به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برنامه این هفته سینما روانشناسی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با نمایش فیلم «خلسه» سه‌شنبه ۳ بهمن برگزار می‌شود.\r\nخلسه (Trance) فیلمی به کارگردانی دنی بویل و محصول ۲۰۱۳ بریتانیاست. در این فیلم جیمز مک‌آووی، رزاریو داوسون و ونسان کسل بازی کرده‌اند. فیلم‌نامه خلسه توسط جو آهرن و جان هاج  نوشته شده‌است.\r\nسیمون به فرانک، که شریک و دوستش در یک سرقت هنری است، خیانت می‌کند و تابلوی باارزشی را که با هم سرقت کرده‌اند، پنهان می‌کند، اما بر اثر واردآمدن ضربه‌ای به سرش دچار فراموشی می‌شود و نمی‌تواند به خاطر بیاورد که تابلوی گران‌قیمت را که اثری هنری از فرانسیسکو گویاست، کجا پنهان کرده‌است. فرانک اصرار دارد که سیمون باید تحت مشاوره روانیِ الیزابت، که با هیپنوتیزم به درمان بیماران می‌پردازد، قرار گیرد. اما این درمان، سیمون را وارد یک بازی خطرناک از خاطرات مدفون‌شده او از خیانت‌ها و دروغ‌ها می‌کند.\r\nاین نشست با حضور کوروش جاهد و عباس کریمی یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۸در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی میزبان علاقه‌مندان است.\r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n ...
 به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، این گزارش نظرسنجی بر مبنای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از هشت عدد ترمینال های نظرسنجی نصب شده در بخش های استخر، کتابخانه، سالن بدنسازی، فروشگاه کتاب، مدیریت، برنامه های سالن اجتماعات، ایروبیک و آموزش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و در بازه زمانی پاییز 1396 تهیه شده است.\r\nبراساس این گزارش از زمان نصب دستگاه ها در تاریخ 10 مهر ماه 1396 تا پایان آذر در مجموع 18014 رای ثبت شده است که نشان دهنده میانگین بیش از 222 رای در روز است که با در نظر گرفتن حداقل چهار روز تعطیلی فرهنگسرا به مناسبت ایام سوگواری این مقدار به حداقل 234 رای در روز افزایش می یابد. از این میان بیشترین بازخورد برای Happy با تعداد (12896) معادل 71 درصد است.\r\nپس از آن (3190) بازخورد معادل 18% مربوط به گزینه  Sad، و ( 1928) بازخورد معادل 11% مربوط به گزینه Meh  است. بر این اساس مقدار کل شاخص H/S برابر با 4.04  است که بیانگر آن است که به ازای هر بازخورد Sad بیش از چهار بازخورد Happy مشاهده شده است.\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، بهزاد تیمورپور قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: این نشست با حضور مدیران پیام رسان های داخلی، مدیران کانالهای پرمخاطب تلگرام، ابوالقاسم خداوردیلو مشاور مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، محمد صادق افراسیابی مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران و هیئت رئیسه، دبیر و اعضای کار گروه سواد رسانه و فضای مجازی  برگزار خواهد شد.\r\nوی یادآور شد: چهاردمین نشست عصرانه سواد رسانه ای با همکاری انجمن سواد رسانه ای شنبه 3 بهمن، ساعت ۱۶ در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا، برگزار می شود.\r\nتیمورپور گفت: حضور در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.\r\nتیمورپور قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: سلسله نشست‌های «عصرانه های رسانه‌ای» با هدف بحث و گفتگو در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.در این نشست ها هر هفته یکی از موضوع های حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد....
[gallery ids=\"4942,4937,4926,4921,4922,4924,4918\"]...
[gallery ids=\"4925,4919,4929,4923\"]...
[gallery ids=\"4941,4940,4931,4935,4928,4930,4914,4915\"]...
به گزارش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی محمد صادق افراسیابی در نشست عصرانه سواد رسانه ای با تأکید بر ضرورت مسأله‌شناسی در شرایط فعلی کشور تأکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تأکید بر مباحث اصلی مردم، تا جاییکه می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.\r\nمدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران افزود: برگزاری نشستهایی با موضوع اقتصاد رسانه، برگزاری جلساتی با صادرکنندگان نرم‌افزارها و محصولات دیجیتال، تحلیل فرآیند استارتاپها، نقد و بررسی کسب‌وکارهای دیجیتال و رصد مطالبات اقتصادی مردم در فضای مجازی باید تا پایان سال جاری از اولویتهای انجمن سواد رسانه‌ای ایران باشد.\r\nوی با بیان اینکه باید خروجی نشستهای انجمن گفتمان‌سازی باشد که منجر به سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در این حوزه رویکرد ما بررسی عملکرد کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال شامل تولیدکنندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی و عملکرد رسانه‌های جمعی در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای مؤثر واقع شویم.\r\nدر ادامه این نشست بهزاد تیمورپور؛ رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، ابراز کرد: انجمن سواد رسانه‌ای باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در اولویت کار خود قرار دهد تا از دل آن به مبحث گفتمان‌سازی برسیم.\r\nوی با بیان اینکه در حال حاضر تنها هشت درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و 92 درصد آن کپی و ارسال مطالب است، افزود: باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.\r\nتیمورپور خاطرنشان کرد: از آنجاییکه امروز مطالبات مردم اکثرا اقتصادی است بر اصحاب رسانه واجب است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه بر ضرورت تقویت ارتباط انجمن سواد رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: مجلس باید عملکرد اقناعی داشته باشد و این مهم از طریق تقویت مطالبه‌گری بخشهایی مانند انجمن رخ خواهد داد.\r\nوی در پایان بر ضرورت توجه به آموزش مهارتها در حوزه سواد رسانه‌ای در کنار دانش تأکید کرد و افزود: باید سواد رسانه‌ای را با تقویت مهارتهای این حوزه در بین مردم نهادینه کنیم....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برنامه سلاطین کسب و کار به دیدار قهرمانان کتاب رقص عقاب ها اختصاص دارد و با حضور امیرحسین مظاهری سیف برگزار می شود.\r\nمهمان این هفته این برنامه که عصر دوشنبه 25 دی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد، احد عظیم زاده رهبر کارآفرین ، خالق برند برند فرش عظیم زاده، دارنده تندیس الماس و بیزنس من اول جهان بود و با حاضران درباره تجربه های خود در حوزه کسب وکار گفت....

«فهرست مقدس» نشان داد که فاصله زیادی با فتح بازارهای جهانی نداریم

محمد امین همدانی کارگردان «فهرست مقدس» در نشست رسانه‌ای این فیلم از پشت پرده اکران نشدن این اثر در خارج از کشور سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست رسانه ای انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» امروز ۱۲ دی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با حضور محمدامین همدانی کارگردان و تهیه کننده، محمد خیراندیش طراح کاراکتر، هومن فاضل نویسنده و مصطفی شاهمردانی مدیر فنی برگزار شد.

در ابتدای این نشست هومن فاضل گفت: به عنوان نویسنده انجام کار انیمیشن ساده به نظر می رسید و فکر می کردم انیمیشن فضایی است که می شود تخیل را در آن رها و کار کرد. من شناخت کافی از فضای انیمیشن نداشتم و ابتدا با بدبینی وارد این حوزه شدم چون فکر می کردم این اثر به مرحله تولید نمی رسد یا متوقف می شود.

وی افزود: ما در حوزه تکنیک در انیمیشن به نقاط خوبی رسیده ایم و در نگارش فیلمنامه باید کار کنیم تا فیلمنامه های خوبی داشته باشیم از همین رو اگر تکنیک و فیلمنامه به نقطه مشترکی برسند به محصولات خوبی خواهیم رسید.

همدانی نیز بیان کرد: کسانی که فیلم را دیده باشند اذعان دارند که این نوع اکران و این مقدار از سینماها حق «فهرست مقدس» نبوده است به ویژه اینکه ما در اکران های استان ها و شهرهای غیر از تهران دیده ایم که استقبال گرمی رخ داده و متوجه شده ایم هرچه از فضای پیچیده اکران در تهران فاصله بگیریم استقبال بهتر می شود.

وی اظهارکرد: اکران آنقدر خوان های مختلف دارد که این موضوع کار را برای انیمیشن سخت می کند. با این وجود مهمترین خاستگاه این صنعت کم نظیر مردم هستند زیرا اگر آنها بدانند چه معدن ناب طلایی در انیمیشن است از آن بیشتر استقبال می کنند.

همدانی تاکید کرد: انیمیشن گمشده تولیدات کودک و نوجوان است آنهم در حالی که می تواند نسل آینده را بسازد و زبان ارتباط ما با آینده باشد. «فهرست مقدس» نشان داده است که فاصله زیادی با فتح بازارهای جهانی نداریم با این وجود کم لطفی هایی به این فیلم صورت گرفته است برای مثال فیلم دو سال معطل گرفتن مجوز اکران بود و بعد سانس متناسب با کیفیت اثر به آن داده نشد از همین رو امید من به رسانه ها و بعد از آن به مردم است. به نظر من هنوز دیر نشده است که این صنعت به مردم نشان داده شود.

خیراندیش نیز اظهار کرد: حدود ۱۴ سال است که در حوزه انیمیشن کار می کنم با این حال وقتی با خانواده ها درباره انیمیشن صحبت می کنیم آنها می گویند چرا کیفیت کارهای ایرانی پایین است. از همین رو به نظرم افتخار ما بود که توانستیم یک انیمیشن سینمایی با استانداردهای جهانی بسازیم بنابراین دوست داریم که دیده شود. ما به دنبال این هستیم که نشان دهیم چه کارهایی می توانیم انجام دهیم. دوست داریم مردم این انیمیشن را ببینند و حمایت کنند بر همین اساس به نظرم باید محصولات فرهنگی ما دیده شود. در حال حاضر خلع سلاحی در انیمیشن رخ داده است به طوری که سینماداران فکر می کنند سینما یعنی فیلم رئال که این درست نیست و جالب این است که خانواده ها اینطور فکر نمی کنند.

شاهمردانی در ادامه بیان کرد: بازخورد این اثر را دیده و متوجه شده ام «فهرست مقدس» نقطه عطفی در حوزه انیمیشن سینمای ایران است و مسایل فنی فیلم سینمایی «فهرست مقدس» قدم های بعدی در انیمیشن را هموار می کند.

کارگردان «فهرست مقدس» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طراحی شخصیت ها شبیه به حیوانات است، گفت: به نظر من مهمترین اتفاقی که باعث می شود این سوال ایجاد شود کیفیت بالای این اثر است چون آثار هالیوودی را برای مخاطب تداعی می کند. مهمترین عنصر تولید انیمیشن تخیل و اغراق است و این اثر هم تخیل و اغراق زیاد و در عین حال علمی داشت و این امر باعث شد از قالب یک اثر تاریخی خشک خارج شود. این را هم باید بگویم که در همه ادیان موضوع صورت باطنی وجود دارد که «فهرست مقدس» هم انعکاسی از صورت باطنی را نشان می دهد.

همدانی درباره انجام روانشناسی کودک در این اثر بیان کرد: مخاطب «فهرست مقدس» نوجوان است و پیام جهانی دارد. این فیلم پیرو ژانر خاصی از سینما است که گروه سنی متناسب با خود را دارد به همین دلیل نباید انتظار داشت کودکان از آن استقبال کنند.

وی عنوان کرد: ما درباره تجهیزات و هزینه ها هیچوقت گله نکرده ایم چون «فهرست مقدس» بالاتر از مبلغی که خرج شده ظاهر شده است حتی در جشنواره های خارجی برخی حدس می زدند که خیلی بیشتر از این ها برای ساخت آن خرج شده است. باید به این مسأله اشاره کنم که کشور ما یک سر و گردن در حوزه انیمیشن از کشورهای منطقه بالاتر است و در حال حاضر در نقطه تسلط به ابزار قرار دارد ولی در حوزه تسلط به فیلمنامه نیاز به کار دارد.

این کارگردان ادامه داد: خیلی از صنایع کشور ما وقتی می خواهد پا بگیرد خیلی ها بسیج می شوند که کار آن راه بیفتد اما در انیمیشن که به شدت پولساز است کاری انجام نمی شود در حالی که این صنعت قابلیت پول آوری دارد و یک موضوع دانش بنیان است بنابراین باید به یک صنعتی استراتژیک ملی تبدیل شود و به نظرم همه یک روز به این باور می رسیم که این صنعت می تواند اقتصاد ما را نجات دهد و اقتصاد فرهنگ را فعال کند. ما از چیزی غافلیم که روزی به آن می رسیم و آن روز حتما حسرت این دیر پی بردن را می خوریم.

 

همدانی درباره اکران «فهرست مقدس» گفت: این اثر حدود ۲ سال طول کشید تا اکران شود در حالی که پیام های بزرگ بسیاری دارد. شاید به خاطر مصالح ترجیح این بوده که در آن زمان اکران نشود. باید بگویم ما پدیده ای در دنیا داریم که به دنبال مهجور ساختن دنیای اسلام و اسلام هراسی است که از ملزومات آن مقوله مسیحیت صهیونیسم است از همین رو «فهرست مقدس» به دنبال هدف قرار دادن این موضوعات است.

وی ادامه داد: «فهرست مقدس» درباره یک واقعه بین المللی صحبت می کند و در اکران های جهانی هم برخورد خوبی با آن نشد. به عنوان مثال تعامل «فهرست مقدس» با حوزه بین المللی قرار بود با شرکت سونی انجام شود و ما پیش قراردادی به همین منظور داشتیم که روال هم به خوبی پیش می رفت و حتی به مرحله دوبله رسیده بودیم اما بعد از مدتی این شرکت اصلاحاتی از ما خواست که تقریبا به معنی تغییر اهداف و پیام های فیلم بود البته ما حتی نسخه ثانویه هم آماده کردیم اما آنها اصلاحات بیشتر می خواستند و ما قبول نکردیم و این قرارداد به هم خورد.

این کارگردان بیان کرد: در لبنان هم اکران با شکوهی داشتیم اما بعد از چند روز دیدیم که فیلم به طرز امنیتی در سینماهای لبنان توقیف شد و سپس الجزیره از پشت پرده این توقیف خبری رفت و گفت عربستان اعلام کرده که ایران در پی شرارت های خود انیمیشنی ساخته است. بعد از آن رسانه های مختلف این موضوع را منعکس کردند که عربستان نامه های ممنوعیت این فیلم را در کشورهای تحت سلطه خود زده است به همین دلیل فیلم قابلیت اکران پیدا نکرد. همین اتفاق و مشابه آن به خاطر صلاحدیدها در کشورمان رخ داد. کار تا آنجا پیش رفت که حتی به اسم فهرست مقدس هم ایراد گرفته شد.

همدانی اضافه کرد: درباره پیام فیلم باید بگویم که ما به آیه ای از قرآن برخوردیم که برای من جالب بود و آن آیه درباره پیدا کردن دشمن ترین ها بود و می‌گفت «اگر حقایق قرآن را برای عده ای بخوانید متوجه می شوند که همان چیزی است که مسیح می گفته است» به همین ترتیب این تقریب مذاهب برای من جالب بود.

وی درباره اکران آمریکا هم گفت: اکران های آمریکا هم  به این صورت بود که ما با سه کمپانی تراز اول به نتیجه رسیده بودم اما به همان دلایلی که عرض کردم، انجام نشد.

وی با اشاره به نحوه اکران «فهرست مقدس» گفت: وقتی اسم انیمیشن می آید یک فیلم در شوراهای تصمیم گیرنده مهجور واقع می شود و همان مسیری که در تولید طی کرده در اکران و توزیع باید طی کند تا همه باور کنند انیمیشن می تواند مخاطبان خود را داشته باشد. درباره «فهرست مقدس» حتی تصور بر این بود که در دو هفته اول کف فروشش را از دست می دهد به همین دلیل در ابتدا ۲ سالن برای نمایش آن در نظر گرفتند اما بعدها سینماهای بیشتری به این اثر اختصاص دادند. با این وجود معضلات یکی دوتا نیست چون تبلیغات بسیار مهم است و ما تبلیغات محیطی و تلویزیونی خوبی نداریم. به هر حال مهم بازخوردهای خوب مخاطبان است که خستگی را از تن ما درآورده است به هر ترتیب به نظرم اگر تبلیغات زیادی داشتیم «فهرست مقدس» بهتر می فروخت اما حاشیه ای هایی مثل درگیری های خیابانی و فیلتر شدن ها هم بر این مسأله تاثیر گذاشته است.

همدانی درباره کم هزینه بودن «فهرست مقدس» گفت: ما در سابقه ۱۶ ساله خود تجربه کرده ایم که باید در قناعت تولید کنیم این در حالی است که این قناعت خلاقیت های زیادی به بار آورد و ما حداکثر تلاش مان را برای جلوگیری از موازی کاری ها انجام دادیم.

همدانی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرکت سونی به دلیل مسأله هولوکاست پخش این فیلم را برعهده نگرفت؟ گفت: بله همینطور است.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz