\r\n \r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،محکوم‌به‌مرگی گریخته‌است یا باد هر کجا که بخواهد می‌وزد (به فرانسوی: Un condamné à mort s\'est échappé ou Le vent souffle où il veut) فیلمی فرانسوی به کارگردانی روبربرسون و محصول سال ۱۹۵۶ است.\r\nفیلم بر پایه خاطرات آندره دوینی ساخته شده‌است؛ یک زندانی جنگی که در طول جنگ جهانی دوم در زندان مونتلوک نگهداری می‌شد. شخصیت اصلی این فیلم فونتن نام دارد. عنوان فرعی این فیلم از کتاب مقدس، John 3:8 گرفته شده‌است. خود برسون همچون دوینی و شخصیت فونتن توسط نازی‌ها به خاطر عضویت در جنبش مقاوت فرانسه به زندان افکنده شده بود.\r\nفیلم مردی گریخت با بازی روژه پلانشون به جشنواره فیلم کن سال ۱۹۵۷ هم وارد شد. این فیلم در کتاب 1001 فیلمی که باید قبل از مردن ببینید هم گنجانده شده و از جمله معروف‌ترین فیلم‌های برسون است. موسیقی فیلم هم از آثار موزارت  گرفته شده‌است.\r\nفیلم سینمایی محکوم‌به‌مرگی گریخته‌است، چهارشنبه 23 آبان  ساعت  18 در نشست تخصی فیلم و گپ  با حضور سعید قطبی زاده نمایش و نقد میگردد.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در این نشست  میتوانند به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در پاسداران ،خیابان گل نبی،میدان قبا مراجعه و یاجهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22888681 تماس حال نمایند.\r\nبا ما در پیام رسان سروش به نشانی   f_resaneh@ همراه باشید.\r\n \r\n\r\n \r\n \r\n \r\n ...
\r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، دومین همایش ملی\" رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی \"با هدف اشاعه ترویج فرهنگ مهدویت توسط رسانه‌ها در جوامع جهان اسلام،  به همت کارگروه توسعه فرهنگ اسلامی در فضای مجازی و مشارکت موسسه  آینده  روشن ، نیروی انتظامی  جمهوری اسلامی و  فرهنگسرای  رسانه با  حضور مدیران و  مسئولان  عالی  فرهنگی و  مدیران      رسانه ای کشور برگزار می‌شود.\r\nاین همایش با عنایت به اینکه امروزه دغدغه همه ملت‌های مسلمان و آزاده برپایی عدالت جهانی است و این امر محقق  نمی‌شود جز با ظهور حضرت ولی عصر (عج) و برپایی حکومت جهانی  ایشان، لذا از وظایف منتظران در عصر  غیبت زمینه‌‌سازی ظهور است ، به همین‌ منظور این همایش با تاکید بر نقش رسانه‌ها در این زمینه برپا می‌شود.\r\nدومین همایش ملی\" رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی، چهارشنبه  23 آبان  مصادف با ششم  ربیع الاول برگزار می‌شود.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در دومین همایش ملی رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی، میتوانند به  خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،مراجعه نمایند.\r\nبا ما در پیام رسان سروش به نشانی f_resaneh@ همراه باشید.\r\n\r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ کتاب \"ماه را نشانه بگیر\" با حضور  نویسنده ژیلا تقی زاده و سید مهرداد ضیایی ،فرحناز علیزاده و قاسمعلی فراست  و جمعی از اهالی هنر در فرهنگ‌سرای رسانه معرفی و نقد و بررسی می‌شود.\r\n \r\nداستان کتاب  در خصوص یک ازدواج روستایی است  که در نوع خود امری غیررایج در منطقه رخداد آن بوده است و تا پیش از آن شکل نگرفته است؛ اما به دنبال آن مشکلات و مصائب زندگی به ویژه بروز و ظهور شایعه‌ها و اظهارنظرهای عجیب، یک خانواده را ناچار به کوچ از تبار و سرزمین خود می‌کند و این آغاز داستانی است که دنباله آن در دنیای مدرن و سال‌ها بعد پیگیری می‌شود. داستانی زندگی دختر جوانی که شوهر خود را به سودایی که نمی‌داند چیست، از دست رفته می‌بیند.\r\n\r\nبه گفته ناشر این اثر، نویسنده در این کتاب  از سویی تلاش داشته در ساختار زیستی و فکری مدرن و امروزی جامعه نویسنده، داستان خود را روایت کند و از سوی دیگر نویسنده تلاشی ستودنی برای بازنمایی ساختار زیستی اقوام لر ایرانی به خرج داده و باورها و فلسفه فکری و زیستی این قوم و تحول اجتماعی در آن را که ناشی همپوشانی زیستی با مردمان و باورهای دیگری است را در داستان به نمایش بکشد.\r\nاز این نویسنده پیش از این در این موسسه نشر، داستان بلند «به اندازه یک نقطه» و مجموعه داستان «سهم من از دریا»  نیز منتشر شده است.\r\nژیلا تقی‌زاده،  داستان‌نویس،  نمایشنامه‌نویس و نقاش و دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا است. او در کنار نویسندگی از سال 1364 نمایشگاه‌های نقاشی گوناگونی به صورت انفرادی و گروهی در گالری‌های مختلف برگزار کرده است. وی همچنین از سال 1384 همکاری خود را با رادیوی برون‌مرزی صدای آشنا، رادیو فرهنگ، رادیو جوان، رادیو نمایش و رادیو سلامت در زمینه نمایشنامه‌نویسی رادیویی آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او طراحی و اجرای پوسترهای تئاتر، تصویرگری کتاب‌ها و نشریات گوناگون، طراحی صحنه و لباس و عروسک در نمایش‌ها و تئاترهای مختلف بوده است که جوایز مختلفی را نصیب او کرده است.  \r\n\r\nنشست معرفی و نقد کتاب \"ماه را نشانه بگیر\" سه شنبه 22  آبان ساعت ۱۶ در یکصد و چهارمین نشست تخصصی «زرین قلم» در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.\r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.\r\n \r\nبا ما در پیام رسان سروش به نشانی f_resaneh@ همراه باشید.\r\n \r\n\r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، پنجمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه با حضور دکتر علی محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه، محسن بنی‌هاشمی، پروفسور باقر ساروخانی، از چهره‌های ماندگار عرصه رسانه، حسن خجسته، محمود اسعدی، رئیس همایش بین‌المللی مدیریت رسانه، دکتر حمید ضیایی پرور، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و حسین دانا و جمعی از علاقه‌مندان در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.\r\nدر ابتدای این مراسم، یدالله علیزاده، از قضات کشور صحبت کرد. او در بخش اول سخنان خود ضمن اهمیت رسانه در جوامع مختلف گفت: اگر به جوامع مختلف نگاه بیندازیم، می‌بینیم که در جوامعی که به رسانه‌های خود، مدیران آن و نویسندگان رسانه بها داده‌اند، جامعه‌شان روز به روز پیشرفت کرده و سیر تکاملی داشته است. در مقابل، در جوامعی که در حوزه رسانه، اندیشه و قلم سخت‌گیری داشته‌اند، از رشد کافی برخوردار نشده‌اند.\r\nوی به معرفی برخورد حقوقی با مدیران رسانه‌ها در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: برخی کشورها، مسئولیت جمعی و تضامنی را برای مدیران رسانه و نویسندگان آن در سیستم حقوقی خود تدوین کرده‌اند. بدین معنا که همه دست اندرکاران یک رسانه اعم از صاحب امتیاز، مدیر مسئول، سردبیر، خبرنگار و ... در شکل‌گیری و انتشار محتوای مطبوعات سهم دارند و در قبال این سهم، مسئولیت حقوقی نیز دارند. در چنین نظام حقوقی، وقتی یک مشکل به وجود می‌آید، همه مسئول هستند و هر کس به سهم خود، باید بار مسئولیت را بر دوش بکشد. این چنین سیستم باعث می‌شود که رسانه‌ها و کارکنان آن با ترس و لرز و ناامنی کار کنند چرا که اگر اتفاقی بیفتد، یقه همه گرفته می‌شود. در برخی کشورها نیز برای آزادی مطبوعات، از مسئولیت ترتیبی استفاده می‌شود بدین معنا که در نظام رسانه‌ای هر مسئولی که نقش اصلی را در به وجود آوردن آن خدشه داشته است، قبل از بقیه پاسخگو باید باشد و چنانچه او بتواند فردی را معرفی کند که مسئولیت را از نظر ترتیب متوجه او کند، مسئولیت از گردن خودش ساقط خواهد شد. به این سیستم نیز این ایراد وارد است که هر فرد به دنبال مقصر می‌گردد تا بار مسئولیت را بر دوش دیگری بگذارد. در کشورهای سوم نیز، برای کاهش این مسئولیت و آزادی بیش‌تر اصحاب رسانه، مسئولیت فردی را جایگزین دو مسئولیت قبلی کرده‌اند. بدین معنا که در هر رسانه، یک نفر مسئول است و مسئولیت بر دوش او است. این نظام، به دست اندرکاران رسانه، آزادی بیش‌تری می‌دهد و کمک می‌کند که خبرنگار خیالش از بابت مسئولیت راحت باشد.\r\nعلیزاده به نظام حقوقی ایران در قبال رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از قانون سال 1364 و در سال 1379، نظام حقوقی حاکم بر مسئولیت‌های مدیران رسانه‌های ما به مسئولیت ترتیبی و جمعی گرایش پیدا کرد و از حالت مسئولیت فردی خارج شد. البته این بدین معنا نیست که مسئولیت فردی کنار گذاشته بشود بلکه به غیر از مدیر مسئول رسانه، نویسنده و سردبیر و ... نیز مسئولیت دارند. دقت کنید که مدیران رسانه، به صورت عمده 3 نوع مسئولیت دارند؛ کیفری، مدنی و اخلاقی. مسئولیت اخلاقی ضمانت اجرایی ندارد اما مسئولیت کیفری و مدنی برای مدیران رسانه ضمانت اجرایی قانونی دارد. بر این اساس، اگر محتوایی یا کاری حاوی ماهیت مجرمانه باشد، کیفری است و اگر ماهیت مسولیت مدنی باشد، مدنی است.\r\nاین استاد دانشگاه بیان داشت: البته موضوعات اختلافی در بین خبرنگاران، اساتید و قضات وجود دارد که قانون باید پاسخکوی آن باشد. ماده 1 قوانین مطبوعات، تمام مطبوعات، نشریات الکترونیکی، خبرگزاری‌ها و موسسات خبری در دو بخش سنتی و دیجیتال تعریف کرده است. این ماده بیان دارد که اگر نشریه‌ای بدون اخذ پروانه از هیئت نظارت منتشر شود، از قانون مطبوعات خارج است و بر همین اساس، اگر دچار تخلف بشود، قوانین و امتیازات این قانون شامل حال او نمی‌شود. البته دقت داشته باشید که وقتی چنین رسانه‌ای تخلف می‌کند، برحسب قوانین عمومی با او برخورد خواهد شد اما فرجام‌خواهی او در دادگاه رسانه که با حضور چند قاضی و هیئت منصفه و ... برگزار می‌شود، مورد قبول واقع نمی‌شود. همین موضوع باعث بروز ایراداتی می‌شود.\r\nدقت کنید که نظام حقوقی حاکم ما بر محور مدیر مسئول است. مدیر مسئول به صراحت تبصره 4 و 7 ماده 9، مسئول مطلق مطالباتی است که در یک نشریه و در یک رسانه دیجیتال منتشر می‌شود. ما در نظام حقوقی به این موضوع، فرض مسئولیت می‌گوییم. این که مدیر مسئول یک رسانه برای تخلفی بیاید و بگوید که این محتوا را نخواندم و آگاه نبودم، مورد قبول نیست. علاوه بر این، قانون ما در کنار مدیر مسئول، اشخاص دیگری را هم اضافه کرده است و مسئولیت داده است. برای مثال، نویسنده نیز در مورد محتوا مسئولیت دارد. دقت کنید که این موضوع مورد انتقاد بسیاری از نویسندگان، استادان دانشگاه و حقوقدانان قرار دارد چرا که آنان می‌گویند اگر نویسنده مرتکب تخلف شد، چه کسی اجازه داده است که آن محتوا چاپ بشود بنابراین همان مدیر مسئول مقصر است و باید مسئولیت را بپذیرد. ما با این کار آزادی عمل را از نویسنده و خبرنگار می‌گیریم. امیدواریم که این مساله در بازنگری‌های آینده با دقت بیش‌تری مورد توجه قرار بگیرد.\r\nدر ادامه این همایش و در بخش دوم، کارگاه مدیریت رسانه با حضور دکتر علی محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه، محسن بنی‌هاشمی، پروفسور باقر ساروخانی، از چهره‌های ماندگار عرصه رسانه، حسن خجسته، محمود اسعدی، رئیس همایش بین‌المللی مدیریت رسانه، دکتر حمید ضیایی پرور، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و حسین دانا برگزار شد.\r\nپروفسور باقر ساروخانی در ابتدای این کارگاه صحبت کرد و ضمن تعریف انسان رسانه‌ای گفت: انسان از آغاز زندگی تا پایان زندگی خود، با رسانه است و اکنون رسانه‌ها به صورت شبانه‌روزی در خدمت انسان‌ها قرار دارند. باید بگویم که ما از نظر کمی و کیفی مدیون جامعه رسانه‌ای هستیم. علاوه بر این،‌ باید دقت داشت که نگاه ما به دنیا، نگاه با واسطه است. در حقیقت ما با نگاه رسانه‌ها به دنیا نگاه می‌کنیم. از همین منظر باید گفت که انسان جدید، فرآورده رسانه است و بنابراین نمی‌توانیم او را بدون رسانه تصور کنیم. باید در تعریف انسان رسانه‌ای بگویم که انسان رسانه‌ای، انسان فضای محدود نیست و فضای جهانی را تجربه می‌کند. از همین دیدگاه، انسان رسانه‌ای یک انسان فرا زمان و فرا مکان است. اگر خاطرتان باشد، در گذشته، مدت‌ها طول می‌کشید که بتوانیم پیامی را به کسی در خارج از کشور بدهیم اما اکنون و با کمک رسانه‌ها، در کمتر از چند دقیقه، پیاخم و محتوا منتقل می‌شود. انسان رسانه‌ای، انسان همه جهان است و هویت چندگانه دارد.\r\nسخنران بعدی این کارگاه، دکتر حسن خجسته بود. او گفت: اگر دقت کنید می‌بینید که دریافت من از یک حقیقت به عنوان یک خبر وارد رسانه می‌شود و سپس من مخاطب آن خبر را می‌خوانم و نسبت به آن حقیقت، درکی پیدا می‌کنم. در حقیقت دریافت من با حقیقت فاصله زیادی دارد. اگر بخواهیم رسانه را با چیزی مقایسه کنیم باید به بازی‌های کامپیوتری اشاره کنیم. وقتی یک بازی کامپیوتری انجام می‌دهیم، فکر می‌کنیم که آزاد هستیم و هر کاری که دلم بخواهد می‌توانیم انجام بدهیم در حالی که واقعا آزاد نیستیم و در پروتکل آن بازی قرار داریم. در فضای مجازی نیز این‌گونه است. احساس می‌کنیم که آزاد هستیم اما واقعا آزاد نیستیم. برای مثال، آیا شما می‌توانید پیامی را خارج از ایدئولوژی یک گروه به آن بفرستید؟ قطعا نمی‌توانید پس در فضای مجازی آزاد نیستید. باید بگویم که فضای مجازی یک رسانه خرد است. مثلا می‌گوییم که فلانی یک میلیون فالوئر دارد، خب صدا و سیما که 30 میلیون بیننده دارد. باید بگویم که امروزه، مصرف رسانه‌ای ما بسیار بالا است اما استفاده از آن کم است. انسان در محیط واقعی یک نفر است و انسان در محیط مجازی یک حالت دیگری دارد که ممکن است با خود واقعی او کاملا متفاوت باشد. در فضای مجازی، ظرفیت ماسک‌سازی بسیار بالا است و هیچ کس هم نمی‌فهمد که شما که هستید؟ در قدیم می‌گفتند که فلانی لات است اما اکنون در فضای مجازی، هر کسی هر کاری که دلش بخواهد می‌تواند انجام بدهد و هیچ کس هم نمی‌فهمد که چه کار کرده است. این مشکل در تمام دنیا وجود دارد و همه درگیر آن هستند.\r\nسپس، حسین دانا صحبت کرد و گفت: اگر بخواهیم با دید بهتری به رسانه نگاه کنیم، باید به مدیریت رسانه و کارکردهای آن نگاه کنیم. برای مثال، این روزها موضوع اقتصاد مقاومتی، مساله بسیار مهمی است که رسانه‌ها وظیفه دارند به آن بپردازند. جدای از نیازهای رسمی و تکلیفی، عرصه‌های دیگری نیز وجود دارد که رسانه وظیفه دارد در مورد آن آموزش بدهد و آن عرصه را روشن‌تر کند. در صحبت‌های قبلی به فضای مجازی اشاره شد؛ در مورد آن باید بگویم که یک بخش از فضای مجازی ارتباط است اما بخش عمده و اعظم آن، شئونات فرهنگی است که این روزها از طریق همین ابزارها منتقل می‌شود. باید به عرصه دفاع رسانه‌ای بپردازم. ما باید از داشته‌های خود دفاع کنیم و در جایی که توسط رسانه به آن تهاجم می‌شود، به وسیله رسانه پاسخ بدهیم و دفاع کنیم.\r\nوی ادامه داد: اکنون بسیاری از پروژه‌های کشور دارای پیوست فرهنگی است اما جای پیوست رسانه‌ای کم است. سواد رسانه‌ای یکی از موضوعات مهمی است که باید در تمام کارها و پروژه‌ها مورد توجه قرار بگیرد. برای مثال، ما اکنون موضوع تکلیف شب را داریم. قانونی که از مهر ماه سال 1397 لازم الاجرا است و در تمام مدارس باید اجرا شود. قانون این‌گونه است که گفته می‌شود بچه‌ها به جای انجام تکلیف شب باید به انجام فعالیت‌های مهارتی در منزل بپردازند. خب نکته اصلی این‌جا است که وقتی قرار شد این طرح اجرا شود، نه خانواده‌ها می دانستند که چه باید بکنند و نه مدیران مدارس تطبیق درستی داشتند. معلم‌ها نیز نگران این هستند که بچه‌ها بعد از کنار گذاشتن درس در یک روز، در روز بعدی با مشکل مواجه شوند.\r\nمحمود اسعدی در بخش بعدی این مراسم صحبت کرد و گفت: ما امروز اغلب حقایق را با یک واسطه که رسانه است درک می‌کنیم. بنابراین رسانه مهم است علاوه بر این، ما مخاطب ثابت نداریم و مخاطب متغیر داریم بنابراین کاری که رسانه می‌خواهد با آن مخاطب انجام بدهد، بسیار سخت است. دقت کنید که این روزها، عادات رسانه‌ای بسیار مهم است. اگر انسان امروز بتواند درک درستی از رسانه داشته باشد، می‌تواند با آن تعامل کند و در غیر این صورت منفعل خواهد شد. رسانه باید انسان را تربیت کند و فردسازی کند نه این که او را استثمار کند و از او خواسته یا ناخواسته استفاده یا سو استفاده کند.\r\nدر ادامه مراسم، علی محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه صحبت کرد و گفت: باید بگویم که ما هنوز انسان رسانه‌ای را تحویل نگرفته‌ایم و چنین انسانی در دست تولید است و به زودی به بازار خواهد آمد. یک نمونه از این انسان را یکی ازدوستان جامعه‌شناس ما معرفی کرد. آن یک دختر دبستانی بود که در نوشته‌های خود بیان کرده بود که نگران پدر و مادرم هستم که اگر این‌ها را در فضای مجازی ببینند،‌فاسد می‌شوند. می‌بینید که آن دختر به ته خط رسیده است و اکنون نگران من و شما است. باید دقت داشت که سرانگشتان انسان رسانه‌ای برای استفاده از رسانه‌های جدید آماده است، او می‌آید و همه را شگفت‌زده می‌کند چرا که ما اصلا خود را آماده نکرده‌ایم. وقتی شما وارد یک مغازه خیاطی می‌شوید، توقع دارید که آن خیاط برایتان لباس بدوزد. بر همین اساس، در حوزه رسانه نیز باید مدیر رسانه‌ای بلدکار داشته باشیم. چرا وقتی که یک مدیر رسانه‌ای می‌رود، همه عزا می‌گیرند که او رفت و یا چرا زمانی که مدیر یک شبکه می‌رود، همه به دنبال یک جایگزین می‌روند. این موضوعات به این دلیل است که مدیر رسانه‌ای تربیت نکرده‌ایم. تا چه اندازه برای رسانه و مدیریت رسانه ارزش قائل هستیم و این آرزش چه تناسبی با شرایط موجود دارد؟ چرا فقط سالی یک روز باید به رسانه، اهمیت آن و مدیریت رسانه بپردازیم؟ به نظرم بار ما در رسانه روی زمین مانده است و به همین دلیل با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. باید بگویم که هنوز هیچ کدام از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ما این جسارت را ندارند که در انتهای خبر خود، برای مخاطب جا باز کنند تا او یک خط بنویسد.\r\nدر ادامه، محسن بنی‌هاشمی صحبت کرد و گفت: من می‌خواهم انسان رسانه‌ای را از دو زاویه متفاوت نگاه کنم. یک زاویه انسان‌هایی هستند که در رسانه گیر افتاده‌اند. انسان رسانه ای یک موجود گرفتار در رسانه است. وقتی این روزها، محتوای انباشته شده در رسانه‌ها را نگاه می‌کنیم می‌بیینم که این اطلاعات به سمت پوسته‌ای شدن و سطحی شدن رفته است. همه ما قسمتی از زندگی خود را در دوره‌ای داشتیم که رسانه به اندازه امروز نبود اما این روزها، بچه‌هایی به دنیا می‌آیند که از همان بچگی با رسانه روبه‌رو بودند. ما باید کمک کنیم که این بچه‌ها چیزهایی را که در تمدن انسانی بوده است را بچشند. ما امروز از هوش رسانه‌ای حرف می‌زنیم که مساله بسیار مهمی است. دقت کنید که شما اصلا نمی‌توانید به مدت طولانی از رسانه دور بشوید و نهایتا 20 دقیقه می‌توانید از گوشی خود دور بمانید. انسان از خود فاصله گرفته است و خودمان را گم می‌کنیم.\r\nوی ادامه داد: هم‌چنین می‌توان جور دیگری به رسانه نگاه کرد و آن هم آدم رسانه‌ای است. دقت کنید که ما دو جور آدم رسانه‌ای داریم؛ یا تسلیم رسانه‌ها می‌شویم و یا آنان را در اختیار می‌گیریم و تربیتش می‌کنیم. آدم رسانه‌ای از نظر من کسی است که بر رسانه مسلط شده است.\r\nحمید ضیایی پرور، آخرین سخنران این جلسه بود. او تحقیق خود را با موضوع محتوا در رسانه‌ها ارائه داد و ضمن تعریف محتوا در رسانه‌ها گفت: در فضای مجازی، اطلاعات و تجربه‌ها هستند که محتوا را می‌سازند و بر همین اساس، می‌توان تعریف اصلی محتوا در فضای مجازی را اطلاعات و تجربه‌ها دانست.\r\nوی به دسته‌بندی عصرهای ارتباطی از گذشته تا به امروز پرداخت و گفت: از گذشته تا به امروز، عصرهای مختلفی را تجربه کرده‌ایم. باید گفت که اکنون عصر محتوا است و کشورهایی حرف برای گفتن دارند که در این حوزه بتوانند کار کنند. در حقیقت می‌توان گفت که پادشاه کسی است که بتواند محتوای خوب و متناسب تولید کند. اگر دقت کنید می‌بینید که در حوزه فرهنگ مجازی، فرهنگ ملی ما نسبت به غرب بسیار برتر است و اگر بر گنجینه‌های مذهبی و فرهنگی خود تکیه کنیم می‌توانیم انواع محتواها را تولید کنیم. قرآن، نهج‌البلاغه و بسیاری از آثار فرهنگی این حوزه، از جمله موارد خوبی است که می‌تواند برای ما تامین محتوا کند.\r\nاو بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد که اکثر مخاطبان فضای مجازی، مصرف‌کننده شده‌اند و هیچ تولیدی ندارند. بر همین اساس، متاسفانه 80 درصد مطالب در فضای مجازی کپی می‌شوند و تنها 20 درصد از آن تولیدی است.\r\nانتهای پیام/...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،هشتمین قسمت از مجله رادیویی آوا رسانه با موضوع \"نقش و تاثیرگزاری  فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی \"در ارتقاء سواد رسانه ایی در واحد روابط عمومی این فرهنگسرا تولید شد.\r\nفرامرز کجویی  و مائده باقری گویندگان این اثر  با علی محمد اسماعیلی به عنوان کارشناس در این قسمت از رادیو به گفتگو پرداختند.\r\n\r\n\r\n.shenotoIframe3\r\n {\r\n width : 100%;\r\n height : 40px;\r\n border : 0;\r\n display : block\r\n }\r\n \r\n .wrapper\r\n {\r\n max-width : 1000px;\r\n margin : 20px auto;\r\n padding : 0 20px\r\n }\r\n $(document).ready(), function (e) {\r\n e.responsiveIframes = function (s, a) {\r\n var i = this;\r\n i.$el = e(s), i.el = s, i.$el.data(\"responsiveIframes\", i), i.init = function () {\r\n i.options = e.extend({}, e.responsiveIframes.defaultOptions, a);\r\n var s = i.$el.find(\".shenotoIframe3\").wrap(\'\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\').attr(\"src\"), n = \'\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\' + i.options.openMessage + \"\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\", r = i.$el.prepend(n).find(\"iframe-trigger\");\r\n e(r).click(function (s) {\r\n s.preventDefault();\r\n var a = e(this), n = e(\"html\"), r = n.hasClass(\"iframe-full-screen\"), o = r ? i.options.openMessage : i.options.closeMessage;\r\n a.text(o), r ? (i.$el.removeClass(\"iframe-active\"), n.removeClass(\"iframe-full-screen\"), setTimeout(function () {\r\n e(window).scrollTop(a.data(\"iframe-scroll-position\"))\r\n }, 1)) : (a.data(\"iframe-scroll-position\", e(window).scrollTop()), i.$el.addClass(\"iframe-active\"), n.addClass(\"iframe-full-screen\"))\r\n })\r\n }, i.init()\r\n }, e.responsiveIframes.defaultOptions = {\r\n openMessage: \"Full screen\",\r\n closeMessage: \"Close\"\r\n }, e.fn.responsiveIframes = function (s) {\r\n return this.each(function () {\r\n new e.responsiveIframes(this, s)\r\n })\r\n }\r\n }(jQuery), document.getElementsByTagName(\"html\")[ 0 ].className = \"js\";...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ نخستین رویداد «من و فرزندم» با رویکرد آموزش روان شناسانه در نحوه برخورد صحیح والدین با فرزندان با حضور دکتر زینب سادات میرغفوریان، دکتر امین عدالتخواه و دکتر آزیتا محمد کریمی  برگزار می شود .\r\nرفتار کودکم را چگونه مدیریت کنم ، چگونه کودکی مستقل و قوی داشته باشم، چگونگی تعادل بین کار و فرزند، چگونگی ایجاد رابطه صحیح با کودکم، با همراه نبودن همسرم در مورد بچه ها چه کنم از عناوین کارگاههای این نشست میباشند.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در اولین رویداد من و فرزندم  میتوانند سه شنبه 15 آبان ساعت 10 صبح به سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی  به نشانی پاسداران خیابان شهید گل نبی ،خیابان شهید ناطق نوری ،میدان قبا مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22888681 تماس حاصل نمایند.\r\nحضور برای عموم آزاد و رایگان است.\r\n \r\n\r\n ...
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی ،همزمان با پنجمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه و با توجه به اهمیت و ضرورت شناخت قوانین و نحوه قضاوت و داوری مراجع ذیربط در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها، ماهنامه چهره های ماندگار ، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت فرهنگسرای رسانه «کارگاه تخصصی، حقوقی -قضایی رسانه» ویژه مدیران مسئول و  روزنامه‌نگاران فعال کشور رابا بهره‌گیری از اساتید و حقوقدانان مجرب در حوزه رسانه  برگزارمی کند\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n مسئولیت‌های حقوقی مدیران رسانه با نگرش به قانون مطبوعات و قوانین مرتبط ،رسالت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران در تأمین امنیت فکری و روانی جامعه و ایجاد امید در حیات سیاسی و اجتماعی و جرائم مطبوعاتی و هویت ملی ، عناوین کارگاه تخصصی حقوقی و قضایی  رسانه میباشد.\r\n \r\n دکتر حسن بهشتی پور\" استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین‌الملل\"،دکتر محمدرضا پاسبان\" عضو هیئت‌علمی دانشگاه و عضو کانون وکلای مرکز\" ،دكتر حميد ضيايي پرور \"مدير كل دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها\"و دکتر یدالله علیزاده، \"عضو هیئت‌علمی دانشگاه و از قضات دیوان عالی کشور\" مدرسین این کارگاه میباشند.\r\n \r\nلازم به ذکر میباشد در افتتاحییه  کارگاه تخصصی،حقوقی -قضایی رسانه ، نشستی با عنوان \"مدیریت رسانه و انسان رسانه ای\" با حضور دکتر باقر ساروخانی ،، دکتر  حسن خجسته، دکتر بنی هاشمی ،دکتر محمود اسعدی و علی محمد اسماعیلی در فرهنگسرای رسانه برگزار میگردد.\r\n \r\nعلاقه مندان جهت حضور در کارگاه تخصصی ،حقوقی و قضایی رسانه میتوانند  شنبه 19 آبان ساعت 13 به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در پاسداران خیابان شهید گل نبی میدان قبا مراجعه نمایند.\r\n \r\nاین همایش برام  حضور عموم آزاد و رایگان است.\r\n \r\n \r\n\r\n ...
[gallery size=\"full\" ids=\"9092,9093,9094,9095,9096,9097,9098,9099,9100,9101,9102,9103,9104,9105,9106,9107,9108\"]...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، داوود میاندهی \"رئیس  خبرگزاری جمهوری اسلامی استان تهران \"صبح روز دوشنبه چهاردهم آبان  سال جاری به همراه معبودی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در فرهنگسرای رسانه حضور یافت.\r\nمیاندهی در نشستی که با هدف ایجاد تعامل بین خبرگزاری ایرنا و فرهنگسرای رسانه برگزار شد، در خصوص بهره‌مندی متقابل از توانایی‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری خبرگزاری جمهوری اسلامی و فرهنگسرای رسانه تاکید کرد و گفت: ظرفیت رسانه‌ها به نسبت گذشته تفاوت‌های زیادی یافته است و رقابت‌های نفس گیری در حوزه تولید محتوا  بوجود آمده است که می‌طلبد در حوزه رسانه با ایجاد تعامل و هم‌فکری قدم‌هایی رو به جلو برداشته شود.\r\nرئیس فرهنگسرای رسانه در این نشست   ارتقاء کمی و کیفی هدف‌ها و برنامه‌های مشترک بین این دو مجموعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: خبرنگاران خبرگزاری ایرنا  در موضوعات مختلفی نظیر برگزاری جشنواره‌های علمی و ورزشی (سواد رسانه‌ای)، دوره های  تخصصی خبرنویسی و خبرنگاری و امکانات تفریحی می‌توانند از فضای فرهنگسرای رسانه بهره‌مند شوند.\r\nدر پایان این جلسه مقرر شد شرایط همکاری دوجانبه در قالب نشستی در خبرگزاری جمهوری اسلامی \"ایرنا\" بررسی گردد.\r\n ...

سید جواد هاشمی :چرا الگوسازی شهدا در بین جوانان دچار ضعف شده است؟

بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت روز ۱۳ آبان گفت: باید بگویم که ما از نسل جدید خود عقب افتاده‌ایم و بچه‌هایمان را با آموزه‌ها و فرهنگ استکبار ستیزی بار نیاورده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،۱۳ آبان، مصادف با ۳ واقعه تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است که در هر ۳ واقعه، نقش اصلی را «استکبارستیزی» ایفا می‌کند؛ تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸.

نقش‌آفرین دو واقعه مذکور،‌ دانش‌آموزان و دانشجویانی بودند که به پیروی از امام خمینی،‌ مشت‌های خود را گره کردند، عزم‌شان را جذب کردند تا در برابر استکبار و ظلم و ستم دشمن بایستند. قشر جوانی که با آرمان‌خواهی خود، شکست استکبار را برایمان به ارمغان آورد.

سید جواد هاشمی را باید از متعهدترین هنرمندان انقلاب و کشور دانست. او بارها با نقش‌آفرینی خود در فیلم‌های مختلف، در کنار قشر جوان و نوجوان بوده است و تلاش کرده است تا خود را به آنان نزدیک کند. آخرین کار هنری او، ساخت فیلم «پیشونی سفید» ویژه کودکان و نوجوانان است که موضوع اصلی آن استکبارستیزی است که البته در قالب طنز، ویژه این گروه سنی ساخته شده است. به مناسبت همین روز، گفتگویی با ایشان داشته‌ایم و نظر او را راجع به استکبارستیزی جویا شدیم.

سوال: روز ۱۳ آبان گره خورده با روز استکبارستیزی است و از این منظر، جوانان و نوجوانانی را می‌بینیم که برای مقابله با استکبار هم‌پای پدر و مادر خود وارد عرصه شدند و اتفاقی تاریخی را رقم زدند. به عنوان اولین سوال، می‌خواهم بپرسم که چه اتفاقی می‌افتد که این نسل از جوانان انقلاب وارد عمل می‌شوند و اقدام بزرگی را رقم می‌زنند؟

جوانان و نوجوان انقلاب اسلامی حرف زور را برنمی‌تابد

تربیت جامعه ما بعد از بروز انقلاب اسلامی به سمتی رفته است که بیش‌تر جوانان و نوجوانان ما حرف زور را برنمی‌تابند. بدین معنا که در هر جای دنیا، هر کسی در هر کشور و سازمانی بخواهد حرف زور بگوید، در برابر آن قد علم کرده و مردم ما ایستادگی می‌کنند. این اتفاق را عینا در جریان انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس شاهد هستیم و می‌بینیم جایی که عده‌ای می‌خواهند حرف زور به مردم ایران بزنند، جوانان ما از هر قشری، سینه‌هایشان را در برابر این دشمن زورگو سپر می‌کنند. بدون شک، این کار، آموزه‌های نسل جوانان کشور ما است و فکر می‌کنم که تا ابد نیز ادامه خواهد داشت.

سوال: در صحبت‌های خود به موضوع استکبارستیزی جوانان و نوجوانان کشورمان اشاره کردید. طبیعتا این موضوع بدون وجود الگوی مناسب برای آنان، دور از ذهن است و طبعا باید الگوهایی نظیر شهید فهمیده‌ها وجود می‌داشتند تا با الگوپذیری از آنان وارد میدان شوند. به نظر شما، با گذر ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این الگوها چه تغییری داشته است؟

نمی‌توان حرف‌های کهنه را به خورد نسل جدید داد/ باید سیره شهدا را به روز شده به آنان معرفی کنیم

باید بگویم که نسل جدید مخصوصا از ۵ ساله دوم دهه ۷۰ و دهه ۸۰ به بعد، به روز شده و تازه‌تر هستند و از این منظر نمی‌توان حرف‌های کهنه را به خورد آنان داد. در حقیقت، این قشر از نوجوانان ما به دنبال حرف‌های تازه هستند. از آن‌جا که آنان سرشار از انرژی و هیجان هستند، به دنبال شخصیت‌هایی می‌روند که حرف تازه دارند و آنان را الگو قرار می‌دهند. اگر بخواهیم الگوهای دفاع مقدس نظیر شهید فهمیده را به بچه‌ها معرفی کنیم، باید به روز شده و تازه معرفی کنیم. باید به آنان بگوییم که این شهدا اگر در این روزگار زندگی می‌کردند، چگونه بودند و چگونه رفتار می‌کردند.

سوال: بعضا می‌بینیم که در مواردی، الگوهای جوانان ما از شهدایی نظیر به سمت الگوهای غربی منحرف شده است، شما به عنوان کسی که سال‌ها در عرصه جوانان و نوجوانان در سینما فعالیت داشته‌اید دلیل این موضوع را چه می‌بینید؟‌

از نسل جدید عقب افتاده‌ایم/ بچه‌هایمان را با آموزه‌ها و فرهنگ استکبارستیزی بار نیاورده‌ایم

باید به بچه‌هایمان به صورت ریشه‌ای نگاه کنیم و این نگاه را به محدوده جنگ و دفاع مقدس محصور نکنیم. حتی به نظرم اگر بخواهیم این چنین به فرزندان امروز ایران نگاه کنیم، شاید بهشان جفا کرده باشیم. برای مثال، باید به کسی نظیر شهید همت، ریشه‌ای نگاه کنیم و این دست آموزه‌ها را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم. باید به همین زبان به بچه‌ها بگوییم که چگونه ممکن است کسی از جان خود به خاطر خدا و مردم بگذرد. مطمئن باشید که اگر این‌گونه شهدا را به جوانان معرفی کنیم، به دلیل غیرتی بودن آنان، به هدف زده‌ایم و موفق خواهیم شد. متاسفانه باید بگویم که ما از نسل جدید خود عقب افتاده‌ایم. متاسفانه از دانش‌آموزی که توقع داریم مشت‌های خود را گره کرده و فریاد استکبارستیزی سر بدهد، عقب افتاده‌ایم. ما الگوها را به درستی معرفی نکرده‌ایم و طبعا اولین مقصر خودمان هستیم چرا که در بسیاری از موارد، بچه‌هایمان را با آموزه‌ها و فرهنگ استکبار ستیزی بار نیاورده‌ایم.

دغدغه‌های مالی و اقتصادی جای آموزه‌‌های اصلی استکبارستیزی را گرفته است

باید بگویم که نسل جدید را بیش از هر چیز، اقتصادی بار آورده‌ایم و اگر می‌بینیم که بعضی از آنان به دنبال الگوهای دیگری می‌روند، به خاطر همین موضوع است. متاسفانه به جای آن‌که دغدغه‌های خود جوانان را پررنگ کنیم، دغدغه‌های اقتصادی برای آنان ایجاد کرده‌ایم و از این منظر خودمان مقصر هستیم. به جای این که دغدغه‌های آنان را مهم برشمریم، از مشکلات اقتصادی با آنان حرف زده‌ایم و آنان را وارد مشکلات مالی کرده‌ایم. این موضوعات، اشتباهاتی است که رخ داده است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. البته باید بگویم که من هم‌چنان معتقد هستم که غیرت‌مداری اولین نوع تریت بچه‌های ما در همه مسیرها است و این موضوع جای خوش‌حالی دارد.

سوال: این روزها شما فیلمی را ساخته‌اید که در باطن خود مفهوم مهم استکبارستیزی را دارد اما به نظر می‌رسد که رسانه‌های ما به عنوان مهم‌ترین مرجع تربیت فرزندان، نقش خود را در این مساله به خوبی ایفا نکرده‌اند. به نظر شما، نقش و سهم رسانه‌ها در ایجاد این مشکل چه اندازه بوده است؟ از چه کارهایی غفلت کرده‌ایم تا به این مرحله وارد شده‌ایم؟

تولیدات رسانه‌ها برای الگوسازی در جوانان بسیار ضعیف بوده است/ چرا در فضای مجازی کانال مخصوص نوجوانان نداریم؟

به نظرم، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی داشته‌اند. متاسفانه کارهای خوب و بزرگی را برای بچه‌هایمان انجام نداده‌ایم. برای مثال باید بگویم که من فیلم سینمایی «پیشونی سفید» را ساختم که مظهر استکبارستیزی است. اعتقاد من این است که این، یک فیلمی است که کاملا منطبق بر فرهنگ استکبارستیزی است. در این فیلم می‌بینید که یک دختر بچه (آهو) در برابر ظلم و ستم قد علم می‌کند. او حاضر است تا جان خود را بدهد تا استکبار از بین برود. سوال من این است که تاکنون، چه اندازه از این دست فیلم‌ها ساخته شده است؟ من تلاش کردم تا فیلمی بسازم که علاوه بر نمایش این آموزه‌ها، فیلمی باشد که بچه‌ها دوست داشته باشند؛ شاد باشد، خنده‌دار باشد و … این موضوعات در حالی است که مفهوم اصلی فیلم من مبارزه با زورگویی و ظلم است. فیلم، مقابله با کسانی را نشان می‌دهد که به دنبال حذف مهربانی از روی زمین هستند.

به نظرم، رسانه‌های ما در این بخش خوب کار نکرده‌اند؛ فیلم‌ها، کتاب‌ها، مقالات و تولیدات خوبی در این زمینه نداشته‌ایم که بتواند برای جوانان و نوجوانان الگوسازی کند. این ضعف حتی در فضای مجازی نیز وجود دارد. ما هیچ کانالی در فضای مجازی نداریم که بتوانیم بچه‌ها را به حضور در آن دعوت کنیم. متاسفانه هیچ جایی وجود ندارد که به بچه‌ها بگوییم ایراد ندارد شما گوشی تلفن همراه به دست بگیرد اما بهتر است که بروید مطالب مربوط به خود را بخوانید، فیلمی را ببینید که مربوط به خودتان است و … این فرهنگ به وجود نیامده است که در فضای مجازی با بچه‌ها حرف بزنیم و به دغدغه‌های آنان بپردازیم. باید بدون این که بخواهیم آنان را فیلتر کنیم، آموزش‌های خود را از طریق این فضا به آنان منتقل کنیم.

سوال: یعنی اعتقاد دارید که محتوای خوب رسانه‌ای برای این قشر تبیین نشده است.

هیچ خوراک و محتوای خوبی برای قشر جوان آماده نشده است/ رسانه‌ها کوتاهی کرده‌اند

متاسفانه نه در رسانه‌ها، نه در دنیای مجازی و نه در جاهای دیگر، هیچ خوراک و محتوایی برای جوانان و نوجوانان آماده نکرده‌ایم. در حقیقت آن چیزی که در شان بچه‌های ما بوده است را تدارک ندیده‌ایم. خاطرم هست که روزی به یکی از افراد فعال در دنیای مجازی می‌گفتم که چرا بچه‌ها را رها کرده‌اید؟ خوراکی که در فضای مجازی وجود دارد یا مطلقا سیاسی است، یا اقتصادی است و یا فقط مختص به بزرگترها است که حریم ادب در آن شکسته شده است. از این منظر، باید بگویم که بچه‌ها را رها کرده‌ایم. آنان نیز به ناچار گوشی را برمی‌دارند و آن چیزهایی را می‌بییند که اصلا مناسب سن‌شان نیست و شاید غیر اخلاقی نیز باشد. این موضوع به این دلیل است که آنان هیچ چیز دیگری ندارند که بتوانند به سراغ آن بروند و برایشان جذابیت داشته باشد. فکر می‌کنم که از این منظر خوراک خوبی را برای نوجوانان مهیا نکرده‌ایم و رسانه‌ها در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

سوال: متاسفانه در این سال‌ها شاهد جای خالی نوجوانان در اکثر رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی هستیم. به نظرتان این موضوع ناشی از چیست و چرا اتفاق افتاده است؟

در «پیشونی سفید» میلیاردی هزینه کردم تا بگویم برای تفکرات فرزندان انقلاب، ارزش قائل هستم

اگر هم برنامه‌ای در این حوزه وجود داشته باشد، بی رمق است. در صحبت‌های خود گفتم که فیلمی ساخته‌ام که در آن میلیاردی هزینه کردم و هدف این بود که بگویم برای بچه‌ها ارزش قائل هستم. اعتقاد من این است که ذائقه بچه‌ها تازه شده است و با این موضوع نمی‌توان شوخی کرد. آنان به برترین تکنولوژی‌های رسانه‌ای در دنیا دسترسی دارند. چیزی که شاید بعضی از بزرگترها نیز بلد نباشند. فرزندان ما به مطالبی دسترسی دارند که بسیار تازه و جدید است پس ما حالا که نمی‌توانیم با آن رقابت کنیم، باید حداقل‌ها را رعایت کنیم. متاسفانه حداقل خوراک رسانه‌ای نیز در اختیار این قشر قرار نگرفته است و مشکل اصلی همین است.

ای کاش به مدارس بخشنامه نمی‌شد که دانش‌آموزان را به راه‌پیمایی ۱۳ آبان ببرند!!

ای کاش به مدارس بخشنامه نمی‌شد که بچه‌ها را به ۱۳ آبان ببرند. به جای این کار بهتر بود تا فرهنگ استکبار ستیزی را در بچه‌ها زنده می‌کردند تا بچه‌ها خودشان یک کاری کنند که بعد از ظهر روز ۱۳ آبان نه از مدرسه بلکه همراه با پدر و مادر خود به خیابان بروند و مرگ بر استکبار بگویند. مگر ما چه چیزی به بچه‌هایمان داده‌ایم که اکنون توقع داریم آنان از ما الگو بگیرند؟ این که بگوییم امروز مدرسه تعطیل است و آنان نیز خوش‌حال شوند که حالا با تعطیلی مدرسه، درس عقب می‌افتد و در زمان امتحان، کمتر به ما فشار وارد می‌شود، درست نیست. زمان ما اصلا این‌گونه نبود. خاطرم هست که روز ۱۳ آبان من ۱۲ سال داشتم و در میدان انقلاب حضور داشتم. آن زمان که ۶۳ دانش‌آموز در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، من در میدان انقلاب بودم. چه کسی به ما گفت که بروید؟ من یواشکی از دست پدرم فرار کردم و به آن‌جا رفتم. چگونه ممکن است که ما در آن نسل با تمام وجود، از جان بگذریم و با مشت خود را در برابر استکبار گره کنیم؟ چرا امروز ما نتوانستیم که بچه‌های خود را این‌چنین بار بیاوریم؟ به این دلیل است که برای آنان فیلم نساختیم و دنیای مجازی را آن طور که آنان دوست داشتند، تبیین نکردیم. به این دلیل که برایشان کتاب خوب ننوشتیم و اصلا حتی آنان را کتاب‌خوان نیز بار نیاورده‌ایم. به اعتقاد من، اصلا نتوانستیم به بچه‌ها نفوذ کنیم و این بچه‌ها هستند که به خیلی از چیزها نفوذ کردند و ما خیلی عقب‌تر از بچه‌ها هستیم. این موضوع جای تاسف دارد.

 

 

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz