به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «شکار انسان» و با حضور سعید قطبی‌زاده، چهارشنبه 24 بهمن ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود. \r\n \r\nفیلم سینمایی شکار انسان (به انگلیسی: Man Hunt) فیلمی در سبک تریلر سیاسی به کارگردانی فریتس لانگ است که در سال ۱۹۴۱ منتشر شد.\r\n\r\nاین فیلم، اولین فیلم جنگی‌ای بود که توجه عمومی را به «اداره نظارت و بازبینی فیلم‌ها» در آمریکا جلب نمود که اعلان کرده بود تنها در صورتی اجازهٔ نمایشِ فیلم را خواهد داد که صحنه‌های بسیار خشنِ آن حذف شود و همهٔ آلمانی‌ها را بطور مطلق، شیطان‌صفت و بد، جلوه ندهد.\r\n\r\nوالتر پیجن، جوآن بنت، جرج سندرز و جان کارادین دراین فیلم ایفای نقش کرده اند.\r\n \r\nبرای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی،ویژه برنامه «به وقت عشق» به همت کانون زندگانی فرهنگ سرای رسانه و به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) 19 و 20 بهمن ماه ساعت 18در سالن 200 نفره فرهنگ سرای رسانه برگزار می شود.\r\nاین برنامه نشست محور با اجرای علی رضا خلیلی و شامل برنامه های « نوحه خوانی - پرسش و پاسخ به سوالات مذهبی و سخنرانی»می باشد.حضور در این ویژه برنامه برای عموم مردم آزاد می باشد.\r\nعلاقه مندان جهت حضور در این نشست  می‌توانند به فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی واقع در پاسداران، خیابان گل نبی، میدان قبا مراجعه کنند.\r\n\r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «عروج» و با حضور سعید قطبی‌زاده، چهارشنبه17 بهمن ساعت ۱۸  برگزار می‌شود. \r\n \r\nفیلم سینمایی عروج(روسی: Восхождение) یک فیلم به کارگردانی لاریسیا شپیتکو است که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. این فیلم را بر اساس رمانی ازواسیل بیکوف به نام «سوتنیکوف» ساخته شد. فیلم عروج برنده جایزه خرس طلایی در دوره بیست و هفتم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد.\r\n \r\nفیلمنامه این فیلم را نانالی جانسون نوشته است که در مجموعه‌ای با عنوان «بهترین فیلمنامه‌های قرن بیستم» با ویرایش جان گاسنر و دادلی نیکولزدر ۱۹۴۳ منتشر شده است.\r\n \r\nبازیگرانی چون بوریس پلوتنیکوف، ولادیمیر گوستجوچین، سرگئی یاکوفلف، لودمیلا پولیاکووا، ویکتویا گُلدنتول، آناتولی سولونیتسین، ماریا وینوگرادووا و نیکلای سکتیمنتودر این فیلم ایفای نقش کرده اند.\r\n \r\nدر خلاصه این فیلم آمده است: در خلال جنگ جهانی دوم، گروه کوچکی از پارتیزان‌ها از برابر نیروهای آلمانی در میان برف و یخ می‌گریزند، اما وقتی دو تن از آنان برای یافتن غذا واحد را ترک می‌کنند، ماجرایی غم‌انگیز رخ می‌دهد.\r\n \r\nبرای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n...

مدیرصداپیشگان انیمیشن جوانمردان در گفت و گو با فرهنگسرای رسانه

در این سال ها شاهد اقدامات مناسبی در فرهنگسرا ها بودم که می توان به اکران مستندها ،نقد و بررسی فیلم و انیمیشن ها و برگزاری بزرگداشت های مختلف اشاره کرد. این اقدامات سازمان فرهنگی هنری بسیار ارزشمند و شایسته است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی؛ انیمیشن «جوانمردان»؛ ویژه گروه کودک و نوجوانان  روز سه شنبه سیزدهم آذرماه در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی میشود. به همین بهانه گفت‌وگویی با سعید شیخ زاده؛ مدیر صداپیشگان این انیمیشن داشته ایم. آنچه از نظر می گذارنید، حاصل گفت و گوی ما با وی است.

ابتداعا در مورد این انیمیشن توضیح دهید؟

انیمیشن جوانمردان؛ کار بسیار ویژه و خاص است و نسبت به انیمیشن هایی که شاهد بودم، نمره عالی را برای آن درنظر می گیرم.یکی از دلایل ویژه بودن این انیمیشن؛ فیلمنامه بسیار محکم و ایرانی دارد. همه شخصیت ها در این فیلمنامه بسیار پخته شده درنظر گرفته شد است. زمانی که کار را تحویل گرفتم، بخش عمده ای از کار مانده بود اما زمانی که همان بخش های مختصر را هم مشاهده کردم، فضاسازی اش بسیار تخصصی و عالی بود و برای اولین بار انیمیشنی را شاهد بود که به سمت رئال بود. حرکت اسب ها، لشگرکشی ها در جنگ، از جمله فضاسازی های منحصر به فرد این انیمیشن جذاب بود.همچنین این انیمیشن در فرمت تلویزیونی تهیه شده است اما فرمت استاندارد تولید آن بسیار تخصصی و عالی بود، تا جایی که می توان به این انیمیشن نگاه صادرات داشت. یعنی این انیمیشن قابلیت اکران در کشورهای مختلف را دارد.

چطور شد مدیریت صداپیشگان را در این انیمیشن پذیرفتید؟

پیش از پذیرفتن کار با تهیه کننده اثر خانم ابراهیمی و کارگردان اثر آقای احمدی صحبت و سپس آنها تصاویر کاملی از کارکترهای اثر را برایم ارسال کردند. کار بنظرم بسیار حرفه ای بود به همین دلیل حیفم آمد که از صداپیشگان حرفه ای در اثر استفاده نکنم. برای تحقق این امر از ۳۰ صداپیشه حرفه ای و درجه یک دعوت به همکاری کردم که می توان به صداپیشگانی همچون منوچهر زنده دل، نرگس فولادوند و کسری کیانی اشاره کرد. همه آن ۳۰ نفر دعوت به کار را پذیرفتند و برخی از آنها که مشغول به کاری بودند، صبر کردیم و در نهایت آنها هم به جمع مان اضافه شد.

چرا این انیمیشن برای تان خاص و ویژه بود؟

این انیمیشن بخشی از تاریخ را روایت می کند و داستان به زمان حمله مغول ها به ایران مربوط می شود قهرمانانی با نگاه میهن پرستی و ملی گرایانه شکل می گیرند و همین قهرمان پروری، میهن پرستی و ملی بودن به نوجوان آموزش داده می شود که قهرمان یعنی یک وطن پرست و کسی که برای خاکش بجنگد. از این جهت قصه جذابی برای فرزندان این مملکت است. این انیمیشن کامل از شعار به دور بوده و فضای قصه گویی را حفظ کرده است.

معیارتان برای انتخاب صداهای کاراکترها چه بود؟

زمانی که سناریو را خواندم به تک تک شخصیت ها فکر کردم و صداها را در ذهنم پرورش دادم و در نهایت شناسنامه ای از صداها را تهیه کردم. معیارم برای انتخاب، صدای مناسب و همخوان با نقش بود. همچنین به دلیل آنکه از گویندگان حرفه ای دعوت به کار کرده بودم، از آنها خواستم تا در اجرای نقش ها هم کمک کنند تا کار به نوعی ارتقا یابد.

 

بنظر شما تا چه اندازه اکران انیمیشن ها در فرهنگسراهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می تواند در میان مخاطبان اثر تأثیرگذار باشد؟

قطعا تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. به هرحال ابتدا سینما اختراع شد و سپس شاهد آمدن تلویزیون بودیم. به هرحال تأثیر تماشای فیلم و سریال به صورت جمعی و گروهی بیشتر خواهد بود؛ چراکه همه آنها یک حس و حال مشترک خواهند داشت و همین احساس مشترک از اثر می تواند تأثیرماندگاری را در وجودشان باقی بگذارد. اکران این انیمیشن در فرهنگسرا ها حس همبستگی، ماندگاری و خاطره تماشای یک کار خوب را بیشتر می کند. بنظرم تصمیم خوبی است که کار تلویزیونی همچون انیمیشن جوانمردان در فضایی نمایش داده شود که حس سینما القا شود و مسلما با ادامه چنین حرکتی موافقم و کار بسیارعالی است. خوشحالم برای انیمیشن جوانمردان که اولین اکران رسمی آن در فرهنگسراست.

بنظر شما سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا چه اندازه می تواند از چنین انیمیشن هایی و آثار فرهنگی حمایت کند؟

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را به عنوان یک واحد فرهنگی می توان نام برد که مدعی فرهنگ است و خوشبختانه تا کنون آثار ماندگاری را از خود به جای گذاشته است. وجود فرهنگسرا ها و خانه های فرهنگ یکی از اقدامات مؤثر این سازمان است، اما به هرحال تنها وجود این فرهنگسراها برای بخش فرهنگ کفایت نمی کند و باید شاهد اقدامات مناسب فرهنگی دیگری  از طرف دیگر بخشهای فرهنگی کشور باشیم. در این سال ها شاهد اقدامات مناسبی در فرهنگسرا ها بودم که می توان به اکران مستندها و برگزاری بزرگداشت های مختلف اشاره کرد. این اقدامات بسیار ارزشمند و شایسته است. معتقدم کار فرهنگی یعنی کاری که برای آن فکر شود تا نتیجه اش یک اقدام متفاوتی باشد.چنین کارهای فرهنگی می تواند تأثیرمستقیمی در اجتماع بگذارد.

پیشنهادی در این زمینه دارید؟

پیشنهادم این است که برگزاری مراسم های بزرگداشت ها و اکران چنین آثاری در مراکز فرهنگی دیگر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  گسترش یابد. همچنین فرهنگسرا ها مرکزی شود برای دعوت از هنرمندان جوانی که جایی و فرصتی برای عرضه خود ندارند. آنها می توانند به این مراکز بیایند و در کنار پیشکسوتان قرار بگیرند. فرهنگسرا ها  می توانند نقطه ای برای ایجاد انگیزه و تعامل آنها با پیشکسوتان باشد. این جوانان ابتدای راه هستند و به چنین انگیزه هایی نیاز دارند. البته در گذشته شاهد چنین اتفاق هایی در سازمان فرهنگی بودیم اما امروزه با وجود فضای مجازی این موارد کم رنگ شده است و افراد از طریق فضای مجازی با پیشکسوتان در ارتباط هستند؛ این درحالی است که ارتباطات مجازی چندان نمی تواند به اندازه ارتباطات حقیقی تأثیرگذار باشد.

و حرف آخر:

امیدوارم استقبال خوبی از این انیمیشن شود تا افتخار کنم که سهمی در این اثر داشتم.

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz