n\r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، مسابقه تولیدات رسانه‌ای و شهروندی «جانِ من ایران من» با هدف انعکاس خدمات تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا و تقویت امید و همدلی به همت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ‌سرای رسانه و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت اجتماعی ناجا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی و شستا برگزار می‌شود.\r\nاین مسابقه در بخش‌های عکس، فیلم کوتاه، گزارش ویدیویی(vlog) ، یادداشت، گزارش، مقاله و تولیدات فضای مجازی در دو بخش رسانه‌ای و شهروندی برگزار می‌شود. \r\nنشست خبری این رویداد با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی محمدی رییس فرهنگ‌سرای رسانه برای اعلام جزئیات بخش‌های مختلف، تشریح قوانین و مقررات و معرفی ارکان و داوران جشنواره برگزار می‌شود.\r\nبه دلیل شیوع کرونا و پرهیز از تجمعات، این رویداد روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه ساعت ۱۲ به صورت زنده در سایت آپارات پوشش داده می‌شود.\r\nعلاقه مندان می توانند برای مشاهده پخش زنده نشست خبری مسابقه تولیدات رسانه‌ای و شهروندی «جانِ من ایرانِ من» به لینک https://www.aparat.com/JanemanIRANeman/live مراجعه کنند.\r\n\r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، نخستین مجموعه از بسته گرافیکی فرهنگ‌سرای رسانه برای آگاهی بخشی و پیشگیری از ابتلا بهکروناویروس با مشارکت موسسه مطبوعاتی نشرآوران منتشر شد.\r\nاین طرح‌ها با هشتگ‌های #ما_از_کرونا_قویتریم و #کرونا_را_شکست_میدهیم به صورت فوتوکامنت در ۸ طرح با عناوین متفاوت برای بارگذاریدر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.\r\nبر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این بسته‌های گرافیکی تا عادی شدن شرایط هر شب در صفحه‌های مجازی فرهنگ‌سرای رسانه بهنشانی @resane.farhangsara و سایت رسمی فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی resaneh.farhangsara منتشر می‌شود.\r\n\r\n ...

جشنواره رسانه های اجتماعی آغاز شد

نخستین جشنواره رسانه‌های اجتماعی با رونمایی از پوستر جشنواره سه‌شنبه ۲۸ شهریور با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال آغاز به کار کرد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌های اجتماعی با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری، مرتضی موسویان رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی سه‌شنبه ۲۸ شهریور با رونمایی از پوستر این جشنواره برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی گفت: در حدود یک سال در حوزه پایش و بررسی این طرح هستیم که با عنایت دکتر صلاحی، دکتر موسویان و آقای خوراکیان در مرکز ملی فضای مجازی جشنواره رسانه‌های اجتماعی به مرحله آغاز فعالیت خود رسیده‌ است. با برگزاری این جشنواره خلاهایی که در رسانه اجتماعی و فضای مجازی شاهد آن هستیم برطرف می‌شود.
 
رتبه‌بندی رسانه‌ها در جشنواره رسانه‌های اجتماعی
 
در ادامه عماد‌الدین محمدعلی قمی دبیر اجرایی جشنواره بیان کرد: جشنواره رسانه‌های اجتماعی حدود یک سال از فعالیت‌های اولیه آن می‌گذرد با این هدف که بتوانیم رسانه‌ها را رتبه بندی کنیم و کسانی که در این حوزه زحمت بیشتری می‌کشند را به مخاطب معرفی کنیم. این جشنواره با اهداف معرفی کانال‌ها و صفحات مفید، ایجاد جایگاه برای ارزشیابی کانال و سایت توسط مردم، کارشناسان و نخبه‌ها، شناسایی و کشف استعدادهای برتر در شبکه‌های اجتماعی، رفع آسیب‌های نامناسب از شبکه‌های اجتماعی، ترویج و رونق بخشیدن به تولید و انتشار محتوای مفید در شبکه‌های اجتماعی، ارتقای سطح دانش استفاده کنندگان شبکه‌های اجتماعی و به کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه فراگیر موثر و مفید، برای مردم جامعه، برگزار می‌شود.
 
وی افزود: جشنواره در ۲۰ موضوع  زبان و ادبیات، سلامتی و بهداشت، محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی، تندرستی و ورزش، معارف طنز، خبر و اطلاع رسانی، کارآفرینی و اشتغال، شخصیت ها و ستارگان، خانواده و سبک زندگی، هنری، کودک و نوجوان،  علمی و فناوری، خودرو، تاریخ و تمدن، گردشگری، بازی و سرگرمی و کسب و کار برگزار می‌شود.
 
قمی گفت: برترین‌های جشنواره توسط آرای مردمی اعلام می‌شود و پس از آن داوران جشنواره سه مقام اول را معرفی می‌کنند. برترین های مردمی نیز معرفی می‌شود. این جشنواره به مدت دو ماه برگزار می‌شود و  از کانال هایی که به مرحله داوری می‌رسند، دعوت می‌شود تا در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال حضور داشته باشند.
 
سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره رسانه‌های اجتماعی یکی از مهم ترین جشنواره‌های جنبی جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال است که هرسال یک بار با حضور رییس جمهور و وزرای مربوط برگزار می‌شود. امسال این جشنواره به صورت مجزا برگزار می‌شود.
 
وی افزود: اهدافی که به صورت کلان و در سطح ملی دنبال می‌شود، بستر سازی برای رشد شبکه های اجتماعی بومی است. طرحی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمک نهادهای دیگر دنبال می کند بحث «لیبلینگ» یا همان «شامد» است یعنی مالکیت و هویت افراد شناخته شود.
 
موسویان گفت: شامد به مردم کمک می کند تا به صورت ساده سایت، کانال، صفحات اجتماعی و نرم افزارهای کاربردی با هویت را از طریق دیدن نشانه شامد تشخیص دهند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دارندگان کد یونیک «شامد» حمایت می‌کند  که این حمایت دادن امکان تبلیغات به آن‌هاست.
 
وی افزود: تمامی شرکت کنندگان در جشنواره باید دارای کد «شامد» باشند. به افراد برتر در جشنواره رسانه های دیجیتال غرفه داده می‌شود. این رسانه‌ها از طرف ما معرفی و از طرف سازمان فرهنگی هنری حمایت مالی می‌شوند که این اتفاق در نهایت باید مورد حمایت همه دستگاه و نهاد ها قرار گیرد. مردم نقش اصلی را در اجزای این طرح دارند.
 
موسویان بیان کرد: با توجه به همکاری بخش های خصوصی کار اعطای شامد را به خود اپ استور‌ها سپرده‌ایم که خودشان زیرساخت را آماده کنند و ۱۶ موردی که در دستور کار قرار گرفته را متعهد شوند اجرا کنند.
 
موسویان افزود: خواست همه مسئولان در نظام این است که همه در این طرح همکاری کنند تا با ایجاد فضایی امن سرعت در کسب و کار در این محیط را بالا ببرند. این جشنواره با جوایز بسیاری که در نظر گرفته است می تواند کانال های شامد دار را معرفی کند.
 
در پایان مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: زمانی که رسانه‌های اجتماعی وارد کشور شد همه با شک  و تردید به آن نگاه می کردند که با آن چه کار کنیم و کجای زندگی ما قرارگیرد. اما  الان تبدیل موضوع  اصلی زندگی شهروندان شده است.
 
وی افزود: در کشور ما اگر سواد رسانه ای فراگیر شود، دو میلیون شغل ایجاد می شود که بزگترین مشکل و دغدغه این روزهای کشورماست. فضای سنتی کسب و کار ۱۰ سال است که در جوامع مدرن منسوخ شده است. این موضوع در کشور ما حدود دوسال است که جدی شده است. برای اینکه سازمان فرهنگی هنری و مردم بیشتر با موضوع رسانه های اجتماعی آشنا شوند اسم فرهنگ‌سرای رسانه را به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تغییر دادیم تا بیشتر در این حوزه فعالبت کنند. برای آنکه فرهنگ و تمدن ما بازآفرینی و به نسل بعد منتقل شود باید به خوبی از فضای مجازی استفاده کنیم و از آن شناخت داشته باشیم.
 
صلاحی بیان کرد: ما به آدم‌های اصیل، عالم و وارد به این رشته که می‌خواهند برای چندین سال در این حوزه فعالیت کنند، لیبل و برند می‌دهیم که برای مردم هم شناخته شده باشند و اگر برای مثال خرید اینترنی میژ‌کنند، بتوانند پیگیری کنند.
 
در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه‌های اجتماعی رونمایی شد و این جشنواره به نشانی اینترنتی http://socialfest.ir آغاز به کار کرد.
 

3 دیدگاه در “جشنواره رسانه های اجتماعی آغاز شد”

  1. رضا

    سایتشون سر کاریه شماره تلفنی هم که گذاشتن تماس میگیریم میگن اشتباه گرفتید 🙂 کانالشونم ۵ تا عضو بیشتر نداره کلا باعث آبرو ریزیه کانالم ده روزه ثبت کردیم همش میزنه در انتظار تایید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *