به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، یکصد و بیست و یکمین نشست «زرین قلم» با آیین رونمایی از 5 اثر داستانی و یک مجموعه شعر با حضور نویسندگان آثار، سه شنبه 4 تیر ماه در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.\r\n  مجموعه داستانهای  کوتاه نت ابدی نوشته سیما عبادی، مجموعه شعرسپید مثل پیراهنی که دوست میداشت نوشته یاور فلاحی ،ژیان نوشته طهران -ق ،درخت ثریا نوشته نسرین اسدی،در آبی نوشته فرخ لقا نوایی بروجنی  و پرنده از سر درخت پرید نوشته جمال میر صادقی نام آثاری است که در یکصد و بیست و یکمین نشست زرین قلم رونمایی می شوند.\r\n \r\nاین نشست با حضور منتقدان جمال میر صادقی و میمنت میر صادقی برگزار می‌شود. اجرای برنامه توسط دکتر نوشین سادات ناصری اجرا می‌شود.\r\n \r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.\r\n \r\n\r\n \r\n \r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، دوره های آموزشی ویژه فصل تابستان از شنبه 1 تیر 1398 آغاز خواهد شد.\r\nگروه های آموزشی مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی : \r\n-مرکز تخصصی آموزش علوم ارتباطات و رسانه\r\n-خوانش و نمایش متون فارسی\r\n-نویسندگی\r\n-موسیقی\r\n-هنرهای تجسمی\r\n-قرآن و کتب ائمه\r\n-هنرهای خانگی کودک و نوجوان\r\n-مشاوره و خدمات اجتماعی مهارت های پزشکی\r\n-زبان خارجی\r\n-ریاضی\r\n-کامپیوتر\r\nعلاقمندان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگسرای  رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه نمایند یا با شماره تلفن 3 - 82 87 88 22 تماس بگیرند.\r\n...
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، علی محمد اسماعیلی دبیر مسابقه عکاسی روایت گلِ و دلِ گفت: جلسه انتخاب آثار و داوری نخستین جشنواره و مسابقه عکس \"روایت گلِ و دلِ\" برگزار شد و راه یافتگان مشخص شدند.\r\n \r\nاسماعیلی ضمن تقدیر از همه عکاسانی که در نمایش شکوه همدلی مردم و مسئولین در امدادرسانی و کمک به سیل زدگان کشور یارا و امدادگر رسانه ها شدند از استقبال عکاسان شرکت کننده در این مسابقه نیز تمجید کرد و افزود: با اتمام مهلت ارسال، حدود ۲۰۰۰ عکس عکاسی شده با دوربین و تلفن همراه از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از پالایش و بررسی هویت آثار، روز یکشنبه ۲۶ خرداد ۹۸ با حضور هیأت داوران متشکل از آقایان مجتبی کوچکی، حامد جعفرنژاد، حیدر رضایی، سید شهاب الدین واجدی و سیداحسان باقری جلسه انتخاب و داوری آثار برگزار شد.\r\n \r\nدبیر مسابقه روایت گلِ و دلِ ضمن تقدیر از تیم داوری گفت: در این جلسه پس از ساعت ها بحث و بررسی آثار در نهایت 49 فریم عکس از ۳1 عکاس، شامل 44تک عکس ثبت شده با دوربین و ۵ تک عکس موبایلی، شایسته راهیابی به مسابقه و نمایشکاه شناخته شدند.\r\n \r\nاسماعیلی افزود: هیأت محترم داوران از میان آثار رسیده ۵ قطعه تک عکس یکی از عکاسان را به عنوان یک مجموعه شایسته راهیابی دانست، همچنین داوران مسابقه روایت گلِ و دِل طبق مقررات مندرج در متن فراخوان عمومی جشنواره به دلیل عدم تایید اصالت اثر  هیچ یک از آثار بدون اگزیف و فاقد متادیتا را داوری نکردند.\r\n \r\nاسماعیلی در پایان گفت: هیأت محترم داوران علاوه بر انتخاب نفرات اول تا سوم در بخش عکاسی با دوربین، دو اثر را شایسته تقدیر دانسته و در بخش عکاسی با تلفن همراه فقط یک اثر به عنوان نفر اول و هیچ اثری را شایسته رتبه دوم و سوم تشخیص نداده و فقط دو اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.\r\n \r\nاسامی عکاسان راه یافته و تعداد اثار:\r\n1- محمد عباسی (1 اثر)\r\n2-مهسا ربیعی گندمان (2 اثر) در بخش موبایلی\r\n3-امیر علی رزاقی (5 اثر از یک مجموعه)\r\n4- فائزه پایین محلی (1 اثر) در بخش موبایلی \r\n5- ابراهیم مهاجر (1 اثر)\r\n6- یوسف قاسمی( 3 اثر) یک اثر در بخش موبایلی \r\n7- سید ضیا الدین صفویان (1 اثر)\r\n8- سیامک نامور(1 اثر)\r\n9- امیر بدر عظیمی (1 اثر)\r\n10- سعید قاسمی (1 اثر)\r\n11- کامیار حیدر خطیبی ( 1 اثر )\r\n12- سید امیر هاشم دهقانی ( 4 اثر )\r\n13 - ساناز دریایی(1 اثر)\r\n14- سهیل زند آذر ( 2 اثر)\r\n15- حسین ظهر وند( 1 اثر)\r\n16- ملیکا فرش فروش ( 2 اثر)\r\n17- گل آفرین منصوری ( 1 اثر)\r\n18- مصطفی عبیدآوی (1 اثر)\r\n19- شاهین صالح ( 1 اثر)\r\n20- محمد امین نجفی ( 1 اثر)\r\n21 - علی الماسی ( 1 اثر )\r\n22- حمید رضا امیری متین ( 1 اثر )\r\n23- عادل عزیزی ( 3 اثر )\r\n24- سید محمد سعید سجادی( 1 اثر )\r\n25- مصطفی رودکی ( 3 اثر )\r\n26- محمد جواد زاده (4 اثر)\r\n27- محمد مهیمنی ( 2 اثر) \r\n28- فرشته اصلاحی ( 2 اثر )\r\n29- محمد آهنگر ( 1 اثر )\r\n30- مهناز دژبان ( 1 اثر)\r\n31- پوریا ترابی ( 1 اثر )\r\n32-پژمان مولایی ( 2 اثر )\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n\r\n \r\n \r\n\r\n\r\n \r\n\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، انتقام‌جویان (به انگلیسی: Avengers: Infinity War) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی برادران روسو و نویسندگی کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی است که  در نشست تخصصی «یک فیلم، یک نقد» با دوبله فارسی نمایش داده و با حضور سامان قلیچ خانی و محمد رضا فهمیزی نقد و بررسی می‌شود.  \r\n \r\nانتقام‌جویان در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ در ایالات متحده اکران شد. فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدین دریافت کرد و در زمینه‌های اجرای تیم بازیگری، جلوه‌های ویژه، توازن احساسی موجود در فیلم و صحنه‌های اکشن ستایش شد. البته بعضی از منتقدین نسبت به فیلم نظر منفی داشتند و به خصوص زمان بسیار طولانی آن را جزو نقاط ضعف فیلم دانستند.\r\n \r\nاز بازیگران این فیلم می‌توان به رابرت داونی جونیور ، کریس همسورث ،مارک رافلو ، کریس ایوانز ، اسکارلت جوهانسون ، بندیکت کامبربچ و دان چیدل اشاره کرد.\r\n \r\nدر خلاصه این فیلم آمده است: تانوس بعد از به دست آوردن سنگ قدرت از سیاره زاندار، به همراه فرقه سیاه (کال اوبسیدین. ایبانی ماو. پروکسیما میدنایت و کوروس گلایو) جلوی سفینهٔ بازماندگان آزگارد را می‌گیرد. تور، هایمدال، لوکی و هالک نمی‌توانند جلوی تانوس را بگیرند و او از طریق تسراکت به سنگ فضا نیز دست پیدا می‌کند.\r\n \r\nنشست «یک فیلم، یک نقد» با نمایش و نقد و بررسی فیلم «انتقام جویان» با مشارکت استودیو هونامیک دوشنبه 27 خرداد ماه ساعت ۱۷در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود. \r\n \r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، مسابقه عکاسی روایت گلِ و دِل با هدف به تصویرکشیدن همدلی مردم و مسئولان در مواجهه با خسارت های سیلی که دامن گیر برخی مناطق کشور عزیزمان شدبرگزار می شود و فراخوان ارسال آثار آن تا 23 خرداد ماه تمدید شده است.\r\nدر این مسابقه عکاسی که همراه با اهدای جوایز به برگزیدگان خواهد بود، نهادهای مختلفی از جمله سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، سازمان سراج، سازمان تبلیغات اسلامی،  مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ،صدا و سیما، خانه عکاسان ایران، فرهنگ‌سرای ابن سینا و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) ،کانون انجمن های صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران و بانک شهر به عنوان مشارکت کننده حضور دارند.\r\nهمچنین روابط عمومی بانک رفاه کارگران اعلام کرده است این بانک ضمن حمایت از مردم سیل زده کشور در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی به عنوان حامی مالی این مسابقه، جوایز نقدی نفرات منتخب این مسابقه مردمی را اعطاء خواهد کرد.\r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،فیلم سینمایی ایکوالایزر ۲ (به انگلیسی: The Equalizer 2) به کارگردانی  آنتونی فوکا و نوشته شده توسط ریچارد ونک، در نشست تخصصی «یک فیلم، یک نقد» با دوبله فارسی نمایش داده و با حضور سامان قلیچ خانی و محمد رضا فهمیزی نقد و بررسی می‌شود.  \r\nایکوالایزر ۲ (به انگلیسی: The Equalizer 2)، یک فیلم اکشن آمریکایی مورد انتظار به کارگردانی آنتونی فوکا و نوشته شده توسط ریچارد ونک است. این فیلم دنبالهٔ فیلمی به همین نام «برابرساز» در سال ۲۰۱۴ است.  این فیلم در تاریخ ۳ اوت سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی سونی پیکچرز عرضه گشت.\r\n \r\nاز بازیگران این فیلم  می‌توان به دنزل واشینگتن ، رابرت مک کال ،اشتون سندرز ،پدرو پاسکال ،ملیسا لئو به عنوان سوزان و پالمربیل پولمن به عنوان برایان پالمر اشاره کرد.\r\nدر خلاصه این فیلم آمده است:رابرت مک کول با بازی “دنزل واشینگتن” برای گروهی مصمم خدمت می‎کند و سعی دارد تا عدالت را برای مظلومان اجرا کند. اما اتفاقی باعث می‎شود که به دنبال انتقام برود .در ادامه قسمت اول، \"رابرت مک‌کال\" (دنزل واشینگتن) که در اجرای عدالت چه برای ثروتمندان و چه برای مظلومان هیچ ترسی از خود نشان نمی‌دهد، اینبار با کسی طرف است که حاضر به دادن زندگی‌اش را برای اوست.\r\n \r\nنشست «یک فیلم، یک نقد» با نمایش و نقد و بررسی فیلم «ایکوالایزر ۲» با مشارکت استودیو هونامیک دوشنبه 20خرداد ماه ساعت ۱۷در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود. \r\n \r\nعلاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،تصنیف باستر اسکراگز یا چریکهٔ باستر اسکراگز (انگلیسی: The Ballad of Buster Scruggs) یک فیلم وسترن امریکایی به کارگردانی برادران کوئن است. بازیگرانی چون تیم بلیک نلسون، لیام نیسون، جیمز فرانکو ، تاین دالی، و تام ویتس دراین فیلم به ایفا نقش پرداخته‌اند. این فیلم درهفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در بخش اصلی حضور داشت.\r\n \r\nاین فیلم وسترن متشکل از شش اپیزود مجزاست که شش داستان مختلف را در اطراف مرزهای آمریکا روایت می‌کند. تمرکز اصلی فیلم روی فردی به نام باستر اسکراگز می‎باشد که نام فیلم نیز برگرفته از شخصیت او است.\r\n \r\nنقد فیلم سینمایی تصنیف باستر اسکراگز یکشنبه 19 خرداد ساعت ۱۸ در نشست تخصصی سینما روانشناسی با حضور محمدرضا مقدسیان و اسد امیدی برگزار می‌شود. \r\n \r\nبرای خرید بلیت این نشست به تیوال مراجعه کنید.\r\n \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،دبیر اجرایی مسابقه عکاسی «روایت گِل و دل» در مورد مهلت ارسال آثار به این مسابقه گفت: تاکنون بیش از 800 فریم عکس در هشت محور اصلی این مسابقه به دبیرخانه آن رسیده است و شاهد استقبال بی‌نظیر عکاسان، گروه‌های ا‌مدادی جهادی و مردم هستیم. بر همین اساس، مهلت ارسال آثار به مدت 3 روز تمدید شده و علاقه‌مندان تا ساعت 24 روز 23 خرداد ماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند و این فراخوان دیگر قابل تمدید نخواهد بود. \r\nاسماعیلی اضافه کرد: با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار، انتظار می‌رود که علاقه‌مندان، آثار خود را با محورهای «سازمان‌های امدادرسانی» و «احساسات و عواطف» ارسال نمایند. علاوه بر این، از همه گروه‌های جهادی روحانیون که سهم بسیار زیادی در کمک به مردم سیل‌زده داشتند، درخواست می‌شود تا آثار خود را در دو محور فوق به این مسابقه عکاسی ارسال نمایند.\r\nدبیر اجرایی مسابقه عکاسی روایت گل و دل همچنین از مشارکت بانک شهر در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اختتامیه این مسابقه در قالب مسئولیت اجتماعی این بانک در واقعه طبیعی سیل های اخیر کشور خبر داد.\r\nگفتنی است مسابقه عکاسی «روایت گِل و دل» همراه با جوایز نفیس در قالب قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان و با هدف به تصویر کشیدن مسئولیت اجتماعی و همدلی مردم و مسئولین در مواجهه با خسارت‌های سیلی که نوروز امسال دامن گیر برخی مناطق کشور عزیزمان شد، برگزار می‌شود.\r\n...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی،آکادمی ورزشی فرشاد پیوس \"بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس \" در دو بخش آقایان و بانوان در رشته های  فوتسال -والیبال-بدمینتون و بسکتبال با هدف آموزش و استعداد یابی و معرفی نفرات مستعد به تیم های لیگ برتر در فرهنگ سرای رسانه شروع به کار کرد.\r\nآکادمی پیوس در سال 1377 در ورزشگاه جیحون(میلان) به عنوان مدرسه فوتبال فرشاد پیوس شروع به کار کرد و با گذشت زمان بامراجعه فوتبال آموزان بسیاری روبرو شد. مدرسه فوتبال فرشاد پیوس در طول سال و چهار فصل برگزار می گردد،این آکادمی  تیم هایی در سطح حوزه های تهران از نونهالان تا امیدها دارد تا بازیکنانی که پرورش می دهد رادر رده سنی های  مختلف در مسابقات باشگاهی شرکت دهد . آکادمی فوتبال پیوس در  مدت هجده سال فعالیت مستمر بازیکنان زیادی به لیگ های تهران ،لیگ برتر و  تیم ملی نونهالان معرفی کرده است.\r\nلازم به ذکر است فرشاد پیوس با گسترش فعالیتهای این آکادمی در دو بخش آقایان و بانوان در رشته های  فوتسال -والیبال-بدمینتون و بسکتبال در فرهنگ سرای رسانه میزبان دوستداران ورزش حرفه ای می باشد.\r\nعلاقه مندان جهت ثبت نام در کلاسهای آموزشی آکادمی پیوس می توانند از روز شنبه 11 خرداد به پاسداران خیابان گل نبی ،خیابان شهید ناطق نوری میدان قبا فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 22893143 تماس بگیرند.\r\n \r\n\r\n ...
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی، فیلم سینمایی «زیر درختان زیتون» در نشست تخصصی «فیلم و گپ» چهارشنبه هشتم خرداد ماه ساعت ۱۸ با حضور سعید قطبی‌زاده در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود.\r\n \r\n\r\nزیر درختان زیتون یا از میان درختان زیتون فیلمی ایرانی به کارگردانی عباس کیارستمی است که در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته شد.این فیلم پارهٔ سوم از سه‌گانه کوکر است. دو فیلم دیگر خانه دوست کجاست؟ و زندگی و دیگر هیچ بود. نشریهٔ ایوژوارت فرانسه این فیلم را در فهرست ۱۰۰ فیلمی که باید دیده شود قرار داد. \r\n\r\nدر خلاصه داستان فیلم آمده است: در روستایِ کوکر، حسین به خواستگاریِ دختری به‌نامِ طاهره می‌رود، ولی چون خانه ندارد به او پاسخِ منفی می‌دهند. همان شب زلزله تمامِ مردم روستا را بی‌خانمان می‌کند. حسین در بی‌خانمانی خود را با همه یکسان می‌بیند و خوشحال هم هست. هفت روز می‌گذرد، در سرِ مزارِ «خدابیامرزها» حسین متوجه می‌شود طاهره و مادربزرگش زنده مانده‌اند. گروهی برایِ ساختنِ فیلم به کوکر می‌آیند. حسین با آنها کار می‌کند. گروه طاهره را برایِ بازی در نقشِ زن حسین انتخاب می‌کند. طاهره سرآخر راضی به بازی در کنار حسین می‌شود، ولی خارج از مکالماتِ اجباری مربوط به نقشش، کلمه‌ای با حسین سخن نمی‌گوید.\r\n \r\nبرای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. \r\n \r\nفرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.\r\n \r\n...
در چهارمین برنامه چهل سال با رسانه ها مطرح شد؛

رسانه ها تأثیر بسزایی بر تغییر رفتار مصرف کننده دارند

رسانه ها آنقدر تأثیرگذار هستند که می توانند بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارند و دولت هم می تواند از قدرت تأثیر رسانه برای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، چهارمین برنامه چهل سال با رسانه ها، عصر امروز سه شنبه بیستم آذرماه با حضور علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد، مهدی صادقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)، ساسان شاه ویسی، رئیس مؤسسه اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی و با اجرای فرید محمدی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

مهدی صادقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)، در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا رسانه پیشران اقتصاد است، گفت: طبیعی است که رسانه باید بتواند نقش بارز خود را در عرصه های مختلف ایفا کند و در گذشته این اتفاق رخ داده است. زمانی که صحبت از رسانه پیش می آید، باید بدانیم که مخاطبان چه کسانی هستند.

وی ادامه داد، رسانه دارای دو گروه از مخاطبان است. دسته اول مخاطبانی است که در حیطه اقتصادی باری بر دوش دارند و به عنوان تولیدکننده مسئول‌اند و دارای فعالیت هایی هستند. دسته دوم به آن گروه از مخاطبان گفته می شود که در عین تولیدکننده، مصرف کننده هستند.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد، مردم از جمله مخاطب مهم یک رسانه به شمار می روند اما علاوه بر مردم، مخاطب دیگری به نام نهاد دولتی، حاکمیت، سیاست گذار و تصمیم گیرنده هم وجود دارد. شاید آنها هم از جنس مردم باشند اما نقش شان متفاوت از مردم است.

وی بیان کرد، رسانه ای می تواند راهش را ادامه دهد که در شرایطی قرار داشته باشد تا به واسطه آن نظام اقتصادی روی پای خود بایستد. البته رسانه برای ادامه حیاتش دچار برخی نارسایی هایی است و اقتصاد باید از رسانه مراقب کند تا به خوبی از عهده نقشش بر بیاید.

صادقی اظهار کرد،رسانه تنها نمی تواند نقش القایی را در حوزه اقتصاد داشته باشد بلکه در کنار این ویژگی باید جریان اقناعی را هم پیش روی خود ایجاد کند. رسانه خوب، رسانه ای است که برای ایجاد جریان اقناعی، از امکانات و راهبردهای لازم هم بهره مند باشد.

وی بیان کرد، یکی از ویژگی هایی که بازار باید دنبال کند، موضوع شفافیت است. اگر این شفافیت وجود داشته باشد، تولیدکننده و مصرف کننده به نقطه مثبت خواهند رسید. درواقع رسانه باید مخاطب را اینگونه اقناع کند که اگر کالای ایرانی و محصول ایرانی نقایصی دارد اما با مصرف مان می توانیم به رشد و بالندگی اقتصاد کشور کمک کنیم، قطعا مصرف کنندگان مان به این سمت خواهند رفت.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد،فضای مجازی در بسیاری از کارکردهای اقتصادی می تواند تأثیرگذار باشد چراکه اگر قرار است مطلبی را در رسانه مکتوب منتشر کنیم، محدودیت کاغذ سبب می شود نتوانیم این امر را محقق کنیم درحالی که فضای مجازی این امکان را به ما می دهد که نشر گسترده ای برای مطالب داشته باشیم. ما در فضای مجازی امکان بالندگی بیشتری داریم و آینده هم با رنگ و بو و غلظت فضای مجازی برای تحقق اهداف مان راحت تر خواهد بود.

وی افزود، نقشی که رسانه های مجازی می توانند روی کارکرد اقتصادی تأثیر بگذارند، قابل توجه است.

صادقی اظهار کرد، امروزه اثبات شده است که عملکرد اقتصادی تنها متأثر از عوامل و مؤلفه های اقتصادی نیست بلکه مؤلفه های فرهنگی در کنار مؤلفه های اقتصادی، آن را به سمت جریان مطلوب هدایت می کند.

در ادامه علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد، با اشاره به تأثیر رسانه در پیشرفت اقتصادی گفت: در هر نقطه ای که نقش دولت در آن کمرنگ شده باشد، نقش مطبوعات پررنگ بود. نزدیک به هشتاد درصد اقتصادمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دولت و حاکیمت بود و اگر رسانه را به عنوان صنعت تعریف کنیم، این صنعت زیرمجموعه حاکمیت معنا می دهد.

وی با طراح این پرسش که چرا رسانه ای در تزاز بین المللی نداریم، گفت، نوع اقتصاد حاکم بر کشور سبب شده است تا چنین رسانه ای را نداشته باشیم. پس از انقلاب، رسانه دارای فراز و فرودهایی است و در بخش هایی کم رنگ و در بخش هایی پررنگ بوده و حتی گاهی نقشش را به خوبی ایفا کرده و گاهی هم تسخیر شده است.

مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد در پاسخ به این پرسش که رسانه چه کارهایی باید برای پیشرفت اقتصاد انجام دهند، گفت: امروزه رسانه ها می توانند سبب تغییر رفتارهای مختلف شود به این معنا که برای مخاطب احساس نیاز کنند.

وی با طرح این پرسش که آیا رسانه ها برای تأثیرگذاری بر اقتصاد مرجعیت دارند، گفت، اثرگذاری رسانه ها بر تغییر رفتار مخاطب انکارناپذیر است اما پس از انقلاب نتوانستیم برای رسانه ها مرجعیتی درست کنیم. اگر امروز اقتصاد کشور رتبه ۱۸ را دارد، آیا رسانه ها هم در چنین وضعیتی هستند؟

بختیاری ادامه داد، یکی از دلایلی که صنعت رسانه نتوانست هم تراز با صنعت اقتصاد کشور رشد کند، نبود زیرساخت های لازم است؛ بنابراین باید نگاه دولت به صنعت رسانه تغییر کند و در صورت تغییر می توانیم شاهد تحقق نتایج مثبت باشیم.

وی بیان کرد، نگاه مان به پدیده رسانه؛ اجتماعی، امنیتی و سیاسی بود، درحالی که اگر برای بقای هر موجودی، نگاه اقتصادی نداشته باشیم، امکان ادامه بقا نخواهد بود.

مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد تصریح کرد: مجموعه سیاست گذار کشور نسبت به موضوع فرهنگ و رسانه نگاه اقتصادی ندارند و نگاه شان صرفا فرهنگی بوده و این بار را بردوش دولت گذاشته شده است. اگر نوع نگاه مان به رسانه تغییر کند، قطعا تأثیر بسزایی می تواند به توسعه اقتصاد و تغییر رفتارهای مخاطب داشته باشد.

وی بیان کرد، امروز اگر مقایسه ای در صنعت خودرو میان دو کشور ایران و کره جنوبی داشته باشیم، متوجه می شویم که کره جنوبی با وجود آنکه همزمان با ما  وارد این صنعت شده است، بسیار عملکرد پیشرفته ای دارد تا جایی که به صادرات خودرو به اروپا و آمریکا می پردازد درحالی که ما هنوز در این موضوع نتوانسته ایم مصرف کننده خود را به استفاده از خودروی ملی راضی کنیم.

مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد تصریح کرد، امروز رسانه ها نتوانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. اگر رسانه ها در بحث شفافیت عملکرد خوبی داشتند و مخاطب را به درستی اقناع می کردند، وضع امروز ما بهتر بود.

وی بیان کرد، بیش از سی سال از جنگ گذشته است و ما فضاهای مناسبی برای پیشرفت داشتیم که متأسفانه تلاش مان کم بود. رسانه ها  آنقدر تأثیرگذار هستند که می توانند بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارند و دولت هم می تواند از قدرت تأثیر رسانه برای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده کند.

بختیاری اظهار کرد، رسانه و شبکه های اجتماعی به معنی عام کلمه می توانند در رفتارهای مخاطب تأثیرگذار باشند و دولت با سیاست گذاری دولت و دقیق می تواند از این ظرفیت در جهت منافع ملی و توسعه اقتصادی کشور بهره مند شود.

در ادامه ساسان شاه ویسی، رئیس مؤسسه اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیر رسانه بر ابعاد اقتصادی، گفت: رسانه نهادی است که باید بتواند ذهن مخاطب اقتصادی را مدیریت کند و برای تحقق این امر نیازمند تأمین امکانات و زیرساخت های لازم هستیم. همچنین باید جایگاه تخصصی را برای رسانه قائل شویم. برای مثال تهیه کننده سیاسی نمی تواند، تهیه کننده یک برنامه اقتصادی باشد.

وی افزود، یکی از دلایلی که بخش انرژی و آب از عدم کارآیی مصرف رنج می برد، به رسانه ها مربوط می شود که رسانه ها باید در این زمینه جریان های القایی خود را برای بهینه سازی مصرف کننده به گونه ای عمل کنند تا مصرف کننده استفاده بهینه از آب و انرژی داشته باشد.

رئیس مؤسسه اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد،معتقدم اگر چهل سال آینده دوباره گردهم جمع شویم و تأثیر رسانه را بر اقتصاد مورد بررسی قرار دهیم، قطعا متوجه می شویم که رسانه و ارتباطات به دلیل ظرفیت هایی که دارند، بر اقتصاد تأثیرگذار بودند.

وی بیان کرد، بهینه سازی مصرف و تغییر رفتار تنها به عوامل اقتصادی مربوط نیست بلکه سایر مؤلفه ها همچون فرهنگ می تواند تحت عنوان مؤلفه های غیراقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

شاه ویسی اظهار کرد، ما در فرموله کردن تأثیر رسانه و فرهنگ در رفتارهای اقتصادی باید دقت بیشتری داشته باشیم  و مسیرهای دقیق تری را طراحی کنیم تا در نهایت بتوانیم به تحلیل های لازم دست یابیم.

وی بیان کرد، امروز جایگاه رسانه نقش سلسله اعصاب اقتصاد را ایفا می کند. اگر نقش رسانه را اینچنین ببینیم، در این چهل سال گذشته در حد بضاعت توانسته است کارآیی لازم را داشته باشد.

رئیس مؤسسه اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد، اگر امروز کره جنوبی در قیاس با کشورمان در صنعت خودرو پیشرفت داشته اند، آنها همچون ما ۴۰ سال تحریم نبوده اند و حتی هشت سال جنگ تحمیلی نداشته اند.

وی بیان کرد، امروز رسانه می تواند نقش قطب نما برای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و جویای علم و دانش باشد.

شاه ویسی اظهار کرد، ما موظفیم در حوزه دانشگاه، علمی و حتی تریبون نماز جمعه از قابلیت های رسانه بهره مند شویم.  

نظر بدهید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz