به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،آسیب شناسی بازاریابی و ارتباط با بازار در صنعت پوشاک کشور در نشست و هم اندیشی فصلنامه اسلوب و با حضور جمعی از فعالان و نمایندگان صنفی این صنعت از جمله مهندس رضائیان \"فعال و تولید کننده پوشاک\" ، دکتر افتخاری \"عضو هیات مدیره اتحادیه صنف پوشاک \" ، دکتر تیرگر \"رییس پژوهشکده اتحادیه صنف پوشاک \"و علی غفاری خسروشاهی \"کارشناس و فعال حوزه بازاریابی برگزار شد.\r\n\r\nکارشناسان این نشست در خصوص مسایل و مشکلات پیش روی بازار پوشاک در داخل کشور و راهکارهای اصلاحی برای تولیدکنندگان به بحث و تبادل نظر پرداختند.\r\nدر ابتدای جلسه خسرو شاهی با تاکید برنامناسب بون اکوسیستم مد و طراحی در کشور ،فضای حاکم اکوسیستم طراحی را غیر قابل قبول ارزیابی کرد و عنوان داشت وجود فضای مناسب عرضه و رقابت در طراحی یکی از جدی ترین مسایل حاکم بر صنعت پوشاک کشور است.\r\n\r\nوی ادامه داد ما هنوز فاصله به شدت زیادی با تاثیرگذاری در طراحی مد دنیا داریم ، ولی در حال حاضر حتی طراحی های در خور برای بازار داخل هم وجود ندارد.\r\n\r\nرضائیان فعال و تولید کننده پوشاک از عدم سهولت در صدور مجوزهای لازم برای طراحان داخلی و بومی برای نمایش، تبلیغ ،فرهنگ و سلیقه سازی انتقاد کرد وی با اشاره به وجود شبکه های اجتماعی و در دسترس بودن آن و نقش موثر ماهواره ها برای طراحان خارجی از تاثیر گزاری طراحان خارجی در محافل گوناگون و در مهندسی سلیقه اجتماعی و فرهنگ مد ملل مختلف صحبت نمود.\r\n\r\nوی افزود مساله جدی دیگر در موضوع صنعت پوشاک ،نگاه سنتی و تولید محور در اغلب فعالان این حوزه میباشد این نگاه یعنی ما همچنان در تلاشیم تولیداتی را صرفا به فروش برسانیم که لزوما رضایت مشتری را برآورده نمیکند.باید به این نکته توجه داشته باشیم نگاه تولید محوری دیگر به هیچ عنوان برای بقا و رشد هیچ بنگاهی در دنیاپاسخ گو نیست.\r\n\r\n\r\nدکتر تیرگر رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه برندهای سطح پایین وارداتی، بازار فروشگاه‌های کوچک را گرفته‌اند افزود 15 هزار واحد خرده فروشی پوشاک در سطح استان تهران وجود دارد که این فروشگاه‌ها بازوی فروش تولیدات داخلی بودند و اشتغال ایجاد می‌کردند، اما با ورود برندهای پوشاک وارداتی بازار فروش تولیدات داخلی از بین رفته است. \r\n\r\nوی با بیان اینکه دشمن نقطه‌ای را مورد هدف قرار داده که باعث فروپاشی تولید داخل می‌شود، بیان نمود تولید‌کننده سکوی عرضه ندارد و محل عرضه تولیداتش واحدهای صنفی خرد است، بنابراین وقتی این واحدها در اختیار برندهای خارجی قرار می‌گیرد، قطعا تولید از بین می‌رود. \r\n\r\nتیرگردر خصوص دستور العمل های اجرایی صنعت پوشاک افزود هر دستورالعملی نیاز به کار کارشناسی دارد و باید فعالان و کارشناسان بازار مربوطه مکانیزم دستورالعمل را ارائه دهند و دائما با رصد وضعیت بازار خطاهای دستورالعمل تصحیح شود و نباید یک دستورالعمل به یک قانون مادام‌العمر تبدیل شود.\r\n\r\nرئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک بیان داشت ما در بخشی از تولیدات پوشاک از جمله شلوار جین، پولیور، پارچه‌های تیشرتی و جوراب خودکفا هستیم و تولید ما مازاد بر مصرف است . \r\n\r\nوی افزود: وقتی تولید کالایی در کشورها مازاد بر نیازداخلی است، دولت‌ها وارد عمل می‌شوند و با رایزنی با کشورهای هدف صادراتی از جمله پایین آوردن تعرفه‌های گمرکی و انعقاد قراردادهای مختلف بخشی از بازار آن کشورها را به دست می‌آورند.\r\n\r\n\r\nدر پایان دکتر مجید افتخاری عضو انجمن صنایع پوشاک ایران و رییس هیات مدیره شرکت توسعه فروش و صادرات پوشاک ایران خاطر نشان کرد صنعت پوشاک کشور در شرایط حساسی قرار دارد و رو به سمت نابودی است.\r\n\r\nوی افزود اگر سری به بازارهای تجاری شهر بزنید متوجه می شوید که تقریبا هیچ برند داخلی در مجتمع های تجاری شعبه ای ندارد چرا که این مجتمع های تجاری واحدهای خود را به قیمت درصدی از فروش در اختیار برندهای خارجی قرار می دهند اما برندهای داخلی با اجاره هایی بالا و کمرشکن امکان رقابت در این مجتمع ها را به دست می آورند.\r\n\r\nعضو انجمن صنایع پوشاک ایران درباره تعداد برندهای مجوز گرفته در کشور هم گفت تا به حال تنها 17 برند پوشاک توانستند مجوز فعالیت در کشور را بگیرند که در این 17 برند نامهای آشنا و معروف کمتر دیده می شود و اکثر برندهای ایتالیایی و اسپانیایی و بعضا آمریکایی که در بازار می بینید هیچکدام با مجوز فعالیت نمی کنند.\r\nافتخاری در مورد علت عدم توانایی رقابت برندهای داخلی با خارجی افزود، ما هیچ مشکلی با فعالیت برندهای خارجی در کشور نداریم البته به شرطی که در شرایطی برابر برای پرداخت عوارض، مالیات و باقی هزینه های دولتی فعالیت کنیم. در حال حاضر برای مثال در سال 96 حدود 61 میلیون دلار واردات پوشاک داشتیم که اگر این را به حدود 300 مغازه تنها یک برند تقسیم کنیم نشان می دهد که سود این برندها بایستی خیلی کمتر از آن باشد که حتی بتوانند هزینه فروشنده های خود را تامین کنند چه برسد به اجاره مغازه های به اصطلاح لاکچری که در محله های گرانقیمت شهر باید بپردازند. یعنی به راحتی می توان فهمید که تخلفی در حال صورت گرفتن است .\r\n\r\n\r\n نشست آسیب شناسی بازاریابی و ارتباط با بازار در صنعت پوشاک کشور دوشنبه 28 خرداد ماه ساعت 17 الی 20 در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با حضور اساتید مطرح کشور در این حوزه برگزار شد.\r\n\r\n\r\nبا ما در پیام رسان داخلی سروش به نشانیhttp://sapp.ir/f_resaneh همراه باشید. \r\n\r\n\r\n\r\n[gallery size=\"medium\" ids=\"6889,6891,6881,6879,6885,6870,6871\"]...
[gallery size=\"full\" ids=\"6839,6840,6841,6842,6843,6844,6845,6846,6847,6848,6849,6850,6851,6852,6853,6854,6855,6856,6857,6858,6859,6860,6861,6862,6863\"]...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،مدرسه فوتسال تخصصی رسانه ویژه گرو های سنی 5 تا 18 سال در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی افتتاح گردید.\r\n\r\nاز خدمات ویژه مدرسه فوتسال رسانه میتوان به ،استعداد یابی،گزینش بازیکن و معرفی به تیم های مطرح فوتسال باشگاهی، روانشانسی،ارائه برنامه تغذیه،پیکر سنجی ،برگزاری اردوهای تفریحی و آب درمانی اشاره کرد.\r\n\r\nمدرسه فوتسال رسانه با مربیگری سید یوسف حسینی \"بازیکن سابق فولاد خوزستان \"و مجتبی زارعی \"بازیکن سابق پرسپولیس \"در فصل تابستان پذیرای ورزشکاران عزیز میباشد.\r\n\r\n\r\nعلاقه مندان جهت ثبت نام در مدرسه فوتسال رسانه میتوانند به واحد ورزش فرهنگسرا رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه و یا با شماره تلفن 22888681 داخلی233تماس حاصل نمایند.\r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،آسیب شناسی بازاریابی و ارتباط با بازار در صنعت پوشاک کشور در نشست و هم اندیشی فصلنامه اسلوب برگزار میشود.\r\n\r\nاین نشست دوشنبه 28 خرداد ماه ساعت 17 الی 20 در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با حضور اساتید مطرح کشور در این حوزه برگزار میگردد.\r\n\r\n\r\n\r\nعلاقمندان جهت شرکت در این نشست می توانند به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ داخلی 212 تماس حاصل نمایند.\r\n\r\nبا ما در پیام رسان داخلی سروش به نشانیhttp://sapp.ir/f_resaneh همراه باشید. \r\n\r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی, ویژه برنامه \"طعم رمضان \" در 15 شب نخست ماه میهمانی خدا در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با استقبال بی نظیر هموطنان عزیز برگزار شد.\r\n\r\n\r\n\r\n...
 \r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،علی محمد اسماعیلی با بیان اینکه  در فرهنگسرای رسانه و شبکه ای اجتماعی یکی از وظایف ما فرهنگسازی با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است اظهار داشت: یکی از مسائل و احکام مهمی که در ماه مبارک رمضان توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و اهمیت می یابد بحث پرداخت فطریه و ذکات فطره است.\r\nوی ادامه داد: واقعیت این است که بسیاری از افراد تنها با معنی و مفهوم ظاهری ذکات فطره آشنا هستند و این در حالیست که این فریضه و حکم دینی کارکردهای عملی و اهمیت بسیاری دارد که بسیاری از آن بی اطلاع اند. به واقع بسیاری نمی دانند این مبالغ ناشی از جمع آوری ذکات فطره کجا هزینه می شود از همین رو اطلاع رسانی در مورد محل هزینه کرد مبالغ فطریه از جمله مواردی است که باید به آن پرداخت.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه با بیان اینکه امروز مردم زمان بسیاری را در فضای مجازی می گذرانند و این فضا ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی به شهروندان در این مورد است توضیح داد: در حال حاضر ذکات فطره در کشور ما مصارف بی شماری از تهیه جهیزیه گرفته تا آزادی زندانیان و اقداماتی برای فقر زدایی در کشور برخوردار است. اما نکته اینجاست که بسیاری از افراد چون از محل هزینه ذکات آگاهی دقیقی ندارند به پرداخت حداقل معین شده برای ذکات فطره قناعت می کنند در حالیکه افرادی که استطاعت مالی دارند با توجه به کارکرد ذکات فطره می توانند حداکثر توان مالی خود را در مورد پرداخت ذکات فطره به کار بگیرند و به حداقل بسنده نکنند.\r\nبه گفته وی ذکات فطره از جمله احکامی است که به عنوان یک فریضه دینی تاثیر بسیاری در چرخش ثروت و گسترش عدالت در جامعه دارد.\r\nاسماعیلی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم ذکات فطره بحث فقرزدایی است خاطرنشان کرد: این عمل دینی کارکرد و ظرفیت بسیار خوبی برای ریشه کن کردن فقر در جامعه دارد و همین باعث شده در آیات و روایات بر ترغیب افراد برای پرداخت هرچه بیشتر ذکات فطره در حد توان مالی خود تاکید شود.\r\nاسماعیلی با بیان اینکه پرداخت حداکثری ذکات فطره هم برکات دنیوی و هم برکات اخروی بسیاری دارد که احادیث و روایت بسیاری در مورد آن نقل شده است تصریح کرد: این مهم فرهنگسرای رسانه را برآن داشت تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه آشنایی با مفاهیم و کارکرد ذکات فطره نمایید.\r\nوی توضیح داد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت فرهنگسرا از مطالب متنوع این بانک اطلاعاتی در قالب اینفوگرافیک، عکس نوشته و ...  برای آشنایی هر چه بیشتر با مفاهیم و کارکردهای ذکات فطریه بهره برداری کنند.\r\nلینک اینفوگرافی و فوتوتیترهای زکات فطره:\r\nhttp://resaneh.farhangsara.ir/?p=6773...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،مارتی (به انگلیسی: Marty) فیلمی ۹۴ دقیقه‌ای در سبک درام عاشقانه به کارگردانی دلبرت من و محصول سال ۱۹۵۵ کشور ایالات متحده است.\r\nاین فیلم در سال 1955 موفق به دریافت جایزه اسکار در بخشهای بهترین فیلم و بهترین کارگردان شده است.\r\nمارتی (ارنست بورگناین) قصاب جوان، قوی‌هیکل و تنهائی است که با مادرش (استر مینچوتی) در محله برانکس نیویورک، با اقوام ایتالیائی‌شان زندگی ملالت‌باری را نمی‌گذراند. او سعی می‌کند از دنیای بسته‌اش بیرون بیاید، اما هیچ‌کس او را جذاب نمی‌یابد تا تحویلش بگیرد. عاقبت با یکی از دوستان مذکرش به مجلس رقصی می‌رود و با معلمه‌ای به‌نام \"کلارا\" (بتسی بکر) آشنا می‌شود که مثل خودش جذابیتی ندارد و زندگی یک‌نواختی را می‌گذراند. آن دو به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. با این همه، مادر و دوستان \"مارتی\" روی خوشی به \"کلارا\" نشان نمی‌دهند.\r\nمارتی در دوران سیطره فیلم‌های حماسی و باشکوه ساخته شد (که به رقابت با تلویزیون روی پرده می‌رفتند) و با وجود هزینه تولید اندکش موفقیت غیرمنتظره‌ای کسب کرد، در نتیجه گرایشی نسبت به تولید آثاری مثل خود را پدید آورد.\r\nارنست بورگناین وبتسی بلر  دراین فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.\r\nاین فیلم چهارشنبه 23خرداد ساعت 18 در برنامه نشست تخصصی \"فیلم و گپ \" با حضورسعید قطبی زاده منتقد سینما به نمایش درآمده و نقد و بررسی می شود.\r\nعلاقمندان جهت شرکت در این برنامه و نشست های آتی فیلم و گپ می توانند به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ داخلی 212 اداره کانونها تماس حاصل نمایند.\r\nبا ما در پیام رسان داخلی سروش به نشانیhttp://sapp.ir/f_resaneh همراه باشید.\r\n \r\n \r\n...
\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n    ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،کانون ادبی مدارا فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی درنظر دارد به مناسبت شبهای قدر و وفات حضرت خدیجه (س) ویژه برنامه شعر خوانی قدر با محوریت ماه مبارک رمضان را اجرا نماید.\r\nاین برنامه شنبه 12 خرداد ساعت 16 با اجرای امیر مهدی صفایی و با حضور محسن رزوان \"کارشناس و منتقد\" برگزار میگردد.\r\nعلاقمندان جهت شرکت در این برنامه  می توانند به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ داخلی 212   اداره کانونها تماس حاصل نمایند.\r\nبا ما در پیام رسان داخلی سروش به نشانیhttp://sapp.ir/f_resaneh همراه باشید.\r\n                                                                                                            \r\n ...
رئیس فرهنگسرای رسانه در اختتامیه عصرانه سواد رسانه‌ای خبر داد:

آماده سازی بسته سواد رسانه ای برای ۳ میلیون خانوار شهر تهران

اختتامیه نشست های عصرانه های سواد رسانه ای با حضور اعضای انجمن سواد رسانه ای ایران و مدیران فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، در این نشست سید مرتضی اسماعیل طبا، رئیس کارگروه استان های انجمن سواد رسانه ای ایران با اشاره به نقش انجمن در دغدغه مند کردن مسئولین و خانواده ها نسبت به ضرورت ارتقاء سواد رسانه ای، خاطرنشان کرد: نیاز است انجمن سواد رسانه ای با مراجع دینی، رسانه های جمعی و سازمان صدا و سیما تعامل خود را گسترش دهد تا فرهنگسازی و گفتمان سازی به شکل بهتری انجام شود.

وی با ارائه پیشنهاد ایجاد بانک اطلاعات کارشناسان و اساتید سواد رسانه ای برای استفاده نهادها و رسانه ها گفت: لازم است سازمانی با عنوان سازمان ملی آموزش سواد رسانه ای تاسیس شود که ذیل شورای عالی فضای مجازی در این حوزه اقدام به آموزش به عنوان مهمترین و ضروری ترین موضوع بپردازد. البته لازم است انجمن سواد رسانه ای ایران با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز جلسه ای داشته باشد تا سواد رسانه ای به عنوان یک درس دو واحدی در دانشگاه تدریس و حتی به عنوان یک رشته مجزا نیز مطرح شود.

رییس کارگروه استان های انجمن سواد رسانه ای ایران همچنین بر لزوم توجه به ویژگی ها و ظرفیت های هر استان در انجمن سواد رسانه ای آن استان تاکید کرد.

اسماعیلی طبا تاکید کرد: لازم است جشنواره هایی با موضوع سواد رسانه ای در قالب های عکس، فیلم، موشن گرافیک، انیمیشن، داستان، گرافیک و طراحی، کاریکاتور و…. به منظور شناسایی هنرمندان مستعد و نیز تامین محتوا برای رسانه ها و نهادها برگزار شود. همچنین لازم است بخش سواد رسانه ای به جشنواره تولیدات مراکز و شبکه های صداوسیما نیز افزوده شود که تحقق این امور نیازمند اقدامات جدی است.

وی با تاکید بر ایجاد بانک سوژه و ایده با موضوع سواد رسانه ای برای کمک به تولید فیلم وتئاتر و انیمیشن، خاطرنشان کرد: در کنار این مسائل، لازم است انجمن برای تدوین کتب درسی مدارس درهمه پایه ها کمک کند.

در ادامه این نشست بهزاد تیمورپور، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی اظهار کرد: ایده برگزاری نشست های عصرانه سواد رسانه ای از دل یک گپ دوستانه درآمد و به لطف خدا بازتاب های بسیار خوبی در کل کشور داشته است و برخی شهرداری ها در سایر شهرهای کشور از ما خواستند محتوای مربوط به این نشست ها را برایشان ارسال کنیم که این یک دستاورد خوب است.

وی با بیان اینکه هر جا به تولید محتوای مناسب دقت کردیم، کار بهتر درک شده و تاثیرگذاری عالی تری نیز داشته است، گفت: باید به سمت مطالبه گری از دستگاه های اجرایی حرکت کنیم و درصد کمی از بودجه برای ترویج دانش سواد رسانه ای به کار گرفته شود.

تیمورپور از آماده سازی بسته سواد رسانه ای با مشارکت انجمن سواد رسانه ای برای ۳ میلیون خانوار شهر تهران خبر داد.

در ادامه، محمد صادق افراسیابی مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه نشست های عصرانه سواد رسانه ای اظهار کرد: ما در بحث سواد رسانه ای نیاز به همت و عزم ملی داریم تا انشاءالله شاهد جهانی شدن این نهضت باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق پژوهش های انجام شده دیگر اولویت اول استفاده مردم از فضای مجازی سرگرمی نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهشی که اردیبهشت ماه انجام دادم متوجه شدم که مردم دیگر برای سرگرمی از شبکه های اجتماعی استفاده نمیکنند و بیشتر به سمت پیگیری مطالبات سیاسی تمایل دارند، الویت دوم هم پیگیری مسائل اقتصادی است و سرگرمی، رتبه سوم را دارد که یافته های تحقیق بنده توسط پژوهش مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران هم تایید شد.

افراسیابی افزود: باید از خودمان سوال کنیم که دلیل تغییر جهت مردم از استفاده های سرگرم کننده از شبکه های اجتماعی به سوی پیگیری مطالبات سیاسی چیست و این امر آیا خوب است یا ممکن است پیامدهایی داشته باشد؟

وی با اشاره به اتفاق خیابان پاسداران یادآور شد: بحث دروایش مساله مهمی بود و نباید به سادگی از آن عبور کنیم. در واقع اتاق های فکر خارج از کشور در پی قرار دادن شیعه و سنی ایرانی، سنی و سنی ایرانی و شیعه و شیعه ایرانی در مقابل هم هستند و وقتی دیدند در سایر حوزه ها موفق نبوده اند، میخواهند اقدام به افزایش تقابل ها و دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی کنند.

وی افزود: اگر چه معتقدیم حقیقت مشخص است اما نباید اجازه دهیم تقابل های قومی و مذهبی در فضای مجازی گسترش پیدا کند.

در انتهای این مراسم کارگروه استان ها به ریاست دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا، کارگروه ادبیات رسانه ای به ریاست پیمان خادم الحسینی، کارگروه سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به دبیری رئوف آذری و کارگروه فضای مجازی به دبیری علی محمد رجبی فعالیت خود را آغاز کردند.

همچنین سجاد خسروانیان به عنوان معاون امور استانها، محمد مهدی نورالدین علامه زاده به عنوان معاون اجرایی، مجتبی صفا به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، شقایق مهاجری به عنوان مسئول روابط عمومی و اکرم میرزایی به عنوان مسئول برگزاری دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی انجمن سواد رسانه ای ایران منصوب شدند.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz