به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ رمان «فانوس به دست» نوشته اکرم رجبی، نقد و بررسی می شود.\r\n ا\r\nرمان فانوس به دست روایتگر دو نسل است، مادربزرگ و نوه رهام. رهام با عشقی که به مادربزرگ دارد از او می‌خواهد خاطراتش را تعریف کند. رمان با ریتم ملایمی آغاز می‌شود که تا پایان داستان ادامه می‌یابد. داستان از دو روایتگر، دانای کل و اول‌شخص تشکیل شده است. روایتی ساده و صمیمی از تلخ و شیرین زندگی که با چاشنی شعر و ضرب‌المثل همراه است. زن‌های رمان، شخصیت‌های کاملا متفاوتی هستند. بعضی آن‌ها بسیار شجاع، جسور و دانا و عاشق و یاری‌گر و بعضی نامهربان و خشن. بعضی از قسمت‌های رمان به زندگی مادربزرگ می‌پردازد و بخشی از آن به زندگی پر از دغدغه و عاشقانه رهام.\r\n  نقد و بررسی رمان« فانوس به دست» سه شنبه 27 آذر ، ساعت 16، طی یکصد و نهمین نشست تخصصی زرین قلم در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار میگردد.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در این برنامه میتوانند به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه نمایند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،جشن شب یلدا توسط کانون مدارا فرهنگسرای رسانه و با حضور دکتر محمد رضا حاجی بابایی \"عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی \" و با اجراء امیر مهدی صفایی برگزار می گردد.\r\nاجرا موسیقی ویژه و موسیقی متن توسط گروه سودا،اهدا جوایز و اعلام نفراتبرتر مسابقه مشاعره کانون و قرعه کشی ویژه حاضزین در جلسه به همرا حافظ خوانی از عناوین برنامه جشن شب یلدا می باشد.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در این نشست  میتوانند یکشنبه 25 آذر ساعت 15:30 به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در پاسداران ،خیابان گل نبی،میدان قبا مراجعه و یاجهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22888681 تماس حاصل نمایند.\r\nبا ما در پیام رسان سروش به نشانی   f_resaneh@ همراه باشید.\r\n\r\n ...
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تقدیر از عوامل سریال «حوالی پاییز» ظهر امروز شنبه ۲۴ آذرماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی و مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه، علی‌محمد اسماعیلی رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، رویا تیموریان، حسین نمازی، سینا سرلک، بهرام ابراهیمی و جمعی از عوامل این سریال و جمعی از خانواده شهدای منا در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.\r\n \r\n\r\n \r\nاوحدی: فاجعه منا در تاریخ اسلام بی‌سابقه بود\r\nرییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نخستین سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای سخنان خود گفت: فاجعه منا در تاریخ اسلام بی‌سابقه بود. روزهای سختی پس از حادثه بر ما گذشت و فرزندان شهدایی که در جمع حضور دارند خودشان گواه این اتفاقند. من در کتاب «شرحی غم بار در فاجعه منا» گوشه‌ای از این اتفاقات را نوشته‌ام اما بسیاری از ماجراها قابل بازگو شدن نیستند. \r\n \r\nاوحدی با تقدیر از مجموعه بسیج صدا و سیما گفت: یکی از مهم‌ترین بیانات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا، تلاش برای زنده‌نگاه داشتن آن بود. خوشحالیم که شما فارغ از برخورد شکلی و با تحقیق عمیق‌تری اتفاقی را رقم زدید که از زبان هنر بر دل مردم نشست و ماندگار شد.\r\n \r\nوی افزود: خداوند در آیات فراوانی به این اشاره کرده است که «حج» متعلق به مردم است؛ نه حتی مسلمانان و نه متعلق به یک کشور و قبیله، و دولت‌ها در این مراسم پرشکوه تنها مسئولیتشان حفظ امنیت زائران است که کارشکنی‌ها و بی‌کفایتی‌های دولت عربستان در این امر بر کسی پوشیده نیست. کار به جایی رسیده که «صد عن سبیل الله» شده‌اند و جلوی ورود مردم مظلوم سوریه و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه را هم گرفته‌اند. \r\n \r\nرییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به نقش تاثیرگذار مقام معظم رهبری در مدیریت فاجعه منا گفت: بسیاری از سفرا به من می‌گفتند که ما باور نمی‌کنیم شما توانستید اجساد شهدایتان را از عربستان پس بگیرید؛ و این اتفاق رخ نمی‌داد مگر با برخورد محکم مقام معظم رهبری. امیدواریم هرچه زودتر شورای مشورتی با حضور کشورهایی که هر ساله در موسم حج حضور دارند و شورای حقیقت یاب با حضور کشورهایی که در این حادثه لطمه دیدند تشکیل شود.\r\n \r\nاوحدی در پایان گفت: قدرشناسی اتفاقی است که در آموزه‌های دین ما به آن بسیار تاکید شده است ما قدردان این حرکت شما هستیم و امیدواریم کار ارزشمند شما که اولین قدم برای بازگویی این فاجعه بزرگ بود راهگشای فعالیت‌های فرهنگی بسیاری شود.\r\n \r\n\r\n \r\nفروغی: «حوالی پاییز» فرزند زمانه خویش است\r\nعلی فروغی مدیر شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به پر مخاطب بودن سریال «حوالی پاییز» گفت: بر اساس نظرسنجی که در تهران صورت گرفت، تعداد مخاطبان این سریال ۳۳ درصد اعلام شد. عموما اینگونه است که تعداد بیننده در کل کشور ۲۰ درصد بیشتر از تهران است و این موضوع بیانگر این است که این سریال توانسته ۴۵ درصد از مخاطبان را به خود جلب کند که برای یک سریال ۲۰ قسمتی عدد قابل توجهی است.\r\n \r\nمدیر شبکه ۳ اضافه کرد: عموما با سریال‌هایی مواجه می‌شویم که تفاوتی نمی‌کند چه زمانی ساخته شده اما حوالی پاییز فرزند زمانه خویش است و برای همین دوره و برای همین روزگار ساخته شده است. \r\n \r\nوی افزود: در احادیث معصومین ما «حج» یک فریضه دینی-سیاسی است. امام خمینی(ره) نیز در بیانه خود در اتفاقات حج خونین یک بیانیه دینی-سیاسی است. ما از این جنبه سیاسی غافل شده‌ایم و در «حوالی پاییز» سعی شد تا به این جنبه مغفول مانده توجه شود. \r\n \r\nعلی فروغی در پایان سخنان خود گفت: این سریال چه در زمان تولید و چه در زمان نمایش با سختی و حواشی‌ زیادی همراه بود و تنها چیزی که همه این سختی‌ها را برای همه ما آسان کرد، نامه ۱۰۰ خانواده شهید به این سریال بود. این نامه برای من و برای همه عوامل جوان تولید این فیلم ارزشمندترین هدیه بود.\r\n \r\n\r\n \r\nآیین تقدیر از عوامل این سریال با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی فروغی مدیر شبکه سه، علی‌محمد اسماعیلی رییس فرهنگ‌سرای رسانه، مهدی آذرپندار مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه و یکی از فرزندان شهدای منا از عوامل این سریال تقدیر شد.\r\n \r\nمهری: کاری در شان شهدای منا نکردیم\r\nحسین مهری بازیگر این سریال درباره حضور در این سریال تلویزیونی گفت: مدتها بود که در تلویزیون حضور نداشتم، بعد از آنکه طرح این سریال را خواندم تصمیم گرفتم که در آن بازی کنم اما یک عذرخواهی بزرگ به خانواده شهدای منا بدهکارم چرا که این کار به نظر من نتوانست گوشه‌ای از غمی که در دل تک‌تک ما پس از این حادثه به وجود آمد را نشان دهد و معتقدم کاری در شان شهدای منا نکردیم.\r\n \r\n\r\n \r\nتیموریان: فاجعه منا یک قتل‌عام جهانی بود \r\nرویا تیموریان دیگر بازیگر این سریال درباره حضور در «حوالی پاییز» گفت: من به ایران افتخار می‌کنم و در مسائلی مثل منا در کنار مردم بودن را وظیفه ذاتی خودم می‌دانم. از فاجعه منا بسیار اندوهگین بودم و پس از خواندن طرح فیلمنامه و دیدار با حسین نمازی احساس کردم که باید در این سریال حضور پیدا کنم. قطعا کارمان نقاط ضعفی داشته است و به نظر من نقاط ضعف باید باشند تا میل تعالی درون انسان ایجاد شود. \r\n \r\nوی افزود: فاجعه منا یک قتل‌عام جهانی بود. چه چیزی غم‌انگیزتر از مرگ انسان‌های مظلوم در یک سرزمین مقدس است؟ برای من حضور در نقش خانواده شهدا در  فیلم‌ها، نمایش‌ها و مجموعه‌ها تعظیم به صبر و شکوه این خانواده‌هاست. امیدواریم خانواده «حوالی پاییز» توانسته باشد یادآوری کوتاهی از شما خانواده این شهدا باشد.\r\n \r\nرحیمیان ثابت: آثار هنری بهترین یادآوری است\r\nلیلا رحیمیان‌ثابت فرزند شهید منا رضا رحیمیان‌ثابت آخرین سخنران این مراسم بود. وی با تقدیر از رییس سازمان فرهنگی هنری برای توجه ویژه به خانواده شهدای منا گفت: نمایندگانی از خانواده شهدای منایی که در این جمع حضور دارند به عنوان مخاطبان این مجموعه تنها نقدی که به نویسنده و کارگردان این مجموعه دارند پرداخت سطحی به این اتفاق است. آنچه که ما در حوالی پاییز دیدیم حتی یک هزارم اتفاقاتی نبود که بر خانواده این شهدا گذشت.\r\n \r\nوی افزود: ما در فاجعه منا یه عده شهید داریم و یک عده جانباز. بسیاری از خانواده این شهدا پس از این حادثه آسیب دیدند، آسیبی که به سادگی قابل جبران نیست. مانند پایان سریال شما با کنفرانس خبری که می‌خواهید به بیننده این را القا کند که پرونده این فاجعه هنوز باز است، همه آسیب دیدگان این فاجعه و همه خانواده‌های شهدای منا چشم به راه رسیدگی به این پرونده‌ایم و امیدواریم آثار باکیفیتی در رابطه با این فاجعه بزرگ تولید شود تا از یادمان نرود چرا که آثار هنری بهترین یادآوری است. \r\n \r\n\r\nحوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی سعید پروینی با موضوع حادثه منا در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه آبان ماه ۹۷ روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.\r\n\r\n ...

نقد و بررسی تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی

تبلیغات نباید آزاردهنده باشند/برندها بدانند چه نوع اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار میدهند

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،ماجرای تیزرهای تلویزیونی به فرهنگسرای رسانه رسید و امروز دو تن از اساتید حوزه ارتباطات اجتماعی و مدیریت رسانه حضور پیدا کردند و بحث‌های تخصصی انجام دادند اما در عین حال نماینده‌ای از رسانه ملی حضور نداشت که بتواند نسبت به ابهامات و انتقادات موجود جوابگو باشد. عدم نظارت کافی و استفاده از الگوهای نامناسب برای ساخت تیزرهای تلویزیونی دغدغه‌هایی بود که مریم سلیمی کارشناس ارتباطات اجتماعی مطرح کرد. او این چنین گفت: “در تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی الهام گرفتن از تیزرهای تبلیغاتی کار غیرحرفه‌ای نیست اما الگوها درست برگزیده نمی‌شوند. تبلیغاتی درست، متقن و تأثیرگذار خواهد بود که به خلاقیت در آن توجه شده باشد. متأسفانه امروز تبلیغات ما در رسانه ملی هیچ محتوای قابل دفاعی ندارند، زیرا نه نظارت درستی بر روی این تبلیغات انجام می‌شود و نه به زمان‌بندی‌ها توجه می‌کنند”.

وی تأکید کرد: “تیزرهایی که چه در فضای مجازی و چه در صداوسیما روی آنتن می‌روند، کاملاً کپی شده‌اند و بایستی در حوزه تبلیغات با ایده و خلاقیت، قدم برداریم. در این صورت جذابیت توأمان با استقبال مخاطب بوجود می‌آید، مگرنه تبلیغات صرف کپی از آثار دیگر رسانه‌ها، کار تلویزیون را در مقوله تبلیغات به ناکجاآباد خواهد برد”.

علی آدوسی با بیان اینکه تبلیغات نباید آزاردهنده باشد، افزود: باید تبلیغات اساس داشته باشد و لذتی را عرضه کند که دو جانبه باشد. نتایج تبلیغات امروز تلویزیون نشان می‌دهد که برندینگ‌ها و ناظران پخش به مقوله احساس در تبلیغ هیچ توجهی ندارند و بدون مطالعه این مقوله را جلو می‌برند. از این جهت مردم بیشتر به شبکه اجتماعی اعتماد می‌کنند که بیشترین خلاقیت و نوآوری را به خرج می‌دهد. شاید در زمان طولانی‌تری دیده شود اما بازخورد موثرتری خواهد داشت. البته ناگفته نماند رسانه‌ملی پایبند برخی از چارچوب‌هاست، ولی رها بودن فضای مجازی باعث شده که هر تبلیغاتی را بتواند منتشر کند؛ از این رو مردم هم بیشتر متمایل به تبلیغات در فضای مجازی هستند.

وی در پایان با گلایه از عدم حضور نماینده‌ای از سازمان صداوسیما در جلسه نقدوبررسی تیزرهای تلویزیونی خاطرنشان کرد: تبلیغات نباید آزاردهنده نباشد و برندها بدانند چه اطلاعاتی را باید در اختیار مخاطبین قرار دهند که یک نوع زیباشناسی تبلیغاتی به منصه ظهور برسد. تصورم بر این است که باید اینگونه جلسات نقد و بررسی تبلیغات مکررا برگزار شود تا برندها تیزرهایی که می‌سازند بر مبنای نیاز مخاطبین باشد. چرا که تمام گلایه و انتقاد بسیاری این است که اکثر تبلیغات با سلایق خود برندینگ‌ها انجام می‌شود و بیشتر حالت آزاردهندگی به بار می‌آورد. صحبت‌هایشان این بود اکثر تبلیغات با سلایق خودشان انجام می شود که بیشتر آن حالت آزاردهندگی دارد. شاید یکی از نکات انتقادی این مسئله باشد که معمولاً تیزرها توسط صاحبان برند ساخته می‌شود و فقط در وهله پخش، کارگروهی تشکیل می‌شود و اگر منافاتی با یکسری از چارچوب‌ها و آیین‌نامه صداوسیما نداشته باشد روی آنتن می‌رود. در صورتیکه تیز بایستی قبل از ساخته‌شدن تمام جوانب آن رعایت شود.

برنامه نقد و بررسی تیزرهای تبلیغاتی تلوزیونی دوشنبه ۸ مرداد ساعت ۱۵ با حضور حسن باقری نسب “کارشناس مجری” مریم سلیمی “دکترای ارتباطات اجتماعی”و علی آدوسی ” دکترای مدیریت رسانه” به عنوان کارشناسان این برنامه در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz