به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست خبری چهل سال با رسانه‌ها امروز دوشنبه ۳۰ مهر با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی محمد اسماعیلی رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و دبیر ویژه برنامه چهل سال با رسانه و  حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.\r\n \r\nبرگزاری ۴۰ نشست برای بررسی «چهل سال با رسانه‌ها»\r\n \r\nعلی محمد اسماعیلی رئیس فرهنگ‌سرای رسانه با اشاره به گسترش رسانه در سال‌های پس از انقلاب گفت: پیش از انقلاب فقط دو شبکه تلویزیونی بود. رسانه بخش کوچکی از زندگی ما بود اما امروز قلب و روح مردم از رسانه‌ها سیراب می‌شود. بیش از ۳۰۰ عنوان شبکه فارسی زبان با رویکرد تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی‌مان در کشور قابل دریافت است. این پیشرفت چشمگیر از یک طرف و این تخریب فراوان از طرف دیگر ما را به این سمت هدایت کرد که ۴۰ نشست تخصصی برگزار کنیم تا از تجربیات اهالی رسانه که این سال‌ها مجدانه در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کرده‌اند استفاده کنیم.\r\n \r\nوی افزود: متاسفانه بین استادان علوم ارتباطات، رسانه و مدیریت فرهنگی و کسانی که در صف مشغول به فعالیت هستند فاصله افتاده. امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها این عزیزان را گرد هم جمع کنیم.\r\n \r\n\r\nپس از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب رسانه‌ای داشتیم\r\n \r\nسعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره این چهل جلسه تخصصی در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی مختلف به اهمیت رسانه و وظایف خطیر اهالی رسانه اشاره کردند. ایشان فرمودند سلاح رسانه مانند سلاح شیمیایی می‌تواند مخرب باشد.\r\n \r\nاوحدی افزود: نقش رسانه در جنگ روانی، کرامت انسان‌ها، دیپلماسی سیاسی، اخلاق، امید بخشی از جمله مسائلی است که در این نشست‌ها بررسی می‌شود. البته تاثیر رسانه در این سال‌ها انکار ناشدنی است و رسانه در حقیقت دین خودش را به انقلاب ادا کرد.\r\n \r\nوی با بیان اینکه ما بیش از سه هزار نشریه داریم، گفت: ما یک انقلاب در تولیدات رسانه داشتیم به طوری که بیش از ۳۵۰۰ عنوان نشریه، ۳۰۰ روزنامه و ۴۰ خبرگزاری داریم در حالی که  در کشور‌های مدعی که در همسایگی ایران هستند نهایت ۶ نشریه وجود دارد.\r\n \r\nرییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حضور پر رنگ اهالی رسانه در اتفاقات تاریخی کشور گفت: ما ۳۵۰ شهید رسانه داریم. از میان اهالی رسانی بسیاری اسیر و جانباز شدند. در فاجعه منا شهیدی از اهالی رسانه داشتیم. در اتفاقات عراق و حملات داعش ما ۱۰ شهید رسانه‌ای برای دفاع از حرم داشتیم و رسانه‌های انقلابی بودند که مظلومیت‌های فراوان مردم سوریه و عراق را بیان کردند.\r\n \r\n۱۵ برنامه متنوع برای زائران اربعین\r\n \r\nوی در ادامه با اشاره به برنامه‌های قرارگاه مردمی اربعین گفت: دو سرفصل در برنامه‌های اربعین باز کردیم. امسال برای نخستین بار هم در داخل کشور و هم در مسیر راهپیمایی بین نجف و کربلا ۱۵ برنامه متنوع فرهنگی را برای زائران اربعین تدارک دیده‌ایم؛ زائران گسترده‌ای که تنها از ایران حداقل دو میلیون و پانصد هزار نفر خواهند بود. اعتقادمان این است که در موسم اربعین باید فعالیت‌های فرهنگی عمیق‌تری داشته باشیم و امسال در این مسیر حرکت کردیم.\r\n \r\nاوحدی افزود: برای نخستین بار سینمای سیار در سه مرز برپا شده است که زائران بتوانند هرشب در سه اکران از فیلم‌ها استفاده کنند. برپایی مراسم پرده‌خوانی، نقال، تعزیه‌خوانی و ... هم در این محل‌ها تدارک دیده شده است. به دلیل رویداد اربعین حسینی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نمایشگاه بزرگ کاریکاتور را نیز با همکاری مسعود شجاعی طباطبایی در سه مرز برپا می‌شود. نمایشگاه عکس، نمایشگاه آشنایی با شهدای مدافع حرم و نمایش بخشی از موزه عبرت از دیگر بخش‌های این رویداد است. \r\n \r\nرییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: همچنین ۸ سوگواره شعر آیینی در ۸ موکب در مسیر نجف به کربلا برپا خواهیم کرد و در کنار آن یادواره شهدای محور مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه، فتحی شقاقی و ... برگزار می‌شود. \r\n  \r\n \r\n \r\n\r\nپیش‌بینی حضور ۲ میلیونی مردم در طرح جاماندگان\r\n \r\nاوحدی همچنین با اشاره به برگزاری راهپیمایی جاماندگان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال دو میلیون نفر در این راهپیمایی سالانه حضور پیدا کنند که در پنج مسیر در تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد. \r\n \r\nوی با بیان اینکه سال گذشته حدود یک میلیون نفر شرکت کننده داشتیم، گفت: مراسم از شش و نیم صبح با زیارت عاشورا آغاز می‌شود و از پنج مسیر به حرم می‌روند. پذیرایی هم انجام می‌شود و کارکنان شهرداری با لباس مشخص به اجرای بهتر کمک می‌‌کنند البته پیش‌بینی ما حضور بیش از دو میلیون جمعیت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین است. اتوبوسرانی تهران دو هزار اتوبوس را برای بازگشت زائران در پیاده‌روی تهران از حرم عبدالعظیم حسنی در نظر گرفته است.\r\n \r\nهمه هزینه‌ها پشتوانه مردمی دارد\r\n \r\nرییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه از شهرداری تهران ۱۳۵۰ نفر به پیاده‌روی اربعین اعزام شده‌اند، گفت: ۶۰۰ نفر در کربلا ،۳۰۰ نفر در نجف ۱۰۰ نفر در کوفه و بقیه نیز در فعالیت‌های درمانی و خدماتی مستقر هستند. تجهیزات زیادی را نیز در سال‌های گذشته به همت شهرداری تهران در کربلا، نجف و کاظمین انبار کرده‌ایم.\r\n \r\nاوحدی در پاسخ به این پرسش که نمایش تنگه ابوقریب که همچنان در حال اکران است آیا لطمه مالی به این فیلم وارد می‌کند یا نه توضیح داد: اکران فیلم‌ها به این دلیل که خارج از مرزهای کشورمان صورت می‌گیرد لطمه به اکران «تنگه ابوقریب» نمی‍‌‌زند چه بسا می‌تواند جنبه تبلیغاتی نیز برای این اثر و فیلم سینمایی دیگرمان «به وقت شام» داشته باشد. \r\n \r\nوی در ادامه درباره هزینه‌هایی که برای این برگزاری برنامه‌ها صرف شده است توضیح داد: برای قرارگاه اربعین یک ریال از بودجه شهرداری هزینه نکردیم و همه هزینه‌ها پشتوانه مردمی داشته است و البته ستاد بازسازی عتبات و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راه از ما پشتیبانی کرده‌اند.\r\n \r\nمسجد؛ رسانه انقلاب اسلامی\r\n \r\nدر ادامه این نشست حجت الاسلام ارزانی نیز در سخنانی عنوان کرد: یکی از بهترین راه‌های نفوذ دشمن مساله اطلاع رسانی است. ما هنوز با مساله جنگ رسانه ارتباط جدی برقرار نکردیم. در طول تاریخ مساجد یکی از اثربخش‌ترین رسانه‌ها بوده‌اند و در شکل انقلاب اسلامی نیز چنین بوده است. مسجد رسانه دین محور اخلاق محور و مردمی است. ما به تازگی طرح هر مسجد یک خبرنگار را در دست برگزاری داریم که اطلاعات جالبی را  از فعالیت های مساجد به مردم خواهد رساند.\r\n  \r\nارزانی با اشاره به برگزاری موکب‌هایی با عنوان اتحاد در مسیر راهپیمایی اربعین از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: در این موکب‌ها جوانان ایرانی و عراقی در کنار هم حضور خواهند داشت و مدل پذیرایی هم به این شکل خواهد بود که ایرانی‌ها به سبک عراقی و عراقی‌ها به سبک ایرانی پذیرایی خواهند کرد. اجرای سخنرانی‌های سه زبانه و حضور روحانیانی مسلط به سه زبان نیز در این موکب‌ها تدارک دیده شده است و برنامه‌هایی نیز برای کودکان در این موکب‌ها تدارک دیده شده است.\r\n \r\n \r\n ...
 \r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،نشست «انقلاب پلتفرم و کسب و کارهای دیجیتال» با حضور اساتید دانشگاه، کارآفرینان کشور و صاحب‌نظران حوزه دیجیتال در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد. \r\nدر ابتدای این نشست، دکتر معبودی، از پژوهشگران حوزه مخابرات صحبت کرد و گفت: در این جلسه راجع به تفکر پلتفرمی و ارتباط آن با انقلاب سوم علمی صحبت خواهم کرد. دقت کنید که زمانی ما می‌توانیم از انقلاب سوم علمی صحبت کنیم که یک دگردیسی در بحث ساختاری و محتوایی یک حوزه‌ای صورت گرفته باشد. اما سوال این جا است که چه عواملی باعث می‌شود که این انقلاب علمی صورت بگیرد؟ در این جلسه به این سوال پاسخ خواهیم داد. در پاسخ به این سوال با فناوری برافکن روبه‌رو می‌شویم. این فناوری‌ها به صورت کلی باعث ایجاد یک سری تحول در یک صنعت می‌شوند. در حقیقت، اگر وجود یک فناوری باعث این بشود که آن صنعت دچار تغییر بشود و مدل‌های کسب و کاری آن دچار تغییر شود، می‌توان گفت که آن فناوری از جمله فناوری‌های برافکن است. نمونه‌های متداولی در این حوزه وجود دارد. برای مثال، شرکت کوناک که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت دوربین است، دچار چنین تحولی شد. این شرکت در سال 1997، ارزش بازاری 30 میلیارد دلاری داشت که بسیار قابل توجه بود. این عدد در سال 2012 به 150 میلیون دلار رسید و به عبارت بهتر، نزول 200 درصدی را تجربه کرد. دلیل این نزول این بود که این شرکت علیرغم این که دوربین‌های دیجیتال تولید می‌کرد، سعی کرد که به ارتقای کیفیت دوربین‌های آنالوگ نیز بپردازد و به همین دلیل خیلی وارد بازار دیجیتال نشد. نکته جالب توجه این است که تکنولوژی دوربین‌های دیجیتال توسط همین شرکت اختراع شد اما با این وجود، وارد نشدن آن به بازار، باعث افت بسیار زیاد آن شد. این مثال، نمونه ای تامل برانگیز از فناوری‌های برافکن در کسب و کارهای دیجیتالی است. به عنوان مثالی دیگر، باید به اسنپ اشاره کنم که توانست صنعت تاکسی‌رانی را دچار تغییر و تحول کرد و ضمن این که توانست بازیگران جدیدی را به این عرصه وارد کند، قیمت‌ها را نیز دچار تغییر و دگرگونی کرد. \r\nوی ادامه داد: خیلی‌ها اعتقاد دارند که اینترنت بزرگ‌ترین فناوری برافکن در تاریخ بوده است چرا که باعث ایجاد یک سری مفاهیم جدید از جمله انقلاب دیجیتال شده است و تقریبا تمام صنایع را دچار تغییر کرده است و ماهیت آنان را عوض کرده است. امروزه، بعد از عرصه اینترنت، فناوری‌های جدیدی، مثل شبکه‌های اجتماعی آمده است که بسیار مهم است. وقتی این شبکه‌ها و دیگر عناصر مربوط به آن را کنار هم قرار می‌دهیم به انقلاب چهارم صنعتی می‌رسیم. این صنعت بیان می‌کند که تمام صنایع ما باید به سمت هوشمندسازی برود. نکته جالبی در این موضوه نهفته است امروز اگر سی از شما بپرسد که بزرگ‌ترین جامعه جهانی کجاست؟ کسی از چین و هند و ... نام نمی‌برد بلکه از فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی یاد می‌کند. بر همین اساس، خیلی‌ها اعتقاد دارند که نقشه جهانی دنیا در حال عوض شدن است چرا که فضای مجازی آرام‌آرام هویت پیدا می‌کند. به نظر شما چه عواملی باعث ایجاد این تغییرات شده است؟ چیزی که مشخص است این است که نوآوری‌های برافکن دیجیتال، پیشرو این حرکت بوده است. دقت داشته باشید که انقلاب سوم علمی، همراه با اینترنت، تغییراتی را با خود دارد که توجه به آن بسیار مهم است. \r\nسخنران بعدی این مراسم، دکتر رسولی بود. او گفت: در این سخنرانی‌، می‌خواهم از دید کسب و کار به این موضوع نگاه کنیم. به نظرم با توجه به تغییرات در حوزه دیجیتال، باید به سمت کسب و کارهای دیجیتال برویم و به ارتباط آن با فرهنگ بپردازیم. این که چه عواملی منجر به موفقیت یا شکست ما در این حوزه می‌شود، موضوع صحبت‌های من در این جلسه خواهد بود. قبل از تعریف مفهوم پلتفرم، باید به کسب و کارهای دیجیتال اشاره کنم. بسیاری از شما تاکنون از دی‌جی کالا خرید کرده‌اید و اپلیکیشین‌هایی را دانلود کرده‌اید. مفهوم پلتفرم این است که ما در کجا می‌توانیم فضایی را آماده کنیم که کسانی که مصرف‌کننده هستند و کسانی که تولیدکننده هستند، در کنار همدیگر قرار بگیرند. دلیل این موضوع این است که وقتی این دو گروه در کنار هم قرار می‌گیرند، چند شاخص اهمیت پیدا می‌کند که در انتخاب سرویس کمک‌کننده است. برای مثال، اگر فرزند کوچکی در خانه داشته باشید، دوست دارد که رنگ کفش خود را به صورت خاص، خودش انتخاب کند. در بزرگسال، این موضوع کمی تغییر پیدا کرده و مثلا او دوست دارد که سرویس مورد نظر خود را متناسب با نیازش انتخاب کند. سوال اصلی این‌جا است که آیا می‌توان شرایطی را فراهم کرد که امکان نوآوری در سرویس‌ها و خدمات فراهم بشود؟ تفکر پلتفرمی جواب این مساله را می‌دهد. در آن ما به دنبال فضایی هستیم که بتواند سرویس‌های مختلف را متناسب با نیاز مشتری ارائه بدهد. این شخصی‌سازی و توجه به نیاز مشتری موضوع مهمی است که حوزه پلتفرم تلاش می‌کند تا آن را پاسخ بدهد. برای مثال، اگر 2-3 سال پیش از دیجی‌کالا خرید می‌کردید، می‌دیدید که تنها یک تامین‌کننده وجود دارد که تمام کالاها را تامین می‌کند. در حالی که اگر امروز از آن کالا بخرید، چندین تامین‌کننده وجود دارد که هر کدام خدماتی را متناسب با قیمت، شرایط گارانتی و نیاز مشتری ارائه می‌دهند. در حقیقت، یک پلتفرم اساسی در دی‌جی کالا دچار تغییر شده است و متناسب با نیاز مشتری به روز شده است. \r\nوی ادامه داد: باید گفت که پلتفرم‌ها شرایطی را برای ما ایجاد می‌کنند که هر توزیع‌کننده کالا بتواند متناسب با کالای خود و نیاز مشتری، به او سرویس بدهد. در دنیا وقتی شرکت‌های بزرگ را بررسی می‌کنیم، به خوبی متوجه این موضوع می‌شویم. شرکت‌های بزرگی نظیر آمازون، فیس‌بوک و .... این تفکر را دارند که شرایطی را فراهم کنند که عرضه‌کنندگان خدمات بتوانند هر محصولی را متناسب با شرایط خود به مشتری ارائه کند. در حقیقت، هر کس هر محصول فرهنگی را که تولید کرده است، بتواند به راحتی به دست مشتری برساند. به عبارت دیگر، این که بتوانیم ارتباطی را بین مشتری و فروشنده برقرار کنیم، مفهوم پلتفرم اجرا شده است. البته وقتی در خصوص اقتصاد پلتفرمی حرف می‌زنیم، لزوما به معنای آنلاین نیست بلکه مفهومی بزرگتر از آن مدنظرمان است. \r\nسپس، دکتر سرهنگی، مسئول استارت‌اپ‌های وزارت کار صحبت کرد و درباره‌ی برنامه‌های این وزارت‌خانه گفت: در این جلسه می‌خواهم به کسب و کارهای فرهنگی در حوزه دیجیتال بپردازم و به تاثیرات آنان بپردازم. دیجیتال و اقتصاد دیجیتال تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ و هنر دارد که بر همگان واضح است. هر کسب و کاری که در این حوزه وجود دارد، با انقلاب دیجیتال مرتبط است و از آن تاثیر می‌پذیرد. گفته می‌شود که اگر کسب و کاری با حوزه دیجیتال ادغام نشده باشد، محکوم به شکست است. دو نکته در این زمینه وجود دارد. وقتی در مورد این صحبت می‌کنم که می خواهم اقتصاد فرهنگ و هنر را با ابزاری مانند فناوری اطلاعات متحول کنم، باید به چند موضوع که بسیار هم مهم است توجه کنیم. یکی از روزنه‌های امیدی که در این زمینه وجود دارد این است که تکنولوژی جدید می‌تواند بر اقتصاد هنر تاثیر بگذارد. بنابراین از همان ابتدای ورود دیجیتال، آن توانست به فرهنگ و هنر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و به نظر می‌رسد که دیجیتال دقیقا راه‌حلی بود که توانست اقتصاد آنان را متحول کند و بر آن تاثیر بگذارد. برای این که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم باید بدانیم که با کدام حوزه از فرهنگ و هنر مواجه هستیم. فناوری اطلاعات کمک کرد که این حوزه‌ها در هم تنیده شوند. تخصص ‌های مختلف وارد حوزه‌های فرهنگ و هنر شدند و به اقتصاد آن کمک کرد. این موضوع باعث شد که هم خلاقیت در این زمینه رشد کند و هم کسب و کارهای هنری بیش‌تری رخ بدهد. در دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه هنری که به دانشگاه‌های فنی نزدیک‌تر بود، توانست کسب و کارهای بهتری را به راه بیندازد. بدین معنی که خیلی از کسب و کارها با همکاری بچه‌های هنری و بچه‌های فنی رخ داد. در حقیقت، فرهنگ و هنر تاثیر مقابلی بر فناوری اطلاعات داشته است و در مقابل توانسته است از آن تاثیر نیز بگیرد.\r\n \r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، آیین رونمایی از 13 مجموعه داستان کوتاه برگزار می‌شود.\r\nدر این مراسم از مجموعه داستان­های «آیلین» اثر فرخنده حق­‌شنو، «ایستگاه گورخوان» اثر سعیده شفیعی، «بانوی کوچه ذغالی» اثر مرضیه محمدپور، «بی­خلوتی» اثر مریم ساحلی، «بی­خوابی» اثر مصطفی پورنجاتی، «چمدان سفر» اثر سید محمد میرموسوی، «خدا لعنت کند سیاوش را» اثر محمد للــه‌گانی دزکی، «دوئل روی تپه سرابو» اثر احمد سوسرایی، «سهم من از درخت سیب» اثر طیبه نجیب، «شبح قنات» اثر فاطمه رضایی‌برفوئیه، «شیرین و مجنونی که بابا می‌­گفت» اثر محمد للــه‌گانی دزکی، «کلوپ آدم‌­های ناراضی» اثر شتیلا زرنگار و «ماه­نشین» اثر مجتبی نیک­سرشت؛ رونمایی می­‌شود.\r\nدر این نشست که سه­ شنبه اول آبان ساعت 17 برگزار می‌­شود، داوود غفارزادگان و سیدمهدی شجاعی حضور می­‌یابند و نگار عابدی کتابخوانی را به عهده خواهد شد.\r\nفرهنگسرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان ناطق نوری واقع شده و ورود برای عموم آزاد است....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛دومین  نشست از سلسله نشستهای کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال برگزار میگردد. \r\nاین نشست با همکاری انجمن سواد رسانه ای کشور ،وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی  برگزار میگردد.\r\n داتیس خواجه ئیان \"دکترای مدیریت رسانه\"، مجید دیسفانی، محمد معبودی، فرهنگ پارسی کیا، مهدی علی پور کارشناسان این برنامه میباشند.\r\n علاقه مندان میتوانند جهت شرکت در دومین  سلسله نشستهای کسب و کار های فرهنگی دیجیتال ،دوشنبه 30 مهر ساعت 9  به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی  به نشانی پاسدران خیابان ناطق نوری میدان قبا مراجعه نمایند....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ کتاب گویای \"بی دل هوا \" با حضور مسعود فروتن، پرستو ولدخانی، زهرا سعیدی نویسنده و راوی اثر و جمعی از اهالی هنر معرفی و نقد میگردد.\r\nداستان کتاب \"بی دل هوا\" مربوط به دفاع مقدس است که زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در آن به حاشیه‌های نادیده جنگ پرداخته است.\r\n زهرا سعیدی نویسنده  اثر درخصوص نگارش این کتاب گفت، سال‌های جنگ را در شیراز گذراندم و فاجعه مهاجرت و آسیب‌های جنگ را از نزدیک لمس کردم. نوشتن این کتاب ادای دینی است به زادگاهم و مردم مظلوم آبادان.\r\n سعیدی افزود  همیشه از جبهه‌های جنگ و اردوگاه‌ها و اسرای جنگ فیلم‌های بسیار و قصه‌های بسیاری شنیدیم ولی کمتر از نگاه یک زن به جنگ توجه شده است و ماجراهایی که بر سر زن‌ها آمده آن طور که شاید و باید به تصویر کشیده نشده است.\r\n ماجراهایی که بر سر زن‌ها آمده آن طور که باید به تصویر کشیده نشده است. سعی کردم نمادی از زندگی زنان و ماجراهای آن‌ها در دهه ۵۰ و ۶۰ را به خوبی به تصویر بکشم، چرا که روابط آدم‌ها در این کتاب یک کلمه هم دروغ نیست و تمام اتفاقاتی که کتاب را تشکیل داده‌اند، واقعیت محض است.\r\n  معرفی و نقد کتاب گویای \"بی دل هوا \" دوشنبه 30 مهر ساعت 16:30 در صد و یکمین نشست تخصصی زرین قلم در فرهگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار میگردد.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در این برنامه میتوانند به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه نمایند....
لبیک یا حسین تولید فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی میباشد \r\nتهیه کننده و صدابردار رادیویی فرامرز کجویی\r\nگوینده رضا مقدمی\r\nمیکس و مونتاژ تصویری امیر حسین سیف و گروه رسانه ای فرهنگسرا رسانه\r\n...
\r\nبرنامه هفتم مجله رادیویی صدا تشکیل شده از ایتم های سواد رسانه ای گفتگو با دکتر اسماعیلی ریاست محترم فرهنگسرای رسانه و ایتم مسیر راه فرمایشات مقام معظم رهبری و .......این برنامه توسط هنرمندان کانون رادیویی رسانه آوا تولید گردیده است \r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nwidth : 100%;\r\nheight : 184px;\r\nborder : 0;\r\ndisplay : block\r\n}\r\n .wrapper\r\n{\r\nmax-width : 1000px;\r\nmargin : 20px auto;\r\npadding : 0 20px\r\n}\r\n @media all and (max-width : 400px)\r\n{\r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nheight : 128px;\r\n}\r\n}\r\n @media (min-width : 400px) and (max-width : 500px)\r\n{\r\n.shenotoIframe2\r\n{\r\nheight : 156px;\r\n}\r\n}\r\n\r\n$(document).ready(), function (e) {\r\n e.responsiveIframes = function (s, a) {\r\n var i = this;\r\n i.$el = e(s), i.el = s, i.$el.data(\"responsiveIframes\", i), i.init = function () {\r\n i.options = e.extend({}, e.responsiveIframes.defaultOptions, a);\r\n var s = i.$el.find(\".shenotoIframe2\").wrap(\'\r\n\r\n\').attr(\"src\"), n = \'\r\n\' + i.options.openMessage + \"\r\n\", r = i.$el.prepend(n).find(\"iframe-trigger\");\r\n e(r).click(function (s) {\r\n s.preventDefault();\r\n var a = e(this), n = e(\"html\"), r = n.hasClass(\"iframe-full-screen\"), o = r ? i.options.openMessage : i.options.closeMessage;\r\n a.text(o), r ? (i.$el.removeClass(\"iframe-active\"), n.removeClass(\"iframe-full-screen\"), setTimeout(function () {\r\n e(window).scrollTop(a.data(\"iframe-scroll-position\"))\r\n }, 1)) : (a.data(\"iframe-scroll-position\", e(window).scrollTop()), i.$el.addClass(\"iframe-active\"), n.addClass(\"iframe-full-screen\"))\r\n })\r\n }, i.init()\r\n }, e.responsiveIframes.defaultOptions = {\r\n openMessage: \"Full screen\",\r\n closeMessage: \"Close\"\r\n }, e.fn.responsiveIframes = function (s) {\r\n return this.each(function () {\r\n new e.responsiveIframes(this, s)\r\n })\r\n }\r\n }(jQuery), document.getElementsByTagName(\"html\")[ 0 ].className = \"js\";...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛سه شنبه 24 مهر 1397، نمایش\"استیو جابز\" اثر مهران رنجبر، در سالن اجتماعات فرهنگسرا برگزار خواهد شد. در این نمایش فرزین محدث و مهران رنجبر به ایفای نقش می پردازند.\r\nنمایش \"استیو جابز\" که با سرمایه گذاری سازمان سینمایی داریوش و با مشارکت عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته است، مهر و آبان 1397 به اجرای خود ادامه خواهد بود....
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ شتاب دهنده «شفق» طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مهرماه ۹۷ برنامه ایی تحت عنوان «فرصتهایی با پای پیاده: نوآوری و اربعین» در راستای ترکیب نوآوری و دانش با فعالیت ها و محصولات فرهنگی-مذهبی، این بار با مشارکت مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) و اپلیکیشن زائر و با همکاری ستاد اربعین و فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز)، صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز رشد و شکوفایی فناوری ها و هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی، مجموعه ویراستاران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سایر مجموعه های همراه رویدادی خلاقانه را برگزار کرد. این رویداد برای سومین سال پیاپی است که برگزار می شود، محورهای اصلی این رویداد شامل اپلیکیشن و نرم افزار، کالا و تولیدات مذهبی و خدمات و برنامه‌های فرهنگی می باشد.\r\n[gallery size=\"full\" columns=\"1\" ids=\"8669,8668,8667,8666,8665,8664,8663,8662,8661,8652,8653,8654,8655,8656,8657,8658,8659,8650,8649,8648,8647,8646,8645,8644,8643,8634,8635,8636,8637,8638,8639,8640,8641,8642,8633,8632,8631,8630,8629,8628,8627,8626,8625,8623,8624\"]...

برگزاری صدمین نشست زرین قلم

 «من یک لاک‌پشتم» نخستین اثر علی علی‌بیگی است و از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. این رمان از زبان نوجوانی روایت می‌شود که شخصصی به نام واشنگتون او را لاک‌پشت می‌خواند و این آغاز قصه و همه قصه است. درگیری‌های درونی این نوجوان که در بستر بعد از جنگ روایت می‌شود، فضایی را مهیا می‌کند تا با چشمی دیگر به جنگ نگاه کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، کتاب “من یک لاکپشتم” روز شنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۶الی ۱۸ در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با حضور علی علی بیگی نویسنده، حسین ورجانی و فرحناز علیزاده منتقد، نقد و بررسی میگردد.

 «من یک لاک‌پشتم» نخستین اثر علی علی‌بیگی است و از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. این رمان از زبان نوجوانی روایت می‌شود که واشنگتون نامی او را لاک‌پشت می‌خواند و این آغاز قصه و همه قصه است. درگیری‌های درونی این نوجوان که در بستر بعد از جنگ روایت می‌شود، فضایی را مهیا می‌کند تا با چشمی دیگر به جنگ نگاه کنیم.

در خلاصه داستان چنین آمده است؛

لاک‌پشت تنهاست. زیر پنجه‌های واشنگتون. هر روز باید از او کتک بخورد. له شود. هر روز لاک‌پشت‌تر شود. تنها تکیه‌گاهش پدر است. پدر یقه به یقه می‌شود با واشنگتون. واشنگتون عقب می‌کشد. چند روزی لاک‌پشت نفس راحتی می‌کشد. اما یک روز صبح پدر می‌رود. و این یعنی پرپر شدن تمام آرزوهای یک لاک‌پشت. واشنگتون متوجه نبود پدر می‌شود و لبخند می‌زند و پنجه‌هایش را برای له کردن لاک‌پشت تیز می‌کند. لاک‌پشت مجبور است فرار کند. او گوشه شهر قایم می‌شود. نبودن پدر کلافه‌اش می‌کند. واشنگتون خوشحال است از فراری دادن لاک‌پشت.

در یک صبح بهاری پدر برمی‌گردد. لاک‌پشت از خوشحالی به آسمان می‌پرد. رؤیاهای لاک‌پشت دوباره زنده می‌شوند. لاک‌پشت پدر را در آغوش می‌گیرد. اولین فکری که به ذهن لاک‌پشت می‌رسد این است که به همراه پدر، برای تسویه حساب سراغ واشنگتون برود!

پدر برگشته است. اما چه برگشتنی! عجیب و غریب شده است. عصبانی است. شب‌ها نمی‌خوابد. بد و بیراه می‌گوید. و از همه مهم‌تر؛ پنجه‌های پدر، لاک‌پشت را یاد پنجه‌های واشنگتون می‌اندازد. لاک‌پشت ناگهان خود را زیر پنجه های پدر می‌بیند. او این صحنه‌ها را باور ندارد. ولی این اتفاقی است که افتاده. هرچه هست خود را از زیر دستان پدر می‌رهاند. لاک‌پشت سرخورده می‌شود. نه پدر همان پدر قبلی است و نه واشنگتون کوتاه بیاست. باید خود، کاری بکند. تصمیمش را می‌گیرد. قرار در قبرستان، لاک‌پشت و واشنگتون! در فکر این است که روبروی واشنگتون بایستد و داد بزند: «من لاک‌پشت نیستم!»

علاقمندان جهت شرکت در این برنامه به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ داخلی ۲۲۱ تماس حاصل نمایند.

با ما در پیام رسان داخلی سروش به نشانیhttp://sapp.ir/f_resaneh همراه باشید.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz