\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست هم اندیشی فصلنامه اسلوب با موضوع \" بررسی راهکارهای بازاریابی صنعت گردشگری در شرایط بحرانی \" برگزار شد.\r\nاین نشست پنجشنبه 21تیر ماه ساعت 17 به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی انجام پذیرفت.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،تور یک روزه سواد رسانه ای با عنوان \"تور باحال یه روزه\" توسط کانون مربیان سواد رسانه ای فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار گردید.\r\n\r\nدر این تور یک روزه که برای مخاطبان نوجوان فرهنگسرا برگزار شد ،به مباحثی در خصوص فواید سواد رسانه ای و چگونگی ساخت\" تیزر تبلیغاتی\" پرداخته و در همین راستا از یک شرکت تبلیغاتی بازدید و اصول اولیه ساخت تبلیغ به صورت عملی تشریح شد.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n...
\r\n\r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،کارگاه نقش و جایگاه ژورنالیسم رادیویی  “روزنامه نگاری رادیویی”در رسانه رادیو با حضور فرامز کجویی “برنامه ساز و صدابردار صدا و سیما و کارشناس امور رسانه ،سیروس رجبی “تهیه کننده و برنامه ساز رادیو و مدرس دانشکده خبر” و حمید عبیری ” گوینده و مجری صدا وسیما برگزار در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.\r\n\r\nفرامرز کجویی کارشناس فرهنگی و امور رسانه با بیان اینکه وقتی در مورد روزنامه نگاری رادیویی صحبت میکنیم، نقش رادیو در عصر جهانی شدن مدنظر ماست اظهار داشت: این نقشی که قرار است ژورنالیسم رادیویی بر عهده بگیرد.\r\nوی ادامه داد: در ابتدا بحث باید نگاهی به مباحث اجتماعی رادیو داشته باشیم. مارشال مک لوهان کارشناس حوزه رسانه به نحوه چشمگیری رادیو را رسانه گرم توصیف کرده است. \r\n\r\nکجویی افزود: من در این جا قصد ورود به این مباحث را ندارم که در حال حاضر این تقسیم بندی چقدر بین رسانه سرد و گرم تغییر کرده ولی قرار است ما از توانایی های رادیو در عصر حاضر از تحریک کردن چشم فکر به منظور دیدن نادیدنی ها صحبت کنیم که سبب مشارکت بیشتر مخاطب میشود. ما از توانایی های رادیو برای اینکه پنجره ای به سوی جهان گشوده و فضای خوبی برای گفت و گو مهیا کرده تا از این طریق صدای مردم شنیده شود و گفت و گو ها به شکلی صورت گیرد که جهان را ملموس تر و واقعی تر را به تصویر بکشد بحث خواهیم کرد.\r\n\r\nاین کارشناس رسانه با بیان اینکه رادیو به جهت برخورداری از ویژگی های خاص خود به یک رسانه شفاهی راحت و مفید وپرسرعت تبدیل شده است گفت: زمانی که مک لوهان اولین بار نظریه اش را پیرامون رسانه سرد و گرم در دهه 1964 میلادی ارایه کرد رادیو را به عنوان رسانه پخش موزیک و مختص جوانان مطرح بود اما امروز در ابتدای هزاره جدید رادیو تقریبا برای همه پیام و برنامه دارد رادیواستارهای خود رادارد و به نظر من در این زمان این رفتارهای ژورنالیستی درکار رادیو است که رسانه رادیو را در ارایه اطلاعات و اخبار پرسرعت ترین رسانه نگه میدارد. در این هزاره مخاطب رادیو به کاربر تغییر عنوان داده است ودر حاضر شیوه های پخش رادیو به صورت مولتی مدیا در اختیار کاربران قرار گرفته است بله رادیو در عرصه جهانی شدن پیشتازترین رسانه در صحت اطلاعات و سرعت انتقال اطلاعات است.\r\n\r\nسیروس رجبی تهیه کننده و برنامه ساز رادیو نیز در سخنانی با بیان اینکه با پيدايش قالب هاي برنامه سازی رادیویی چون psa ، ميني فيچر، پروموشن و جينگل نقش ژورنالیسم رادیویی بسیار پررنگ شده است گفت: اينها قالبهاي نو و تازه است كه برنامه سازان به كمكشان مي توانند پيام ها را با تاثيرگذاري و محتواي بيشتري به شنوندگان عرضه كنند. به برنامه سازان و تهيه كنندگان توصيه میکنم كه قواعد برنامه سازي را در اين قالب های جدید که نگاه های ژورنالیسمی در آن باعث پیشبرد اهداف میشود رافرا بگيرند تا از اين مسير شاهد تحقق شعار ايده هاي نو و تحول در محتوا در رسانه رادیو باشیم.\r\n\r\nوی افزود: در اینجا اگر به رادیو به عنوان صنعت گسترده و مهم در عرصه جهانی در حوزه های اقتصادی و فناوری نگاهی داشته باشیم 5 مدل رادیو را میتوانیم تقسیم بندی کنیم. رادیو های دولتی که عمده ترین شکل رادیو است که در سرتاسر جهان وجود دارد که سرمایه ان از سوی دولت تامین می شود. رادیو های زیرزمینی یا همان رادیوهای آزاد با اهداف فرهنگی و سیاسی، رادیو جامعه و رادیوهای عمومی یکی از گسترده ترین اشکال رادیویی در جهان و رادیوهای تجاری که از طریق حاکمیت خصوصی و منفعت طلبانه شکل گرفته است.\r\n\r\nحمید عبیری گوینده و مجری رادیو دیگر مهمان این کارگاه بود که در سخنانی اظهار داشت؛ شنیداری بودن رسانه رادیو، اگرچه به اطلاع‌رسانی خطی منجر می‌شود و اطلاعات به اجبار به دنبال هم و نه همزمان در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد اما تخیل مخاطب را برمی‌انگیزد و به‌ویژه در برنامه‌های عمیق‌تر، رادیو را به رسانه‌ای برای انجام دیالوگ بدل می‌کند. همین ویژگی‌ها، شاخه‌ای جدید از ژورنالیسم را طرح می‌کند که به ژورنالیسم رادیویی مشهور است.\r\n\r\nوی با بیان اینکه رسانه باید قدرت چهارم یک کشور یا ملت باشد گفت: این توان، قدرتی است که کار بازبینی و موازنه سه قدرت را برعهده دارد.\r\n\r\nعبیری بهترین سپر ایمنی که خبرنگاران رادیویی مي توانند داشته باشند را آموزش حرفه ای ژورنالیستی است دانست و افزود: تنها خبرنگاری که ميداند چطور حقایق و اطلاعات را به طور حرفه ای پردازش و ارائه کند، این شانس را دارد كه چنانچه به ارائه گزارش غلط متهم شد، بتواند از خود دفاع کند. فعاليت خبرنگاری رادیویی بايد ماهرانه و بي عيب و نقص (از طریق تحقيق، مصاحبه های منصفانه، نوشته هاي اعتماد برانگيز و واقع بینانه و نقل قولهای دقیق) باشد.\r\n\r\nاین گوینده رادیو با بیان اینکه متأسفانه، هیچ مجموعه قوانین یا شيوه نامه اي وجود ندارد که به خبرنگاران بگوید گزارش خود را تا کجا ميتوانند به پیش ببرند تصریح کرد: این امر همواره به موقعیت بستگی دارد و فرد باید شخصاً در مورد آن قضاوت کند. این روال کار روزمره همه ماست که در هر زمانی ميخواهیم بدانیم چه اتفاقی در منطقه يا در کشور یا در جهان در جریان است؛ خیلی ساده به اخبار رادیو گوش ميدهیم.\r\n\r\nوی ادامه داد: اخبار رادیو ظرف چند دقیقه، اطلاعات ما را در مورد مهمترین رویدادها و مسائل، به روز خواهد کرد. اخبار، دقیق، مختصر، بی طرفانه و در عین حال جذاب و جالب توجه، دست کم باید این گونه باشد. یک برنامه رادیویی بدون خبر، شبیه گلی است که بو نداشته باشد یا جشن تولدی که کیکی نداشته باشد .این امر هر چند عملي و امكان پذير است، اما واقعی نیست. \r\n\r\nعبیری با تاکید بر اینکه به ندرت شنونده ای پیدا مي شود که خواهان برنامه های رادیویی، بدون پخش مرتب اخبار باشد گفت: اخبار به منزله کارت ویزیت هر شبکه رادیویی است. چنانچه اخبار، موثق و قابل فهم باشد، کل شبکه رادیویی از نظر شنوندگان در رده بالایی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل است که آماده کردن و ارائه خبر در نهایت دقت و با پایبندی به قوانین خاص، توسط خبرنگاران رادیویی یا بهتر روزنامه نگاران رادیویی ضروری است. \r\n\r\nبه گفته این مجری رادیو مهمترین موضوع این است که خبرنگاران باید از خود بپرسند این خبر واقعاً جدید است؟ در اين خبر مطلب مهمي هست؟ آيا برای شنوندگان جالب يا مفید است؟ فقط هنگامی که به این سؤالات پاسخ مثبت داده شود، خبرنگار ميتواند شروع به نوشتن آیتم خبری و تدوین و تنظیم خبری کند که قرار است پخش شود. به راستی در حوزه خبرنگاری و تهیه خبر است که نقش مهم روزنامه نگاری رادیویی را میتوانیم به خوبی درک کنیم.\r\n \r\n،گارگاه\" نقش ژورنالیسم رادیویی در رسانه رادیو  چهارشنبه 20 تیر ساعت 11 در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی 20 تیرماه از خبرگزاری فارس بازدید و با مدیر عامل این خبرگزاری دیدار کرد.\r\n \r\nاسماعیلی در نشستی که با هدف ایجاد تعامل بین خبرگزاری فارس و فرهنگسرای رسانه برگزار شد، در خصوص بهره‌مندی متقابل از توانایی‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری خبرگزاری فارس و فرهنگسرای رسانه تاکید کرد و گفت: ظرفیت رسانه‌ها به نسبت گذشته تفاوت‌های زیادی یافته است و رقابت‌های نفس گیری در حوزه محتوا و شکل در بین خبرگزاری‌ها بوجود آمده است که می‌طلبد در مرز دانش در حوزه رسانه با ایجاد تعامل و هم‌فکری قدم‌هایی رو به جلو برداشته شود.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه همچنین ارتقاء کمی و کیفی هدف‌ها و برنامه‌های مشترک  این دو مجموعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: خبرنگاران خبرگزاری فارس در موضوعات مختلفی نظیر برگزاری جشنواره‌های ورزشی، تفریحی وبرنامه های  آموزشی و غیره می‌توانند از فضای فرهنگسرای رسانه بهره‌مند شوند.\r\nدر این جلسه مقرر شد شرایط همکاری دوجانبه در قالب تفاهم‌نامه‌ای تدوین و به امضای طرفین برسد.\r\n \r\n ...
 \r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی از خبرگزاری ایسنا بازدیدو با مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران  دیدار کرد.وی  در این دیدار با اشاره به مجموعه برنامه‌های این فرهنگسرا برای سال جاری گفت، سلسله نشست‌هایی با عنوان \"۴۰ سال تجربه رسانه ای انقلاب اسلامی\" به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. هدف از این نشست‌ها نقد و بررسی منصفانه و عالمانه‌ای از عملکرد انواع رسانه‌ها  و تجربیاتی است که در این سالها  اندوخته شده است . \r\nوی ادامه داد: در تلاش هستیم از مدیران گذشته و حال رسانه ها و همچنین اساتید علوم ارتباطات  دعوت ‌کنیم در این نشست ها به موضوعاتی که امروزه رسانه ها با آن دست و پنجه نرم میکنند بپردازند.\r\n \r\nاسماعیلی خاطرنشان کرد،اگر خبرگزاری دانشجویان ایران تمایل داشته باشد، یکی از نشست‌ها را به این خبرگزاری اختصاص خواهیم داد تا عملکرد این رسانه را با حضور استادان دانشگاه نقد و بررسی کنیم. البته باید تاکید کنم ما در این نشستها به دنبال حاشیه و عیب جویی از رسانه ها نیستیم و تلاش میکنیم  بیشتر به مباحث آکادمیک و علمی بپردازیم و سعی خواهیم کرد رسانه‌های با گرایشات مختلف را نیز به این نشست‌ها دعوت کنیم.\r\n \r\nرییس فرهنگسرای رسانه جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای را از دیگر طرح های این مجموعه در سال جاری عنوان کرد و گفت: کار دیگر فرهنگسرا فعالیت فرهنگی در جهت حمایت از کالای ایرانی است، به همین مناسبت یک جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای در دستور کار قرار دارد  که در آن از فیلم‌های ارسالی توسط مردم استفاده خواهیم کرد و همکاری رسانه‌ها جهت پوشش رسانه‌ای این رویداد و فضاسازی آن ما را در راستای نیل به هدف، یاری خواهد رساند.\r\n \r\nاسماعیلی  در خصوص جشنواره \"نیمه پر لیوان \"فزود، متأسفانه خبرهای بد ارزش خبری بالاتری دارند و ما هم عادت کرده‌ایم که با این نوع خبرها مواجه باشیم و این در حالی است که  امروزه هزاران  رویداد و خبر امید وار کننده و سرشار از امید نیز در کشور وجود دارد که تلاش میکنیم در این جشنواره از این رویداد ها و نحوه انعکاس آنها تقدیر نماییم. در واقع هدف اصلی این جشنواره توجه به «نیمه پر لیوان»  است که بزودی جزئیات آن از رسانه ها اعلام خواهد شد .\r\nوی با اشاره به امکانات ورزشی این فرهنگسرا برای اهالی رسانه، اظهار کرد: علاوه بر امکانات مختلف ورزشی، کارتی را به خبرنگاران اختصاص خواهیم داد تا بتوانند از مزایای ورزشی در برخی نقاط شهر استفاده کنند.\r\n \r\nاسماعیلی درباره اهمیت ارتباط اساتید علوم ارتباطات و روزنامه نگاری و همچنین دیگر رشته هایی نظیر مدیریت رسانه و مدیریت فرهنگی با  رسانه‌ها گفت، وقتی ارتباط این اساتید با رسانه‌های مختلف کم رنگ شود باعث می‌شود که در عرصه فرهنگ و تبادلات فرهنگی و همچنین ارتباط مفید و موثر رسانه ها با مخاطبین با اشکالات اساسی مواجه شویم  و نسبت به رقبای خود عقب بمانیم .\r\n \r\nوی با تاکید بر لزوم حرکت در  مرز دانش ارتباطات  یادآور شد،در واقع اساتید دانشگاه در محیط های علمی مشغول به فعالیت هستند و کمتر در محیط های رسانه ای و هیت تحریریه ها حضور پیدا میکنند و ما می‌خواهیم در فرهنگسرای رسانه حلقه وصلی را با رسانه‌ها و اساتید دانشگاه داشته باشیم تا میان آن‌ها گپ و گفت و ارتباطی شکل بگیرد.\r\n \r\nدر این بازدید، بختیار غلامی مدیر باشگاه فرهنگ و هنر فرهنگسرای رسانه و امیر عباس صادقی مدیر روابط عمومی فرهنگسرا نیز حضور داشتند.\r\n \r\nدر این جلسه مقرر شد شرایط همکاری دوجانبه در قالب تفاهم‌نامه‌ای تدوین و به امضای طرفین برسد.\r\n \r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،گارگاه\" نقش ژورنالیسم رادیویی در رسانه رادیو \"با حضور فرامز کجویی \"برنامه ساز و صدابردار صدا و سیما و کارشناس امور رسانه ،سیروس رجبی \"تهیه کننده و برنامه ساز رادیو و مدرس دانشکده خبر \"  ، حسن خلقت دوست \"گوینده و مجری صدا و سیما \" و حمید عبیری \" گوینده و مجری صدا وسیما چهارشنبه 20 تیر ساعت 11 در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.\r\n \r\n ...
 \r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،برنامه عصرانه مطبوعات با موضوع \"بررسی نقد سینمایی در مطبوعات\" با حضور  جواد طوسی رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به همراه  منتقدان  برجسته سینما، سعید قطبی زاده و امیر پوریا در فرهنگسرای رسانه و شبکه های مجازی برگزار شد.\r\n جواد طوسی در آغاز این نشست گفت ، باید بپذیرم که جامعه ما در 40 سال اخیر دوره های پر التهابی داشته که بخشی از آن به مسائل اقتصادی مربوط می شود ،ولی اگر دولت مردان ما در زمینه فرهنگ دغدغه جدی داشته باشند باز باید برای گستره فرهنگ تعریفی داشته باشیم .وی افزود،به اعتقاد من در بدترین شرایط هم می توان برای فرهنگ یک برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت و مفید داشت. کسی که مقوله فرهنگ را انتخاب می کند اگر می خواهد تاثیرگذار باشد و تلنگری به جامعه بزند نباید رابطه بی واسطه خود را با مخاطب فراموش کند. بعضی از نشریات و روزنامه ها یک زمانی یک صفحه ویژه برای نقد آثار سینمایی داشتند چرا اکنون این کار برای نشریات ما آنقدر جدی نیست که یک روز در هفته را به مسئله نقد فیلم ایرانی یا خارجی اختصاص دهند. به نظر می رسد مقوله فرهنگ امروز بیشتر تحت تاثیر سیاست زدگی و بازی با جناح های سیاسی است، در صورتی که هر یک از آنها باید سرجای خودش باشد.\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\nوی ادامه داد، اما شرایط فعلی سبب شده بسیاری از دوستان منتقد ما دچار نوعی تردید شده و پرسشی با مضمون \"که چی\"  به شدت شایع شده است و اگر بخواهیم واقع بینانه به این مسئله نگاه کنیم جدا از دولت مردان ما باید دید، مطبوعات ما چگونه با مقوله نقد برخورد کرده اند. مستاسفانه فضا به سوی \"باری به هر جهت\" پیش رفته است و آنها نیز دچار نوعی بی انگیزگی شده اند و ترجیح می دهند صفحه های آگاهی 10 تا 12 صفحه اول مجله را دریابند و بقیه قسمت های مجله در همان شکل خودش بدون هرگونه خلاقیت منتشر شود.\r\nرئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با بیان اینکه حال باید چاره ای برای ارتباط میان نقد و رسانه اندیشید تا این تفکر که دوره رسانه مکتوب به سرآمده، تسری پیدا کند اظهار داشت، همانگونه که در دنیا بسیاری از نشریات مکتوب معتبر کماکان به حیات خود ادامه می دهند، ما هم می توانیم از آن خط مشی و سیاست های متمرکز پیروی کنیم تا هم رقابت در بین رسانه ها باقی بماند و هم مقوله نقد فیلم در بی رونق ترین شرایط هم بتواند مسیر بهتر و متعالی خود را طی کند.\r\nواقعیت این است که هنوز نقاط تاریک بسیاری در عقبه سینمای ما وجود دارند که حداقل هر سه ماه یکبار می تواند یک پرونده جذاب و خواندنی که سایه خیالی را رقم بزند. اما سوال اینجاست که چرا حمید رضا صدر ترجیح داده به جای سینما به سراغ نقد برنامه های ورزشی برود و یا چرا سعید قطبی زاده آن سیر مداوم نقد نویسی را ندارد.\r\nدرادامه این نشست سعید قطبی زاده  در پاسخ به این سوال که برای چه کسی نقد می نویسد گفت: من اگر زمانی نقد بنویسم برای خودم نقد می نویسم. نوشتار یک وجه کارکردی دارد که آن وجه \"ارتباط\" است. اما ارتباط سرچشمه یه سری سوءتفاهمات هم هست. بدان معنا که یک نقد و نوشته تا چه اندازه می تواند به دانش عمومی آلوده شود و تا چه اندازه می تواند اعتبار مخاطب عام را کسب کند و تا چه اندازه می تواند شجاعانه و نترس نوشته شود.\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\nبه اعتقاد این منتقد سینما، هنر رسیدن به جایگاه فردی است همانطور که نقد رسیدن به یک بینش فردی است. سینما و به خصوص نقد به ما یاد می دهد که چگونه می توانیم به بینش فردی برسیم. اگرچه در سال های دور منتقدانی بزرگ یک عصر طلایی را برای نقد فیلم ها رقم زده بودند اما اکنون من بین نقدها با مطالب بدون مغزی که در فضای مجازی نوشته می شود فرق آنچنانی نمی بینم و به نظر من امروز در دوره بحران نقد فیلم قرار داریم.\r\nقطبی زاده متذکر شد: امروز انگیزه ها کم رنگ شده که یکی از دلایل آن به اعتقاد من این است که نقد فیلم اعتبارش را از دست داده است و مهمتر از آن اینکه مجله فیلم که مهمترین کانون شکل گیری استعداد و نقد فیلم در طول 40 سال گذشته بوده، امروز به یک \"دکان\" تبدیل شده که تنها خبری که در آن مهم نیست، دیدگاه و بینش است.\r\nامیر پوریا دیگر منتقد سینمایی این نشست با بیان اینکه  یکی از مواردی که در نقد نادیده گرفته می شود، مسئله زمان است گفت، مسئله دیگر اینکه در حال حاضر مجلات ما قدرتمندتر از آن هستند که بخاطر نگاه غضب ناک یک تهیه کننده و یا پخش کننده فیلم، قید نقد منفی آن اثر را بزنند. اتفاقا معتقدم اینکه ما قید نقد برخی از فیلم ها را با این هدف که این فیلم اصلا ارزش نقد ندارد بزنیم اصلا کار درستی نیست زیرا با این کار، آن فیلم در هاله ای از مصونیت قرار می گیرد که اصلا درست نیست. یکی از جلوه های این بی حوصلگی در نقدهای ما ، در رد کردن همه چیز بدون الزام خواندن آن است.\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\nرابطه منتقد و فیلم ساز را امیر پوریا از قول فریدون جیرانی اینگونه نقل می کند که نقد برای فیلم ساز نوشته نمی شود، نقد برای مخاطب نوشته می شود. البته نمونه های منحصر به فرد هم وجود دارد که نقد یک فیلم سبب شده تا یک فیلم منحصر به فرد از آن کارگران ساخته شود که آن هم در بزنگاه های تاریخی اتفاق افتاده است اما هدف اصلی نقد چیز دیگری است.\r\n \r\nنشست تخصصی \"بررسی نقد سینمایی در مطبوعات\" 19 تیر در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار گردید.\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،بررسی نقد سینمایی در مطبوعات در قالب برنامه \"عصرانه مطبوعات \"برگزار شد.\r\nاین نشست با حضور جواد طوسی \" رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران \"  سعید قطبی زاده و امیر پوریا منتقدان سینما 19 تیر در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار گردید.\r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،مجموعه تلوزیونی  \"آنام \" با حضور جواد افشار\" کارگردان \"، اسماعیل عفیفه \"تهیه کننده\"  ،امیر عباس پیام \" نویسنده\" و مجید واشقانی و امیر دلاوری\" بازیگران\"  سریال نقد و بررسی میگردد.\r\nاین سریال در بهمن ماه سال  96 از شبکه سه در 65 قسمت به صورت هرشب پخش گردید .ابتدا نام «مهر نامیرا» برای این سریال برگزیده شده بود که بعدها با نظر عوامل سازنده به نام ترکی «آنام» به معنی «مادرم» تغییر یافت.\r\nاز عوامل و بازیگران سریال آنام میتوان به گلچهره سجادیه \"در نقش ماه گل \"  عبدالرضا اکبری \"در نقش امید\" مهرانه مهین ترابی ،شبنم قلی خانی \"در نقش آرزو ثروتیان\"  مجید واشقانی \"در نقش بیژن\" علیرضا شجاع نوری ، سیامک صفری در نقش \"همسر آنام \" امیر دلاوری ، سامیه لک در نقش آیناز ، لاله مرزبان \"در نقش آفرین\"  احمد پور خوش \"در نقش محمد علی\"  کوروش زارعی ، ناصر هاشمی ، مهشید جوادی \"در نقش مارال\" میثم ولی خانی ، فاطمه حسینی ، هادی افتخار زاده ، شهرام خزرایی ، رقیه شادخواه ، فریبا سهرابی ، امین حاجی اکبری ، سویل شیرگیر ، فیروز عاقلی ،علیرضا پور صدیقیان ، امیر شاکری ، وحید فرشی ، فروغ مشقتی ، عرفان ابراهیمی ، فرهاد بشارتی ،حسین مسافر آستانه ، منوچهر زنده دل ، مجید شهریاری ، علی بیطرفان ، آرزو روشناس ، آرام چراغی ، با حضور سیروس گرجستانی و خسرو شهراز و کاظم بلوچی اشاره کرد.\r\nآنام ژانری اجتماعی خانوادگی دارد و درباره مادری به نام ماه گل است که درگیر مسائل زندگی و خانواده اش است. دختر این مادر را در گذشته زمانی که به دنیا می آید را به خانواده ای به نام ثروتیان واگذار میکنند بدون آنکه خودش متوجه شود و به او میگویند که دخترش هنگام به دنیا آمدن از دنیا رفته است . حال این مادر بعد از چندین سال متوجه شده است که به او دروغ گفته اند و دخترش آرزو زنده است و نزد یک خانواده دیگر بزرگ شده است . وی به دلیل نزدیکی به دخترش در خانه ی دخترش او به عنوان مستخدم مشغول به کار می شود و ماجراهای در حین داستان رخ می دهد .\r\nنقد و بررسی سریال  آنام دوشنبه 25 تیر ماه  ساعت 17 در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار میگردد.\r\nعلاقمندان جهت شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ داخلی 212 تماس حاصل نمایند.\r\nبا ما در پیام رسان داخلی سروش به نشانیhttp://sapp.ir/f_resaneh همراه باشید.\r\n \r\n\r\n ...

رئیس فرهنگسرای رسانه درگذشت قاسم افشار را تسلیت گفت

رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در پیامی درگذشت گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون قاسم افشار را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،علی محمد اسماعیلی رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در گذشت قاسم افشار را تسلیت گفت.در متن پیام آمده است “
 
درگذشت ناگهانی گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون جناب آقای قاسم افشار موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
 قاسم افشار از سال‌های نخست انقلاب، گویندگی در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون را برعهده داشت. وی بدون شک یکی از مجرب ترین و توانمندترین گویندگان خبر تلویزیون بود که ملت ایران هیچ گاه خاطره اعلام اخبار دفاع مقدس به ویژه پیروزی های غرور آمیز رزمندگان اسلام از زبان وی را که با بیانی شیوا و پر صلابت از زبان وی نقل می شد را از خاطر نخواهند برد. 
افشار بدون شک به عنوان مردمی ترین گوینده اخبار ، یکی از ماندگارترین گویندگان قاب تلویزیون در حافظه ما خواهد ماند. 
 
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به جامعه رسانه کشور، برای آن بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
 
 

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz