به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برنامه این هفته سینما روانشناسی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با نمایش فیلم «خلسه» سه‌شنبه ۳ بهمن برگزار می‌شود.\r\nخلسه (Trance) فیلمی به کارگردانی دنی بویل و محصول ۲۰۱۳ بریتانیاست. در این فیلم جیمز مک‌آووی، رزاریو داوسون و ونسان کسل بازی کرده‌اند. فیلم‌نامه خلسه توسط جو آهرن و جان هاج  نوشته شده‌است.\r\nسیمون به فرانک، که شریک و دوستش در یک سرقت هنری است، خیانت می‌کند و تابلوی باارزشی را که با هم سرقت کرده‌اند، پنهان می‌کند، اما بر اثر واردآمدن ضربه‌ای به سرش دچار فراموشی می‌شود و نمی‌تواند به خاطر بیاورد که تابلوی گران‌قیمت را که اثری هنری از فرانسیسکو گویاست، کجا پنهان کرده‌است. فرانک اصرار دارد که سیمون باید تحت مشاوره روانیِ الیزابت، که با هیپنوتیزم به درمان بیماران می‌پردازد، قرار گیرد. اما این درمان، سیمون را وارد یک بازی خطرناک از خاطرات مدفون‌شده او از خیانت‌ها و دروغ‌ها می‌کند.\r\nاین نشست با حضور کوروش جاهد و عباس کریمی یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۸در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی میزبان علاقه‌مندان است.\r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n ...
 به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، این گزارش نظرسنجی بر مبنای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از هشت عدد ترمینال های نظرسنجی نصب شده در بخش های استخر، کتابخانه، سالن بدنسازی، فروشگاه کتاب، مدیریت، برنامه های سالن اجتماعات، ایروبیک و آموزش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و در بازه زمانی پاییز 1396 تهیه شده است.\r\nبراساس این گزارش از زمان نصب دستگاه ها در تاریخ 10 مهر ماه 1396 تا پایان آذر در مجموع 18014 رای ثبت شده است که نشان دهنده میانگین بیش از 222 رای در روز است که با در نظر گرفتن حداقل چهار روز تعطیلی فرهنگسرا به مناسبت ایام سوگواری این مقدار به حداقل 234 رای در روز افزایش می یابد. از این میان بیشترین بازخورد برای Happy با تعداد (12896) معادل 71 درصد است.\r\nپس از آن (3190) بازخورد معادل 18% مربوط به گزینه  Sad، و ( 1928) بازخورد معادل 11% مربوط به گزینه Meh  است. بر این اساس مقدار کل شاخص H/S برابر با 4.04  است که بیانگر آن است که به ازای هر بازخورد Sad بیش از چهار بازخورد Happy مشاهده شده است.\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، بهزاد تیمورپور قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: این نشست با حضور مدیران پیام رسان های داخلی، مدیران کانالهای پرمخاطب تلگرام، ابوالقاسم خداوردیلو مشاور مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، محمد صادق افراسیابی مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران و هیئت رئیسه، دبیر و اعضای کار گروه سواد رسانه و فضای مجازی  برگزار خواهد شد.\r\nوی یادآور شد: چهاردمین نشست عصرانه سواد رسانه ای با همکاری انجمن سواد رسانه ای شنبه 3 بهمن، ساعت ۱۶ در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا، برگزار می شود.\r\nتیمورپور گفت: حضور در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.\r\nتیمورپور قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: سلسله نشست‌های «عصرانه های رسانه‌ای» با هدف بحث و گفتگو در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.در این نشست ها هر هفته یکی از موضوع های حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد....
[gallery ids=\"4942,4937,4926,4921,4922,4924,4918\"]...
[gallery ids=\"4925,4919,4929,4923\"]...
[gallery ids=\"4941,4940,4931,4935,4928,4930,4914,4915\"]...
به گزارش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی محمد صادق افراسیابی در نشست عصرانه سواد رسانه ای با تأکید بر ضرورت مسأله‌شناسی در شرایط فعلی کشور تأکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تأکید بر مباحث اصلی مردم، تا جاییکه می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.\r\nمدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران افزود: برگزاری نشستهایی با موضوع اقتصاد رسانه، برگزاری جلساتی با صادرکنندگان نرم‌افزارها و محصولات دیجیتال، تحلیل فرآیند استارتاپها، نقد و بررسی کسب‌وکارهای دیجیتال و رصد مطالبات اقتصادی مردم در فضای مجازی باید تا پایان سال جاری از اولویتهای انجمن سواد رسانه‌ای ایران باشد.\r\nوی با بیان اینکه باید خروجی نشستهای انجمن گفتمان‌سازی باشد که منجر به سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در این حوزه رویکرد ما بررسی عملکرد کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال شامل تولیدکنندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی و عملکرد رسانه‌های جمعی در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای مؤثر واقع شویم.\r\nدر ادامه این نشست بهزاد تیمورپور؛ رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، ابراز کرد: انجمن سواد رسانه‌ای باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در اولویت کار خود قرار دهد تا از دل آن به مبحث گفتمان‌سازی برسیم.\r\nوی با بیان اینکه در حال حاضر تنها هشت درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و 92 درصد آن کپی و ارسال مطالب است، افزود: باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.\r\nتیمورپور خاطرنشان کرد: از آنجاییکه امروز مطالبات مردم اکثرا اقتصادی است بر اصحاب رسانه واجب است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه بر ضرورت تقویت ارتباط انجمن سواد رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: مجلس باید عملکرد اقناعی داشته باشد و این مهم از طریق تقویت مطالبه‌گری بخشهایی مانند انجمن رخ خواهد داد.\r\nوی در پایان بر ضرورت توجه به آموزش مهارتها در حوزه سواد رسانه‌ای در کنار دانش تأکید کرد و افزود: باید سواد رسانه‌ای را با تقویت مهارتهای این حوزه در بین مردم نهادینه کنیم....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برنامه سلاطین کسب و کار به دیدار قهرمانان کتاب رقص عقاب ها اختصاص دارد و با حضور امیرحسین مظاهری سیف برگزار می شود.\r\nمهمان این هفته این برنامه که عصر دوشنبه 25 دی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد، احد عظیم زاده رهبر کارآفرین ، خالق برند برند فرش عظیم زاده، دارنده تندیس الماس و بیزنس من اول جهان بود و با حاضران درباره تجربه های خود در حوزه کسب وکار گفت....

برگزاری اولین نشست عصرانه مطبوعات با نقد و بررسی نشریه «شهرنامه»  در فرهنگسرای رسانه

اولین نشست عصرانه مطبوعات با نقد، با حضور اساتید ارتباطات و اصحاب رسانه، عصر چهارشنبه ۲۹ شهریور در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبكه هاي اجتماعي، در این نشست فرهاد سپه رام روزنامه نگار قدیمی و آموزگار ارتباطات و رسانه، محسن کوهی نصرآبادی استاد دانشگاه تهران، پریسا افتخار عضو هیات مدیره انجمن باور، محمود مختاریان استاد دانشگاه های علامه طباطبایی و سوره و مهدی جابری مدیرمسئول شهرنامه به بحث و گفتگو درباره پرداختن به موضوعات شهری در مطبوعات و نقش رسانه ها در حل مشکلات و مسائل شهری پرداختند.

در ادامه این نشست شعار شهروندمحوری، نشریه شهرنامه نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این نشست، فرهاد سپه رام، روزنامه نگار قدیمی و آموزگار رسانه و ارتباطات در سخنانی با عنوان “شهر، شهروند، شهرنامه” گفت: نشریه به مفهوم سنتی یا مدرن، هنگامی که وارد عرصه شهر می شود، می تواند به همه زوایای انسان به مفهوم “شهروند” بپردازد؛ زیرا امروزه در دنیایی که “مدرن” نام گرفته، همه زوایای زندگی شهروند از فردی ترین حوزه همچون روانشناسی تا اجتماعی ترین عرصه ها مانند فرهنگ، محیط زیست و سیاست، حیطه کار و مسئولیت رسانه می شود.

وی افزود: در زمانه ای که به طنز، روزنامه را دیروزنامه میخوانند (که کنایه از عقب ماندن یا عقب نگه داشته شدن رسانه ها است)، نشریه شهرنامه و اندک رسانه هایی مانند آن، به مرزهایی نزدیک شدند که انسانیت و برتری قلم بر هرچه هست را اثبات کنند.

 

✅شهرنامه یک اتفاق تازه و جسارت رسانه ای است

 دکتر محسن کوهی نصرآبادی استاد دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: وقتی صحبت از شهر مدرن می کنیم صرفا کالبد فیزیکی شهر مدنظر نیست، بلکه توسعه روح و جان شهر یعنی شهروندان و ساکنان مورد توجه است؛ به گونه ای که تربیت شهروند مدرن از توسعه کالبد فیزیکی مهمتر است و از این منظر، نقش نخبگان سیاسی در آموزش و تربیت شهروند مدرن، نقش یگانه ای است.

وی با بیان اینکه سبک فعالیت نشریه شهرنامه متفاوت با بسیاری از رسانه ها و مطبوعات کشور است افزود: شهرنامه در عرصه مطبوعات ایران، یک اتفاق تازه و یک جسارت رسانه ای است و مدیران و تحریریه نشریه شهرنامه مکتب جدیدی در ادبیات رسانه ای کشور پایه گذاری کرده اند.

 

✅شهر چیزی نیست جز تک تک شهروندان

همچنین پریسا افتخار دکترای مدیریت فرهنگی ، عضو هیات امنای انجمن باور و پژوهشگر حوزه رسانه و معلولیت،  پیرو اظهارات سخنرانان مراسم، به اهمیت و نقش برجسته فرد در جامعه اشاره و تاکید کرد: شهر خارج از معنای تمدنی و مدرن آن ، چیزی نیست جز تک تک ساکنان و شهروندان آن که خون ساری و جاری در رگ ها و روح حاکم بر آن هستند و شهر صرفا بستری است که هم می تواند رشد و تبلور باورها و عواطف و احساسات و در نتیجه خواسته ها و منش های نیکو در آن شکل پذیرد و از سویی دیگر می تواند ظرف و محیطی باشد برای ایجاد و تکثیر انواع آسیب ها.

 وی با تاکید بر اصالت فرهنگ و تقدم آن بر حوزه های دیگر، صرفا پرسشی را مطرح کرد در قالب اینکه بیایید بیاندیشیم، رسانه ای که نامش شهرنامه است چگونه می تواند تسهیل گر ایجاد باورها و نگرش های صادق، موجه، مساعد و مثبت در اذهان شهروندانش باشد در راستای  ارتقای آگاهی و بهبود عملکرد آنها به عنوانِ عاملین اصلی تغییر و رشد.

 

✅شهرنامه استقلال حرفه ای خود را حفظ می کند

مهدی جابری مدیرمسئول شهرنامه هم در این نشست با اعلام خبر انتشار منظم این نشریه از اواخر مهرماه گفت: شخصیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مدیران ارشد شهری از ما تقدیر کرده اند اما قرار نیست شهرنامه وابسته به شخص یا جریان خاصی باشد و ما استقلال حرفه ای خود را به نفع شهروندان حفظ میکنیم اما ظرفیت بزرگ رسانه ای که در شهرنامه موجود است می تواند در اختیار دلسوزان حوزه شهری قرار گیرد و ما از همکاری مستقل و حرفه ای با کارشناسان، مدیران و دلسوزان واقعی شهروندان استقبال می کنیم.

 

وی در بخشی از سخنان خود به فعالیت های موثر و خلاقانه فرهنگسرای رسانه اشاره کرد و افزود: برگزاری “عصرانه های شاد” در این فرهنگسرا از جمله اقدامات و برنامه های جسورانه و خلاقانه است که مانند برنامه خندوانه و با رعایت قوانین و حرمت ها، ساختارشکنی کرده است و شهرها و شهروندان ما به چنین مدیران و برنامه هایی نیاز اساسی دارند.

جابری ادامه داد: سبک فعالیت مدیریت کنونی فرهنگسرای رسانه، کار را برای مدیران بعدی (که در آینده دور یا نزدیک مستقر خواهند شد) سخت کرده است؛ چراکه آنها باید دستکم به همین اندازه سختکوش و خلاق باشند و قطعا فعالیتشان مورد قضاوت شهروندان و رسانه ها قرار می گیرد. 

در بخش پایانی مراسم، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگسرای رسانه از سبک فعالیت نشریه شهرنامه در حوزهای شهری و اجتماعی تقدیر و تجلیل کرد و صداقت و جسارت را از جمله ویژگی های شهرنامه برشمرد. 

در این مراسم، با اهدای لوح های تقدیر و هدایایی به مدیرمسئول و شورای سردبیری شهرنامه، از آنها تجلیل شد.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz