به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،معاونین و کارکنان فرهنگ سرای رسانه به مناسبت فرارسیدن عید نوروز  و با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس شنبه 25 اسفند ماه در قالب برنامه \"مهر آیین\" با حضور در خانه شهیدان عبد الحسین دعوی و سید احمدبیان با خانواده این بزرگواران دیدار و گفتگو کردند.\r\nشهید \"حاج سید احمد بیان \"از شهدایی است که کام شهادت را از کودکی ازدهان مادر برسفره روضه جدش اباعبدالله  الحسین(ع) برگرفت و چنان نوشید که خاطره زخم شدنهای پاهایش همچون اسرای کربلا بر سرزمین کربلاخیز ایران سالها پس از شهادتش در اذهان مانده است.شهید \"عبد الحسین دعوی\" بعد از گرفتن ديپلم مدتي را در بسيج اقتصادي مسجد قبا به طور افتخاري فعاليت نمود و مدتي زودتر از موعد سربازي به طور داوطلبانه به خدمت رفت و دوران آموزشي خود را در پادگان 06 پاسداران به پايان رساند. شهيد عبدالحسين دعوي در مناطق جنگي حدود دو سال حضور داشت و در منطقه غربي پيرانشهر در تاريخ، 1362/09/26 بر اثر اصابت تير به درجه رفيع شهادت نائل آمد. مزار اين شهيد بزرگوار در گلزار شهداي بهشت زهرا، قطعه 26 قرار دارد.\r\n   \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «مخمصه» و با حضور سعید قطبی‌زاده، چهارشنبه ۱۵ اسفند، ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود. \r\n \r\n\r\nمخمصه (به انگلیسی: Heat) فیلمی است آمریکایی در ژانر جنایی و اکشن به نویسندگی و کارگردانیمایکل مان و تهیه‌کنندگی آرت لینسون. در این فیلم آل پاچینو و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند. مخمصه در پانزدهم دسامبر ۱۹۹۵ اکران شد.\r\n\r\nمخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند.در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ١٥ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند و این رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ٢٠ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.\r\n«نیل مک‌کالی» (دنیرو) دزدی حرفه‌ای است که به همراه دستیار قماربازش «کریس شیهرلیس» (کیلمر) و «مایکل کریتو» (سایزمور) دست به دزدی خطرناکی در یک بانک می‌زند و با ۱٫۶ میلیون دلار فرار می‌کند، اما یکی از نگهبانان در این جریان به دست «وینگرو» (گیج) به قتل می‌رسد. آن‌ها سریعاً آن محل را ترک می‌کنند.\r\n«وینسنت هانا» (پاچینو) یکی از برترین کاراگاهان وارد ماجرا می‌شود، وی با هوش و نبوغی که دارد سرنخ‌هایی را به دست می‌آورد.\r\nیکی از دوستان نیل نقشه دزدی یک بانک را برای او می‌ریزد، هانا هم به این قضیه پی می‌برد، آن دو یکدیگر را در یک رستوران ملاقات می‌کنند و حرف‌های سوزاننده‌ای به یکدیگر می‌زنند.\r\nنیل نقشه دزدی از یک بانک طراحی کرده اجرا می‌کند، این نقشه به مرگ و زندگی او بستگی دارد. هانا هم به نقشه او پی می‌برد و می‌خواهد جلوی او را بگیرد اما نیل به همراه کریس که زخمی شده بود به همراه پول‌ها فرار می‌کند و یکی از دستیارانش هم در این قضیه جان خود را از دست می‌دهند.\r\nنیل که تنها زندگی می‌کرد به‌طور تصادفی با «ایدی» (برنمن)، یک کارمند خجالتی یک کتابخانه، آشنا می‌شود و از او خوشش می‌آید. ضمناً هانا هم در مرحله طلاق گرفتن از «جاستین» (ونورا) سومین همسرش می‌باشد.\r\nپس از شکست هانا، کریس به دنبال زنش «چارلین» (جود) که در محاصره پلیس بوده می‌آید اما با علامت زنش از آنجا فرار می‌کند و با مدارک جعلی تغییر قیافه از دست پلیسها در می‌رود. نیل هم به همراه ایدی به فرودگاه می‌رود تا فرار کند اما در نیمه راه به فکر انتقام گرفتن از وینگرو می‌افتد و به هتلی که در آن بوده می‌رود، هانا هم که تازه متوجه وجود چنین فردی شده به آنجا می‌رود. نیل وینگرو را می‌کشد اما هانا به دنبال او می‌رود، نیل هم با پای پیاده به فرودگاه می‌رود و در ثانیه آخر که هواپیمای او آمده بود در حین کشتن هانا خود او به قتل می‌رسد.\r\n\r\nبرای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی ، حیات (انگلیسی: Life) یک فیلم علمی–تخیلی مهیج (هیجان انگیز) آمریکایی به کارگردانی دنیل اسپینوزا و نویسندگی رت ریس و پال ورنیکاست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.  این فیلم توسط کلمبیا پیکچرزدر ۲۴ مارس ۲۰۱۷ در ایالات متحده اکران شد.\r\nجیک جیلنهال، ربکا فرگوسن و رایان رینولدز از بازیگران فیلم سینمایی حیات هستند.\r\n \r\nدر خلاصه این فیلم آمده است:شش فضانورد به فرماندهی «کت» درون ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال مطالعه روی گونه ای هستند که بر روی سیاره مریخ کشف شده‌است و ممکن است مدرکی مبنی بر وجود زیست فرازمینی بر روی مریخ باشد.خدمه متوجه می‌شوند که این‌گونه از دسته جانداران چندیاخته‌ای هستند و اولین نمونه حیات خارج از زمین را شامل می‌شود؛ ولی حقیقت با چیزی که آنها می‌بینند متفاوت است.خدمه در حال مطالعه بر روی این‌گونه (که آن را «کالوین» نامیده‌اند) هستند که روش آنها باعث بوجود آمدن عواقبی ناگوار و ناخواسته می‌شود.\r\n \r\n«حیات» در نشست این هفته «یک فیلم، یک نقد» با مشارکت استودیو هونامیک دوشنبه 13 اسفند ساعت ۱۷ با دوبله فارسی به نمایش درآمده و سپس با حضور غلامرضا آذری و محمدرضا فهمیزی نقد و بررسی می‌شود.\r\n \r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، علی محمد اسماعیلی رییس فرهنگ سرای رسانه در راستای تاکید رییس سازمان فرهنگی هنری بر تعامل موثر با شهرداران مناطق ،صبح روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه با مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 دیدار کرد. \r\n\r\nدر این دیدار که در دفتر شهردار منطقه برگزار شد، دو طرف درباره مسائل فرهنگی و هنری این منطقه، اجرای برنامه های مشارکتی فرهنگی در ایام نوروز و استفاده از ظرفیت های دو مجموعه بحث و تبادل نظر کردند.\r\nدر این دیدار کمالی نسب معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 ،یعقوب ساعدی قلعه رود خانی معاون مالی و اداری و برنامه ریزی ،بختیار غلامی کارشناس فرهنگی و امیر عباس صادقی مدیر روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی حضور داشتند.\r\n \r\n\r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، جعبه پرنده (به انگلیسی: Bird Box) فیلمی دلهره آور و پسارستاخیزی به کارگردانی سوزان بیر و با بازی ساندرا بولاک،تراوانته رودز، جان مالکوویچ، دانیل مک دونالد و رزا سلزار محصول سال ۲۰۱۸ کشور ایالات متحده و برگرفته از رمانی با همین نام اثر جاش مالرمن است.\r\n \r\n\r\nقصه‌ی Bird Box، در پسا-آخرالزمانی روایت می‌شود که در آن موجوداتی وجود دارند که وقتی به آن‌ها می‌نگرید، در لحظه تصمیم به کشتن خودتان می‌گیرید و در کمتر از چند ثانیه، بدون احساس کردن هرگونه درد یا درگیر شدن با هر تفکری، به ساده‌ترین شکل ممکن زندگی‌تان را به پایان می‌رسانید. نتیجه‌اش هم این است که موقع خروج از هر فضای بسته، اگر می‌خواهید در عرض چند ثانیه زندگی‌تان تمام نشود، باید چشم‌های‌تان را با پارچه یا هر چیز دیگری ببندید یا به هر شکلی که فکرش را می‌کنید، قدرت بینایی‌تان را به نزدیکی صفر برسانید.\r\n\r\nنقد فیلم سینمایی جعبه پرنده با محوریت «نسبت فرافکنی با رفتارهای مخرب در روابط فردی و گروهی» یکشنبه 12 اسفند ساعت ۱۸ در نشست تخصصی سینما روانشناسی با حضور محمدرضا مقدسیان و اسد امیدی برگزار می‌شود. \r\n \r\nعلاقه‌مندان برای خرید بلیت این نشست می‌توانند به تیوال مراجعه کنند.\r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «مرد عوضی» با حضور سعید قطبی‌زاده، چهارشنبه 8 اسفند ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود. \r\n\r\nمرد عوضی (به انگلیسی: The Wrong Man) محصول سال ۱۹۵۶ میلادی، یکی از فیلم‌های آلفرد هیچکاک با بازی هنری فوندا است.این فیلم ساختاری مستند دارد و فارغ از سایر مشخصات ویژهٔ سایر فیلم‌های هیچکاک است. هیچکاک در این فیلم به روایت‌کردن یک داستان واقعی در مکان‌های واقعی و با اشخاص واقعی (بجز شخصیت‌های اصلی فیلم نظیر بالسترو و زنش) می‌پردازد.\r\nدوبلهٔ فارسی این فیلم از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌است.\r\n\r\nعلاقه مندان می توانند برای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n\r\n \r\n ...

پخش نشست های “چهل سال با رسانه ها” از شبکه چهار سیما

علی محمد اسماعیلی گفت: برای مجموعه نشست های چهل سال با رسانه ها، ۲۰ سرفصل تخصصی طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،«علی محمد اسماعیلی» در تشریح برگزاری نشست های چهل سال با رسانه ها گفت: معرفی نقاط امیدبخش در رسانه ها، معرفی دستاوردهای رسانه ای در چهل سال گذشته، تقویت هم افزایی و همگرایی رسانه، تقویت دیپلماسی رسانه ای و دیپلماسی عمومی در رسانه ها، استفاده حداکثری از تجربیات رسانه ای در کشور و بهبود عملکرد رسانه ها در جنگ رسانه ای از جمله اهداف ما از برگزاری این سلسله نشست هاست.

وی همچنین درباره سرفصل های این نشست های تخصصی  عنوان داشت: برای این نشست ها ۲۰ سرفصل طراحی شده که رسانه و اخلاق حرفه ای، رسانه ها و مسئولیت اجتماعی، مدیریت بحران در رسانه ها، رسانه ها در عصر فضای مجازی، شایسته سالاری در رسانه ها، مدیریت چهره سازی در رسانه ها، اهمیت رویکرد تعاملی در رسانه های جمعی، نخبه گرایی و شایسته سالاری در رسانه ها، الگوی مدیریت جهادی در رسانه ها، الگوی مدیریت جهادی در رسانه ها، رسانه و حقوق شهروندی، حریم خصوصی در رسانه ها، قومیت ها و رسانه، رسانه و آموزش های دینی، رسانه و آموزش های اجتماعی، رسانه و تعلیم و تربیت، رسانه و تقویت اراده ملی، کسب و کار و رسانه ها، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد و دیپلماسی عمومی در رسانه ها از جمله این اهداف است.

وی افزود: در عصری زندگی می کنیم که رسانه ها قلب ها و مغزها را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده و مردم در اقصی نقاط کره زمین روزانه میلیون ها پیام را با بسته بندی های مختلف دریافت می کنند و رقابتی چشمگیر و بی رحمانه در جریان است تا در این مدان مخاطبان بیشتری توسط صاحبان غول های رسانه ای جذب شوند.

وی ادامه داد: در این بین جمهوری اسلامی ایران یکی از کانون های مورد توجه همه کشورهای دنیا محسوب می شود و مدتهاست پرونده ایران روی میز زبده ترین کارشناسان در سازمان های مختلف امنیتی و پژوهشی قرار گرفته است چرا که بی گمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران یک حرکت عظیم فکری را ایجاد کرد که رشحات این تفکر در همه کشورهای دنیا طنین انداز شد و بنیان های فکری استکبار که محصول تلاش های چندین قرن فعالیت استعماری بود با چالش های جدی مواجه شد و این موضوع ساده ای نبود که قدرت های استکباری به آسانی بتوانند به حل و فصل آن بپردازند.

اسماعیلی تاکید کرد: دراین راستا صدها کانال و هزاران پایگاه اینترنتی به زبان فارسی و دیگر زبان های زنده دنیا راه اندازی و مشغول به فعالیت مستقیم و غیرمستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران شدند تا شاید بتوانند اندک انحرافی در افکار و عقاید مردمی ایجاد کنند که بوجود آورنده بزرگترین تحول فکری در قرن بیستم هستند. خلاصه اینکه جمهوری اسلامی وارد یک جنگ بی امان رسانه ای با دنیای استکبار شد که این جنگ همچنان بدون وقفه ادامه دارد و رهبر فرزانه انقلاب نیز در هر فرصتی به ابعاد این جنگ اشاره کرده اند.

رئیس فرهنگسرای رسانه در ادامه توضیح داد: نتیجه چهل سال رویارویی رسانه ای با جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا فراز و فرودهای فراوانی را در این مدت شاهد باشیم و به طور طبیعی در این میدان تجربیات زیادی توسط رسانه هایی که در خط مقدم جنگ رسانه ای حضور داشتند، کسب شد. معتقدیم بررسی موشکافانه این چهل سال رویارویی رسانه ای با استکبار جهانی و بهره مندی از تجربیات کسانی که در خط مقدم این جنگ حضور داشتند از ضرورت های جامعه رسانه ای کشور است که بابت آن هزینه های سنگینی را متحمل شده ایم و نباید اجازه دهیم با فوت و درگذشت افرادی که در خط مقدم این عرصه حضور داشته اند، این تجربیات به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: هم اکنون به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصت بسیار مغتنمی پیش آمده است تا دستاوردها و تجربیات این چهل سال فعالیت رسانه ای در عرصه های مختلف تلویزیونی، رادیویی، رسانه های مکتوب و فضای مجازی مورد بحث و بررسی کارشناسان و مدیران رسانه ها قرار گیرد تا در فضایی کاملا علمی و بی طرفانه نقاط قوت و ضعف در حوزه های مختلف مورد بازشناسی قرار گیرد تا همچون چراغی درمسیر مدیران و دست اندرکاران حال و آینده قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی بر آن است تا با برگزاری سلسله نشست های تخصصی و حرفه ای با حضور شخصیت هایی که در طول این چهل سال مدیریت رسانه ای کشور را بر عهده داشته اند و همچنین اساتید برجسته ای که به صورت متمرکز و حرفه ای در حوزه رسانه فعالیت کرده و آثاری را تألیف کرده و شاگردانی تربیت کرده اند گامی هرچند کوچک در مسیر ثبت و ضبط این تجربیات ارزنده بردارد. در نتیجه این سلسله نشست ها به صورت هفتگی و با همکاری شبکه چهار سیما در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود و مقرر شده که این نشست ها در زمان مقتضی از این شبکه پخش شود.

وی عنوان داشت: از نکات برجسته این طرح تلاش برای مستندسازی حرفه ای و استخراج انواع محتوای مناسب برای انتشار در فضای مجازی است و در این مسیر سعی شده است از همه ظرفیت ها در مجموعه های فرهنگی و رسانه ای کشور استفاده شود و صیمانه دست همه کسانی ه مایل به همکاری در ادامه این مسیر باشند را به گرمی می فشاریم.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz