به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، اعجوبه (انگلیسی: Wonder) فیلم کمدی-درام به کارگردانی استیون شباسکی و محصول سال ۲۰۱۷ آمریکا ، در نشست تخصصی «یک فیلم، یک نقد» با دوبله فارسی نمایش داده و با حضور سامان قلیچ خانی نقد و بررسی می‌شود.  \r\n \r\nفیلمنامه این فیلم توسط جک تورن، استیو کونارد و شباسکی بر اساس رمانی به همین نام نوشته آرجی پالاسیو به رشته تحریر درآمده است.اعجوبه درنودمین دوره جوایز اسکار در رشته بهترین گریم، نامزد دریافت جایزه اسکار شد اما این جایزه را کسب نکرد.\r\n \r\nاز بازیگران این فیلم می‌توان به جیکوب ترمبلی، جولیا رابرتس، اوون ویلسون، مندی پتینکین و ایزابلا ویدوویچ اشاره کرد.\r\n \r\nاعجوبه، داستان پسربچه‌ای به نام آگوست پولمن را روایت می‌کند که به خاطر تفاوت‌هایی که در اثر ابتلا به سندرم تریچر کالینز از بدو تولد در چهره‌اش وجود دارد، همیشه دور از اجتماع زندگی کرده و در خانه به آموختن درس‌هایش پرداخته‌است. او بعد از رسیدن به کلاس پنجم تصمیم می‌گیرد به میان هم سن و سالانش رفته و در مدرسه‌ای عادی به فراگیری درس‌هایش بپردازد.\r\n \r\nنشست «یک فیلم، یک نقد» با نمایش و نقد و بررسی فیلم «اعجوبه» با مشارکت استودیو هونامیک دوشنبه 24 تیر ماه ساعت ۱۷در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود. \r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی ، فراخوان اولین جشنواره «پایش و ستایش» و تجلیل از برترین نویسنده‌های انتشارات نظری منتشر شد. در این جشنواره بهترین نویسندگان براساس آرای مردمی انتخاب شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.\r\nاولین دوره از جشنواره پایش و ستایش به همت انتشارات نظری و فرهنگسرای رسانه و با هدف شناخت نویسندگان عرصه ادبیات، آشنایی با آثار برگزیده آنان، بررسی و ارزشیابی آثار توسط مخاطبین و ایجاد فضای رقابتی برگزار شده و مراسم تجلیل از نویسندگان برگزیده در 5 شهریور 98 برقرار می‌شود.\r\nبراساس این گزارش، شرکت برای تمام نویسندگان انتشارات نظری بلامانع است و محدودیت سنی ندارد. هم‌چنین، نویسندگانی که کتاب‌های آنان تا 5 خرداد 1398 به چاپ رسیده است، حق حضور در این جشنواره را دارند. هر نویسنده باید عکسی از یک صفحه هر کتاب خود به همراه فهرست مطالب آن و 5 مورد از دلایل برتری هر اثر خود را به آدرس http://oumghandisheh.ir/payesh ارسال نمایند. علاوه بر این، نویسندگان باید برای شرکت و ثبت‌نام در جشنواره به سامانه فوق مراجعه کرده و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.\r\nگفتنی است مهلت ارسال آثار تا تاریخ 1398/5/20 بوده و این مهلت غیر قابل تمدید است. هم‌چنین مراسم اختتامیه و تقدیر از نویسندگان برگزیده روز سه‌شنبه 5 شهویور ماه در فرهنگسرای رسانه واقع در پاسداران، خیابان ناطق نوری ، میدان قبا برگزار می‌شود.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، آئین تکریم و معارفه سرپرست فرهنگ سرای رسانه و با حضور حمیدی مدیر کل حوزه ریاست، فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  ، معاونین و کارکنان فرهنگ سرای رسانه برگزار شد.\r\nدر این مراسم مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرهنگسرای رسانه معرفی وجایگزین علی محمد اسماعیلی شد.\r\nدر پایان این مراسم از علی محمد اسماعیلی سرپرست پیشین فرهنگ‌سرای رسانه با اهدا هدایایی از طرف کارکنان فرهنگ‌سرا تقدیر شد و مهدی محمدی به عنوان سرپرست جدید فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی حکم خود را از مدیر کل حوزه ریاست سازمان دریافت کرد.\r\nاسماعیلی از اردیبهشت سال گذشته عهده‌دار سرپرستی فرهنگسرای رسانه شده بود.\r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی ، مراسم اختتامیه نخستین مسابقه عکاسی روایت گل و دل با حضور اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فراهانی رئیس کمیته بودجه  شورای شهر تهران،علی محمداسماعیلی دبیر جشنواره روایت گل و دل و رییس فرهنگ سرای رسانه،  مهدی محمدی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ، فاطمیان پور معاون فرهنگی و زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری ، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی ،سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ،سعیدی مدیر مركز ساماندهی پهپادهای غیرنظامی ، قلمچی رئیس و بنیان گزار کانون فرهنگی و آموزشی قلمچی و منتخبین جشنواره و جمعی از علاقه‌مندان در باغ کتاب برگزار شد.\r\nدر ابتدای این مراسم، علی محمد اسماعیلی، دبیر مسابقه روایت گل و دل صحبت کرد و ضمن ارائه گزارش گفت: وقتی که در روزهای ابتدایی سال 98، این اتفاق تلخ رخ داد و سیل، 3 استان کشورمان را در برگرفت، در کنار جمع‌آوری کمک‌های مالی برای سیل‌زدگان، پیشنهادی مبنی بر برگزاری یک مسابقه عکاسی مطرح شد و بر همین اساس، تصمیم گرفتیم که این مسابقه را در 8 محور برگزار کنیم. در ابتدا، یک نشست خبری با حضور مهندس اوحدی برگزار شد و روند برگزاری مسابقه از روز 13 اردیبهشت آغاز گردید و تا 20 خرداد ادامه پیدا کرد که البته به مدت 3 روز نیز تمدید شد.\r\nوی ادامه داد: در طی این زمان، حدود 2 هزار عکس به دست ما رسید، داوری شد و در نهایت 50 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد. البته باید بگویم که از نظر بنده تمام آثاری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، ارزشمند و قابل تقدیر است و بار معنایی خود را دارد. به همین دلیل، پیشنهاد دادم که علاوه بر کتاب عکس فعلی که منتشر شده است، کتاب عکس دیگری شامل تمام 2 هزار عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره منتشر شود.\r\n\r\nرییس فرهنگ سرای رسانه به اهمیت رسانه عکس اشاره کرد و گفت: روزانه تعداد زیادی عکس در خروجی رسانه‌های تمام دنیا قرار می‌گیرد اما با این وجود،‌ سناریویی به نام ساخت افکار عمومی دنیا وجود دارد که باید تعدادی از عکس‌های خاص در اختیار همگان قرار گیرد. برای مثال، می‌بینید که از یک منطقه سال‌ها هیچ عکسی منتشر نمی‌شود در حالی که از یک بازیگر، یک مسابقه فوتبال و ... عکس‌های زیادی منتشر می‌شود. به نظرم برای این که بتوانیم آن حماسه با شکوهی که در کشورمان در مواجهه با بحران رخ می‌دهد را به همه دنیا نشان بدهیم، باید خودمان عکس‌ها را به دنیا ارسال کنیم و از این نظر تغییراتی در روند فعلی ایجاد کنیم. دقت داشته باشید که عکس یک پدیده جدی است که گاها انتشار آن واکنش‌های زیادی را در تمام دنیا به همراه داشته است. متاسفانه اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد این است که ما به واسطه وجود شبکه‌های اجتماعی از تمام اخبار دنیا با خبر می‌شویم در حالی که دنیا از اخبار ما مطلع نمی‌شود. در حقیقت، یک طرف این جاده دو طرفه مسدود است. آنان محتوای خود را برای ما می‌فرستند و ما می‌بینیم در حالی که ما چیزی ارسال نمی‌کنیم. همین موضوع باعث می‌شود که تصاویر ارائه شده از ایران، یک سری تصاویر مخدوش شده باشد. در ماجرای سیلی که در ابتدای سال 98 رخ داد، همه دیدند که چه کارهایی انجام شد و با چه همدلی مردم ما وارد میدان شدند. این کارها باید از طریق چنین رسانه‌ها و چنین جشنواره‌هایی به تمام دنیا مخابره شود تا جهانیان آن را ببینند.\r\nدبیر مسابقه عکاسی روایت گل و دل در انتهای سخنان خود بیان داشت: در جریان برگزاری این مسابقه، افراد و ارگا‌ن‌های زیادی به ما کمک کردند که باید از همه آن‌ها تشکر کنم.\r\nدر ادامه، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صحبت کرد و گفت: سیلی که در روزهای ابتدایی امسال در کشورمان رخ داد، بیش از 20 استان را درگیر کرد. بر همین اساس، 12 دستگاه فرهنگی در قالب قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان آغاز به کار کرده و با برگزاری جلساتی در جهت رفع مشکلات این مناطق برآمدند. بعد از جریان سیل و در همان هفته اول، این قرارگاه کار خود را برای جمع آوری کمک‌های مردمی آغاز کرد. در همین ایام، ایده‌ای مطرح شد مبنی بر این که این روزها می‌گذرد و باید کاری کنیم که این حماسه بزرگ برای همیشه ماندگار شود. از جمله کارهایی که از مصوبات قرارگاه نیز به شمار می‌رفت، برگزاری جشنواره و مسابقه روایت گل و دل بود.\r\nوی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز مردم ما عزم بزرگ و حماسی در نوع‌دوستی با هم‌وطنان است. همان‌طور که می‌بینید در همه بحران‌هایی که رخ می‌دهد، تمام مردم ما با همه وجود خود حضور پیدا کرده و به هم‌وطنان خود کمک می‌کنند. نباید فراموش کنیم که در همان روزهای ابتدایی وقوع سیل چه اتفاقاتی رخ داد. دشمن، طمع کرده بود و با به کارگیری 360 بلندگو رسانه‌های فارسی تلاش کرد تا ناکارآمدی دولت ایران را در مواجهه با سیل اعلام کند اما با تلاش‌های جهادی طلاب، دانشجویان، نیروهای داوطلب و ... اتفاقی افتاد که تمام آن رسانه‌ها به انفعال مطلق افتادند. باید بگویم که در کنار این حماسه و عظمت مردم ایران، یک ضعف نیز وجود دارد و آن هم ضعف در بازخوانی و مستندسازی این اتفاقات عظیم است. یک عکس خوب که توسط یک عکاس برداشت می‌شود، گاها می‌تواند اثرگذارتر از یک کتاب 500 صفحه‌ای باشد.\r\n\r\nاوحدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بر همین اساس،‌ تقاضا دارم که عکس‌های ارسال شده به این جشنواره را در مناطق سیل‌زده نیز به نمایش بگذاریم تا همه مردم بدانند که چه حماسه عظیمی در کمک به هم‌وطنان‌مان به وقوع پیوسته است.\r\nسخنران بعدی این جلسه، فراهانی عضو شورای شهر تهران بود. او گفت: باید به عزمی که بعد از بحران نیز هم‌چنان پای کار است، دست مریزاد گفت. همیشه می‌گویند که ما ایرانی‌ها قبل و بعد از بحران، مدیریت خوبی نداریم اما در حین بحران عملکرد بی‌نظیری داریم. باید به قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان خسته نباشید بگویم که چنین کار عظیمی را ثبت و ضبط کردند. کار بزرگی که در ابتدا برای جمع‌ آوری منابع مالی برای بازسازی مناطق سیل‌زده آغاز شد و سپس با برگزاری این جشنواره ادامه پیدا کرد.\r\n\r\nوی ادامه داد: دوستان ما در قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان به خوبی فهمیدند که نیاز مردم سیل‌زده فقط نیاز مالی نیست و آنان احتیاج به نیاز فرهنگی نیز دارند. در همین‌جا از مسئولین تقاضا دارم که این کار ادامه پیدا کند و این قرارگاه به فعالیت خود ادامه بدهد چرا که این مستندسازی بسیار ارزشمند است.\r\nدر بخش بعدی برنامه، نفرات برگزیده در این مسابقه عکاسی اعلام شدند و در نهایت نوبت به اعلام نفرات اول تا سوم این مسابقه در بخش‌های موبایلی و دوربین حرفه‌ای رسید. اسامی این نفرات به شرح زیر اعلام شد:\r\n منتخبین و شایسته تقدیر بخش مسابقه موبایلی\r\nنفر اول: مهسا ربیعی با دریافت جایزه 10 میلیون ریالی، لوح تقدیر و دیپلم افتخار\r\nنفرات شایسته تقدیر: یوسف قائمی و فازئه پایین محل با دریافت جایزه 5 میلیون ریالی\r\nمنتخبین و شایسته تقدیر مسابقه دوربین حرفه‌ای\r\nنفر اول: امیرعلی قزاقی با دریافت جایزه 30 میلیون ریالی، لوح تقدیر و دیپلم افتخار\r\nنفر دوم: پژمان مولایی با دریافت جایزه 20 میلیون ریالی، لوح تقدیر و دیپلم افتخار\r\nنفر سوم: ابراهیم مهاجر با دریافت جایزه 10 میلیون ریالی، لوح تقدیر و دیپلم افتخار\r\nنفرات شایسته تقدیر: حمیدرضا امیری متین و محمد امین نجفی\r\nدر پایان این مراسم، نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه عکاسی افتتاح شد.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، یکصد و بیست و سومین نشست «زرین قلم» با آیین رونمایی ازیک مجموعه داستان کوتاه پارسی و یک رمان عاشقانه -اجتماعی چاپ شده در انتشارات نامه مهر ،با حضور نویسندگان آثار، یکشنبه 9 تیر ماه ساعت 18 در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.\r\n\r\n نویسنده مجموعه ی داستان کوتاه ریمل زدن برای اسب ها سمانه گازار و رمان من و ما نوشته زهرا دلشاد می باشد.\r\n\r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.\r\n \r\n\r\n ...

جشنواره رسانه های اجتماعی آغاز شد

نخستین جشنواره رسانه‌های اجتماعی با رونمایی از پوستر جشنواره سه‌شنبه ۲۸ شهریور با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال آغاز به کار کرد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌های اجتماعی با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری، مرتضی موسویان رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی سه‌شنبه ۲۸ شهریور با رونمایی از پوستر این جشنواره برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی گفت: در حدود یک سال در حوزه پایش و بررسی این طرح هستیم که با عنایت دکتر صلاحی، دکتر موسویان و آقای خوراکیان در مرکز ملی فضای مجازی جشنواره رسانه‌های اجتماعی به مرحله آغاز فعالیت خود رسیده‌ است. با برگزاری این جشنواره خلاهایی که در رسانه اجتماعی و فضای مجازی شاهد آن هستیم برطرف می‌شود.
 
رتبه‌بندی رسانه‌ها در جشنواره رسانه‌های اجتماعی
 
در ادامه عماد‌الدین محمدعلی قمی دبیر اجرایی جشنواره بیان کرد: جشنواره رسانه‌های اجتماعی حدود یک سال از فعالیت‌های اولیه آن می‌گذرد با این هدف که بتوانیم رسانه‌ها را رتبه بندی کنیم و کسانی که در این حوزه زحمت بیشتری می‌کشند را به مخاطب معرفی کنیم. این جشنواره با اهداف معرفی کانال‌ها و صفحات مفید، ایجاد جایگاه برای ارزشیابی کانال و سایت توسط مردم، کارشناسان و نخبه‌ها، شناسایی و کشف استعدادهای برتر در شبکه‌های اجتماعی، رفع آسیب‌های نامناسب از شبکه‌های اجتماعی، ترویج و رونق بخشیدن به تولید و انتشار محتوای مفید در شبکه‌های اجتماعی، ارتقای سطح دانش استفاده کنندگان شبکه‌های اجتماعی و به کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه فراگیر موثر و مفید، برای مردم جامعه، برگزار می‌شود.
 
وی افزود: جشنواره در ۲۰ موضوع  زبان و ادبیات، سلامتی و بهداشت، محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی، تندرستی و ورزش، معارف طنز، خبر و اطلاع رسانی، کارآفرینی و اشتغال، شخصیت ها و ستارگان، خانواده و سبک زندگی، هنری، کودک و نوجوان،  علمی و فناوری، خودرو، تاریخ و تمدن، گردشگری، بازی و سرگرمی و کسب و کار برگزار می‌شود.
 
قمی گفت: برترین‌های جشنواره توسط آرای مردمی اعلام می‌شود و پس از آن داوران جشنواره سه مقام اول را معرفی می‌کنند. برترین های مردمی نیز معرفی می‌شود. این جشنواره به مدت دو ماه برگزار می‌شود و  از کانال هایی که به مرحله داوری می‌رسند، دعوت می‌شود تا در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال حضور داشته باشند.
 
سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره رسانه‌های اجتماعی یکی از مهم ترین جشنواره‌های جنبی جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال است که هرسال یک بار با حضور رییس جمهور و وزرای مربوط برگزار می‌شود. امسال این جشنواره به صورت مجزا برگزار می‌شود.
 
وی افزود: اهدافی که به صورت کلان و در سطح ملی دنبال می‌شود، بستر سازی برای رشد شبکه های اجتماعی بومی است. طرحی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمک نهادهای دیگر دنبال می کند بحث «لیبلینگ» یا همان «شامد» است یعنی مالکیت و هویت افراد شناخته شود.
 
موسویان گفت: شامد به مردم کمک می کند تا به صورت ساده سایت، کانال، صفحات اجتماعی و نرم افزارهای کاربردی با هویت را از طریق دیدن نشانه شامد تشخیص دهند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دارندگان کد یونیک «شامد» حمایت می‌کند  که این حمایت دادن امکان تبلیغات به آن‌هاست.
 
وی افزود: تمامی شرکت کنندگان در جشنواره باید دارای کد «شامد» باشند. به افراد برتر در جشنواره رسانه های دیجیتال غرفه داده می‌شود. این رسانه‌ها از طرف ما معرفی و از طرف سازمان فرهنگی هنری حمایت مالی می‌شوند که این اتفاق در نهایت باید مورد حمایت همه دستگاه و نهاد ها قرار گیرد. مردم نقش اصلی را در اجزای این طرح دارند.
 
موسویان بیان کرد: با توجه به همکاری بخش های خصوصی کار اعطای شامد را به خود اپ استور‌ها سپرده‌ایم که خودشان زیرساخت را آماده کنند و ۱۶ موردی که در دستور کار قرار گرفته را متعهد شوند اجرا کنند.
 
موسویان افزود: خواست همه مسئولان در نظام این است که همه در این طرح همکاری کنند تا با ایجاد فضایی امن سرعت در کسب و کار در این محیط را بالا ببرند. این جشنواره با جوایز بسیاری که در نظر گرفته است می تواند کانال های شامد دار را معرفی کند.
 
در پایان مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: زمانی که رسانه‌های اجتماعی وارد کشور شد همه با شک  و تردید به آن نگاه می کردند که با آن چه کار کنیم و کجای زندگی ما قرارگیرد. اما  الان تبدیل موضوع  اصلی زندگی شهروندان شده است.
 
وی افزود: در کشور ما اگر سواد رسانه ای فراگیر شود، دو میلیون شغل ایجاد می شود که بزگترین مشکل و دغدغه این روزهای کشورماست. فضای سنتی کسب و کار ۱۰ سال است که در جوامع مدرن منسوخ شده است. این موضوع در کشور ما حدود دوسال است که جدی شده است. برای اینکه سازمان فرهنگی هنری و مردم بیشتر با موضوع رسانه های اجتماعی آشنا شوند اسم فرهنگ‌سرای رسانه را به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تغییر دادیم تا بیشتر در این حوزه فعالبت کنند. برای آنکه فرهنگ و تمدن ما بازآفرینی و به نسل بعد منتقل شود باید به خوبی از فضای مجازی استفاده کنیم و از آن شناخت داشته باشیم.
 
صلاحی بیان کرد: ما به آدم‌های اصیل، عالم و وارد به این رشته که می‌خواهند برای چندین سال در این حوزه فعالیت کنند، لیبل و برند می‌دهیم که برای مردم هم شناخته شده باشند و اگر برای مثال خرید اینترنی میژ‌کنند، بتوانند پیگیری کنند.
 
در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه‌های اجتماعی رونمایی شد و این جشنواره به نشانی اینترنتی http://socialfest.ir آغاز به کار کرد.
 

نظر بدهید

3 Comments on "جشنواره رسانه های اجتماعی آغاز شد"

avatar
رضا
Guest

سایتشون سر کاریه شماره تلفنی هم که گذاشتن تماس میگیریم میگن اشتباه گرفتید 🙂 کانالشونم ۵ تا عضو بیشتر نداره کلا باعث آبرو ریزیه کانالم ده روزه ثبت کردیم همش میزنه در انتظار تایید

سعید سروندی
Guest

سلام. انتقادتان به مسئولان جشنواره جهت پاسخگویی انتقال داده می شود.

هوشنگ
Guest

من ثبت نام کردم مراحلش مشخص بود
زنگ زدم خوب جوابمو دادن

wpDiscuz