به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، آیین رونمایی از 13 مجموعه داستان کوتاه برگزار می‌شود.\r\nدر این مراسم از مجموعه داستان­های «آیلین» اثر فرخنده حق­‌شنو، «ایستگاه گورخوان» اثر سعیده شفیعی، «بانوی کوچه ذغالی» اثر مرضیه محمدپور، «بی­خلوتی» اثر مریم ساحلی، «بی­خوابی» اثر مصطفی پورنجاتی، «چمدان سفر» اثر سید محمد میرموسوی، «خدا لعنت کند سیاوش را» اثر محمد للــه‌گانی دزکی، «دوئل روی تپه سرابو» اثر احمد سوسرایی، «سهم من از درخت سیب» اثر طیبه نجیب، «شبح قنات» اثر فاطمه رضایی‌برفوئیه، «شیرین و مجنونی که بابا می‌­گفت» اثر محمد للــه‌گانی دزکی، «کلوپ آدم‌­های ناراضی» اثر شتیلا زرنگار و «ماه­نشین» اثر مجتبی نیک­سرشت؛ رونمایی می­‌شود.\r\nدر این نشست که سه­ شنبه اول آبان ساعت 17 برگزار می‌­شود، داوود غفارزادگان و سیدمهدی شجاعی حضور می­‌یابند و نگار عابدی کتابخوانی را به عهده خواهد شد.\r\nفرهنگسرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان ناطق نوری واقع شده و ورود برای عموم آزاد است....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛دومین  نشست از سلسله نشستهای کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال برگزار میگردد. \r\nاین نشست با همکاری انجمن سواد رسانه ای کشور ،وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی  برگزار میگردد.\r\n داتیس خواجه ئیان \"دکترای مدیریت رسانه\"، مجید دیسفانی، محمد معبودی، فرهنگ پارسی کیا، مهدی علی پور کارشناسان این برنامه میباشند.\r\n علاقه مندان میتوانند جهت شرکت در دومین  سلسله نشستهای کسب و کار های فرهنگی دیجیتال ،دوشنبه 30 مهر ساعت 9  به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی  به نشانی پاسدران خیابان ناطق نوری میدان قبا مراجعه نمایند....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ کتاب گویای \"بی دل هوا \" با حضور مسعود فروتن، پرستو ولدخانی، زهرا سعیدی نویسنده و راوی اثر و جمعی از اهالی هنر معرفی و نقد میگردد.\r\nداستان کتاب \"بی دل هوا\" مربوط به دفاع مقدس است که زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در آن به حاشیه‌های نادیده جنگ پرداخته است.\r\n زهرا سعیدی نویسنده  اثر درخصوص نگارش این کتاب گفت، سال‌های جنگ را در شیراز گذراندم و فاجعه مهاجرت و آسیب‌های جنگ را از نزدیک لمس کردم. نوشتن این کتاب ادای دینی است به زادگاهم و مردم مظلوم آبادان.\r\n سعیدی افزود  همیشه از جبهه‌های جنگ و اردوگاه‌ها و اسرای جنگ فیلم‌های بسیار و قصه‌های بسیاری شنیدیم ولی کمتر از نگاه یک زن به جنگ توجه شده است و ماجراهایی که بر سر زن‌ها آمده آن طور که شاید و باید به تصویر کشیده نشده است.\r\n ماجراهایی که بر سر زن‌ها آمده آن طور که باید به تصویر کشیده نشده است. سعی کردم نمادی از زندگی زنان و ماجراهای آن‌ها در دهه ۵۰ و ۶۰ را به خوبی به تصویر بکشم، چرا که روابط آدم‌ها در این کتاب یک کلمه هم دروغ نیست و تمام اتفاقاتی که کتاب را تشکیل داده‌اند، واقعیت محض است.\r\n  معرفی و نقد کتاب گویای \"بی دل هوا \" دوشنبه 30 مهر ساعت 16:30 در صد و یکمین نشست تخصصی زرین قلم در فرهگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار میگردد.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در این برنامه میتوانند به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه نمایند....
لبیک یا حسین تولید فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی میباشد \r\nتهیه کننده و صدابردار رادیویی فرامرز کجویی\r\nگوینده رضا مقدمی\r\nمیکس و مونتاژ تصویری امیر حسین سیف و گروه رسانه ای فرهنگسرا رسانه\r\n...
\r\nبرنامه هفتم مجله رادیویی صدا تشکیل شده از ایتم های سواد رسانه ای گفتگو با دکتر اسماعیلی ریاست محترم فرهنگسرای رسانه و ایتم مسیر راه فرمایشات مقام معظم رهبری و .......این برنامه توسط هنرمندان کانون رادیویی رسانه آوا تولید گردیده است \r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nwidth : 100%;\r\nheight : 184px;\r\nborder : 0;\r\ndisplay : block\r\n}\r\n .wrapper\r\n{\r\nmax-width : 1000px;\r\nmargin : 20px auto;\r\npadding : 0 20px\r\n}\r\n @media all and (max-width : 400px)\r\n{\r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nheight : 128px;\r\n}\r\n}\r\n @media (min-width : 400px) and (max-width : 500px)\r\n{\r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nheight : 156px;\r\n}\r\n}\r\n\r\n$(document).ready(), function (e) {\r\n e.responsiveIframes = function (s, a) {\r\n var i = this;\r\n i.$el = e(s), i.el = s, i.$el.data(\"responsiveIframes\", i), i.init = function () {\r\n i.options = e.extend({}, e.responsiveIframes.defaultOptions, a);\r\n var s = i.$el.find(\".shenotoIframe2\").wrap(\'\r\n\r\n\').attr(\"src\"), n = \'\r\n\' + i.options.openMessage + \"\r\n\", r = i.$el.prepend(n).find(\"iframe-trigger\");\r\n e(r).click(function (s) {\r\n s.preventDefault();\r\n var a = e(this), n = e(\"html\"), r = n.hasClass(\"iframe-full-screen\"), o = r ? i.options.openMessage : i.options.closeMessage;\r\n a.text(o), r ? (i.$el.removeClass(\"iframe-active\"), n.removeClass(\"iframe-full-screen\"), setTimeout(function () {\r\n e(window).scrollTop(a.data(\"iframe-scroll-position\"))\r\n }, 1)) : (a.data(\"iframe-scroll-position\", e(window).scrollTop()), i.$el.addClass(\"iframe-active\"), n.addClass(\"iframe-full-screen\"))\r\n })\r\n }, i.init()\r\n }, e.responsiveIframes.defaultOptions = {\r\n openMessage: \"Full screen\",\r\n closeMessage: \"Close\"\r\n }, e.fn.responsiveIframes = function (s) {\r\n return this.each(function () {\r\n new e.responsiveIframes(this, s)\r\n })\r\n }\r\n }(jQuery), document.getElementsByTagName(\"html\")[ 0 ].className = \"js\";...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛سه شنبه 24 مهر 1397، نمایش\"استیو جابز\" اثر مهران رنجبر، در سالن اجتماعات فرهنگسرا برگزار خواهد شد. در این نمایش فرزین محدث و مهران رنجبر به ایفای نقش می پردازند.\r\nنمایش \"استیو جابز\" که با سرمایه گذاری سازمان سینمایی داریوش و با مشارکت عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته است، مهر و آبان 1397 به اجرای خود ادامه خواهد بود....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ شتاب دهنده «شفق» طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مهرماه ۹۷ برنامه ایی تحت عنوان «فرصتهایی با پای پیاده: نوآوری و اربعین» در راستای ترکیب نوآوری و دانش با فعالیت ها و محصولات فرهنگی-مذهبی، این بار با مشارکت مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) و اپلیکیشن زائر و با همکاری ستاد اربعین و فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز)، صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز رشد و شکوفایی فناوری ها و هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی، مجموعه ویراستاران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سایر مجموعه های همراه رویدادی خلاقانه را برگزار کرد. این رویداد برای سومین سال پیاپی است که برگزار می شود، محورهای اصلی این رویداد شامل اپلیکیشن و نرم افزار، کالا و تولیدات مذهبی و خدمات و برنامه‌های فرهنگی می باشد.\r\n[gallery size=\"full\" columns=\"1\" ids=\"8669,8668,8667,8666,8665,8664,8663,8662,8661,8652,8653,8654,8655,8656,8657,8658,8659,8650,8649,8648,8647,8646,8645,8644,8643,8634,8635,8636,8637,8638,8639,8640,8641,8642,8633,8632,8631,8630,8629,8628,8627,8626,8625,8623,8624\"]...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ چهارشنبه 25 مهر، ساعت 18، در برنامه فیلم گپ  «مرد بدون گذشته» ساخته آکی کوریسماکی، محصول 2002 فنلاند، برنده جایزه بزرگ جشنواره کن، در سالن نمایش فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی نمایش داده خواهد شد و توسط سعید قطبی زاده مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛\r\nمتن پیام تسلیت \r\nخبر درگذشت یکی دیگر از مجریان و مدیران اخلاق‌مدار و باسابقه ورزش کشور که عمری را در راه اعتلای ورزش و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی کوشیده بود ناباورانه ما را در سوگ فرو برد تا شاهد خلع دیگری در بین اهالی ورزش و رسانه کشورمان باشیم \r\n ضمن تسلیت درگذشت رئیس فدراسیون هاکی و مجری باسابقه صدا و سیما به خانواده محترم شفیع ، جامعه ورزشی کشور و اهالی رسانه از خداوند متعال برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندم.\r\n علی محمد اسماعیلی\r\n رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی...
در جلسه نقد و بررسی سریال تلویزیونی آنام مطرح شد

چرا آنام تلخ تمام شد

دلایل ناتوانی سریالهای ایرانی در رقابت های بین المللی

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، جلسه نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی آنام با حضور جواد افشار؛ کارگردان اثر امیرعباس پیام؛ نویسنده و مجید واشقانی بازیگر این سریال، عصر روز دوشنبه در فرهنگسرای رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست عباس کریمی منتقد سینما با بیان اینکه سریال آنام سریالی متفاوت با سایر سریال های شبکه خانگی و حتی ماهواره ای گفت: این مقایسه از ریشه غلط است زیرا این سریال برای تلویزیون و صدا وسیما ساخته شده و محدودیت های ساخت خود را داشته است.

وی ادامه داد: این سریال ۶۳ قسمتی با وجود اینکه سریالی با تعدد قسمت است اما مخاطب را خسته نمی کند چون شخصیت های فرعی پررنگی دارد و این تعدد شخصیت ها داستان را به دنبال خود می کشد. البته ریتم سریال در بعضی سکانس ها کند بود که با توجه به شناختی که از آقای افشار به عنوان کارگردان دارم احتمالا با هدف خاصی انجام شده است.

کریمی با بیان اینکه آنام یک سریال ملودرام بوده که عواطف و احساسات در ان بیشتر برجسته است گفت: در یک ملودرام شخصیت پردازی کمتری وجود دارد چون بیشتر به حوادث پرداخته می شود البته این سریال دارای شخصیت پردازی خوبی هم بود که متاثر از متن این اتفاق افتاده بود و جایگاه شخصیت های فرعی نیز خوب پرداخت شده بود.

در ادامه این نشست امیرعباس پیام نویسنده سریال آنام با بیان اینکه هدف اصلی این سریال این است که بگوید هیچ یک از اعمال و رفتار ما بدون تبعات و عاقبت نیست گفت: در این سریال می خواستیم بگوییم که هر عمل هرچند کوچک اثر خود را در زندگی آینده ما خواهد گذاشت وتبعات رفتار آن هیچگاه دست از سر ما برنخواهد داشت.

وی با بیان اینکه معتقد به هیچ شخصیت اصلی و فرعی در داستان هایم نیستم گفت:اقای افشار نیز با من هم عقیده اند در سریال ها نیز تلاش کرده ایم به رنگ ها قائل نباشیم و معتقدیم هر شخصیت می تواند روایت گر خود در داستان بوده و تاثیر خود را در داستان داشته باشد

پیام با بیان اینکه در سریال سازی هنوز جوان و نیازمند کسب تجارب از بزرگان سریال سازی دنیا هستیم گفت: در این سریال به دنبال این بودم که دیالوگ ها را برای افزایش اشتیاق مخاطب استفاده کنم و این سریال نیز به گونه ای ساخته شد که از طمئنینه کافی برخوردار باشد. شاید برخی به ما خورده بگیرند که در این سریال با پلان های اضافی روبرو بودیم اما واقعیت این است که این طمئنینه برای ساخت سریال آنام که بسیار سخت و دشوار است نیاز بود.

نویسنده سریال آنام در پاسخ به این سوال که چرا این سریال اینقدر غم داشت و مصیبت پشت مصیبت برای شخصیت اول داستان اتفاق می افتاد گفت: به هیچ عنوان عمدی برای غمگین بودن سریال وجود نداشت اما داستان قصه خود این گونه پیش رفت و مطلبید که اینگونه نوشته شود چون ما باید از یک داستان کلیشه ای که مادر و فرزندی جدا افتاده از هم را نشان می داد دوری می کردیم برای همین این گونه داستان پردازی اجتناب ناپذیر بود.

در ادامه جواد افشار کارگردان سریال آنام با بیان اینکه پایان بندی سریال به این شیوه که در آنام دیدیم هنر نویسنده بود گفت: سلیقه من هم در طول ساخت این سریال که یک سال به طول انجامید با سلیقه نویسنده مطابقت داشت و معتقدم این پایان با مد روز نیز مطابق است. قبول دارم این سریال پایانی غمگین داشت اما این پایان هوشمندانه و تاثیرگذار بود.

وی در مورد انتخاب خانم گلچهره سجادیه به عنوان نقش اول این سریال گفت: خانم سجادیه در سال های دور با بازی درخشان خود توانسته بود اثری ماندگار را خلق کند اما برای سال ها از صحنه دور بود و کمتر دیده شده بود و من گفتم حیف است که از هنرمندی مانند ایشان استفاده نشود. تلویزیون ما به چهره هایی که کمتر دیده شده اند نیاز دارد .

کارگردان سریال آنام با دفاع از پرمخاطب بودن سریال آنام نسبت به سایر سریال های پرمخاطب که برای آنها تبلیغات بسیاری نیز شده بود گفت: بازخوردهای بسیاری که از طریق شبکه های مجازی دریافت کردیم نشان داد که بسیاری از مخاطبان ما در خارج از ایران نیز همانند داخل کشور سریال را تعقیب می کردند. این سریال به حدی تاثیرگذار بود که بسیاری از جوانانی که قسمت پایانی سریال آنام را دیدند به من پیغام دادند که ما صبح روز پس از پایان سریال به دست بوسی مادرمان رفتیم و فهمیدیم که فرصت برای گرامی داشتن مادرمان چقدر اندک است. یکی از اهداف پایان بندی متفاوت سریال آنام نیز توجه به مادر بود تا بدانیم چقدر زود دیر می شود و فرصت محبت به مادران را ما فرزندان از دست می دهیم.

مجید واشقانی بازیگر این سریال نیز در سخنانی با بیان اینکه سریال سازی بسیار سخت و در عین حال بسیار ساده است گفت: اگر ما یک فیلم نامه و یک کارگردان قوی داشته باشیم سریال خوب ساخته می شود. سریال خوب سریالی است که دیده شود خوشبختانه آنام هم یک قصه خوب داشت و هم یک کارگردان خوب که بتواند قصه را به بهترین شکل روایت کند. واقعیت این است که ما ملتی کم حوصله هستیم بنابراین اینکه سریالی بتواند در ۶۰ قسمت مخاطب را به سمت خود بکشد نشان موفق بودن یک سریال است.

میلاد پرتویی فیلمبردار سریال آنام نیز در ادامه این نشست گفت: سعی ما در فیلمبرداری این کار این بود که بیشتر شبیه آثار سینمایی فیلمبرداری انجام شود و از کارهای سخت تلویزیونی فاصله بگیریم که نتیجه کار نیز به نظر من رضایت بخش بود.

در ادامه این نشست امیرعباس پیام در پاسخ به این سوال که چرا سریال های ما آنگونه که باید و شاید دیده نمی شود و ما در عرصه بین المللی توان رقابت با سریال های سایر کشورها را نداریم گفت: واقعیت این است که ما هم دوست داریم آثاری بسازیم که مانند سریال های ترکیه ای، کره ای وآمریکایی انقدر خوب باشد که برای ما درآمد ارزی هم بدنبال داشته باشد ولی با کدام امکانات و با کدام بیننده؟ شاید به جرات می توان گفت نیمی از مردم ایران برنامه های صدا و سیما را نمی بینند. از سوی دیگر با سیستم مدیریتی که در آن درایت و جسارت وجود ندارد سریال سازی فاخر بسیار سخت و دشوار است. واقعیت این است که سازندگان سریال در کشور ما با محدودیت های بسیاری روبرو هستند و شوراهای نظارتی صدا و سیما تخصصشان این است که ناب ترین و بهترین ایده ها را به کسل ترین و بی مصرف ترین ایده ها تبدیل کنند. همین که ما بتوانیم این مقدار مخاطب را جذب کنیم باید تاج طلا بر سرمان بگذارند. واقعیت این است که ما نباید از تراکتور توقع پرواز داشته باشیم و من امیدوارم روزی برسد که سلیقه ای هوشمندانه و مترقی بر روند ساخت سریال های ما مدیریت و نظارت کند. متاسفانه با این سیستم مدیریت ما جوابگوی ضعف هایی هستیم که اصلا به ما ربطی ندارد.

جواد افشار نیز با بیان اینکه متاسفانه سریال آنام در اثر یک سری غفلت ها “دوپاره” شد گفت: بخشی از سریال قبل از پایان سال پخش شد و بخاطر ایام عید وقفه ای در پخش سریال رخ داد پس از آن نیز بخاطر طولانی شدن بعضی از سریال های نوروزی و پخش مسابقات ورزشی عملا سریال آنام دوباره از آخر فروردین ماه پخش شد. بخش مهمی از کار، پخش سریال است و نحوه پخش سریال آنام به آن لطمه جدی زد. این گلایه من است که چرا دغدغه مدیران نسبت به سریال های ساخت خود صدا و سیما کم شده است. چرا سریالی که با هزینه و سرمایه صدا و سیما و با این سختی ساخته شده باید بخاطر بی برنامگی در پخش آسیب ببیند.

نقد و بررسی سریال آنام دوشنبه ۲۵ تیر ماه با حضور عوامل در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار گردید.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz