به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برنامه این هفته سینما روانشناسی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با نمایش فیلم «خلسه» سه‌شنبه ۳ بهمن برگزار می‌شود.\r\nخلسه (Trance) فیلمی به کارگردانی دنی بویل و محصول ۲۰۱۳ بریتانیاست. در این فیلم جیمز مک‌آووی، رزاریو داوسون و ونسان کسل بازی کرده‌اند. فیلم‌نامه خلسه توسط جو آهرن و جان هاج  نوشته شده‌است.\r\nسیمون به فرانک، که شریک و دوستش در یک سرقت هنری است، خیانت می‌کند و تابلوی باارزشی را که با هم سرقت کرده‌اند، پنهان می‌کند، اما بر اثر واردآمدن ضربه‌ای به سرش دچار فراموشی می‌شود و نمی‌تواند به خاطر بیاورد که تابلوی گران‌قیمت را که اثری هنری از فرانسیسکو گویاست، کجا پنهان کرده‌است. فرانک اصرار دارد که سیمون باید تحت مشاوره روانیِ الیزابت، که با هیپنوتیزم به درمان بیماران می‌پردازد، قرار گیرد. اما این درمان، سیمون را وارد یک بازی خطرناک از خاطرات مدفون‌شده او از خیانت‌ها و دروغ‌ها می‌کند.\r\nاین نشست با حضور کوروش جاهد و عباس کریمی یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۸در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی میزبان علاقه‌مندان است.\r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n ...
 به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، این گزارش نظرسنجی بر مبنای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از هشت عدد ترمینال های نظرسنجی نصب شده در بخش های استخر، کتابخانه، سالن بدنسازی، فروشگاه کتاب، مدیریت، برنامه های سالن اجتماعات، ایروبیک و آموزش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و در بازه زمانی پاییز 1396 تهیه شده است.\r\nبراساس این گزارش از زمان نصب دستگاه ها در تاریخ 10 مهر ماه 1396 تا پایان آذر در مجموع 18014 رای ثبت شده است که نشان دهنده میانگین بیش از 222 رای در روز است که با در نظر گرفتن حداقل چهار روز تعطیلی فرهنگسرا به مناسبت ایام سوگواری این مقدار به حداقل 234 رای در روز افزایش می یابد. از این میان بیشترین بازخورد برای Happy با تعداد (12896) معادل 71 درصد است.\r\nپس از آن (3190) بازخورد معادل 18% مربوط به گزینه  Sad، و ( 1928) بازخورد معادل 11% مربوط به گزینه Meh  است. بر این اساس مقدار کل شاخص H/S برابر با 4.04  است که بیانگر آن است که به ازای هر بازخورد Sad بیش از چهار بازخورد Happy مشاهده شده است.\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، بهزاد تیمورپور قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: این نشست با حضور مدیران پیام رسان های داخلی، مدیران کانالهای پرمخاطب تلگرام، ابوالقاسم خداوردیلو مشاور مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، محمد صادق افراسیابی مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران و هیئت رئیسه، دبیر و اعضای کار گروه سواد رسانه و فضای مجازی  برگزار خواهد شد.\r\nوی یادآور شد: چهاردمین نشست عصرانه سواد رسانه ای با همکاری انجمن سواد رسانه ای شنبه 3 بهمن، ساعت ۱۶ در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا، برگزار می شود.\r\nتیمورپور گفت: حضور در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.\r\nتیمورپور قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: سلسله نشست‌های «عصرانه های رسانه‌ای» با هدف بحث و گفتگو در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.در این نشست ها هر هفته یکی از موضوع های حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد....
[gallery ids=\"4942,4937,4926,4921,4922,4924,4918\"]...
[gallery ids=\"4925,4919,4929,4923\"]...
[gallery ids=\"4941,4940,4931,4935,4928,4930,4914,4915\"]...
به گزارش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی محمد صادق افراسیابی در نشست عصرانه سواد رسانه ای با تأکید بر ضرورت مسأله‌شناسی در شرایط فعلی کشور تأکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تأکید بر مباحث اصلی مردم، تا جاییکه می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.\r\nمدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران افزود: برگزاری نشستهایی با موضوع اقتصاد رسانه، برگزاری جلساتی با صادرکنندگان نرم‌افزارها و محصولات دیجیتال، تحلیل فرآیند استارتاپها، نقد و بررسی کسب‌وکارهای دیجیتال و رصد مطالبات اقتصادی مردم در فضای مجازی باید تا پایان سال جاری از اولویتهای انجمن سواد رسانه‌ای ایران باشد.\r\nوی با بیان اینکه باید خروجی نشستهای انجمن گفتمان‌سازی باشد که منجر به سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در این حوزه رویکرد ما بررسی عملکرد کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال شامل تولیدکنندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی و عملکرد رسانه‌های جمعی در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای مؤثر واقع شویم.\r\nدر ادامه این نشست بهزاد تیمورپور؛ رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، ابراز کرد: انجمن سواد رسانه‌ای باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در اولویت کار خود قرار دهد تا از دل آن به مبحث گفتمان‌سازی برسیم.\r\nوی با بیان اینکه در حال حاضر تنها هشت درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و 92 درصد آن کپی و ارسال مطالب است، افزود: باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.\r\nتیمورپور خاطرنشان کرد: از آنجاییکه امروز مطالبات مردم اکثرا اقتصادی است بر اصحاب رسانه واجب است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه بر ضرورت تقویت ارتباط انجمن سواد رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: مجلس باید عملکرد اقناعی داشته باشد و این مهم از طریق تقویت مطالبه‌گری بخشهایی مانند انجمن رخ خواهد داد.\r\nوی در پایان بر ضرورت توجه به آموزش مهارتها در حوزه سواد رسانه‌ای در کنار دانش تأکید کرد و افزود: باید سواد رسانه‌ای را با تقویت مهارتهای این حوزه در بین مردم نهادینه کنیم....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برنامه سلاطین کسب و کار به دیدار قهرمانان کتاب رقص عقاب ها اختصاص دارد و با حضور امیرحسین مظاهری سیف برگزار می شود.\r\nمهمان این هفته این برنامه که عصر دوشنبه 25 دی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد، احد عظیم زاده رهبر کارآفرین ، خالق برند برند فرش عظیم زاده، دارنده تندیس الماس و بیزنس من اول جهان بود و با حاضران درباره تجربه های خود در حوزه کسب وکار گفت....
در نشست تخصصی رسانه ها و اقتصاد مقاوتی :

نیاز اصلی اقتصاد مقاومتی بسیج کامل ظرفیت‎ سازمان‌ها است

در بازنگری‌ سیاست‌ها و تکالیف سازمانی اقتصاد مقاومتی، جای خالی ظرفیت‌های مشهود برخی سازمان‌ها و نهادهای تأثیرگذار به چشم می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، حمیدرضا حسینی‌دانا استاد دانشگاه در دهمین دور از سلسله نشست‎های تخصصی رسانه‌ها و اقتصاد مقاومتی ضمن بیان این مطلب افزود: اولویت‌بندی دستگاه‌ها و سازمان‌های ملکف، نیاز دیگری است که بایستی در بازنگری مجدد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به برخی نقاط مغفول در تکالیف و سیاست‌های یاد شده، آموزش همگانی و گفتمان‌سازی فلسفۀ اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین عامل کسب موفقیت و همه‌گیر شدن این فرهنگ در جامعه دانست.

به عقیدۀ این استاد دانشگاه همانگونه که در بند ۲۱ سیاست‌ها آمده است، نظام رسانه‌ای و آموزشی جامعه، قوی‌ترین ابزارهایی هستند که در کوتاه مدت و بلند مدت می‌توانند تحول لازم را در سازمان‌ها و شهروندان بوجود بیاورند.

حسینی‌دانا براساس تناظر یک به یک سیاست‌ها و تکالیف اقتصاد مقاومتی گفت: در بند ۲۱ با آنکه مأموریت کلان گفتمان‌سازی مشترک بر دوش نهادهای رسانه‌ای و آموزشی گذاشته شده اما برای نهاد آموزش و پرورش هیچ تکلیف مشخصی پیش بینی نشده است. این درحالی است که اطلاع‌رسانی پُرحجم و آموزش با هدف گفتمان‌سازی، سیاستی است که با تمامی سازمان‌ها ارتباط مستقیم و مشترک دارد.

سومین نکته‎ای که حسینی‌دانا مطرح کرد، نگاه غیرجامع و ناکافی به ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های مکلف بود. به عقیدۀ وی در نگارش تکالیف سازمان‌ها از تمامی ظرفیت‌های آنها استفادۀ کافی به عمل نیامده است. به عنوان مثال در بخش بهداشت و درمان، اولویت امور بر پایۀ درمان بنا نهاده شده اما نسبت به بخش سلامت توجه لازم به عمل نیامده است. این درحالی است که تأمین سلامت به عنوان یک نیاز امروز و فردا می‌تواند قبل از پیدایش هزینه‌های گزاف درمان و استهلاک پیش از موعد نیروی کار، جامعه را برای پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی آماده نماید.

وی اظهارداشت: همچنین به رغم آنکه بخش مدیریت شهری در جایگاه یک دولت کوچک در شهرها، مکلف به پاسخگویی به نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهروندان است اما در تکالیف این بخش فقط مواردی همچون تکمیل یکی از پروژه های متروی تهران دیده می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم گزارش‌دهی مستمر سازمان‌ها و دستگاه‌های مکلف به جامعه و شهروندان افزود: در کنار گزارش‌دهی تخصصی به نهادهای ناظر، اطلاع‌رسانی عمومی نیز یکی از الزامات جلب مشارکت مردم و نخبگان در اقتصاد مقاومتی و خارج کردن آن از قالب شعارهای متداول است. ضمن آنکه اطلاع رسانی عملکرد دستگاه‌ها به مردم می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سؤالات آنها باشد و بالتبع، دریافت نظرات مردم و نخبگان ازطریق روابط عمومی‌ها و رسانه‌های همکار می‌تواند به رفع برخی مشکلات و استفاده بهتر از فرصت‌های موجود، کمک نماید.

وی در ادامه به انتشار برخی گزارش‌های ناقص پرداخت و تصریح کرد: ارایۀ آموزش‎های لازم به روابط عمومی‌ها و بخش‎های مشابه در سازمان‌ها ضروری است زیرا ارایۀ گزارش‌های لازم و کافی، علاوه بر ایجاد رضایت در مخاطبان می‌تواند در نمایش صحیح زحمات سازمان‌ها نیز با موفقیت عمل کند.

این نشست علمی با عنوان نگاه رسانه‌ای به تکالیف و سیاستهای اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی، به همت دبیرخانۀ سلسله نشست‌های تخصصی رسانه‌ها و اقتصاد مقاومتی و با همکاری فرهنگسرای رسانه‌ و شبکه های اجتماعی در سالن اجتماعات این فرهنگسرا برگزار شد و میزبان جمعی از پژوهشگران و اساتید دانشگاهی بود.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz